2. Tema: Milli Mücadele ve Atatürk 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 69-70-71-72-73-74. Cevapları İlke Yayınları
1. “Çanakkale Türküsü”nün öyküsü hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Çanakkale Türküsü, Çanakkale Savaşı zamanlarında civarlarda söylenen bir aşk türküsünün savaş anılarının birleştirilmesiyle oluşmuştur. Türküde bahsedilen asker aslında Çanakkale Sultanisi okulunda tıp öğrencisi olan Seyfullah isminde bir genci anlatmaktadır.
2. Çanakkale Şehitleri Anıtı’nı ve çevresini ziyaret ettiyseniz izlenimlerinizi arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap: Evet, oraları ziyaret ettim orada yaşanan hikayeler dinledikçe ve yaşandığı alanı gördükçe çok etkilendim.
Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin harfleri karışık olarak verilmiştir. Gruplardaki harflerin oluşturduğu kelimeleri, aynı numaralı görsel ve tanımından hareketle belirleyip yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki cümleleri, verilen kelimelerden uygun olanı yazarak tamamlayınız.
Cevap:
• Düşmanı gören askerler siper aldı.
• Bazı askerler cephe gerisinde görev yaptı.
• Savaşta, şarapnel parçalarıyla yaralananlar oldu.
• Asker, komutanını görünce selam duruşuna geçti.
Aşağıdaki görsellerin, metnin hangi bölümleriyle ilgili olduklarını yanlarına yazınız.
Cevap:
Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap: Çanakkale savaşındaki karavancının yürekli oluşunu anlatıyor.
Aşağıdaki soruları metne göre sözlü olarak cevaplayınız.
1. Mehmet Çavuş kimmiş?
Cevap: Mehmet Çavuş, dedesinin asker arkadaşıdır.
2. Çocuk, Mehmet Çavuş’tan ne istemiş?
Cevap: Çanakkale Savaşındaki anılarından biri anlatmasını istemiştir.
3. Mehmet Çavuş, ne zaman gerçekleşen bir olayı anlatmış?
Cevap: Çanakkale savaşı sırasında gerçekleşen bir olayı anlatmıştır.
4. Mehmet Çavuş’un anlattığı olay nerede yaşanmış?
Cevap: Çanakkale Cephesinde gerçekleşmiştir.
5. Karavanacı Ahmet’in yaşadığı tehlike neymiş?
Cevap: Şarapnel parçaları ve kurşunların üzerine gelmesi tehlikesi yaşanmıştır.
6. Karavanacı Ahmet niçin yaşadığı tehlikeye aldırış etmemiş?
Cevap: O an tek düşündüğü cephedekilere yardım etmek olduğu için korkmamış.
7. Metne göre Çanakkale Zaferi ve Kurtuluş Savaşı nasıl kazanılmış?
Cevap: Milletimizin askerlerinin korkusuzca birlik ile savaşmasıyla kazanılmıştır.
a. Aşağıdaki kelimelerden zıt anlamlı olanların kutucuklarını aynı renge boyayınız.
Cevap:
b. Aşağıdaki kelimelerden eş anlamlı olanların kutucuklarını aynı renge boyayınız.
Cevap:
a. Sınıfa getirdiğiniz “Çanakkale Zaferi” ile ilgili şiirlerden en beğendiğinizi defterinize yazınız.
Cevap:
Çanakkale denince
Durur bütün düşmanlar
Millet bir olunca
Yok olur tüm düşmanlar
b. Yazdıklarınızı harf hatası, hece eksikliği, yazım ve noktalama kuralları yönünden gözden geçiriniz. Hatalarınız varsa düzeltiniz.
c. Yazdığınız şiiri arkadaşlarınızla paylaşınız.
1. Atatürk’ün çocuklarla aynı karede yer aldığı fotoğrafları derleyerek sınıfa getiriniz.
Cevap:
2. Atatürk’ün çocuk sevgisiyle ilgili anılarını araştırıp okuyunuz.
Cevap: Atatürk bir gün çocuk balosuna gider. Ortalıkta bir şaşkınlık havası doğar. Küçük bir oğlan salonun orta yerinde kalır.
Bu yavru hayranlıkla bir süre Atatürk´e baktıktan sonra: “Atatürk’üm, seni öpmek istiyorum” der. Ortalığa bir sessizlik dalgası yayılır. Bu derin sessizliği Atatürk´ün sesi bozar “Öyleyse, gel öp” der. Çocuk koşarak Atatürk´ün boynuna sarılır.
Oğluma kartpostal konusunda yardım edim dedim ama bazı cevapların doğrulundan süphe ettim diye burdan bakıp kontrol ettim. İyi ki bakmışım yanlış çıktı.