5. Ünite Aydınlatma ve Ses Teknolojileri: 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 175-176-177-178 Cevapları MEB yayınları
A) Aşağıda verilen maddeleri katı sıvı ve gaz olarak sınıflandırınız. Sınıflandırmanızı aşağıdaki tablodaki uygun yere yazınız.
Kâğıt – Doğal gaz -Nehir – Elma – Hava – Bilgisayar – Ayran – Orman – Buz – Su – Kolonya – Deniz – Buhar – Bulut – Yumurta – Ev – Kivi – Oksijen Kalem – Duman
Cevap:
Katı: orman, kalem, yumurta, kivi, buz,kağıt, elma, bilgisayar, ev
Sıvı: nehir, ayran,su, deniz, kolonya
Gaz: oksijen, buhar, duman Bulut, doğal gaz
B) Aşağıdaki cümlelerde verilen boşlukları uygun kavramlar ile doldurunuz.
madde – kilogram – dereceli kap – kütle- litre – kap – eşit kollu – hacim – sıvı
Cevap:
1. Maddenin ölçülebilir özellikleri … kütle … ve hacimdir.
2. Katı maddelerin kütlesi … eşit kollu terazi … veya elektronik terazi ile ölçülür.
3. Kütle birimi … kilogram … ya da gramdır.
4. Sıvı maddelerin kütlesi … kap … kullanılarak ölçülür.
5. Maddenin boşlukta kapladığı yere … hacim … denir.
6. Maddelerin hacimlerini ölçmek için dereceli silindir, … dereceli kap … kullanılır.
7. Sıvı maddelerin hacmi, … litre … veya mililitre birimleri kullanılarak belirtilir.
8. Kütlesi ve hacmi olan tüm varlıklara … madde… denir.
C) Aşağıdaki ifadelerde boş bırakılan yerleri tablodaki uygun sözcüklerle doldurunuz.
buharlaşma – erime – donma – alır – verir
Cevap:
1 numaralı olayın ismi ….erime….
2 numaralı olayın ismi .….donma….
3 numaralı olayın ismi ….buharlaşma.….
1 numaralı olay gerçekleşirken buz ısı ….alır….
2 numaralı olay gerçekleşirken su ısı ….verir….
3 numaralı olay gerçekleşirken su ısı ….alır….
D) Aşağıdaki cümlelerde yer alan boşlukları kutucuklardaki uygun kavramlarla doldurunuz.
dereceli silindir – mıknatıs – karışım – ısı alarak- – sıvı – süzme – katı – saf – ısı kaybederek – sıcaklık
Cevap:
1. İki ya da daha fazla saf maddenin bir araya gelmesiyle ….karışım ….oluşur.
2. ….Saf ….maddelerin özellikleri maddenin her yerinde aynıdır.
3. Su ….ısı kaybederek….donar.
4. Buz ….ısı alarak ….erir.
5. Pirinç ve su karışımını …süzme… yöntemi ile ayırırız.
6. .….Sıcaklık ….farkı olan iki madde birbiriyle temas edince ısı alışverişi olur.
7. Demir tozu ve talaşı ….mıknatıs ….ile ayırırız.
8. Kalem, defter, dağ, buz ….katı…..maddelerdir.
E) Aşağıda bazı karışımlar verilmiştir. Bu karışımları hangi yöntemlerle ayırabilirsiniz?
Cevap:
Demir tozu + kum: Mıknatıs
Pirinç taneleri + tuz: süzme
Nikel tozu + talaş: mıknatıs
Makarna + su : süzme
Çakıl taşı + kum : eleme
Buğday + buğday kabuğu: eleme
Demlenmiş ıhlamur + ıhlamur yaprağı: süzme
Talaş + kum: süzme
Süt + saman: süzme
Su + talaş: süzme
Su + bulgur: süzme
Toplu iğne + plastik ataş: mıknatıs
F) Aşağıdaki tabloda verilen maddelerin saf madde mi karışım mı olduğunu yanındaki boşluğa yazınız.
G) Aşağıdaki çoktan seçmeli sorularda doğru seçeneği işaretleyiniz.
Ünite boyunca madde ve çevre kirlilikleri ile ilgili bir çok bilgi edindik. Bu bilgileri çevremizde kiler ve ailemiz ile paylaşarak yararlı hale getirebiliriz. Bence öğrendiğimiz her şeyi hayata geçirerek kendimize ve çevremize fayda sağlaya biliriz.
Forum Ders Cevapları, Ders Kitabı Cevapları Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6. Sınıf, 7. Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Aydın, MEB, Koza, GÜN, Sevgi, Semih Ofset, Yayınları, Ekoyay, Tutku, Gizem, Tuna, SDR Dikey, ATA, ADA, Anadol, Adım Adım, E-Kare, Dizin, Anıttepe, Lisans, Yargı, Berkay, Dersdestek, Bir-Yay, Sonuç, FCM, Yayıncılık, Anka Yayınevi.