2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 132-134-135-136-137-138-139. Cevapları İlke Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 132-133-134-135-136-137-138-139 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Atla Eşek Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 132-134-135-136-137-138-139. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
4. Tema: Vatandaşlık 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 132-133-134-135-136-137-138-139. Cevapları İlke Yayınları
“Adil olmak” denince aklınıza gelenleri anlatınız.
Cevap: Adil olmak denince bir konuda en doğru olanı yapmak ve söylemek geliyor.
Görsellerden hareketle metinde geçen aşağıdaki kelime gruplarının anlamlarını tahmin ediniz. Kelime gruplarını, anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap:
Metne göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Eşek niçin yorgunluktan bitip tükenmiş?
Cevap: Uzun yolculukta sırtındaki yükten dolayı bitip tükenmiş.
2. Eşek, ata ne diyerek yalvarmış?
Cevap: ”At kardeş, demiş. Yorgunluktan ayakta duracak dermanım kalmadı. Şimdi düşüp bayılacağım. Ne olur, şu yükümün birazını sen al.” diyerek yalvarmış.
3. At, eşeğin yalvarışı karşısında ne yapmış?
Cevap: Onu duymazlıktan gelmiş ve oralı bile olmamış.
4. Eşek yığılıp kalınca sahibi ne yapmış?
Cevap: Eşekteki yükleri ve eşeği atın sırtına yüklemiş.
5. At neden pişman olmuş?
Cevap: En başta eşeğin sözünü dinlemediği için pişman olmuş.
a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap: Eşek ve atın sırtına yüklenen yüklerle yolculuk yaparken, eşeğin yorulması ve attan yardım istemesi atın onu duymazdan gelmesi ve sonuçlarına katlanması anlatılıyor.
b. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.
Cevap: ”Atın Pişmanlığı”
a. Metne göre aşağıdaki açıklamayı tamamlayınız.
Cevap:
Hikâyedeki şahıs ve varlık kadrosu at, eşek ve sahiplerinden oluşmaktadır.
b. Metindeki varlıkların yerinde olsaydınız siz nasıl davranırdınız? Aşağıya yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki metnin cümlelerinde geçen altı çizili kelimelerin zıt anlamlarını belirleyip noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki örneğe göre gruplardaki kelimeleri kullanarak oluşturacağınız cümleleri yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki metni kelimeler ve cümleler arasına uygun boşluklar bırakarak yazınız. Yazarken uygun noktalama işaretlerini koymayı unutmayınız.
Cevap:
Zaman zaman içinde kalbur saman içinde. Develer top oynarken eski hamam içinde. Hamamın tası kubbesi çok. Çarşı da bir kuzu gezer boynunda çanı yok. Ablama dedim. Alır mısın kuzuya bir çan? Ablam dedi. – Hayhay Para vereyim parayı bir koşu al.
Aşağıya “yardımlaşma” ile ilgili bir şiir yazınız.
Cevap:
İyidir yardımlaşmak
Birlik içinde oluruz
İyidir yardımlaşmak
Dirlik içinde oluruz
Yardım isteyene koş
Ne varsa elinde avucunda
Yarın döner yine sana
Ne varsa elinde avucunda
Aşağıdaki örnekleri inceleyiniz. Verilen kelimelerin tüm harflerini kullanarak oluşturacağınız anlamlı kelimeleri yazınız.
Cevap:
Adalet kavramıyla eşitlik kavramının farkını hiç bu kadar güzel cevaplayamayacaktım. Örneğiniz çok iyi; koyun ve insanın 4 ve 2 adet bacağı olması eşitsizlik gibi görünse de adildir.