Aşağıdaki şarkı sözlerini okuyunuz. Şarkıyı öğretmeniniz ve sınıf arkadaşlarınızla birlikte söyleyiniz.
Aşağıda bulunan şiiri sınıfta okuyunuz.
Cevap: Oynayalım
Gel bize katıl bize
Hem oyuna, hem söze.
Türkü söyleyip oy oy
Oynayalım loy loy.
El ele tutuşalım
Halkaya katışalım.
Haydi gülüm sen de gel
Oynayalım loy loy.
Üç adımla sağa koş
Bir adımla sola koş.
Bak ne güzel ne de hoş
Oynayalım loy loy.
Sizi arkadaşlarınızdan ayıran özellikleriniz nelerdir?
Cevap: Ben fiziksel ve kişisel olarak arkadaşlarımdan farklıyım. Yüz şeklim, sesim, hareketlerim her anlamda arkadaşlarımdan farklıyım.
Resimlerdeki çocukların yapabildikleri ve yapmaktan hoşlandıkları işlerin neler olduğunu söyleyiniz.
Cevap: Aşağıda ki görselde yaren satranç oynamayı sevdiğini gösteriyor. Alp Tuna ise Kitap okumayı seviyor. Son kişi ise yemek yapaktan hoşlanıyor.
Fiziksel özelliklerinizi anlatınız.
Cevap: ( Kendi boyunuzu, göz renginizi, ten renginizi yazınız )
Aşağıdaki davranışlardan yapabildiklerinizi işaretleyiniz. İşaretlediğiniz resimleri boyayınız.
Cevap:
Tüm insanlar aynı özelliklere sahip olsaydı yaşantımız nasıl olurdu?
Cevap: Tüm insanlar aynı özelliğe sahip olsaydı dünyamız manevi anlamda zengin olmazdı. İnsanlar bir birine benzer özelliklere sahip olduklarından doalyı çok sıkıcı bir hayatımız olurdu.
Resimlerdeki çocukların ilgi ve yetenekleri nelerdir? Anlatınız.
Bireysel farklılıkları olduğu gibi kabul etmek neden önemlidir? Anlatınız.
Cevap: İnsanları farklılıkları ile kabul etmemiz gerekmektedir. Her insan farklı kişiliğe, farklı alışkanlıklara sahiptir. Bizim yapmamız gereken bizler için iyi dost olacak, iyi örnek olan insanlar ile birlikte olmamızdır.
1. Aşağıdaki tabloda çeşitli etkinlikler verilmiştir. Bu etkinliklere yeteneği olan sınıf arkadaşlarınızın isimlerini yazınız. (arkadaşımın ismini yaz)
Şarkı söylemek: (arkadaşınızın ismini yazınız)
Resim yapmak: (arkadaşınızın ismini yazınız)
Futbol oynamak: (arkadaşınızın ismini yazınız)
Kitap okumak: (arkadaşınızın ismini yazınız)
Satranç oynamak: (arkadaşınızın ismini yazınız)
2. Aşağıdaki alana yapmaktan hoşlandığınız bir etkinliği anlatan resim çiziniz. Çizdiğiniz resmi boyayınız.
Cevap: ( Bu etkinliği kendiniz yapmanız gerekmektedir. )
Matematik dersinde hangi araç ve gereçlere ihtiyaç duyarsınız?
Cevap: Matematik dersinde en çok cetvel, kalem, defter ve kitap gibi araç gereçlere ihtiyaç duyuyorum.
1. Ders araç ve gereçlerinizi hazırlarken nelere dikkat ediyorsunuz? Söyleyiniz.
Cevap: Ders araç gereçlerimi her zaman okuldan önceki gece yatmadan hazırlarım. Derslerde kullanmam gereken araç ve gereçleri çantama koyarım. İhtiyacım olmayan eşyaları alarak ağırlık yapmam.
1.Aşağıdaki ders araç ve gereçlerinin hangi derslerde kullanıldığını yazınız.(Hangi derste kullanılıyor)
Cevap:
Cetvel : MATEMATİK
Boya kalemleri RESİM
Flüt MÜZİK
Sözlük TÜRKÇE
2. Aşagıdaki form kendinizi değerlendire amacıyla düzenlenmiştir. Size uygun olan seçeneği ”?” ile işaretleyiniz(evet/hayır)
Çantamı hazırlarken günlük ders programına bakıyorum: ?
Derslerde kullanacağım araç ve gereçlerin neler olduğunu biliyorum: ?
Dersler için gerekli olan araç ve gereçleri özenle çantama yerleştiriyorum: ?
Aşağıdaki çizelgeyi ders programınıza göre tamamlayınız.(dersler)
Cevap: ( Bu etkinlikleri kendini yapınız )
Sınıf kurallarını birlikte belirlemenin önemi nedir?
Cevap: Sınıf kurallarımızı beraber belirlemek çok önemlidir. Çükü sınıfta bir sürü arkadaşımız ile birlikte derslere giriyoruz. Herkesin kurallardan haberi olması için, kuralları hep birlikte anlaşma çerçevesinde seçmeliyiz.
Sınıf içindeki etkinliklere katılırken nelere dikkat etmelisiniz?
Cevap: Sınıf içi etkinliklerde her zaman tüm enerjimiz ile katılmalıyız. Bunun yanı sıra arkadaşlarımıza her zaman saygılı olmalıyız. Etkinlik sırasında arkadaşlarımızı üzecek veya kıracak hareketlerden kaçınmalıyız.
1. Sınıfınızda uymanız gereken kurallardan bazıları aşağıda verilmiştir. Bu kurallara neden uymanız gerektiğini yazınız.
Cevap:
Derste söz alarak konuşmalıyız,
çünkü: söz almadan konuşursak ortada bir ses kalabalığı olur ve kimse kimseyi anlayamaz.
Çöplerimizi çöp kutusuna atmalıyız,
çünkü: Sınıf bizim ikinci evimizdir.
Derse zamanında gelmeliyiz,
çünkü: Dersi dinlemek ve tam anlamamız gerekmektedir.
2. Millî bayramlarda sınıfınızı süslerken nasıl bir etkinlik yapmak istersiniz? Aşağıda verilen boş alana resmini çiziniz. Çizdiğiniz resmi boyayınız.
Cevap: ( Resmi kendiniz çiziniz)
Aşağıdaki form, Hayvanları Koruma Günü ile ilgili grup çalışmanızı değerlendirmeniz amacıyla düzenlenmiştir. Grubunuza uygun olan seçeneği “?” ile işaretleyiniz.(evet/hayır)
Grup üyelerimizle birlikte iş birliği içinde çalıştık. (?)
Grup çalışmasında fikirlerimizi söyledik. (?)
Birbirimizin görüş ve önerilerine saygı duyarak çalıştık. (?)
Söz hakkının adil bir şekilde paylaşımına özen gösterdik.(?)
Belirli zamanlarda öğretmenimizin görüşünü aldık. (?)
Hedeflediğimiz çalışmanın gerçekleşmesinde birbirimize destek olduk. (?)
Çalıştığımız konuda ortak bir görüş oluşturduk. (?)
Okulunuzun yakınında nereleri görüyorsunuz?
Cevap: Okulumuzun hemen yanında bir kırtasiye var. Okulumuz merkezi bir konumda olduğu için bir çok dükkan var. Yemek yapan bir lokanta, park, ve yoldan geçen arabaları görüyorum.
Okulunuzun yakın çevresindeki yapıların neler olduğunu bilmeniz neden önemlidir?
Cevap: Okulumuzun dışındaki yapılarıda aynı içi gibi bilmemiz çok önemlidir. Eğer okul çevresinde kaybolursak bu yapıları görerek yerimizi hatırlaya biliriz.
Aşağıda verilen resimdeki okulun, sizin okulunuz olduğunu düşününüz. Okulunuzun çevresinde bulunan yapıları,cadde ve sokakları çizerek resmi tamamlayınız.
Cevap: ( Resmi kendi el yeteneğiniz ile çiziniz)
Gündüz lambaları neden kapatmalısınız?
Cevap: Gündüzleri güneş ışıkları evimizin içini fazlasıyla aydınlatmaktadır. Bu yüzden gündüzleri lambaları açmamıza gerek yokktur.
Elektrik ve suyu tasarruflu kullanmak için ne gibi önlemler alırsınız? Anlatınız.
Cevap: Elektirk ve su gibi kaynakları her zaman tasarruflu kullanmamız gerekmektedir. Bunun için öncelikle kendimizi ve ailemizi bilinçlendirmeliyiz. Gündüzleri yanan lambaları kapatmalıyız, bozuk olan akıtan muslukları tamir ettirerek tassaruflu olabiliriz.
1. Aşağıdaki resimlerin hangilerinde kaynaklar tasarruflu kullanılmaktadır? İşaretleyiniz. İşaretlediğiniz resimleri boyayınız.
Cevap: Sağ üst ve sağ alttaki resimlerde kaynaklar tassaruflu kullanımaktadır. Bu iki resimi kendi el beceriniz ile boyayınız.
Bir ders aracı veya bir okul eşyası olduğunuzu düşününüz. Sizi kullanan öğrenciye neler söylerdiniz ? Yazınız seçtiğiniz ders aracının resmini çiziniz.
Cevap: Kalem olsaydım sahibime beni gereksiz yere açacak ile kısaltmamasını söylerdim. Daha nazik ve daha verimli kullanması için ona güzel sözler söylerdim.
Sınıfınızda arkadaşlarınız ile birlikte çalışarak yapacağınız bir etkinlik konusu söyleyiniz.
Cevap: Sınıf içinde kendi aramızda küçük bir piknik düzenleye biliriz.
Atatürk Haftası ile ilgili etkinlik yapacağız. Gruplarınızı ve yapacağınız etkinliklerinizi arkadaşlarınızla birlikte belirleyiniz
Cevap: ( Kendiniz yapınız )
Grup çalışmalarında sorumluluklarınızı yerine getirmeniz neden önemlidir?
Cevap: Bunun sebebi herkesin organize halinde başarıyı elde edebilecek olmasıdır. Herkes verilen görevi ve sorumluluklarını eksiksiz yerine getirirse hiç bir sorun kalmayacaktır.
1. Sınıfınızda gruplar oluşturunuz. Grup arkadaşlarınız ile birlikte aşağıdaki sözcükleri kullanarak “Grupla Çalışma Kuralları# oluşturunuz.
İş Bölümü – Saygı – Sevgi – Adalet – Paylaşma – Sorumluluk
Grup çalışma kurallarımız
1- İş bölümü yeteneklerimize göre yapılacak.
2- Herkes bir birine saygı göstermek zorundadır.
3- Sevgi esas olmalıdır.
4- Adaletsiz görev dağılımı yapılamaz.
5- Herkes elinde bulunan imkanları paylaşacaktır.
6- Sorumluluklarını herkers zamanında yerine getirmelidir.
2. Grup çalışmalarında belirlediğiniz kurallara uyulmazsa neler olur? Yazınız.
Cevap: Böyle bir durumda çalışmamızın başarıya ulaşması imkansızdır. Grup çalışmalarında kurallara uymak başarıya ulaşmak için çok önemlidir.
Nezaket ifadelerine örnekler veriniz. Bu ifadeleri hangi durumlarda kullandığınızı söyleyiniz.
Cevap: Nezaket ifadelerini günlük hayatta sıkça kullanırız. Bunlar ; teşekkür ederim, rica ederim, kendinize iyi bakın, özür dilerim gibi ifadeler.
Nezaket ifadelerine örnekler veriniz.
Cevap: Özür dilerim, teşekkür ederim, rica ederim, tekrar bekleriz gibi ifadeler kullanırız.
1. Aşağıdaki konuşmada boş bırakılan yerlere uygun nezaket sözcükleri yazınız.
2. Aşağıda verilen nezaket ifadelerinin hangi durumlarda kullanıldığını bularak eşleştinriz.
Özür dilerim. – Teşekkür ederim. – Rica ederim. – Elbette.
Cevap:
Arkadaşınız sizinle boya kalemlerini paylaştı. – Teşekkür ederim.
Silgini kullanabilir miyim? – Elbette.
Yemeğini benimle paylaştığın için teşekkür ederim.- Rica ederim.
Arkadaşınıza çarptınız. – Özür dilerim
Grup çalışmasında bir arkadaşınız, bütün çalışmaları kendisinin yapacağını söyledi. Siz, onun bu düşüncesine katılmıyorsunuz.
Cevap: Hayıt katılmıyorum. Çünkü Grup çalışmasında herkesin görevlerini yerine getirmesi gerekmektedir.
Öğretmeninizin anlattığı konuyu anlayamadınız
Cevap: Öğretmenimden konuyu bir daha anlatmasını rica ederim.
Yazdığınız şiiri arkadaşınıza okudunuz. Arkadaşınız şiiri beğenmediğini söyledi. Bu durum sizi çok üzdü.
Cevap: Arkadaşımın daha çok beğeneceği bir şiir yazarım.
Arkadaşlarınızın oynadığı oyuna katılmak istediniz.
Cevap Oyun oynamak için onlardan izin alırım.
Öğretmeninizin anlattıklarını anlayabilmek için ne yapmalısınız?
Cevap: Dersi anlayabilmek için daha dikkatli dinlerim. Öğretmenimden anlamadığım konuyu daha dikkatli anlatmasını rica ederim.
İyi bir dinleyici olmak için neler yapmalısınız? Anlatınız
Cevap: İyi bir dinleyici olmak için konuşmacıyı iyi dinlemeliyiz.
1. Aşağıda verilen davranışlardan dinleme kurallarına uygun olanların yanındaki kutucuğa O çiziniz. Dinleme kurallarına uygun olmayanların yanındaki kutucuğa ? çiziniz.
Cevap: Yüz ifadeleri sırası ile şu şekildedir ;
1- Gülücük
2- üzgün
3- üzgün
4- gülücük
2. Sınıfınızda sunum yaparken arkadaşlarınızın sizi nasıl dinlemesini istersiniz? Noktalı yerlere yazınız.
Cevap: Arkadaşlarımın sadece beni izlemesini ve beni iyice dinlemesini isterdim.
Oyun oynarken arkadaşınız oyun kurallarına uymazsa neler hissedersiniz?
Cevap: Oyun oynarken arkadaşlarımın kurallara uymasını isterim. Eğer kurallara uymazlarsa oyundan zevk almam ve kendimi kötü hissederim.
Oyun oynarken hangi kurallara uymalısınız?
Cevap: Oyun oynarken arkadaşlarıma haksızlık yapmamalıyım. Bencil davranmamaya önem gösteririm.
1. Aşağıdaki resimlerin hangilerinde çocuklar oyun kurallarına uymaktadır? Uygun resimleri boyaymız.
Cevap: ( Bunu kendiniz yapınız )
2. Genel Ağ’dan yararlanarak oryantiring oyunun nasıl oynandığını araştırınız. Oyun kurallarını aşağıdaki boşluklara yazınız. Bu oyunun resmini çiziniz.
Cevap: oryantiring oyunu ormanlık alanlarda yapılan spor tarzı bir oyundur.
Harçlığınızla neler alıyorsunuz ?
Cevap: Harçlığımla okul kantininden kendime yiyecek alıyorum. Bir kısmını kumbarama atarak biriktiriyorum.
Paranızı harcarken nelere dikkat ediyorsunuz?
Cevap: Paramı harcarken her zaman ihtiyacım olanları almaya özen gösteriyorum. İhtiyaçlarımı aldıktan sonra ise isteklerimi alıyorum.
Aşağıdaki soruların cevaplarını noktalı yerlere yazınız.
1. Aile bütçenize katkıda bulunmak için neler yapabilirsiniz?
Cevap: Aile bütçeme katkıda bulunmak için her zaman tassarruflu olmalıyım. Bunun yanı sıra para biriktirerek aile bütçeme katkıda buluna bilirim.
2. Okuldaki ihtiyaçlarınız nelerdir?
Cevap: Okulda en çok su ve yemek gibi ihtiyaçlarım var.
3. Kumbaranızda biriktirdiğiniz paranızla neler almak istiyorsunuz?
Cevap: ( Almak istediğiniz bir şey yazınız ) Örnek : Bisiklet, oyuncak, kıyafet.
Annenizin kız kardeşi, sizin neyiniz olur?
Cevap: Annemin kız kardeşi Teyzem olur.
Yakın akrabalarınız kimlerdir? Söyleyiniz.
Cevap: Babaannem Ablam
Ben Kardeşim
Dedem Anneannem Dedem
Halam Amcam Teyzem Dayım
Babam Annem
Yakın akrabalarınız kimlerdir? Söyleyiniz.
Cevap: Kuzenletrim, dayılarım, teyzelerim, halalarım, amacalarım, dedelerim ve ninelerim.
Resimlerde verilen kişiler Emir’in yakın akrabalarıdır. Açıklamalara uygun olarak bu kişilerin akrabalık isimlerini yazınız.
Cevap:
Babasının kardeşiyim (Amcam)
Annesinin kardeşiyim(Dayım)
Babasının kardeşiyim (Halam)
Annesinin kardeşiyi m(Teyzem)
Babasının annesiyim (babaannem)
Annesinin babasıyım (büyükbabam)
2.Yakın akarabalarınızın isimlerini noktalı yerlere yazınız.
Cevap: ( Kendi akrabalarınızın isimlerini yazınız.)
Akrabalarınızla bir araya geldiğinizde neler yaparsınız?
Cevap: Akrabalarım ile bir araya geldiğim zaman birlikte yemekler yeriz sohbet ederiz, kuzenlerimle sokakta oyunlar oynarız. Büyüklerimizden hikayeler dinleriz.
Siz de akrabalarınızla birlikte geçirdiğiniz günlere örnekler veriniz.
Cevap: Bayramda akrabalarımız hep gelir. Birlikte güzel bir kahvaltı yapar eski günlerden konuşuruz.
Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların yanındaki çiçeği boyayınız.
Cevap:
Ev adresinizde hangi bilgiler bulunur?
Cevap: Ev adresimizde mahallemizin ismi, sokak ismi, ev numaramız ve daire numarası olması gerekmektedir.
-Zeynep Mutlu sen misin? Bir mektubun var.
-Evet, benim. İsmimi nereden biliyorsunuz?
-Zarfın üzerinde isminiz ve ev adresiniz yazıyor.
-Sen de ev adresini ezberlemelisin.
Aile büyüklerinizin telefon numaralarını defterinize yazınız.
Cevap: ( Bunu kendi aile büyüklerinizin numaralarını yazarak tamamlayınız )
-Anneciğim, doğum günüme gelecek olan arkadaşlarıma ev adresimizi verebilir miyim?
-Elbette verebilirsin.
-Huzur Mahallesi, 57. Sokak, No.:5 Çankaya-ANKARA
-Tanımadığın kişilere adresimizi kesinlikle vermemelisin.
Arkadaşlarınızı doğum gününe davet etmek için aşağıdaki davetiyeyi doldurunuz.
Cevap: ( Bunu kendiniz yapmalısınız ) Resimler çizebilir şekiller yapabilirsiniz. Davetiyenin renkli ve güzel olması arkadaşlarınızı mutlu edecektir.
Günlük hayatınızda temiz ve düzenli olmak ne gibi yararlar sağlar ?
Cevap: Günlük hayatta yerine getirmemiz gereken bir çok sorumluluğumuz vardır. Bu sorumluluk ve görevlerimizi en iyi şekilde yerine getirmek için temiz ve düzenli olmamız bizlere çok fayda sağlar. İşlerimizi yaparken en iyi şekilde yapmamıza olanak sağlar.
Odanızı ve kişisel eşyalarınızı temiz tutmak için neler yaparsınız? Anlatınız.
Cevap: Odamı ve kişisel eyşyalarımı temiz tutmak çok önemlidir. Odam ve kişisel eşyalarım temiz olmazsa etrafta pis kokular olur, arkadaşlarım benden uzak durur.
Resimlerde verilen kişisel eşyalarınızı temiz ve düzenli kullanmak için neler yaparsınız? Noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
Ailenizle birlikte hangi etkinlikleri yapıyorsunuz?
Cevap: Ailem ile birlikte pazar günleri kahvaltı yaparız. Yaz aylarında denize gider yüzeriz. Denizde yüzdükten sonra piknik yapar yemek yeriz.
Aile bireylerinin birlikte karar almasının yararları nelerdir? Anlatınız.
Cevap: Aile içinde bir karar alınırken herkesin fikrinin alınması çok önemli. Alınan kararlar aile bireylerini etkileyeceği için herkesin fikri alınırsa çok yararlı olur.
1. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanlarm yanmdcıla kutucuğa O çiziniz. Doğru olmayan ifadelerin yanındaki kutucuğa ? çiziniz.
Cevap:
Aile içinde kararlar birlikte alınmalıdır.( O) – Gülücük
Evde çocukların görüşlerine önem verilmelidir.(O) – Gülücük
Ailede bütün kararlar baba tarafından alınmalıdır.(?) – Üzüntü
Sadece gezmeye giderken çocukların fikirleri sorulmalıdır.(?) – Üzüntü
2. Aşağıdaki hikâyeyi okuyunuz. Siz, Efe’nin yerinde olsaydınız annenize neler söylerdiniz? Yazınız
Efe okuldan eve gelmişti. Annesi gülümseyerek Efe’yi karşıladı. Birlikte Efe’nin odasına gittiler. Annesi Efe’nin odasındaki eşyaların yerlerini değiştirmişti. Oysa Efe odasının eski hâlini çok seviyordu. Efe annesine,….. ” Odamın eski haline getirmek istediğimi, ona neden benden habersiz böyle birşey yaptığını ve çok üzüldüğümü söylerdim.”
Tasarruflu olmak ne demektir?
Cevap: Tasarruflu olmak maddi götürüsü olan bir eşya veya kaynağı gereğinden fazla kullanmamak anlamıan gelir.
Kaynakları tasarruflu kullanmak için neler yapıyorsunuz?
Cevap: Kaynakları tasarruflu kullanmak için gereksiz yere akan suları kapatır, gündüzleri yanan ışıkları kapatırım.
1. Aşağıda verilen davranışlardan tasarruflu olmakla ilgili olanların yanındaki çiçeği boyayınız.
Cevap:
Banyo yaparken suyu açık bırakmak.()
Suyu gerektiği kadar kullanmak.(X)
Bozuk muslukları tamir ettirmek.(X)
Televizyonu sürekli açık tutmak.()
Gereksiz yanan lambaları kapatmak.(X)
Kışın kombiyi ve camları aynı anda açmak.()
Diş fırçalarken musluğu kapatmak.(X)
İşimiz bittiğinde bilgisayarı düğmesinden kapatmak.(X)
2 Muttu ailesinin bir ay boyunca yaptığı harcamalar aşağıdaki tabloda verilmiştir Soruların cevaplarını tabloya uygun olarak yazınız.
a) Tabloya göre en fazla gider hangisidir?
Cevap: Tabloya göre en fazla gider Kiradır.
b) Hangi giderler birbirine eşittir?
Cevap: Su ve Elektrik giderleri aynıdır.
c) En az gider hangisidir?
Cevap: En az gider Eğlenmedir.
3. Evinizde kaynakları tasarufflu kullanmak için neler yaparsınız ? Yazınız.
Cevap: Evimde kaynakları yeteri kadar kullanırım. Dişlerimi fırçalarken akan musluğu kapatırım. Gündüzleri yanan ışıkları kapatırım.
4. Kaynakları tasarruflu kullanmanın aile bütçesine katkıları nelerdir ? Aile büyüklerinizden yardım alarak öğreniniz. Edindiğiniz bilgileri aşağıdaki noktalı yerlere yazınız.
Cevap: Kaynakları yeteri kadar kullanırsak faturalarımız az gelir. Az gelen faturalar aile bütçemize fayda sağlar.
Çevrenizde kimlere hangi konuda yardım ediyorsunuz ?
Cevap: Çevremde en çok yaşlı insanlara yardım ediyorum. Poşet gibi ağır yükler taşıyan yaşlı insanlara destek oluyorum.
Çevrenizdeki kişilere yardım ettiğinizde neler hissedersiniz?
Cevap: Çevremde bulunan insanlara yardım ettiğim zaman çok mutlu oluyorum. Onların yüklerini hafifletmek benimde ruhumu hafifletiyor.
Aşağıdaki resimlerde gördüğünüz kişilere nasıl yardım edebilirsiniz? Noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
Gün içinde yaptığınız işleri oluş sırasına göre anlatınız.
Cevap: Sabah ilk olarak uyanıyor ve elimi yüzümü yıkıyorum. Daha sonra kahvaltı yapıyor ve okul için evden çıkıyorum. Okulda öğretmenlerimi iyice dinliyorum. Okulun paydos zili çaldıktan sonra oyalanmadan evime geliyorum. Ailemle akşam yemeği yer ve ardından ev ödevlerimi yapıyorum. Saat 10.00 olduktan sonra yatağıma geçerek uyuyorum.
Gün içindeki etkinliklerimize ayıracağımız zamanı planlamak neden önemlidir?
Cevap: Gün içinde zamanımı verimli kullana bilmek için her zaman planlı hareket ederim. Bugünün işini yarına bırakmamaya özen gösteririm.
Gün içinde yaptığınız etkinlikleri düşününüz. Bu etkinliklerin isimlerini ve hangi saatlerde yaptığınızı aşağıdaki noktalı yerlere sırasıyla yazınız.
Cevap:
Tasarruf kelimesi size neler hatırlatıyor?
Cevap: Tasarruf kelimesi bana gereksiz yere masraf etmemizi önleyen, isteklerimiz yerine ihtiyaçlarımıza öncelik veren anlamları hatırlatıyor.
Alışveriş yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Cevap: Alışveriş yaparken aldığım ürünün kalitesine, fiyatına, son kullanım tarihine ve ihtiyaç sırasına bakarım.
1. Tasarruf konulu bir akrostiş çalışması yapınız
(T) arla gibi eker eker biçersin
(A) sla sana zararı olmaz
(S) ana her zaman faydası olur
(A) klın yolu birdir
(R) ızası olanlar tasarruflu olsun
(R) ızkı veren Allah’tır ama
(U) fakta olsa aldıklarımıza dikkat edelim
(F) inalde kazanan biz oluruz.
2. Kumbaranızda biriktirdiğiniz para ile neler almak istersiniz? Aşağıdaki boş alana resmini çiziniz
Cevap: ( Bunu kendiniz yapınız )
A. Aşağıda verilen kelime gruplarını anlamlı olacak şekilde eşleştirerek yanlarındaki yuvarlağı aynı renge boyayınız.
Cevap:
B. Aşağıda verilen çoktan seçmeli sorularda doğru olan seçeneği işaretleyiniz.
Cevap Anahtarı :
1 – A
2 – B
3. Resimlerde verilen çocuklardan hangisinin davranışı yanlıştır?
Cevap: 1 ve 2. resimde bulunan çocukların davrnışları yanlıştır.
4 – C
5 – B
C. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
Evde büyüklerimiz iş yaparken onlara yardım etmemize gerek yoktur.( Y )
Ailemizde kararları hep birlikte almayız.( D )
İhtiyaçlarımız, isteklerimizden daha önceliklidir. ( D )
Çalışma masamızı temiz ve düzenli kullanmalıyız.( D )
Bilgisayar oyunlarını istediğimiz kadar oynayabiliriz.( Y )
Ç. Ünitemizde öğrendiğimiz kavramlardan bazıları bulmacada verilmiştir. Bu kavramları bularak boyayınız. Boyanmayan harfleri sırayla şifredeki kutucuklara yazınız. Şifreyi noktalı yerlere yazarak cümleyi tamamlayınız.
ŞİFRE : AKRABALARIMIZ …. İLE DAYANIŞMA İÇİNDE OLMALIYIZ.
Büyümek ne demektir?
Cevap: Büyümek, fiziksel ve kişisel olarak gelişmemizdir. Vücudumuzun bölümleri ve kişiliğimizin gelişmesi büyümektir.
1. Sağlıklı besinlere örnekler veriniz.
Cevap: Sağlıklı besinle, sebze ve meyveler, et, tavuk,balık ve annelerimizin yaptığı yemeklerdir.
2. Kişisel bakımınız için neler yaparsınız?
Cevap: Kişisel bakımım için dişelerimi fırçalarım. Banyo yapar ve terli kıyafetlerimi değiştiririm.
1. Aşağıdaki form, kendinizi değerlendirmeniz amacıyla düzenlenmiştir. Size uygun olan seçeneği ?” ile işaretleyiniz.(evet/hayır)
Düzenli olarak spor yaparım. ( evet )
Dengeli beslenirim.( evet )
Yemeklerden sonra dişlerimi fırçalarım.( evet )
Haftada en az iki kere banyo yaparım.( evet )
Tırnaklarımı keserim. ( evet )
Sağlıksız gıdaları tüketmem. ( evet )
Her gün saçlarımı tararım. ( evet )
Yeteri kadar uyurum. ( evet )
Yemeklerden önce ve sonra ellerimi yıkarım. ( evet )
Aşağıdaki resimlerde verilen eşyalardan hangilerini kişisel bakımınız için kullanırsınız? İşaretleyiniz.
Ağzında yemek varken konuşan biri ile aynı sofrada olsanız neler hissedersiniz?
Cevap: Ağzında yemek varken konuşmak çok tehlikelidir. Ağzımızda bulunan yemein soluk borusuna kaçması sonucu insan nefessiz kalabilir buda bizi zor duruma sokar.
Yemekte görgü kurallarına uymak neden önemlidir?
Cevap: Yemek yerken görgü kurallarına uymak önemlidir çünkü yemek yerken yanımızda bulunan insanlara rahatsızlık vermek onları olumsuz etkileyebilir.
1. Yemek yerken uyulması gereken görgü kurallarını aşağıya yazınız.
-Yemek yerken çatal bıçak kullanmalıyız.
-Ağzımızda yiyecek varken konuşmamalıyız.
-Büyük lokmalar ile ağzımızı doldurmamalıyız.
-Gereğinden fazla yiyecek ile tabağımızı doldurmamalıyız.
2 Görgü kurallarına uygun davranan çocuğun bulunduğu resmi boyayınız.
Cevap: Soldaki görseli boyayınız.
Temiz ortamlarda yaşamanın önemi nedir?
Cevap: Temiz ortamlarda yaşamak sağlığımız için çok önemlidir. Temiz ortamlar hasta olmamızı engeller. Sağlıklı bir yaşam içim temiz ortamda yaşamak çok önemlidir.
1. Evinizin temizliğine nasıl katkıda bulunduğunuzu anlatınız.
Cevap: Evde temizliğe bir çok şekilde katkıda bulunurum. Mesela odamı temiz tutarım. Kıyafetlerimi füzenli kullanır, kirlileri etrafa atmam. Bu şeklide evimizin temizliğime katkıda bulunurum.
2. Temiz çevrede yaşamanın önemi nedir?
Cevap: Temiz ortamlarda yaşamak fiziksel ve ruhsal sağlığımız için çok önemlidir. Hasta olmamak için temiz çevrede yaşamak şarttır.
Yaşadığınız çevreyi temiz tutmanın önemini anlatan bir slogan hazırlayın.
Cevap: Sağlıklı çevre için, temiz çevre.
Yazdığınız sloganı kullanarak ” Temiz Çevre” konulu bir afiş hazırlayın.
Cevap: ( Bunu kendiniz yapınız )
3. Resimlerde verilen yerlerden hangisini kullanmak istersiniz? İşaretleyiniz. İşaretlediğiniz resmi boyayınız.
Cevap: ( Bunu kendiniz yapınız )
Sağlıkla ilgili hangidan çocuklara yardım hizmeti?
Cevap sağlığım ile ilgili hastalık parkı sağlık, hastane ve sağlık merkezlerine giderim.
Sağlıkta çalışan sağlık yardımcısıdır?
Cevap: Sağlık kurullarında çalışan insanlar, kadın doktorlar, doktor ve yardım sağlık yardımdır.
Aşağıdaki soruları cevaplarınıda yerlerine yazınız.
1. Hastalanınca muayene olmak için gittiğiniz sağlık kurumu hangisidir?
Cevap: Hastaneye giderim.
2. Çocukların aşılarını yapan kurum hangisidir?
Cevap: Aile Sağlığı Merkezlerine giderim.
3. Doktorun yazdığı ilaçları nereden alırsınız?
Cevap: Eczanelerden alırım.
4. Hastalandığınızda sizi kim muayene eder ?
Cevap: Doktorlar eder.
5. Dişlerinizin kontrol ve tedavisi için kime gidersiniz?
Cevap: Diş doktoruna giderim.
6. Hastaları muayene ederken doktorlara kim yardımcı olur?
Cevap: Hemşireler yardımcı olur.
7. İlaçlarınızı aldığınız yerde çalışan yetkili kimdir ?
Cevap: Eczacıdır.
En çok sevdiğiniz sebze yemeği hangisidir?
Cevap: ( En sevdiğiniz sebze yemeğini yazınız ) Örnek : Karnıbahar kızartması.
Resimlerde gördüğünüz meyve ve sebzelerin isimlerini ve hangi mevsimde yetiştirildiklerini söyleyiniz.
Cevap: ( Bu soruyu kendiniz cevaplayınız )
Yaz mevsiminde hangi meyveler yetiştirilmektedir?
Cevap: Yaz mevsiminde kavun, karpuz, çilek, kiraz, muz gibi meyveler yetişir.
Resimlerde verilen meyve,sebzelerin isimlerini üretildikleri mevsimlere uygun olarak noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
İlkbahar : Sarımsak.
Yaz: Erik, karpuz, Domates, Patlıcan, fasulye.
Sonbahar: Nar.
Kış : Turp, Lahana, portakal.
Atkı ve eldiveni hangi mevsimde kullanırsınız? Neden?
Cevap: Atkı ve eldiveni soğuk kış aylarında giyerim. Havalar soğuk olduğu için giyerim.
1. Yaz mevsiminde nasıl giyinmelisiniz?
Cevap: Yaz mevsimlerinde kısa kollu kıyafetler ve şortlar giymeliyiz.
2. Şemsiyenin en çok ihtiyaç duyulduğu mevsim hangisidir?
Cevap: Şemsiyeye en çok sonbahar aylarında ihtiyaç duyarız.
Numaralı resimler aşağıdaki hangi mevsimlere aittir? Resimlerin numarasını mevsimin altındaki noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
Okul yolunda hangi taşıtları görüyorsunuz ?
Cevap: Okul yolunda araba, motorsiklet,otobüsi bisiklet gibi taşıtları görüyorum.
1. Kara yolu taşıtları hangileridir?
Cevap: Karayolunda ilerleyen taşıtlar Otobüs, otomobil, minibüs, kamyon gibi araçlardır.
2. Deniz yolu taşıtları hangileridir?
Cevap: Denizyolunda ilerleyen taşıtlar Gemi, vapur, kayık, sandalgibi araçlardır.
Aşağıdaki resimlerde verilen taşıtları türlerine göre sınıflandırınız. Taşıtların numaralarını ilgili bölüme yazınız.
Karayolu : 2 – 9 – 8 – 3
Denizyolu: 6 – 7
Havayolu: 4 – 5
Demiryolu : 1
Yolculuk sırasında araç içinde yüksek sesle konuşmanın tehlikeleri nelerdir?
Cevap: Araç içerisinde yüksek ses ile konuşmak şoförün dikkatini dağıtabilir. Şoför dikkati dağılırsa kedi can ve mal aynı zamanda diğer insanların can ve mal güvenlği tehlikeye girer.
1. Toplu taşıma araçlarına binerken nelere dikkat etmelisiniz?
Cevap: Toplu taşıma araçlarıan binerken her zaman sıraya uymalıyız. Toplu taşıma araçlarında yaşlı ve hamile insanlara her zaman yer vermeliyiz.
2. Çocuklar kaç yaşına kadar özel araçların arka koltuğunda oturmalıdır
Cevap: 11 yaşından küçük olan çocuklar arka koltuğa oturmalıdır.
Aşağıda belirtilen durumların sonucunda neler olabilir? Yazınız.
Kimlerin trafikte bize ihtiyacı olabilir ?
Cevap: Trafikte bize yaşlıların, çocukların ve engelli insanların ihtiyacı olabilir.
Resimlerde gördüklerinizi anlatınız.
Cevap: Resimlerde karşıdan karşıya gemeye çalışan engelli bir amcaya yardım eden yardımsever insanlar vardır.
Trafikte yardıma ihtiyacı olanlara yardım ederken nelere dikkat etmelisiniz?
Cevap: Trafikte yardıma ihtiyacı olan bir çok insan olabilir. Onlara yardım ederken onların ve kendimizin can güvenliğine dikkat etmemiz gerekir.
Aşağıdaki örnek olayları okuyunuz. Bu tür durumlarla karşılaşırsanız neler yaparsınız? Noktalı yerlere yazınız.
Cevap: ( Bunu kendiniz yapınız 9
Babanız sizi ve kardeşinizi araba ile okula götürüyor. Kardeşinizin emniyet kemeri açıldı.
Cevap: Kardeşimin emniyet kemerini iyice takarım.
Aileniz ile birlikte parka gittiniz. Bisiklet yolundaki bir çocuğun, bisikletinin tekerinin patladığını gördünüz.
Cevap: Bisikletten inmesini söylerim. Bisikletini tamir etmesini rica ederim.
Servis aracına binerken sizden daha küçük olan bir çocuğun, araca binmekte zorlandığını gördünüz.
Cevap: Zorlanan arkadaşa binmesi için destek olurum.
Acil durumlarda kimlerden yardım istersiniz?
Cevap: Acil durumlarda 112 – 110 ve 155 gibi numaraları arayarak yardım isterdim. Bunun dışında ailemden, öğretmenlerimden de yardım isterim.
Aile büyüklerinizin telefon numaralarını defterinize yazınız.
Cevap: ( Bunu kendiniz yapınız )
Aşağıdaki resimde verilen telefonun içine acil durumlarda aramanız gereken numaraları yazınız. Resmi boyayınız.
Cevap:
İtfaiye: 110
AFAD: 122
Ambulans: 112
Polis İmdat: 155
Jandarma: 156
Teknoloji ne demektir?
Cevap: Teknoloji bizim işlerimizi yaparken zamandan ve enerjiden tasarruf etmemiz için aletler geliştiren, her geçen zaman gelişen ve gelişmeye devam edecek olan, sonu olmayan bir kavramdır. Teknoloji her insanın hayatında olan temel bir unsurdur.
Teknolojik araç ve gereçleri güvenli bir şekilde kullanmak için neler yaparsınız?
Cevap: Teknolojik araç ve gereçleri güvenli bir şekilde kullanmak çok önemlidir. Teknolojik aletler bizlere her zaman fayda sağlayamayabilir. Bazı teknolojik aletleri kullanırken çok dikkat etmeliyiz. Örnek vermek gerekirse Fırınları sürekli kullanırız. Fırın çalıştığı zaman ısınan bir teknolojik alettir bu yüzden çok dikkatli olmalıyız.
1. Aşağıda verilen akıllı işaretlerin anlamlarını, yazınız
2. Aşağıda resimleri verilen elektrikli ev aletlerini kullanırken nelere dikkat etmelisiniz? Yazınız.
Cevap:
Oyun oynarken nereleri tercih edersiniz?
Cevap: Oyun oynarken beni eğlendirecek, arkadaşlarımla oynayabileceğim, güzel oyuncakları olan parklar tercih ederim.
1. Güvenli oyun alanları nerelerdir?
Cevap: Güvenli oyun alanları parklar, bahçelerimiz, okul bahçeleri gibi alanlardır. Bu alanlarda her zaman güvende oluruz.
2 Parkta oynadınız oyun araçları hangileridir? Bunları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Cevap: Parkta en çok kaydıraktan kaymayı severim. Kaydıraktan kayarken düz bir şekilde dikkatlice kayarım.
1. Aşağıdaki ifadeler doğru ise “doğru” yazan kutucuğa gidiniz. Yanlış ise “yanlış” yazan olan kutucuğa gidiniz. Ulaştığınız çıkış noktasındaki şekli boyayınız.
Cevap:
2. Kaydıraktan kayarken nelere dikkat etmemiz gerektiğini yazınız.
Cevap: Kaydıraktan kayarken çok dikkatli olmalıyız. Aynı zamanda düz bir şekilde yavaşça kaymalıyız.
3. Aşağıya, arkadaşlarınızla güvenle oynayabileceğiniz bir oyun alanı çiziniz. Resmi boyayınız.
Cevap:
Harita ne işe yarar ?
Cevap: Harita büyük alanların ölçeklendirilerek küçültülmesidir. Haritalar bizlere gözlerimiz izle göremeyeceğimizi detayları kağıtlara döker.
1. Nerede yaşıyorsunuz? Söyleyiniz.
Cevap: ( Bunu kendinize göre cevaplayınız ) Örnek : İstanbul, Ankara, İzmir
2. Ülkemizin başkenti neresidir? Söyleyiniz
Cevap: Ülkemizin başkent şehri Ankara’dır.
1. Aşağıdaki yerküre modelinde Türkiye’nin bulunduğu yeri kırmızıya boyayınız.
Cevap:
2. Aşağıda verilen haritada ülkemizin başkentini ve yaşadığınız yeri bularak boyayınız
Cevap: ( Bunu kendiniz yapınız )
3. Aşağıdaki boşlukları yaşadığınız yere göre doldurunuz.
Cevap: ( bu etkinliği kendi yaşadığınız yere göre cevaplandırınız.)
Yaşadığınız il: ………
Yaşadığınız ilçe: ……
Yaşadığınız köy: …..
Yaşadığınız mahalle:….
4. Aşağıdaki nesnelerin hangilerinde ülkemizin yerini gösterebiliriz? İşaretleyiniz.
Cevap: Aşağıda bulunan en sağdaki görselde ülkemizin yerini göstere biliriz.
Bayrağımızın dalgalandığını görünce neler hissediyorsunuz?
Cevap: Bayrağımızın dalgalandığını görünce her zaman mutlu oluyorum. Ay yıldızlı bayrağımız bizim bağımsızlığımızı simgelediği için bizim yegane varlığımız bayrağımızdır.
1. İstiklâl Marşımız’ın okunduğunu duyduğunuzda ne yaparsınız?
Cevap: İstiklal marşımız okunduğu zaman saygı duruşuna geçer marşımızı okurum.
2. İstiklâl Marşımız’ın şairi kimdir?
Cevap: İStiklal marşımızın şairi Mehmet Akif Ersoy’dur.
Aşağıdaki resimde verilen bayrağımızı renklerine boyayınız.
Cevap: ( bunu kendiniz yapınız )
İstiklâl Marşımız’ın ilk iki dörtlüğünü yazınız.
Cevap:
İstiklal Marşı
Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak;
Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.
O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak;
O benimdir, o benim milletimindir ancak.
Çatma, kurban olayım, çehreni ey nazlı hilâl!
Kahraman ırkıma bir gül! Ne bu şiddet, bu celâl?
Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helâl…
Hakkıdır, Hakk’a tapan, milletimin istiklâl!
– Mehmet Akif Ersoy
Mustafa Kemal’in hayatı hakkında neler biliyorsunuz?
Cevap: Mustafa Kemal 1881 yılında Selanik şehrinde dünyaya gelmiştir. Çocukluk hayali olan Askerlik mesleğini yapmıştır. Ülkemizin düşmanlardan kurtarılmasında bir çok katkısı vardır. Ülkemizin kurucusu ve ilk Cumhurbaşkanıdır.
1. Mustafa Kemal’in babasının adı nedir?
Cevap: Ali Rıza Bey
2. Mustafa Kemal nerede doğmuştur?
Cevap: Selanik şehrinde dünyaya gelmiştir.
Vatan ve millet kelimelerinden neler anlıyorsunuz?
Cevap: Vatan ve millet kelimeleri anlam olarak bir birine benzeyen iki kelimedir. Vatan üzerinde yaşaığımız toprak parçasının bütünüdür. Millet ise içinde bulunan topluluktur.
Cevap:
19 Mayıs Atatürk‘ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı
23 Nisan gününü Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı
30 Ağustos Zafer Bayramı
2. Millî bayramlardan önce sınıflarınızda ne gibi hazırlıklar yapıyorsunuz?
Cevap: Milii bayramlardan önce sınıflarımızı bayraklar ile süsler güzel resimler asarız.
1. Millî bayramlarımızı kutlarken neler hissediyorsunuz? Aşağıdaki noktalı yerlere yazınız.
Cevap: Milii bayramlarımızı kutlarken çok gurur duyuyorum. Bayramlarda o tarihlerde yapılan şanlı zafer ve açılışlar aklıma gelir.
2. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda hangi etkinliğe katılmak istersiniz? Aşağıdaki boş alana resmini çiziniz ve boyayınız.
Cevap: ( Bunu kendiniz yapınız )
3. Aşağıdaki noktalı yerlere, bayraklı süslerin içinde verilen sözcüklerden, uygun olanını yazınız.
Cevap:
1. 15 Temmuz gününü Demokrasi ve ….Milli… Birlik Günü olarak kutluyoruz.
2. 29 Ekim’de …Cumhuriyet… ilan edildi.
3. Büyük Millet Meclisi ….23 Nisan…. tarihinde açıldı.
4. Millî bayramlarımızı milletçe ….coşku… içinde kutlarız.
5. Her yıl 30 Ağustos tarihinde …Zafer… Bayramı’nı kutluyoruz.
Dinî bayramlar için çevrenizde yapılan hazırlıklar nelerdir?
Cevap: Yeni kıyafetler alınır, yemekler yapılır, evler temizlenir.
Dinî bayramlarda, insanlar arasında hangi duygular güçlenir?
Cevap: Dini bayramlarda insanlar bir birleri ile hasret giderir, küsler barışır ve yaşlılar ziyaret edilir. Buda kardeşlik duygusunu geliştirir.
1. Dinî bayramlarda neler yapıyorsunuz? Aşağıdaki noktalı yerlere yazınız.
Cevap: Dini bayramlarda bayramlık kıyafetlerimi giyerim. Büyüklerimin ellerini öperim.
2. Aşağıda verilen cümlelerden dinî bayramlarla ilgili olanların yanındaki şeker resmini boyayınız.
Cevap:
Kültürel Mirasımız
Yöresel yemeklerinize örnekler veriniz.
Cevap: Lahmacun, hamsi tava, çiğ köfte, baklava, kebap, içli köfte gibi yöresel yemeklerimiz vardır.
Kültürel mirası korumanın önemi nedir?
Cevap: Kültürel mirasımız bize atalarımızdan kalmıştır. Atalarımızın mirasına sahip çıkmak bizim boynumuzun borcudur.
Öğrendiklerimizi Uygulayalım
Aşağıdaki soruları yaşadığınız çevredeki kültürel miras örneklerine uygun olarak cevaplayınız.
• Yaşadığınız yerde yapılan yöresel yemekler nelerdir?
Cevap: Yaşadığımız yörede hamsi, içli köfte, lahmacun gibi yöresel yemekler yapılır.
• Yaşadığınız yerde giyilen yöresel kıyafetler nelerdir?
Cevap: Yaşadığımız bölgede halay, horon, efe oyunu gibi halk oyunlarında oynanan yöresel kıyafetler vardır.
• Yaşadığınız yerde hangi halk oyunları oynanmaktadır?
Cevap: Yaşadığımız bölgede halay, horon, efe gibi halk oyunları oynanır.
• Yaşadığınız yerde ne tür müzik aletleri kullanılmaktadır?
Cevap: Kemençe, davul, zurna gibi müzik aletleri kullanılır.
Farklı Kültürler, Farklı İnsanlar
Bildiğiniz ülkelerin isimlerini söyleyiniz.
Cevap: Suriye, Azerbaycan, Rusya, Amerika, İran, Pakistan, Çin, Japonya, Güney Kore ve Kuzey Kore.
Ülkemize farklı ülkelerden göç edenlerin yaşantılarını kolaylaştırmak için neler yapabilirsiniz?
Cevap: Farklı ülkelerden göç eden insanlarla oyun oynayıp dilimizi öğrenmelerini ve ülkemize alışmalarını sağlayabiliriz.
Öğrendiklerimizi Uygulayalım
1. Ülkemize göç eden ailelerin çocukları ile aynı sınıfta olduğunuzu düşününüz.
Cevap: Ülkemize göç eden öğrenciyle sürekli konuşup dilimizi öğretmeye çalışırım. Teneffüslerde onunla oyunlar oynayıp Türk kültürünü tanıtırım.
2. Aşağıdaki form, kendinizi değerlendirmeniz amacıyla düzenlenmiştir. Size uygun olan seçeneği ? ile işaretleyiniz.
Farklı ülkelerden gelen çocuklarla oyun oynarım. (?)
Farklı ülkelerden gelen kişilerin alışkanlıklarına saygı duyarım. (?)
Yakın çevrenizde hangi bitkiler yetiştiriliyor?
Cevap: Yakın çevremde daha çok meyve ağaçları var. Mandalina, portakal ve kiraz gibi bitkiler yetişitirlmektedir.
Hayvancılık ne demektir?
Cevap: Hayvancılık insanlık tarihinin en önemli geçim kaynağıdır. Hayvancılık büyük ve küçükbaş olarak isimlendirilen hayvanların etinden, sütünden, yününden ve gücünden yararlanılarak yapılan bir ekonomik geçim kaynağıdır.
1. Yakın çevrenizde yapılan üretim faaliyetleri nelerdir? Aşağıdaki noktalı yerlere yazınız.
Cevap: Yakın çevremde sanayi, ormancılık, hayvancılık gibi üretim daaliyetleri yapılmaktadır.
3. Aşağıda verilen resimlerde hangi üretim faaliyetleri görülmektedir? Noktalı yerlere yazınız. Bu üretim faaliyetlerinden hangileri yakın çevrenizde yapılmaktadır? İşaretleyiniz.
Cevap:
Yakın çevremizde yıllar önce dikilmiş ağaçlar var öyle yeni bitkiler ya da meyve ağaçları yok.Annem balkonda basit sebzeler yetiştiriyor.
A. Aşağıda verilen kelime gruplarını anlamlı olacak şekilde eşleştirerek yanlarındaki yuvarlağı aynı renge boyayınız.
Cevap:
B. Aşağıda verilen çoktan seçmeli sorularda doğru olan seçeneği işaretleyiniz.
Cevap Anahtarı :
1- A
2- C
3- C
4- B
5- A
C. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
(D) Başkentimiz Ankara’nın harita üzerindeki yerini bilmeliyiz.
(Y)Kurtuluş Savaşı 23 Nisan’da başlamıştır.
(Y)Kurban Bayramı’nda okullarda şiirler okuruz.
(D) Kültürel mirasımızı korumak hepimizin görevidir.
(D) Ülkemize yabancı ülkelerden göç eden kişilere karşı saygılı olmalıyız.
Ç. Ünitemizde öğrendiğimiz kavramlardan bazıları bulmacada verilmiştir. Bu kavramları bularak boyayınız. Boyanmayan harfleri sırayla şifredeki kutucuklara yazınız.
Cevap: Etkinliğin şifresi ” ÜLKEMİ SEVİYORUM ” olacaktır.
Kurtuluş savaşı 23 nisanda başlamıştır olan cevabın yanlış olduğunu bilmeyen var mı ?Başkent Ankaranın yerini öğrendik.
En sevdiğiniz çiçek hangisidir?
Cevap: ( En sevdğiniz çiçeği yazınız ) Örnek : Gül, papatya, karanfil.
1. Hayvanlar yaşamlarını sürdürebilmek için nelere ihtiyaç duyar?
Cevap: Hayvanlar yaşamlarını sürdürebilmek için biz insanlar gibi beslenmeye ve barınmaya ihtiyaç duyarlar. Hayvanlar kendi doğaları gereği avlanır ve beslenirler bu şekilde hayatta kalırlar.
2. Bitkilerin büyümesinde uygun ısının, havanın ve suyun etkisi nedir?
Cevap: Bir bitkinin büyüyüp gelişe bilmesi için uygun ısı ve suyun olması gerekmektedir. Bitkiler biz insanlar gibi suya ve uygun ısıya ihtiyaç duyarlar. Bitkilerin besinleri güneş ışığı ve sudur.
1. Çevrenizde görmek istediğiniz bitkilerin resimlerini aşağıdaki boş alana çiziniz. Resmi boyayınız.
Cevap: ( Bu etkinliği kendi el beceriniz ile yapınız )
2. Aşağıdaki soruların cevaplarını, bulmacadaki yerlerine yazınız.
Cevap:
1. Canlıların, hayatlarını sürdürebilmeleri için ihtiyaç duydukları temel maddelerden birinin adı.
Cevap: Hava
2. Hem et hem ot ile beslenen bir hayvan adı.
Cevap: Tavuk
3. Et ile beslenen bir hayvan adı.
Cevap: Köpek
4. Canlıların, hayatlarını sürdürebilmeleri için ihtiyaç duydukları temel besinlerden birinin adı
Cevap: Su
5. Ot ile beslenen bir hayvan adı.
Cevap: Kuzu
Çevrenizdeki ağaçları kimler dikmiş olabilir?
Cevap: Çevremizde bulunan ağaçları çevreye duyarlı insanlar veya belediye ekipleri dikmiş olabilir.
Çevrenizdeki bitkileri ve hayvanları korumak için neler yapabilirsiniz?
Cevap: Çevremde bulunan hayvan ve bitkileri korumak için kapılarımızın önüne bir kap su koyabliriz. Bitkileri sulaya biliriz.
1. Aşağıda verilen yönergeleri, sırası ile uygulayarak kendi bitkinizi yetiştiriniz. Bitkinizi yetiştirirken gözlem sonuçlarınızı defterinize yazınız.
Cevap: ( Bu etkinliği kendiniz yapınız )
2. Aşağıdaki resimlerde verilen canlıları korumak için neler yapabileceğinizi noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
Kedi : Kediler için kapılarımızın önüne süt ve süt koyabiliriz.
Güvercin : Güvercin yuvalarının yanına buğday gibi küçük yemişler atabiliriz.
Bitki : Bitkilere su verebiliriz.
Ağaçlandırma çalışmalarını şu sıralarda belediye ekipleri yapıyor.Bazen de sivil toplum örgütleri çalışmalar yaparken görüyoruz ama şehir içini belediyeler yapıyor
Suyun canlılar için önemi nedir?
Cevap: Biz insanlar gibi diğer canlılarda su hayatsal bir öneme sahiptir. Suyun canlılar için önemini kısaca yazmak gerekirse sususz hiç bir canlı hayatta kalamaz. Su her canlının yaşamsal kaynağıdır.
Dağlık arazilerde hangi üretim faaliyeti fazladır ?
Cevap: Dağlık arazilerde daha çok küçükbaş hayvancılık yapılmaktadır.
Aşağıda verilen fotoğraflardaki yerlerden hangisinde yaşamak daha zor olur? İşaretleyiniz. İşaretlediğiniz resimlerdeki çevre şartlarının yaşantınızı nasıl etkileyeceğini yazınız.
Cevap:
Hangi mevsimde kar yağar?
Cevap: Kar, soğuk kış mevsiminde yağar.
Doğa olayları nelerdir? Söyleyiniz.
Cevap: Doğa olayları, doğada kendi kendine gelişen ve insan etkisi olmadan var olan bir takım olaylardır. Doğa olaylarına fırtına, dolu yağışı, hortum, tsunami gibi örnekler verebiliriz.
Aşağıdaki boş alanlara, ismi yazılı olan doğa olaylarına uygun resimler çiziniz. Resimleri boyayınız.
Cevap: ( Bu etkinliği kendi el beceriniz ile yapmanız gerekmektedir. )
Binaların sağlam yapılması niçin önemlidir?
Cevap: Binaların sağlam yapılması için kullanılan malzemelerin kaliteli ve yeterli olması gerekmektedir. Sağlam bir bina için bir diğer konu ise sağlam bir zemine temelinin atılmış olmasıdır.
Doğal afetler nasıl oluşur? Anlatınız.
Cevap: Doğal afetler farklı unsurların bir araya gelmesi sonucu oluşur. Mesela deprem yerin altında bulunan kayaçların kırılması sonucu meydana gelen bir doğal afettir.
Aşağıdaki fotoğraflar hangi doğal afetleri göstermektedir? Noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
Televizyondaki hava durumu haberlerini izlemek neden önemlidir?
Cevap: Gün içinde dışarıda bir çok işimiz olabilir. Hava durumlarını bilmek ve takip etmek o gün kılık kıyafet seçimimizi yaparken bize yardımcı olur.
Doğal afetlerden korunmak için neler yapmalısınız?
Cevap:
– Doğal afetlerden korunmak için insanlarımızın bilinçlenmesi gerekir.
– Deprem ve sel gibi afetler sırasında sakinliğimizi korumalıyız.
– Her zaman sağlam yapılarda oturmalıyız.
– Hepimizin evinde afet çantası olmalıdır.
Aşağıdaki doğal afetler ve doğa olayları karşısında ne tür önlemler alınmalıdır? Noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
Güneş ne zaman doğar, ne zaman batar?
Cevap: Güneş sabahları doğar akşamları batar.
Ana yönler nelerdir?
Cevap: 4 tane ana yön vardır. Kuzey, Güney, Doğu ve Batı.
1. Yönleri bilmemiz neden önemlidir? Aşağıdaki boşluğa yazınız.
Cevap: Yönlerimizi bilmek kaybolduğumuzda bulunmamızı sağlar. Yönlerimizi bilmek yönleri bulmak için önemlidir.
2. Resimde Güneş’in doğduğu yön verilmiştir. Buna göre yönlerin isimlerini noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
Güneş ne zaman doğar?
Cevap: Güneş sabahları doğar.
Dünya’nın kaç türlü hareketi vardır?
Cevap: Dünyanın iki tane hareketi vardır. Dünya kendi etrafında döner aynı zamanda güneşin etrafında da döner.
1. Aşağıdaki fotoğrafların hangi mevsime ait olduklarını yazınız.
2. Aşağıdaki resimde Dünya’nın gündüz olan bölümünü kırmızıya, karanlık olan bölümünü maviye boyayınız.
Cevap: ( Bunu kendiniz yapınız )
3. Aşağıdaki noktalı yerlere ayların adlarını yazınız.
Cevap: 1 yılda 12 tane ay vardır. Bunlar ; Ocak-Şubat-Mart-Nisan-Mayıs-Haziran-Temmuz-Ağustos -Eylül-Ekim- Kasım-Aralık.
4. Mevsimlere bağlı olarak insanların yaşantılarında ne gibi değişiklikler olduğunu araştırarak noktalı yerlere yazınız.
Cevap: İnsanlar mevsimlere göre kıyafetler giyer ve evlerini düzenler. İnsanlar kışın kalın kıyafetler giyer. İlk baharda kısa kollu t-shirtler giyilir. Yaz ayında insanlar denizlere gider ve açık kıyafetler giyer. Son bahar mevsiminde ise orta kalınlıkta kıyafetler giyilir.
Kış mevsimlerinde sürekli üst üste giyiniyoruz ama yinede üşüyoruz.Yaz mevsimi de bunun tam tersiama yinede ben yaz mevsimlerini daha çok seviyorum.
A. Aşağıda verilen kelime gruplarını anlamlı olacak şekilde eşleştirerek yanlarındaki yuvarlağı aynı renge boyayınız.
Cevap:
B. Aşağıda verilen çoktan seçmeli sorularda doğru cevabın bulunduğu seçeneği işaretleyiniz.1. Ali, odasının penceresinden baktığında karşıdan Güneş’in doğuşunu izlemektedir. Buna göre, Ali’nin odası hangi yöne bakmaktadır?
Cevap Anahtarı :
1- B
2- C
3- B
4- A
5- A
C. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
Cevap:
(Y) Doğal afetlerin zararlarından korunmak için önceden önlem almaya gerek yoktur.
(Y) Çevremizdeki canlılara zarar verebiliriz.
(D) Depremin zararlarından korunmak için sağlam binalar yapmalıyız.
(D) Piknik alanında yaktığımız ateşi söndürmeliyiz.
(D) Kâğıt, cam, plastik geri dönüştürülebilir.
Ç. Ünitemizde öğrendiğimiz kavramlardan bazıları bulmacada verilmiştir. Bu kavramları bularak boyayınız. Boyanmayan harfleri sırayla şifredeki kutucuklara yazınız. Şifreyi noktalı yerlere yazarak cümleyi tamamlayınız.
Cevap: ” Çevremizdeki Canlıları Koruyalım ”
Tüm ünitelerin soru ve cevaplarını buldum.Artık buradan ödevlerimi yaparım.İşimizi çok kolaylaştırdı.Ders kitabının tüm sayfaları var
Forum Ders Cevapları, Ders Kitabı Cevapları Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6. Sınıf, 7. Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Aydın, MEB, Koza, GÜN, Sevgi, Semih Ofset, Yayınları, Ekoyay, Tutku, Gizem, Tuna, SDR Dikey, ATA, ADA, Anadol, Adım Adım, E-Kare, Dizin, Anıttepe, Lisans, Yargı, Berkay, Dersdestek, Bir-Yay, Sonuç, FCM, Yayıncılık, Anka Yayınevi.