6. Tema: Milli Kültürümüz 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları 168-169-170-171-172-173-174. Sayfa MEB Yayınları
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Cevap: Efsanelere inanmamalıyız. Çünkü efsaneler gerçek olaylar değildir.
Cevap: Büyüyünce anne ve babam için verdikleri emeklerin karşılığı vererek bir meslek sahibi olmayı ve onları rahat yaşatmak isterim.
Kelimelerin anlamlarını tahmin edip tahminlerinizin doğruluğunu sözlükten kontrol ediniz. Kelimelerle birer cümle kurunuz. Kelimeleri sözlük defterinize ekleyiniz.
Cevap:
EFSANE
Tahminim: Gerçek dışı olan olay.
Anlamı: Gerçeğe dayanmayan, gerçek dışı.
Cümlem: Anlattığı efsaneler birbirinden güzel.
BÖLGE
Tahminim: Belli bir alana sahip olan yer.
Anlamı: Sınırları belli olan toprak parçası.
Cümlem: Türkiye yedi bölgeden oluşmaktadır.
DELİKANLI
Tahminim: Genç erkek çocuk.
Anlamı: Çocukluk döneminden çıkmış erkek.
Cümlem: Delikanlı eşyaları taşımamda yardımcı oldu.
CİVAR
Tahminim: Yakın bir yer.
Anlamı: Bir yerin yakınları.
Cümlem: Civar köylerden havadisler geliyor.
HASRET
Tahminim: Özlem duymak, özlemek.
Anlamı: Çok özlemek.
Cümlem: Yolunu hasretle bekledim.
Soruları metne göre cevaplayınız.
1. Metinde geçen olay nerede yaşanmıştır?
Cevap: Metinde geçen olay Ege Bölgesi’nde yaşanmıştır.
2. Üzüm yetiştiren adam, niçin en iyi üzümleri yetiştiren kişi olarak anılıyormuş?
Cevap: Üzüm yetiştiren adam, üzümleri pazara ulaştırmak ve satılması gibi ilerle daha fazla ilgilendiği için en iyi üzümleri yetiştiren kişi olarak anılıyormuş.
3. Yaşlı adam, işlerini neden oğluna bırakıyor?
Cevap: Yaşlanıp eskisi gibi çalışamaz olduğu için işlerini oğluna bırakıyor.
4. Delikanlının, babasına bir türlü üzüm getirememesinin sebebi nedir?
Cevap: Küçük üzümlerin olduğu bir salkım arayıp bulamamasından dolayı babasına bir türlü üzüm getirememiş.
5. Babası, oğlu üzüm getiremeyince ne söylemiş?
Cevap: “ Kuş ol da, ’Hep büyük! Hep büyük!’ diye ötüver yaz kış!” demiş.
Metnin konusunu ve ana fikrini belirleyiniz.
Cevap:
Metnin Konusu: Babasından kendisine bağ kalan çocuğun cimriliği nedeniyle kuşa dönüşmesi.
Metnin Ana Fikri: Cimrilik yapmamamız gerektiği. Aksi takdirde elimizdekinden de olacağımız.
Metnin içeriğine uygun farklı başlıklar belirleyiniz.
Cevap: Cimri Çocuk, Üzüm Bağları
Metnin görselleri kahramanların hangi özelliklerini yansıtıyor?
Cevap: Metnin görselleri kahramanların çalışkan oluşlarını göstermektedir.
Metinde baba ve oğul arasındaki sorunları tespit ederek bunlara farklı çözüm yolları öneriniz.
Sorun: Babasından üzüm bağı kalan çocuğun, büyük üzümlerin olduğu salkımı babasına çok görmesi.
Çözüm: Babasından kalanı babasına çok görmesinden dolayı bağların elinden alınması.
Soru: a. Metinde geçen “Baba oğluna bir bağ bağışlamış; oğul, babasına bir salkım üzüm vermemiş.” atasözü babalar çocukları için büyük fedakârlıklar yaparlar buna karşı çocukların babaları için gösterecekleri özveri sınırlıdır, anlamındadır. Siz de atasözlerinin yanına anlamını yazınız.
Cevap: Babası, çocuğa “Yavru kuş, yuvada gördüğünü yapar.” diye nasihat ederdi.
Anlamı: Çocuklar ailedeki bireylerin yaptıklarını örnek alır.
b. Cümlelerde koyu yazılmış deyimleri metne kattığı anlamıyla yazınız.
Hasret gidermek: Özlemini gidermek, kavuşmak.
Yola koyulmak: Yola çıkmak.
Bölgenize ait bir efsaneyi anlatınız.
Cevap: Yarıkkaya Fırtınası; karadan denize, Amanoslar’dan körfeze doğru esen şiddetli bir kasırgadır. Yarıkkaya; İskenderun körfezinin doğusunda , Amanos dağında, İskenderun’un en önemli doğal bir simgesidir. İskenderun’da yaşayan Arap Aleviler buraya “Şakkit Ali”( Zülfikar’ın düşüp yardığı yer) demektedirler.Coğrafya olarak; İskenderun, Yarıkkaya ile körfez arasında adeta sıkışmış vaziyettedir. İskenderun’da kuvvetli her fırtınanın Yarıkkaya’dan geldiğine inanılır. Rüzgarı üflediğinde önüne kattığı her şeyi uçurup bırakan Yarıkkaya fırtınası; yaşamın bir parçası olmuştur İskenderun’da. Türkülerde, şiirlerde, romanlarda, efsanelerde, anılarda, haberlerde velhasıl her İskenderun adı geçince ondan da söz edilir. Adı geçmezse, eksik anlatılmıştır .
a. Tırnak işaretinin (“ ” ) kullanım alanlarını örnekleriyle eşleştiriniz.
Cevap:
(2) Öğretmenimiz “kültür” üzerinde durdu.
(1) Babamın “Her zaman dürüst ol.” sözünü hiç unutmam.
b. Siz de tırnak işaretinin kullanım alanına uygun bir cümleler yazınız.
Cevap:
Öğretmen bu derste “Çalıkuşu”nu anlattı.
Müdür: “Yarın okullar tatil.” dedi.
Görsellere göre Nasrettin Hoca’nın fıkrasını yazınız.
Cevap: Bir gün Nasrettin Hoca komşusundan kazan ister. Bir müddet sonra kazanın içine küçük bir kazan daha koyarak komşusuna götürür. Bunu gören komşusu içerisindeki kazanı sorar. Nasrettin Hoca’da kazanın doğurduğu söyleyerek verir. Bu durum komşusunun hoşuna gider. Bir süre sonra Nasrettin Hoca tekrar kazanı ister. Günler geçse de geri götürmez. Bu durum karşısında komşusu Nasrettin Hoca’nın evine giderek kazanı sorar. Nasrettin Hoca’da kazanın vefat ettiğini söyler. Bu durum komşunun hoşuna gitmez ve kazan nasıl ölebilir diye sorar. Nasrettin Hoca’da kazanın doğurduğuna inanıp, öldüğüne neden inanmadığını sorarak ona bir ders verir.
Cevap: Gölge oyunu tiyatroda geçen geleneksel bir oyun türüdür. Hayvan derileri kesilerek hazırlanan insan, eşya ve benzeri sembollerin bir ışık kaynağı önünde, gölgelerinin beyaz perdeye yansıtılan gösteri sanatına denir. Doğaçlama şeklinde oynanır. En bilindik örneği Karagöz ve Hacivat oyunlarıdır.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa Cevapları Sağ ol ödevimi hep buradan yapıyorum.
merhaba çok iyi ya
Çok beğendim çünkü ödevlerimi yapabildim gerçekten hepinize teşekkür ederim
Forum Ders Cevapları, Ders Kitabı Cevapları Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6. Sınıf, 7. Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Aydın, MEB, Koza, GÜN, Sevgi, Semih Ofset, Yayınları, Ekoyay, Tutku, Gizem, Tuna, SDR Dikey, ATA, ADA, Anadol, Adım Adım, E-Kare, Dizin, Anıttepe, Lisans, Yargı, Berkay, Dersdestek, Bir-Yay, Sonuç, FCM, Yayıncılık, Anka Yayınevi.