6. ÜNİTE: İNSAN VE ÇEVRE 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları 217-218-219-220-221. Sayfa MEB Yayınları
Kelaynak kuşları için bu kadar kapsamlı çalışma yapılmasının nedeni ne olabilir?
Cevap: Nesilleri tükenme tehlikesi ile karşı karşıya olan bir canlıdır. Bundan dolayı kapsamlı çalışma yapılmaktadır.
Kelaynakların nesillerinin tükenmesinin ne gibi sonuçları olabilir?
Cevap: Besin zinciri bozularak başka canlıların nesilleri tükenme tehlikesine girer.
Kelaynakların doğal yaşam için önemi nedir?
Cevap: Besin zincirinin bozulmasını sağlayacağı için dengeyi düzenli tutmaktadır.
A- Aşağıda verilen ifadelerin doğru ya da yanlış olduğuna karar verip ilgili ok yönünde ilerlediğimizde ulaştığınız çıkışı işaretleyiniz.
Cevap:
B- Aşağıda verilen soruları cevaplandırınız.
Cevap:
1. Türkiye’ye özgü nesli devam eden canlı türlerini yazınız. (4 örnek) →Ankara keçisi, Denizli horozu, Van kedisi, kangal köpeği
2. Türkiye’de nesli tükenme tehlikesi ile karşı karşıya kalan canlı türlerini yazınız. (4 örnek) →Anadolu Parsı, Ala Geyik, Akdeniz Foku, Kelaynak Kuşu
3. Türkiye’de nesli tükenmiş canlı türlerini yazınız. (4 örnek) →Asya fili, Kafkas Bizonu, Asya Aslanı, Hubara
4. Nesli tükenme tehlikesi altında olan canlı türlerini koruma amaçlı alınacak önlemleri yazınız. → Onları avlamamalı ve koruma altına almalıyız.
5. Bugün ülkemizde nesli tükenmiş canlıların yok olma sebepleri neler olabilir? → Avlanma, çevre kirliliği, orman yangınları vb.
C- Aşağıda iki farklı yaşam alanı ve buralarda bulunabilecek canlı türleri verilmiştir. Tabloyu inceleyip soruları yanıtlayınız.
a- Yukarıdaki yaşam alanlarından hangisinde biyoçeşitlilik daha fazladır? Neden? Açıklayınız.
Cevap: Orman biyoçeşitliliği daha fazladır. Canlı yaşamının devamlılığını sağlayan bir yerdir.
b- Biyoçeşitliliğin fazla olmasını sağlayan ne olabilir? Açıklayınız.
Cevap: Canlı çeşitliliğinin fazla olmasıdır. İklim koşulları ve iklimin iyi olduğu bölgelerdir. İklim değişikliği, iklim, kıtaların kayması, insanlar, hayvanlar, bitkiler, toprağın elverişli olması biyoçeşitliliğin fazla olmasını etkileyen unsurlardır.
c- Biyoçeşitliliği nasıl tanımlarsınız? Açıklayınız.
Cevap: Canlıların fazlalığından ortaya çıkan bir kelimedir.
d- Bir ülke için biyoçeşitlilik neden önemlidir? Açıklayınız.
Cevap: Ülkenin ekonomisini kaldıran bir unsurdur.
Aşağıda ülkemize özgü bitki ve hayvan türleri verilmiştir. Bu canlı türlerinin yaşadıkları bölgeleri araştırarak yukarıdaki Türkiye haritası üzerine işaretleyiniz.
Cevap:
Siz de yaşadığınız bölgeye özgü canlıları araştırıp aşağıdaki boşluklara yazınız.
Cevap: Hatay’da bulunan bitki ve hayvan türleri;
⇒ Kıl keçisi
⇒Yaban kedisi
⇒ Koyun
⇒ Sığır
⇒ Kırlangıç
⇒ Deniz kaplumbağası
⇒ portakal
⇒ Fesleğen
⇒ Muz
⇒ Taş nanesi
⇒ Pamuk
⇒ Adaçayı
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa Cevapları Hatay’da olmam şans eseri güzel beğendim.
Forum Ders Cevapları, Ders Kitabı Cevapları Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6. Sınıf, 7. Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Aydın, MEB, Koza, GÜN, Sevgi, Semih Ofset, Yayınları, Ekoyay, Tutku, Gizem, Tuna, SDR Dikey, ATA, ADA, Anadol, Adım Adım, E-Kare, Dizin, Anıttepe, Lisans, Yargı, Berkay, Dersdestek, Bir-Yay, Sonuç, FCM, Yayıncılık, Anka Yayınevi.