5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 150-152-153. Cevapları

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 150-152-153. Cevapları 2. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 150-151-152-153 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Atıkların Sınıflandırılması, Geri Dönüşüm ve Atık Yönetimi Cevapları – 3” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 150-152-153. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Atıkların Sınıflandırılması, Geri Dönüşüm ve Atık Yönetimi Cevapları – 3

7. Ünite Sürdürülebilir Yaşam ve Geri Dönüşüm: Geri dönüşüm ve atık yönetimi sayesinde doğal kaynakların korunması, çevre kirliliğinin azaltılması ve sürdürülebilirliğin sağlanmasının önemi vurgulanmaktadır.

Sayfa 137-138-139-140-141-142-143

Sayfa 144-145-146-147-148-149


5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları İkinci Kitap

Pekiştirme İstasyonu 3

Sıfır Atık Projesi kapsamında yayımlanmış bir afiş aşağıda verilmiştir:

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları İkinci Kitap

Afişi inceleyelim ve aşağıdaki soruları cevaplayalım.

1. 2017-2023 yılları arasında geri kazanılan atık miktarı en fazla hangi maddede olmuştur?
Cevap: 29,3 milyon ton ile kağıt/karton olmuştur.

2. Verilere göre geri dönüşüm, hangi doğal kaynakların korunmasına yarar sağlamıştır?
Cevap: 498 milyon adet ağaç, 819 milyon m³ su, 104 milyon m³ atıl depolama alanı ve 127 milyon varil petrol

3. Geri kazanım oranlarının her geçen yıl artmasının sebepleri neler olabilir?
Cevap: Sosyal medyada reklam kampanyaların artması ve her geçen gün sosyal medya kullanımının artması; insanların geri dönüşüm ve çevre kirliliği konusunda bilincinin artması gibi sebepler olabilir.


5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları İkinci Kitap

Etkinlik İstasyonu – Atık Yönetimi Fikirleri

a. Etkinlikte paylaşılan tüm fikirlerden yola çıkarak atık yönetimi uygulamalarına dair ulaştığınız çıkarımı aşağıya yazalım.
Cevap: Atık yönetimi uygulamaları her geçen gün ülkemizde artış göstermektedir. İnsanlarımızın artık atık yönetimi konusunda bilinçlenmesi ve devletin bu konuda desteklerini arttırması buna katkıda bulunmuş olabilir.

b. Çevrenin temiz tutulmasında atık yönetimi uygulamalarının etkileri nelerdir?
Cevap: Atık yönetimi, atıkların oluşmasının doğrudan önüne geçer. Çünkü bazı atıkları aslında atık gözüyle bakmamamıza, onları bazı ihtiyaçlarımızı karşılayacak aletlere dönüştürmemizi sağlar. Bunun haricinde atık yönetimi çöp dağlarının önüne geçerek geri dönüşüm faaliyetleri ile o ürünleri tekrar kullanabilmemizi sağlar.

c. Atık yönetimi uygulamalarının sürdürülebilirliğe etkileri nelerdir?
Cevap: Atık yönetimi, bir atığın tekrar ve tekrar kullanılabilmesini sağlar. Bu elbette kaynaklarımızın harcanmasının önüne geçerek ürünlerin sürdürülebilir kullanımını sağlar.

ç. Kendi davranışlarımızı açık fikirlilikle atık yönetimi bakımından değerlendirelim.
Cevap: Atık yönetimi konusunda her zaman bilinçliydim. Annem ve babam kendimi bildim bileli evimizde geri dönüşüm kutusu bulundurur. Çöpler henüz dolmadan babam mutlaka onları mahalledeki geri dönüşüm kutularına boşaltır. Karıştırmamak çöp poşetlerinin rengini bile ayrı kullanır ve atık yönetimini sonuna kadar desteklemiş oluyoruz.

d. Atık yönetimi ve tasarruflu davranma konusunda üzerimize düşen sorumluluklar nelerdir?
Cevap: Atıkların işimize yarar olup olmadığına karar vermek daha sonrasında gerçekten atık olan geri dönüştürülebilir ürünleri belediyenin geri dönüşüm kutularına koymalıyız. Bunun haricinde evimizde çöp kutularının yanına geri dönüşüm kutuları ekleyerek ayrıştırma yapmalıyız.


5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları İkinci Kitap

Bölüm Sonu İstasyonu

Aşağıda verilen soruların cevaplarını bulmacada ilgili bölüme yazalım.

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları İkinci Kitap


Sayfa 137-138-139-140-141-142-143

Sayfa 144-145-146-147-148-149


Sonraki Ödevler