6. ÜNİTE İNSAN ve ÇEVRE: 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 232-233-234-237 Cevapları MEB yayınları
Günlük yaşamda kaynakları tasarruflu kullanmak için siz neler yapıyorsunuz?
Cevap: Gereksiz yere suları açmıyorum. gereksiz yere lambaları yakmıyorum. Yiyebileceğimiz kadar ekmek alıyoruz ve yiyebileceğimiz kadar yemek pişiriyoruz.
Elektrik, su ve besin tasarrufu hakkında bir hikâye oluşturalım
Cevap: Bir gün okulda kaynakların tasarrufu hakkında bir konferans düzenleneceği bilgilendirildi. Okulun konferans salonuna her sınıf sıra halinde çıkarak yerlerime geçtik. Konferansın ilk konusu su hakkında oldu. Suyun bilinçsiz kullanımı sonucunda suların tükeneceğinden bahsettiler. Suların tükenmesi ile oluşabilecek çevrenin fotoğrafları çok dikkatimi çekti ve ürküttü beni. Besin konusunda tasarruflu olmamak çevreye zarar verdiğini gösterdiler: Aynı konu olarak elektrik konusunda da bilgilendirme yaptılar. Bu konferanstan sonra eve giderek bende evdekilere bilgilerimi aktardım. Artık daha tasarruflu olma konusunda karar aldık.
Elektrik, su ve besin tasarrufu hakkında bir şiir yazalım
Cevap:
İsraf etme besinleri
Onlar Hakk’ın nimeti
İsraf etme suyunu
Yoksa getirisin dünyanın sonunuHala açık bırakıyorsun
Kullanmadığın lambaları
Hala çok koyuyorsun
Yemeyeceğin yemekleri
Elektrik, su ve besin tasarrufu hakkında bir şarkı sözü yazalım ve hep birlikte sınıfta söyleyelim
Cevap:
Damla damla akan sudan,
Koca göller dolup taşar.
Tutumsuzlar kalır yolda,
Tutumlular dağlar aşar.Biz tutumlu çocuklarız,
Para dolu kumbaramız.İnsanlar kara günde,
Kimseye el açmamalı.
Çalışmalı, kazanmalı,
Hiçbir işten kaçmamalı.Biz tutumlu çocuklarız,
Para dolu kumbaramız.
Hakkı SUNAT
Elektrik, su ve besin tasarrufu hakkında bir slogan yazalım
Cevap: KAYNAKLARDAN OL SORUMLU, OLSUN SANA YARDIMCI HAYAT BOYU
Elektrik, su ve besin tasarrufu hakkında bir afiş oluşturalım.
Cevap:
Elektrik ihtiyacımızı karşılamak için hangi kaynakları kullanırız? Tartışalım.
Cevap: Şehir elektriğini kullanıyoruz.
24 saat boyunca elektrik ve su kesilmiş olsa yaşamımız nasıl etkilenirdi? Tartışalım.
Cevap: Yaşamımız olumsuz bir şekilde etkilenmiş olurdu. Bütün işlerimiz kalı hayat dururdu.
Suyu tasarruflu kullanmak için neler yapabiliriz?
Cevap: Gereksiz suyu açmamalıyız. Lavabolara sensörlü çeşmeler yapılabilir.
Okulumuzdaki kaynaklar, dünyadaki kaynaklar gibi sınırsız değildir. Okulumudaki kaynakları tasarruflu kullanmalı böylece okul bütçesini korumuş oluruz. Buda okulumuzda boş boşa harcanan paraların daha faydaları yerlere harcanmasını sağlar.
Forum Ders Cevapları, Ders Kitabı Cevapları Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6. Sınıf, 7. Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Aydın, MEB, Koza, GÜN, Sevgi, Semih Ofset, Yayınları, Ekoyay, Tutku, Gizem, Tuna, SDR Dikey, ATA, ADA, Anadol, Adım Adım, E-Kare, Dizin, Anıttepe, Lisans, Yargı, Berkay, Dersdestek, Bir-Yay, Sonuç, FCM, Yayıncılık, Anka Yayınevi.