4. Tema: Milli Kültürümüz: 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları 99, 100, 101, 102, 103. Sayfa Gizem Yayıncılık
a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
• Hangi ilde yaşıyorsunuz?
Cevap: İstanbul
• Yaşadığınız il dışında nereleri gördünüz?
Cevap: Yaşadığım il dışında Ankara, İzmir, Muğla ve Kahramanmaraş illerini gördüm.
• En çok beğendiğiniz il hangisidir?
Cevap: En çok beğendiğim il Muğla oldu.
b. Verilen ipuçlarından yararlanarak aşağıdaki bulmacayı çözelim.
“Yurt Türküsü” şiirini önce sessiz, sonra sesli, sonra da sınıfça koro hâlinde okuyalım. Okuma sonrasında şiirin en beğendiğimiz dörtlüklerini yazalım.
Cevap:
a. Aşağıdaki kelimelerin şiirde geçtiği dizeleri yazalım. Kelimelerin anlamlarını bu dizelerden yararlanarak tahmin edelim.
KAYNAK
Kelimenin geçtiği dize: Su içtim kaynaklarından .
Tahminim: Suyun çıktığı yer.
TÜRKÜ
Kelimenin geçtiği dize: Türkü söyler akşamların, Şen türkülerle büyüdüm.
Tahminim: Hece ölçüsüyle yazılmış koşuk.
NİNNİ
Kelimenin geçtiği dize: Ninniyle salladın beni
Tahminim: Bebeklerin uyuması için söylenmiş şarkıya benzer ürünler.
b. Bildiğimiz ninnilerden birinin sözlerini yazalım.
Cevap:
a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim
1) Şair yurdumuzu nasıl buluyormuş?
Cevap: Şair yurdumuzu şefkatli ve sevgi dolu buluyormuş.
2) Yurdumuzun yelleri nasıl esermiş?
Cevap: Yurdumuzun yelleri keskin esermiş.
3) Çamları nasıl kokarmış?
Cevap: Çamları sakız kokulu kokarmış.l
4) Şair, nerelerden su içmiş?
Cevap: Şair ülkesinin kaynaklarından su içmiştir.
5) Şen türküleri kim söylermiş?
Cevap: Şen türküleri kuşlar söylermiş.
6) Şair, nerelerde uyumuş?
Cevap: Şair gölgelerinde uyurmuş.
b. Aşağıdakilerden hangisi okuduğumuz şiirin konusu olabilir? İlgili kutucuğu işaretleyip nedenini yazalım.
Cevap: Vatan sevgisi çünkü özlem, sevgi ve şefkatten bahsedilmiştir.
c. Okuduğumuz şiire uygun, farklı bir başlık yazalım.
Cevap: Gözümde Tüter Vatanım.
ç. Fotoğraflardaki yerlerin adlarını yazalım. Bu yerlerin bulunduğu illeri sınıfımızdaki haritada gösterelim.
Okuduğumuz şiirde geçen aşağıdaki altı çizili kelimelerin hangi anlamda kullanıldığını belirleyelim. İlgili kutucukları işaretleyelim.
Gördüğümüz tarihi güzelliklerden birini sınıf arkadaşlarımıza tanıtalım.
Cevap: Kapadokya tarihi taşların bulunduğu doğa ve tarihin birleştiği peribacalarından oluşur. Peribacalarının izlendiği göreme bizlere harika görseller sunar.
Yurdumuzla ilgili hislerimizi anlatan üç dörtlükten oluşan bir şiir yazalım. Şiirimize uygun bir başlık belirlemeyi unutmayalım.
Cevap:
Güzel yurdumun güzel insanları,
Hasret kaldığım dağları, taşları,
Çocukluğumu hatırlatan anılarım,
Yüreğimi sızlatan vatan aşkı.
Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim
• Yaşadığınız ilde hangi doğal ve tarihi güzellikler bulunuyor?
Cevap: Yaşadığım ilde Asi nehri, Musa Ağacı, Harbiye Şelaleleri, Erzin İçmeleri gibi tarihi güzellikler bulunmaktadır.
• Bu doğal ve tarihi güzellikler yaşadığınız yere neler kazandırıyor?
Cevap: Turizm’de, ekonomide ve görünümde fayda sağlamaktadır.
Yaşadığımız yerdeki tarihi ve doğal güzelliklerine sahip çıkmalıyız. Onlara zarar vermemeli, korumalıyız. Zarar verenleri polise şikayet etmeliyiz.
Çok iyiydi çok ödevlerimi kontrol ettim teşekkür ederim
Forum Ders Cevapları, Ders Kitabı Cevapları Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6. Sınıf, 7. Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Aydın, MEB, Koza, GÜN, Sevgi, Semih Ofset, Yayınları, Ekoyay, Tutku, Gizem, Tuna, SDR Dikey, ATA, ADA, Anadol, Adım Adım, E-Kare, Dizin, Anıttepe, Lisans, Yargı, Berkay, Dersdestek, Bir-Yay, Sonuç, FCM, Yayıncılık, Anka Yayınevi.