Anasayfa Kitap Cevapları
28 Aralık 2021, 1:41 - Zülal Güneş Yazdı

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 169-170-171-172-173-174. Cevapları Özgün Yayınları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları 169-170-171-172-173-174. Sayfa Özgün Yayınları Sakız Ağacı (Dinleme Metni)

6. TEMA: DOĞA VE EVREN Sakız Ağacı (Dinleme Metni) Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları Özgün Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Soru: 1. Doğadaki varlıkları birbirinden ayıran özellikler nelerdir? Düşüncelerinizi sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız
Cevap: Canlı cansız olmaları, yapıları, beslenme şekilleri, yaşadıkları yerler ve türler bakımından birbirlerinden ayrılmaktadırlar.

Soru: 2. Adlarını bildiğiniz bitki türleri hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Gül, menekşe, sümbül, orkide, lale


Dinleme Metni


1. ETKİNLİK

Soru: Metinde geçen ve aşağıda anlamları verilen kelimeleri, ipuçlarından yararlanarak bulmacaya yazınız.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları Özgün Yayınları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları Özgün Yayınları

2. ETKİNLİK

Soru: Metinde geçen aşağıdaki kelimenin ve kelime gruplarının anlamını öğreniniz. Bu kelime gruplarının metnin anlamına etkisini açıklayınız.
Cevap: Metnin daha iyi anlaşılmasına ve kafada canlandırabilmesini sağlamaktadır.

boy atmak : uzamak
böbürlenmek : övünmek
yüz vermek : Fazla ilgi vermek


3. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
Soru
: 1. Kavakların arasında beliren şey neymiş?
Cevap: Bir filiz belirmiştir.

Soru: 2. Kavaklar ve fidanda yıllar içinde hangi değişiklikler olmuş?
Cevap: Boy atarak yıllar içinde büyümüşler.

Soru: 3. Fidan, kavaklara kendisini dışlamamaları için neler söylemiş?
Cevap:  “biliyorum sizden farklı görüntüm ama sizinle aynı havayı soluyor aynı suyu içiyorum yabancı davranıp dışlamayın beni” söylemiştir.

Soru: . Yaşlı kavak, fidanın kendisini kabullenmeleri isteğine nasıl bir cevap
vermiş?
Cevap: “sen tanıdığımız hiçbir ağaca benzemiyorsun. Seni tanımıyoruz o yüzden de aramıza almıyoruz” demiştir.

Soru: 5. Kavaklar, fidanın kim olduğunu ne zaman anlamışlar?
Cevap: Büyümüş ve meyve vermiş kokusu havaya karışmış ve kuşlar onu tanımıştır. Bu şekilde anlamışlardır.

Soru: 6. Kavakların utanmasına sebep olan neymiş?
Cevap: Attıkları tohumların sakız ağacının eriyen meyvelerine yapışarak yanı başlarında çıkan kavak fidanlarıymış.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları Özgün Yayınları

4. ETKİNLİK

Soru: a. Metni ana hatlarıyla anlatınız.
Cevap: Kavak ağaçlarının arasından bir fidan belirmiş. kavak ağaçları merakla herkese sormuşlar fakat kimse ne olduğu bilememiş. Yıllar geçmiş ve hem kavak ağaçları hem de fidan büyümüşler. Fidan kavak ağaçları ile konuşmak istese de kavak ağaçları hep fidanı dışlamış. Fidan büyüdüğü zaman meyve vermeye başlamış. Kokusu havaya karışmış ve küçük bir serçe onun bir sakız ağcı olduğunu söylemiş. Kavak ağaçları yine de fidana yüz vermemiş. Kavak ağaçlarının bıraktığı tohumlarda yere düşen sakızlara yapışarak orada yeşerip filizlenmeye başlayınca kavak ağaçları, sakız ağacından özür dilerler.

Soru: b. Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Cevap:

Metnin konusu: Sakız ağacının büyüme hikayesi
Metnin ana fikri: Farklılıkları kabul etmemiz gerekir.

Soru: c. Metnin size ilginç gelen bölümünü ve bu bölümü neden ilginç bulduğunuzu aşağıya yazınız.
Cevap: Sakız ağcının meyvelerinin güneşten eriyip dökülmesi ve kavak ağaçlarının tohumlarının bunlara yapışması.


5. ETKİNLİK

Soru: Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız
Cevap: Kavak Ağaçları ve Sakız Ağacı


6. ETKİNLİK

Soru: Aşağıda, metinde geçen bazı cümleler verilmiştir. Bu cümleleri, verilen kelimelerden uygun olanı noktalı yerlere yazarak tamamlayınız.
Cevap:

Eyyy, uzun uzun kavaklar!
Biliyorum, benim görüntüm ayrı. Görüntüm farklı. Ancak ben de
sizin gibi gövdemin üzerinde duruyorum.
Ben de sizin gibi dallarımdaki yapraklarla nefes alıyorum. O yüzden
beni dışlamayın. Bana yabancıymışım gibi davranmayın.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları Özgün Yayınları

7. ETKİNLİK

Soru: a. Sakız ağacı fidanının yaşadıkları karşısında hissettiği duygular hakkında
arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Kendini kavakların yanında çok mutsuz, dışlanmış hissetmiştir.

Soru: b. İnsanların benzerlik ve farklılıklarının, aralarındaki ilişkilere etkisi hakkındaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Her insan birbirinden farklıdır. Göz rengi saç rengi yapısı, düşüncesi gibi. Bizler bunlara saygı duymamız gerekir. Bizler de onlara göre farklıyız ama hepimiz bir arada yaşamaktayız. Bundan dolayı farklılıklara saygı duymamız gerekir.


8. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki görselden, kelime ve kelime gruplarından yararlanarak ağaçları
yok etmenin olumsuz sonuçları üzerine bilgilendirici bir metin yazınız. Yazarken
olayları oluş sırasına göre aktarmayı, metnin içeriğine uygun bir başlık yazmayı
unutmayınız.
Cevap:

Ağaçların Bizdeki Yeri

Ağaçlar doğayı güzelleştiren canlıların yaşamını sağlayan bir canlıdır. Yaydığı oksijen ile bizler nefes alıp veririz. Sağlığımızı korumamıza yarayan bir bitkidir. Ağaçlar her anlamda bizim dostumuzdur. beslenme, oksijen doğal afetlerden korunma pek çok alanda bizlerin yanındadır. Bizlilerin de onların yanında olup zarar vermemiz gerekir.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları Özgün Yayınları

9. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki broşürü inceleyiniz. Broşürün amacı ve hedef kitlesi hakkında arkadaşlarınızla konuşup görüşlerinizi açıklayınız.
Cevap:

Broşürün amacı: Geri dönüşümü insanlığa kazandırmak
Broşürün hedef kitlesi: Tüm insanlar


10. ETKİNLİK

Soru: Bitkilerin korunmasına yönelik bir kampanya düzenleyeceğinizi düşününüz.
Aşağıya, kampanyanızı bir bitkinin ağzından tanıtan, hayalî ögeler barındıran
kısa bir reklam senaryosu yazınız.
Cevap: Sevgili insanlar, ben fidanların başıyım. Sizlerle konuşmak istiyorum. Gün geçtikçe yaşam alanlarımız daralmaya ve bu hızlı bir şekilde devam etmeye başladı. Bizler yaşayacak yer bulamazsak yaşamımızı devam ettiremeyiz. Bu da bizleri çok korkutmaktadır. Sizlerin bizlere destek olup kampanyamıza katılmanızı istemekteyiz. Sizler de fidanları destekleyip yanında olunuz.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları Özgün Yayınları

11. ETKİNLİK

Soru: Aşağıdaki eş sesli kelimeleri farklı anlamlarıyla kullanarak birer cümle yazınız
Cevap:

Dal
Zeytin ağacının dalı biranda kırıldı
Denizde dibe dalmayı öğrendim

Kaz
Portakal ağaçlarının diplerini kazdık
Kazlar bahçemize dadanmış.

Yaz
Dediklerimi bir kağıda yaz.
Bu yaz denize gitmedik.

Saz
Sazın sesi odadakileri büyüledi.
Sazlıktan geçerken köpek kovaladı.

Düş
Gördüğü düş onu çok mutlu etmiş.
Koşarken ayağım takıldı düştüm.

Yaş
Elbiseler yaş olduğu için dışarı serdim..
Bu yıl tam 11 yaşıma giricem.

Bağ
Üzüm bağları çok güzel görünüyor.
Ayakkabı bağcığımı babam bağladı.

Göz
Gözlerinin rengi çok güzel.
İstediğin kitap dolabın gözünde.

LÜTFEN DÜŞÜNCELERİNİZİ BİZİMLE PAYLAŞIN

Yorum Yazabilirsiniz.

Lütfen Bu Ödev İle İlgili Bir Bilgi Yazın.


Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2021
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap

Forum Ders Cevapları, Ders Kitabı Cevapları Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6. Sınıf, 7. Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Yıldırım, MEB, Koza, GÜN, Sevgi, Semih Ofset, Yayınları, Ekoyay, Pasifik, Tutku, Gizem, Tuna, SDR Dikey, ATA, ADA, Anadol, Bir-Yay, Adım Adım, FCM, Yayıncılık, Anka Yayınevi.