5. TEMA DOĞA VE EVREN: 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları 146-147-148-149-150-151. Sayfa MEB Yayınları
Cevap:
Bursa kendine has olan köyleri, ahşap konakları, ormanları, dağları, şeftali bahçeleri ile tanınan doğal güzel bir şehirdir. Bursa da bulunan doğal güzellikler:
Cevap: Doğal güzelliklerimizden bazıları
1) Karapınar Çölü, Konya.
2) Meke Gölü, Konya.
3) Ihlara Vadisi, Aksaray.
4) Gökpınar Gölü, Sivas.
5) Kapadokya, Nevşehir.
6) Erciyes Dağı, Kayseri.
7) Salda Gölü, Burdur.
8) Cennet ve Cehennem Obrukları, Mersin.
9) Damlataş Mağarası, Antalya
10) Karain Mağarası, Antalya
11) Manavgat Şelalesi, Antalya
12) Likya Yolu, Muğla – Antalya
13) Kleopatra Plajı, Alanya
14) Düden Şelalesi, Antalya
15) Olimpos, Antalya
16) Kaputaj Plajı, Antalya
17) Gölyazı ve Uluabat Gölü, Bursa
18) Kaz Dağları, Balıkesir
19) Kızkumu, Muğla
20) Saklıkent Kanyonu, Muğla
21) Ölüdeniz, Muğla
22) Pamukkale, Denizli
23) İztuzu Plajı, Muğla
24) Kelebekler Vadisi, Muğla
25) Nemrut Dağı, Adıyaman
26) Borçka Karagöl Milli Parkı, Artvin
27) Gorgit Yaylası, Artvin
28) Uzungöl, Trabzon
29) Şehriban Kanyonu, Kastamonu
30) Ayder Yaylası, Rize
31) Yedigöller Milli Parkı, Bolu
32) Ağrı Dağı, Ağrı
33) Van Gölü, Van
34) Muradiye Şelalesi, Van
35) Tortum Şelalesi, Erzurum
Kelimelerin anlamlarını tahmin edip tahminlerinizin doğruluğunu sözlükten kontrol ediniz. Kelimelerle birer cümle kurunuz. Kelimeleri sözlük defterinize ekleyiniz.
mayhoş
Tahminim: ekşi ile tatlı karışımı
Anlamı: Tatlı ve ekşi arasında bir tat
Cümlem: Portakalın tadı çok mayhoştu.
kaynak
Tahminim: Suyun çıktığı yer
Anlamı: Bir suyun çıktığı göz.
Cümlem: Dağ tırmanışında gördüğümüz şelalenin kaynağına doğru gittik.
gayri
Tahminim: Artık
Anlamı: Bundan böyle
Cümlem: Bundan gayri derslerime daha sıkı çalışacağım.
Soruları metne göre cevaplayınız.
1. Hüsam ve arkadaşları nerede geziniyorlarmış?
Cevap: Akarsu kıyılarında gezinmektedirler.
2. Çocuklar, birlikte ne bulmuşlardır?
Cevap: Kaynak bulmuşlardır.
3. Babası, Aydın’a köye giderken ne öğütlemiştir?
Cevap: “ Dikkatli olun, her gördüğünüz şeyi anlamaya çalışın, köylülere yararlı bir şeyler yapın.” demiştir.
Metnin konusunu ve ana fikrini belirleyiniz.
KONU: Çocukların gezinti sırasında kaynak bulmaları.
ANA FİKİR: Doğada birçok güzellikler vardır. Bunları iyi araştırmamız ve korumamız gerekir.
a. Konuşma çizgisi (—) işaretinin kullanım alanlarını örnekleriyle eşleştiriniz.
Cevap:
b. Siz de konuşma çizgisi işaretinin kullanım alanlarını gösteren cümleler
yazınız.
Cevap:
“Kayalık bir tepenin altından dupduru sular köpürerek kaynıyordu.” cümlesinde koyu yazılmış pekiştirmeli kelimedir. Siz de pekiştirmeli kelimeye örnekler veriniz.
Cevap:
Doğayla ilgili yapılan sosyal projelerin doğaya katkısı üzerine sınıfça konuşunuz.
Cevap: Doğayla ilgili yapılan projeler hem bizim yararımıza hem de diğer canlıların yararına olan projelerdir. Doğa bizim evimizdir ve bizlerin doğayı koruması gerekir.
Broşüre göre soruları cevaplayınız.
1. Broşür kimler için hazırlanmıştır?
Cevap: Turistler için hazırlanmıştır.
2. Broşür hangi amaçla hazırlanmıştır?
Cevap: Gelen turistlerin İzmir hakkında bilgi edinebilmesi için hazırlanmıştır.
1. 4-D sınıfı kaç kilogram kağıt toplamıştır?
Cevap: 789 kg kağıt toplamıştır.
2. En az pil toplayan sınıf hangisidir?
Cevap: 4-C sınıfı en az pil toplamıştır.
3. 4-A ve 4-B sınıfı toplam kaç mavi kapak toplamışlardır?
Cevap: 800 + 780 = 1580 adet mavi kapak toplamışlardır.
4. Geri dönüşüm kampanyasına en fazla desteği hangi sınıf vermiştir?
Cevap: En çok 4-D sınıfı destek vermiştir.
4-A ⇒ 700 + 950 + 800 =2450
4-B ⇒ 850 + 1000 + 780 = 2630
4-C ⇒ 565 + 870 + 1250 = 2685
4-D ⇒ 987 + 789 + 978 = 2754
Hikaye unsurlarını kullanarak defterinize bir hikaye yazınız. Yazınızda olayları oluş sırasına uygun yazmaya dikkat ediniz. Yazdıklarınızın içeriğine uygun bir başlık belirleyiniz. Yazdıklarınızı dil bilgisi ve anlatım bozukluğu yönünden kontrol ediniz.
Cevap: GÖÇ EDEN KUŞLAR
Bir kuş sürüsü havaların soğuması ile göç etmeye hazırlanmaya başlamışlardır. Kuş sürüsünde bir kuş ailesi yeni doğan yavrularını bu göçte nasıl götüreceklerini düşünmektedirler. Kuş sürüsünün başı :
-Hemen gitmemiz gerek Kış mevsimi yaklaşmakta Sonbahar bitecek yola çıkmamız lazım. Anne kuş:
-“Biliyorum ama yavruları nasıl götüreceğiz?” Baba kuş hemen atlar ve;
-“Çalı getirip yuva yapalım ağzımızla tutar yavruları öyle götürürüz” der.
Anne kuş ve baba kuş yuva yaparlar ve yavrularını içine koyarlar. Göç başlar. İkisi de gagalarını hiç açmadan yavrularını götürmeye başlarlar. Anne kuş yorulur. Baba kuş fark eder ve yavaşlar. Bir yere konup dinlenirler. Sürü yavaş yavaş gider. Onlar dinlendikten sonra kuş sürüsünü göremezler ikisi birlikte hızlı hızlı kanat çırparak kuş sürüsünü arar ve bulurlar. Bu sayede sürü ile göçü gerçekleştirirler. Yavrularda onlar ile birlikte gitmiş olur.
Tekerlemeyi kendi yazı stilinize göre yazınız.
Geri dönüşüm farkındalığının oluşması insanlık ve dünyamız açısından son derece önemli ve gereklidir. Herkesin yapabileceği dünyamıza katkı sağlayacağı dönüşümlerle dünyamızı kurtarabiliriz.
Geri dönüşüm çok yararlıdır. Hem çevremizi temiz tutar hemde attığımız atıkları tekrar kullanma şansını elde ederiz. Eğer geri dönüşüm olmasaydı attığımız atıkların hepsi boşa gidecekti. Geri dönüşüm sayesinde kırılan camları, kullanılmış su şişelerini, yırtılıp atılan kağıtları tekrar tekrar kullanabiliyoruz.
Forum Ders Cevapları, Ders Kitabı Cevapları Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6. Sınıf, 7. Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Aydın, MEB, Koza, GÜN, Sevgi, Semih Ofset, Yayınları, Ekoyay, Tutku, Gizem, Tuna, SDR Dikey, ATA, ADA, Anadol, Adım Adım, E-Kare, Dizin, Anıttepe, Lisans, Yargı, Berkay, Dersdestek, Bir-Yay, Sonuç, FCM, Yayıncılık, Anka Yayınevi.