2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 30-32-33-34-35-36-37. Cevapları İlke Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 30-31-32-33-34-35-36-37 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Arslanla Fare Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 30-32-33-34-35-36-37. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
1. Tema: 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 30-31-32-33-34-35-36-37. Cevapları İlke Yayınları
“İyilik eden, iyilik bulur.” sözünden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.
Cevap: Bir işe ve olaya iyilikle yaklaşan herkes karşılığında iyilik görecektir.
a. Aşağıdaki görseller, metinde geçen bazı kelimeleri ifade etmektedir. Verilen ipuçlarına göre bu kelimeleri yazıp anlamlarını tahmin ediniz.
Cevap:
b. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerden ve kelime gruplarından uygun olanları anlamlarının başına yazınız.
Cevap:
Fırsat: Herhangi bir şey için en uygun zaman, uygun durum.
Tuzak: Kuş veya yaban hayvanlarını yakalamaya yarayan araç veya düzenek.
İşi düşmek: Birinin yardımına gereksinim duymak.
Ummak: Bir şeyin olmasını istemek, beklemek.
Dalgınlık: Çevresinde olup bitenleri fark edemeyecek kadar düşünceli olmak.
Büyüklük göstermek: Fırsatı varken kötülük yapmamak, bağışlamak, iyi davranmak.
c. Metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını resimli sözlükten bulup öğreniniz.
Cevap:
Umulmadık: Beklenmedik durum.
Ağ: İplik şeklinde tuzak.
a. Aşağıdaki görsellerin metnin hangi bölümü ile ilgili olduğunu birer cümle ile ifade ediniz. Konuşurken anlamını yeni öğrendiğiniz kelimeleri de kullanınız.
Cevap:
b. Metindeki olayların oluş sırasına göre kutucuklara 1,2,3 ve 4 rakamlarını yazarak görselleri numaralandırınız.
Cevap:
a. Sınıfa getirdiğiniz hikayelerden birini arkadaşlarınıza okuyunuz.
b. Kahramanı hayvan olan hikayelerden en beğendiğinizi sınıfça belirleyiniz. Öğretmenizin okuyacağı bu hikayeyi aşağıya yazınız.
Cevap:
Günlerden bir gün ormanda hayvanlar arasında büyük bir kavga çıkmış. Evleri belli olan hayvanlar evlerini değiştirmek istediği için anlaşmazlık yaşamışlar. Bir sonuca varamayan hayvanlar ormanlar kralı Aslanın yanına gitmiş. Ama Aslan çok yaşlandığı için kimsenin derdine çare bulamamış. Bunun üzerine yeni bir kral seçme kararı almışlar.
Bu seçime Papağan, Maymun, Zürafa ve Fil katılmış. Papağan ben uçabiliyorum beni seçin diye bağırmaya başlamış, Maymun ben de ağaçlara çıkabiliyorum her yeri görüyorum demiş. Ardından Zürafa en uzun olan benim her şeye hakim olabilirim diye lafa atılmış. Bu sırada Fil en güçlünüz benim beni seçin diye kendini göstermiş. Böyle kargaşayla geçen seçimde orman halkı ne yapacağını bilememiş. Hep birlikte yaşlı Aslana gitmişler ve bir çözüm önerisi istemişler.
Aslan orman halkını toplamış ve ”Benim güzel halkım önemli olan her şeye hakim olmak veya güçlü olmak değildir. Bana bakın ben ormanlar kralı Aslanım ama yaşlandıkça güçten düşüyorum” demiş. ”Önemli olan birlik olmak ve her şeyin üstesinden gelebilmektir.”
Aslanın bu sözleri üzerine orman halkı her bölgeye bir yönetici seçmiş herkes kendi bölgesinde huzurla yaşamış.
Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap:Metnin konusu, güçlünün güçsüzü ezmemesi gerektiği bir gün güçlü ve büyük olanında yardıma ihtiyaç duyabileceğidir.
Tuzaktan kurtulmasından sonra arslan ile fare arasında nasıl bir konuşma geçmiş olabilir? Sırasıyla numaralandırılmış konuşma balonlarına yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki dizeleri, vurgu ve tonlamaya dikkat ederek okuyunuz. Dizelerde hangi noktalama işaretlerinin tanıtıldığını belirleyip noktalı yerlere adlarını yazınız.
Cevap:
Gruplardaki görselleri inceleyiniz. Görsellerdeki varlıkların adlarını sıralayarak örnekteki gibi birer cümle yazınız. Cümleleri yazarken sıraladığınız kelimelerin arasına virgül koymayı unutmayınız.
Cevap:
Okulunuzda gördüğünüz duvar yazılarını inceleyiniz.
Bitki yetiştirme konusunda ben ve oğlum bir şey yazamadık. Burdan bakıp bir kaç şey değiştirip yazmaya çalıştık. Yardımcı olabildikçe olmaya çalışıyorum.