2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-14-15-16-17-18-19-20-21. Cevapları İlke Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Bedenim Ne Anlatıyor? Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-14-15-16-17-18-19-20-21. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
1. Tema Kişisel Gelişim: 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21 Cevapları İlke Yayınları
Konuşmadan, karşınızdaki kişiye duygularınızı hissettirebilir misiniz? Nasıl? Açıklayınız.
Cevap: Konuşmadan, karşımızdaki kişiye duygularımızı beden dili ile hissettirebiliriz. Bunu el kol hareketleri, yüz ifadeleri ve göz hareketleri ile gösterebiliriz.
a. Aşağıdaki kelimelerin anlamları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Bu kelimeleri resimli sözlükten bulup anlamlarını öğreniniz.
Cevap:
Düşünce: Zihinde oluşturulan fikir.
Duygu: Bir durum karşısında duyulan his.
Sözcük: Tek kelimelik, bir anlamı olan dil öğesi.
Cümle: Birden fazla kelimenin birleşmesiyle oluşan sözcük grubu.
Dil: Duygu ve düşünceleri anlatmaya yarayan araç.
b. Metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelimeler var mı? Varsa bu kelimelerin anlamlarını resimli sözlükten bulup okuyunuz.
Cevap:
Göz kaçırmak: Göz göze gelmemek için sağa sola bakmak.
İletmek: Karşımızdaki kişiye duygu ve düşüncelerimizi aktarmak.
Aşağıdaki açıklamaya göre metnin konusunu yazınız.
Cevap: Metnin konusu beden dili ve işlevleridir.
Aşağıdaki soruları metne göre sözlü olarak cevaplayınız.
1. Beden dilinde neleri araç olarak kullanabilirsiniz?
Cevap: Beden dilinde beden duruşunu, hareketleri, yüz ifadelerini ve göz hareketlerini araç olarak kullanabiliriz.
2. Mutlu olduğunuz beden dilinizden nasıl anlaşılır?
Cevap: Mutlu olduğumuz beden dilinde gülümsememizle anlaşılır.
3. Öğretmeninizin sorduğu soruların cevaplarını bilmiyorsanız beden dilinizle neler yaparsınız?
Cevap: Sorulan soruların cevabını bilmiyorsam gözlerimi kaçırır, ellerimle yüzümü kapatır ve etrafımla ilgilenmeye çalışırım.
a. Görsellerdeki çocuğun beden diliyle ne anlatmaya çalıştığını verilen ifadeler arasından belirleyiniz. Bu ifadelerin karşısına uygun görselin numarasını örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
b. Aşağıdaki ifadeleri beden dilinizi kullanarak arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap:
a. Aşağıdaki emojilerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
b. Bu emojilerdeki duygu ve düşüncelere neden olabilecek olaylar hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Konuşurken ve arkadaşlarınızı dinlerken aşağıda açıklanan nezaket kurallarına uyunuz.
Cevap: Bu emojiler kızgınken, mutluyken, sevdiğimiz biriyle konuşurken, şaşırtıcı bir olayla karşı karşıya gelince kullanılır.
Aşağıda cümle olan ifadelerin başındaki kutucuğu örnekteki gibi boyayınız. Boyadığınız kutucuklardaki harfleri aşağıya yazarak şifreyi belirleyiniz.
Cevap:
Şifre: DUYGULAR
Numaralanmış görselleri inceleyip yansıttıkları duyguları söyleyiniz. Aşağıdaki ifadeleri, başına yazılan görsel numarasına uygun olarak tamamlayacak kelimeyi belirleyiniz. Bu kelimenin başındaki kutucuğu örnekteki gibi “✓” ile işaretleyiniz.
Cevap:
Kitaplardaki temel bölümlerle ilgili aşağıdaki açıklamalarını okuyup soruları sözlü olarak cevaplayınız.
Bu bölüme ne ad verilir?
Cevap: Bu bölüme giriş adı verilir.
Türkçe ders kitabınızda bu bölüm kaçıncı sayfalarda yer almaktadır? Bulunuz.
Cevap: Türkçe ders kitabınızda bu bölüm 6-7-8. sayfalarda yer almaktadır.
Türkçe ders kitabınızın bu bölümünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Cevap: Bu bölümden kitabın içeriği hakkında bilgi edinirim.
Bu bölüme ne ad verilir?
Cevap: Bu bölüme sözlük adı verilir.
Türkçe ders kitabınızın başında mı, sonunda mı bu bölüme yer verilmiştir?
Cevap: Türkçe der kitabımızın sonunda bu bölüme yer verilmiştir.
Bu bölümdeki kelimeler nasıl gruplanmıştır? Bulup sayfa numarasını söyleyiniz.
Cevap: Bu bölümdeki kelimeler alfabeye göre gruplanmıştır.
Bu bölümde, ilk harfi aynı olan kelimelerin alfabetik sıralaması nasıl yapılmıştır?
Cevap: Bu bölümde, ilk harfi aynı olan kelimelerin alfabetik sıralaması ikinci harfe göre yapılmıştır.
Bu bölümde, ilk iki harfi aynı olan kelimelerin alfabetik sıralaması nasıl yapılmıştır?
Cevap: Bu bölümde, ilk iki harfi aynı olan kelimelerin alfabetik sıralaması üçüncü harfe göre yapılmıştır.
1. Alfabemizdeki harfleri sırasıyla söyleyiniz.
Cevap: A-B-C-Ç-D-E-F-G-Ğ-H-I-İ-J-K-L-M-N-O-Ö-P-R-S-Ş-T-U-Ü-V-Y-Z
2. Belirtilen harfleri dikkate alarak alfabetik sıralamaya uygun harfleri ilgili kutucuklara yazınız.
Cevap:
3. Gruplardaki harfleri alfabetik sıralamaya göre ilgili kutucuklara yazınız.
Cevap:
a. Öğretmeninizin rehberliğinde ekte verilen çalışmayı inceleyiniz. Metinler aracılığıyla öğrendiğiniz kelimelerden kendi sözlüğünüzü oluşturunuz. Kendi sözlüğünüzü oluştururken kelimeleri alfabetik sıralamaya uygun olarak sıralayınız. Nasıl mı?
• Kelimeleri öncelikle ilk harfine göre sıralarız.
•İlk harfi aynı olan kelimelerin alfabetik sıralamasını ikinci harflerine göre yaparız.
• İkinci harfi de aynı olan kelimeleri sıralamak için kelimelerin üçüncü harfine bakarız.
b. Bu açıklamadan yararlanarak gruplardaki kelimeleri alfabetik sırayla ilgili kutucuklara yazınız.
Cevap:
Yaşadığınız evin özelliklerini kısaca defterinize yazınız.
Cevap: Yaşadığım ev 4 odalı, bahçesi, damı ve iki balkonlu büyük bir evdir. Dışı mavi renklidir.
Yalancı Çoban hikayesini bende kızımda bir fikri olmadığı için burdan bakıp kendi cümlelerimle yazmaya çalıştım. İyi olduğunu düşünüyorum.