3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 125-126-127-128-129. Cevapları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 125-126-127-128-129. Cevapları CEM Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 125-126-127-128-129 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “4. Ünite Değerlendirme Cevapları -1” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 125-126-127-128-129. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


4. Ünite Değerlendirme Cevapları -1

4. Ünite Maddeleri Tanıyalım / Madde ve Doğası: Maddelerin özelliklerini anlamak için beş duyu organımızı kullanırız. Bazı maddeler sert, yumuşak veya esnek olabilir, tatları ve kokuları ise farklı duyularla algılanır.

Sonraki Sayfalar: 130-131-132-133-134

Sonraki Sayfalar: 135-136-137-138-139


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları CEM Yayınları

1. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerin altına varlıkların özelliklerini yazınız (sert, yumuşak, pürüzlü, esnek, kırılgan, tatlı, acı, ekşi gibi). (Bazı görseller, birden fazla özelliğe sahip olabilir.)
Cevap:

Sünger: yumuşak
Kırmızı biber: acı
Lastik bant: esnek
Cam sürahi: sert, kırılan
Lastik: esnek, pürüzlü
Çakıl taşları: pürüzlü, sert
Kırmızı kadife kek: yumuşak, tatlı
Portakal: ekşi, tatlı, yumuşak, pürüzlü

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları CEM Yayınları


Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları CEM Yayınları

2. Aşağıda verilen cümlelerden doğru olanların başındaki yıldıza “D”, yanlış olanların başındaki yıldıza “Y” yazınız.
Cevap:

1. Y – Maddenin sert mi yumuşak mı olduğunu dokunarak, değil koklayarak anlarız.
2. Y – Tatlı mı tuzlu mu olduğunu tat alma duyusuyla anlarız, işitmeyle değil.
3. D – Maddenin özelliklerini anlamak için beş duyu organımızı kullanırız.
4. Y – Maddelerin özellikleri birbirinden farklıdır.
5. D – Tanımadığımız maddeleri tatmaktan ve koklamaktan kaçınmalıyız.
6. D – Deney yaparken kendimizin ve arkadaşlarımızın güvenliğine dikkat etmeliyiz.
7. Y – Maddenin üç hali vardır (katı, sıvı, gaz).
8. D – Sıvı maddeler donunca katı hale geçer.
9. Y – Gaz hâlindeki maddeleri elimle tutamayız, gözümüzle göremeyiz.
10. D – Maddeler eriyip donarak hâl değiştirebilir.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları CEM Yayınları

3. Aşağıda verilen maddeleri hangi duyu organlarıyla algıladığınızı örnekteki gibi işaretleyiniz.
Cevap:

Sabun: Görme duyumuzla rengini, dokunma duyumuzla kayganlığını ve koku alma duyumuzla kokusunu fark ederiz.

Soğan: Görme duyumuzla şeklini, koku alma duyumuzla keskin kokusunu ve tat alma duyumuzla tadını algılarız.

Elma: Görme duyumuzla rengini, dokunma duyumuzla sertliğini, koku alma duyumuzla kokusunu ve tat alma duyumuzla tadını hissederiz.

Sünger: Görme duyumuzla şeklini ve dokunma duyumuzla yumuşaklığını fark ederiz.

Gül: Görme duyumuzla rengini ve koku alma duyumuzla güzel kokusunu algılarız.

Tuz: Görme duyumuzla beyazlığını, tat alma duyumuzla tuzluluğunu fark ederiz.

Sarımsak: Görme duyumuzla şeklini, koku alma duyumuzla keskin kokusunu, tat alma duyumuzla tadını algılarız.

Hava: Koku alma duyumuzla temiz veya kirli olup olmadığını anlayabiliriz.

Su: Görme duyumuzla saydamlığını, dokunma duyumuzla ıslaklığını hissederiz.

Toprak: Görme duyumuzla rengini, dokunma duyumuzla tanesini, koku alma duyumuzla kokusunu fark ederiz.

Baharat: Görme duyumuzla rengini, koku alma duyumuzla kokusunu, tat alma duyumuzla tadını hissederiz.

Şarkı: İşitme duyumuzla dinleriz.

Kaşık: Görme duyumuzla şeklini, dokunma duyumuzla sertliğini hissederiz.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları CEM Yayınları

4. Aşağıda verilen kavramları hangi duyumuzu kullanarak algıladığımızı belirleyerek karşılarına yazınız.
Cevap:

Dokunarak: yumuşak, pürüzsüz, pürüzlü, esnek
Duyarak: sesli
Görerek: renkli, saydam, parlak, mat, kırılgan
Koklayarak: kokulu, kokusuz
Tadarak: tatlı, tuzlu, ekşi, acı

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları CEM Yayınları

5. Aşağıdaki özelliklere sahip maddelere örnekler veriniz.
Cevap:

Pürüzlü
Zımpara kağıdı → Yüzeyi kum tanecikleriyle kaplıdır.
Kesek taşı → Doğal yapısı pürüzlüdür.
Hindistan cevizi kabuğu → Lifleri çıkıntılıdır.
Kaba halı → Dokuması pürtüklüdür.

Yumuşak
Pamuk → Hafif ve ezilebilir.
Yastık → İçine basınca çöker.
Silgi → Sıkılınca bükülür.
Oyuncak hamuru → Elle kolay şekil alır.

Esnek
Lastik bant → Gerilince uzar, bırakınca geri çekilir.
Oyuncak hamuru → Uzatılabilir.
Silikon kaşık → Bükülünce esner.
Sünger → Sıkılınca küçülür, bırakınca genişler.

Kırılgan
Cam bardak → Yere düşünce hemen kırılır.
Porselen tabak → Çarpmada parçalanabilir.
Kadeh → İnce yapısı nedeniyle hassastır.
Kireç taşı → Zorlanınca dağılabilir.

Sert
Taş → Çok zor kırılır.
Demir çivi → Çekiçle bile zor bükülür.
Kemik → Vücudun sert yapısını oluşturur.
Mermer → Zor işlenir.

Kokulu
Limon → Keskin, ekşi kokusu vardır.
Sabun → Temizleyici kokular yayar.
Portakal → Tatlı, ferahlatıcı kokuludur.
Çam terebentini → Orman kokusunu andırır.

 

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları


Sonraki Sayfalar: 130-131-132-133-134

Sonraki Sayfalar: 135-136-137-138-139


Sonraki Ödevler