5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30-34. Cevapları
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30-34. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 26-27-28-29-30-31-32-33-34 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Gökyüzündeki Komşumuz: Ay Metni Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30-34. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Gökyüzündeki Komşumuz: Ay Metni Cevapları
1. Tema Gökyüzündeki Komşularımız ve Biz: Ay’ın yapısını, Dünya çevresindeki hareketlerini ve bu hareketlerin neden olduğu evreleri (fazları) merak ederek araştırır ve bu bilgileri kullanarak Ay’ın Dünya’dan neden hep aynı yüzünün göründüğünü açıklar.
İçindekiler
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları MEB Yayınları
Hazırlık İstasyonu
Ay, birer hafta arayla gözlemlendiğinde neden farklı şekillerde görülür? Fikirlerimizi yazalım.
Cevap: Ay kendi etrafında dönme hareketi yaptığı için farklı şekillerde görülür.
Merak İstasyonu
Ay’ın yapısı ve hareketleri hakkında merak ettiklerimizi yazalım.
Cevap: Ay’ın yüzeyinin yapısını, şekil değişikliklerindeki hareketi ve hava atmosferini merak ediyorum.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik İstasyonu
Aşağıdaki Ay görsellerini inceleyerek soruları cevaplayalım.
a. Ay’ın şeklini tanımlayalım.
Cevap: Ay’ın şekli yuvarlak şeklinde yüzeyi peynir gibi deliklidir.
b. Ay’a gittiğimizi hayal edelim. Ay yüzeyinde neler görürdük?
Cevap: Ay’ın yüzeyinde devasa kraterler görürüz.
c. Ay yüzeyinde gözlemlenen çukur alanlar nasıl oluşmuş olabilir?
Cevap: Ay’ın yüzeyindeki gözlemlenen çukurlar meteorların çarpması sonucu oluşmuş olabilir.
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik İstasyonu
Ay’ı gözlemlemek ve özellikleri hakkında bilgi toplamak için aşağıdaki etkinliği yapalım.
Elde ettiğimiz bilgilere dayanarak Ay’ın niteliklerini yazalım, Dünya’dan görünümünü A4 kâğıdına çizelim.
Cevap: Ay; küre şeklinde, Güneşten aldığı ışığı yansıtan, gündüz ve gecede görülebilen, Dünyadan bakıldığında şeklinin değiştiği bir gök cismidir.
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik İstasyonu
Değerlendirme
a. Dünya’yı temsil eden arkadaşımız, diğer arkadaşımızın hep aynı yüzünü görmüştür. Bu durum Ay’ın hareketlerinin hangi özelliği ile ilgilidir?
Cevap: Ay’ın dönme hareketiyle dünyanın etrafındaki dolanma hareketi aynı sürelerde olduğu için aynı yüzünü görürüz.
b. Ay’ın dönme ve dolanma hareketleri ile yönlerini aşağıdaki alana çizelim.
Cevap:
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları MEB Yayınları
Araştırma İstasyonu
Türk-İslam bilim insanı Ali Kuşçu ile ilgili güvenilir kaynaklardan araştırmalar yapalım. Ayrıca Ay’ın yüzeyindeki Toros (Taurus) sıradağlarının üzerinde yer alan kraterlere verilen Türk isimlerini araştırarak arkadaşlarımıza sunalım.
Cevap: Ali Kuşçu, ası adı Eli bin Muhammed’dir. 1403 yılında Semerkand’ta doğmuştur. Timur ve Osmanlı İmparatorluğu’nda yaşamıştır. Ayın ilk haritasını çıkaran bilim insanı olmakla birlikte matematikçi, filozof, fizikçi ve dil bilimcisidir.
Ay’ın üzerindeki kraterlere verilen Türk isimleri:
- Mimar Sinan
- Uluğ Bey
- Ali Kuşçu
- Biruni
- İbn-i Sina
- Nasirüddün-i Tüsi
- Halide Edip Adıvar
- Mihri Hatun
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları MEB Yayınları
Pekiştirme İstasyonu-1
Numaralandırılmış ifadelerde anlatılan kavramları bularak bulmacaya yerleştirelim.
Cevap:
1. Dünya’ya en yakın gök cismidir.
2. Ay gibi gök cisimlerine verilen genel addır.
3. Ay’ın Dünya etrafında yaptığı harekettir.
4. Gök taşlarının Ay yüzeyinde oluşturduğu çukurlardır.
5. Ay’da bulunan yükseltiyle oluşmuş yüzey şekillerinden biridir.
6. Ay’ın şekline verilen addır.
7. Ay’ın kendi ekseni etrafında yaptığı harekettir.