2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 68-69-72-73. Cevapları
2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 68-69-72-73. Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 68-69-70-71-72-73 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Acilse Ne Yaparım? Etkinlik Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 68-69-72-73. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Acilse Ne Yaparım? Cevapları
2. Öğrenme Alanı Sağlığım ve Güvenliğim: Acil durumlarda doğru iletişim kurmanın önemini, 112 Acil Çağrı Merkezi’ne nasıl etkili bilgi verilmesi gerektiğini ve sakin kalmanın kritik rolünü öğretir.
İçindekiler
2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları Birinci Kitap
Hatırlayalım
Soruları sözlü olarak cevaplayalım.
1. Trafikte bu araçları gördüğünüzde ve siren seslerini duyduğunuzda ne düşünürsünüz?
Cevap: Trafikte bu araçları gördüğünüzde ve siren seslerini duyduğu acil bir durum olduğunu düşünürüm.
2. “Acil durum” denince aklınıza neler geliyor?
Cevap: Acil durum denince aklıma; kaza, yangın, hastalık, hırsızlık gibi durumlar geliyor.
3. Acil bir durumla karşılaştığınızda neler yaparsınız?
Cevap: Çevremdeki kişilerden, ailemden ve 112’den yardım isterin.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları Birinci Kitap
Keşfedelim
Soruları sözlü olarak cevaplayalım.
1. Metne göre doğru yapılan davranışlar hangileri olabilir?
Cevap: 112’yi arayarak durumun bildirilmesi doğru bir davranıştır.
2. Metne göre yanlış ya da eksik yapılan davranışlar hangileri olabilir?
Cevap: Metinde eksik bilgi verilmesi, adresi vermemesi, telaş yapması yanlış ve eksik yapılan davranışlardır.
3. Böyle bir durumda arayan kişi siz olsaydınız nasıl iletişim kurardınız?
Cevap: Sakince kendimi tanıtır. Durumu anlatır olay hakkında kısa ve net bir şekilde bilgi verirdim.
2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları Birinci Kitap
Uygulayalım
➣ “Ekler” bölümündeki Ek 5’te verilen acil durum bilgi kartını dolduralım. Kartı noktalı alanlardan keselim ve yanımızda taşıyalım.
Cevap:
➣ Hazırladığımız acil durum bilgi kartını hangi durumlarda kullanabileceğimize örnek verelim.
Cevap: Hastalandığımız, kaza geçirdiğimiz durumlarda kullanabiliriz.
Soruları sözlü olarak cevaplayalım.
1. Acil Çağrı Merkezi yetkilisiyle konuşurken nelere dikkat ettiniz?
Cevap: Sakin ve net bir şekilde olayı anlatmaya, ortamın durumu ve adres hakkında net bilgiler vermeye, telaş yapmamaya dikkat ederim.
2. Acil Çağrı Merkezi yetkilisini dinlerken nelere dikkat ettiniz?
Cevap: Sakince ve dikkatlice dinlemeye, söylediklerini yerine getirmeye dikkat ederim.
3. Acil bir durumda yetkililer ile doğru iletişim kurabilmek bize neler kazandırır?
Cevap: Yetkililerle doğru iletişim kurmak daha hızlı bir şekilde yardım almamıza fayda sağlar.
2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları Birinci Kitap
Neler Öğrendik?
➣ Acil Çağrı Merkezi yetkilisiyle iletişim kurarken yapılması gereken doğru davranışları belirleyelim. Doğru davranışların numaralarını altta verilen sarı kutuya yazalım. Yanlış davranışların numaralarını mavi kutuya yazalım, doğrularını söyleyelim.
Cevap: