4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa155-156-157-158-159-160. Cevapları Tuna Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 155-156-157-158-159-160 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Atasözleri Metni Etkinlik Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa155-156-157-158-159-160. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
5. Tema: Vatandaşlık 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 155-156-157-158-159-160. Cevapları Tuna Yayıncılık
Yaptığınız araştırmanın sonuçlarını arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Emek: İşleyen demir ışıldar.
Çalışma: Akan su yosun tutmaz.
Alın teri: Alın teri ile inşa eden, kanla savunur.
Okuma sürecinde zihninizde oluşan soruları aşağıya yazınız. Gruplara ayrılarak bu sorulara cevap arayınız. Daha sonra cevaplarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
1.Metinde belirtilen atasözlerinde neyi öğütlemek amaçlanmıştır?
→Bu atasözlerinde emek etmenin önemi öğütlenmek istenmiştir.
2. Eken biçer sözcüğünde ekin hangi anlamdadır?
→ Ekin sadece tarlaya bir şey ekmek demek değildir. Herhangi bir konuda çalışan insan o işin ödülünü muhakkak alır ancak çalışmayan hiçbir şey elde edemez.
3. Emmim kelimesinin eş anlamlısı nedir?
→ Emmim eskiden babanın kardeşine denirdi, günümüzde amcaya denk gelir.
“Atasözleri” metninde geçen bazı kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Anlamlardan ve verilen harflerden hareketle bu kelimeleri belirleyerek kutucuklara örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.
1. Bir kişinin en kolay harcadığı para hangisidir?
Cevap: Kendi kazandığı para bir kişinin en kolay harcadığı paradır.
2. Emek harcamadan hiçbir işin yapılamayacağı hangi örnekle açıklanmıştır?
Cevap: Emek harcamadan hiçbir işin yapılamayacağı ”emek olmadan yemek olmaz” örneği ile açıklanmıştır.
3. Kimden özveride bulunması beklenemez?
Cevap: Kendisine karşı fedakarlık yapmadığın birinin sana karşı özveride bulunmasını bekleyemezsin.
4. Okuduğunuz metindeki atasözlerinde hangi konu üzerinde durulmuştur?
Cevap: Bu metindeki atasözlerinde emek konusu üzerinde durulmuştur.
Aşağıdaki ifadeler okuduğunuz metne göre doğru ise ifadenin başına “D”, yanlış ise “Y” yazınız.
Cevap:
1. (D) “Çiğnemeden yutulmaz.” atasözüyle “Emek olmadan yemek olmaz.” atasözü aynı konuyu işlemektedir.
2. (Y) Atasözlerinde arkadaşlık, dostluk gibi konular ele alınmıştır.
3. (D) “Emmim, dayım kesem; elimi soksam yesem.” atasözünde bir kişi için en değerli şeyin kendi alın teri olduğu vurgulanmıştır.
4. (Y) “En kolay iş yemek, çiğnemeden yutulmaz.” atasözünde bazı işlerin emek harcanmadan yapılabileceği söylenmiştir.
5. (D) “Eken biçer, konan göçer.” atasözünün konusu ile “Ne ekersen onu biçersin.” atasözünün konusu aynıdır.
Aşağıdaki öğrencilerden hangisinin “Atasözleri” metniyle ilgili ifadesi doğrudur? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap:
a. Aşağıdaki metni okuyunuz.
b. Bu metni, “Atasözleri” metni ile konu bakımından karşılaştırınız.
Atasözleri: Emek konusu ile ilgili atasözleri verilmiştir.
Kendi Düşen Ağlamaz: Tencereler ile kendi düşen ağlamaz atasözü örneklendirilmiştir.
“Emek olmadan, yemek olmaz.” atasözüyle ilgili bir konuşma yapınız. Bu konuşmanızda “Atasözleri” metninde öğrendiğiniz aşağıdaki kelimeleri anlamlarına uygun olarak kullanmaya dikkat ediniz.
Cevap: Bir şeyi kazanmak istiyorsak, önce kazanmak istediğimiz şey için özverili bir şekilde çalışmamız gerekir. Hiç bir şey bir anda ve kendiliğinden elimize geçmez. Ama emek ettiğimiz her işin karşılığını güzel bir şekilde alırız. Bu yüzden atalarımız ”emek olmadan yemek olmaz” demişler. İnsan önüne gelmesini istediği şey için önce emek etmelidir.
Beyza ile Yusuf, atasözü tamamlama oyunu oynamaktadır. Beyza’nın söylediği atasözünü Yusuf, Yusuf’un söylediği atasözünü de Beyza tamamlayacaktır.
Buna göre Beyza ile Yusuf aşağıda kelimeleri kullanarak atasözlerini nasıl tamamlamış olabilir?
Cevap:
Beyza: Ekmeğin büyüğü, hamurun çoğundan olur.
Yusuf: Davulun sesi uzaktan hoş gelir.
Beyza: Ek tohumun hasını, çekme yiyecek yasını.
Yusuf: Gençliğin kıymeti ihtiyarlıkta bilinir.
Aşağıda kısa çizginin (-) kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.
Cevap:
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde kısa çizgi (-) gereksiz kullanılmıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap:
a. Aşağıda çelik çomak oyununun nasıl oynandığı açıklanmıştır. Ancak oyunun son altı aşaması karışık olarak verilmiştir. Oynanış biçimine göre bu aşamaları sıralayarak numaralandırınız.
Cevap:
b. Arkadaşlarınızla oynadığınız bir oyunun aşamalarını aşağıya yazınız.
Cevap: Arkadaşlarımızla yakan top oynamayı çok severiz. Bu oyun en az 3 kişi ile oynanır. Üç kişi ile oynandığında bir seçim yapılır. Seçilen kişi ortaya geçer ve diğer 2 kişi belirli mesafeden ortadaki kişiye top fırlatarak sobelemeye çalışır. Topu kim fırlatıp sobelerse o kişi ortaya geçer ve oyun böyle devam eder.
Atasözleri ve deyimlerin anlamları bazen çok zor olabiliyor. Etkin bir biçimde anlatımı geliştirmek için kullanmak istiyorsak kesinlikle anlamlarını çok iyi bilmemiz gerekir.