2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 40-41-42-43 Cevapları
2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 40-41-42-43 Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 40-41-42-43 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Tekrar Zamanı Cevapları Etkinlik Cevapları“, “Melis ve Hazal Teneffüste Metni Cevapları” ve “Kim, Hangi Alanda Güçlü? Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 40-41-42-43 Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Tekrar Zamanı Cevapları
1. Öğrenme Alanı Ben ve Okulum: Duygu yönetimi, iletişim becerileri ve güçlü yönlerin keşfi; metinler ve etkinliklerle kendimizi tanıma ve çevremizle sağlıklı ilişkiler kurma bilgilerini pekiştirir.
İçindekiler
2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları Birinci Kitap
Melis ve Hazal Teneffüste Metni Cevapları
1. Metni okuyalım. Soruları cevaplayalım.
a. Hazal’ın duygu, düşünce ve davranışları nelerdir?
Cevap:
Duygu: Öfke
Düşünce: Melis’in kendisine değer vermediğini düşünmesi
Davranış: Bulunduğu ortamı terk etmek
b. Melis’in duygu, düşünce ve davranışları neler olabilir?
Cevap:
Duygu: Üzülmüş olabilir.
Düşünce: Ödevini bitirmesi gerektiğini, arkadaşının onu anlamadığını düşünmüş olabilir.
Davranış: Arkadaşına durumu açıklayarak ödevini yapmış olabilir.
c. Melis ve Hazal arkadaşlık ilişkilerinin olumsuz etkilenmemesi için duygu, düşünce ve davranışlarında ne gibi değişiklikler yapmalıdır?
Cevap: Arkadaşlarının bozulmaması için öfkelenmemeleri, birbirlerinin fikirlerine saygı göstermeleri gerekir.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları Birinci Kitap
Kim, Hangi Alanda Güçlü? Metni Cevapları
2. Metni okuyalım. Soruları cevaplayalım.
a. Öğrencilerin güçlü ve gelişime açık oldukları alanları tabloda işaretleyelim. Noktalı yere kendi adımızı yazarak güçlü ve gelişime açık olduğumuz alanı işaretleyelim.
Cevap:
b. Mehmet, Nergis ve Cemil’e gelişime açık oldukları alanlarda neler yapmalarını önerirsiniz?
Cevap: Gelişime açık olduğu alanlarda daha çok çalışmalarını, bu konulara ilgi duyan arkadaşlar edinmelerini, kulüplere katılmalarını öneririm.
2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları Birinci Kitap
3. Cümlelerde boş bırakılan yerlere aşağıdaki sözcüklerden uygun olanları yazalım.
Cevap:
anlamlı-göz-hızlı-ses-sözsüz-nazik-sözünü
a. Duygu ve düşüncelerimizi akıcı ve anlamlı cümleler kurarak ifade ederiz.
b. Söz istemeden önce konuşan kişinin sözünü bitirmesini bekleriz.
c. Öğretmenimizi veya arkadaşlarımızı dinlerken göz teması kurarız.
ç. İletişim kurarken karşımızdaki kişiye nazik davranırız.
d. Öğretmen ve arkadaşlarımızla konuşurken uygun bir ses tonu kullanırız.
e. Karşımızdaki kişiyi dinlerken beden dilimizi kullanarak sözsüz iletişim kurarız.
2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları Birinci Kitap
4. “Başla” kapısından etkinliğe başlayalım. Bulunduğumuz odadaki cümle doğru ise merdivenden yukarı çıkalım. Cümle yanlış ise doğru ifadenin bulunduğu yan odaya geçelim. Doğru çıkıştaki ifadeyi cümle içinde kullanalım. Cümlemizi boş bırakılan alana yazalım.
Cevap:
Cümle: Çevremizdekilere karşı her zaman saygılı ve nazik olmalıyız.