2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 178-180-181-182-183-184-185. Cevapları İlke Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 178-179-180-181-182-183-184-185 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Hava Tahmini Metni Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 178-180-181-182-183-184-185. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
5. Tema: Bilim Ve Teknoloji 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 178-179-180-181-182-183-184-185. Cevapları İlke Yayınları
Yaşanacak hava olaylarını önceden bilmenin faydaları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Yaşanacak olan hava olaylarını önceden bilirsek ona göre önlemler alabilir, ona göre giyinebilir, yağışlı havalarda yanımıza şemsiye alabiliriz.
a. Aşağıdaki görsellerin ifade ettiği kelime gruplarını verilen ipuçlarından yararlanarak tamamlayınız.
Cevap:
b. Aşağıdaki tanımdan hareketle bu kelime gruplarını birer cümlede kullanınız.
Cevap:
Harfleri doğru sırayla yazarak görsellerdeki hava olaylarının adlarını belirleyiniz. Bu hava olaylarından hangilerinin adının metinde geçtiğini söyleyiniz.
Cevap: Metinde hortum ve fırtına kelimeleri geçmektedir.
1.Fırtına
2.Şimşek
3.Hortum
Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Hava durumunu inceleyen kişilere ne denirmiş?
Cevap: Meteoroloji uzmanı denirmiş.
2. Uzmanlar, hava durumunu tahmin etmek için neler yapıyorlarmış?
Cevap: Meteoroloji istasyonlarından alınan bilgileri ve uzaydaki uydulardan gönderilen görüntüleri kullanarak tahmin yapıyorlarmış.
3. Eskiden insanlar hava tahminlerini nasıl yapıyorlarmış?
Cevap: Bitki ve hayvanları inceleyerek ve gökyüzüne bakarak tahmin yapıyorlarmış.
Aşağıdaki sembollerin ifade ettiği hava olaylarını yazınız.
Cevap:
a. Araştırma sonuçlarınıza göre yaşadığınız yerin bir haftalık hava olayı tahminlerini tablodaki uygun sembolleri “✔” işaretleyerek gösteriniz.
Cevap:
b. Tablodaki verileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Aşağıdaki metni okuyunuz. Yazım yanlışlarını ve yanlış kullanılan noktalama işaretlerini belirleyiniz. Bulduğunuz yanlışları düzelterek metni yeniden yazınız.
Cevap:
Önceleri denizde bir damla suydum, benim gibi sayılamayacak kadar çok arkadaşım vardı orada. Bir yaz günüydü. Güneş sımsıcak ışınlarıyla bizi ısıtıyordu. Birden değişime uğradığımı fark ettim. Buhar olmuştum ve uçuyordum. Su olmaktan buhar olmaya geçince çok hafiflemiştim bu nedenle durmadan yükseliyordum.
Aşağıdaki zıt anlamlı kelimeleri eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz kelimenin zıt anlamlısını noktalı kutucuğa yazınız.
Cevap:
Gruplardaki kelimelerin oluşturduğu anlamlı ve kurallı cümleleri yazınız. Cümleleri, uygun noktalama işaretinin bulunduğu satıra yazmaya dikkat ediniz.
Cevap:
Aşağıdaki cümleleri, yazım ve noktalama yanlışlarını düzelterek yazınız.
Cevap:
En sevdiğimiz hava olayı hangisidir? Nedenleriyle birlikte aşağıya yazınız.
Cevap: Ben en çok güneşli havaları seviyorum. Çünkü güneşli havalarda arkadaşlarımla dışarda oyunlar oynuayabiliyoruz.
İcatlar hakkında yazılı kaynaklardan ve genel ağdan araştırma yapınız. Konuyla ilgili yazılı ve görsel materyaller (gazete haberi, fotoğraf, karikatür) derleyip sınıfa getiriniz.
Cevap: İcatlar insanlara daha konforlu bir yaşam sunar. Hayatımıza birçok kolaylık sağlar ve teknolojiyi ileriye taşır.
Evet izliyorum. Hava durumuna göre giyinmek benim için çok önemlidir. Bu sayede hasta olma ihtimalimi iyice düşürmüş olurum ve sağlıklı kalırım.