Anasayfa
Ara Bul
4 Haziran 2021, 3:59

5. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 144-145-146-147-149-152-153 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 144-145-146-147-149-152-153 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık 6. ÜNİTE: İNSAN VE ÇEVRE: 1. BÖLÜM: BİYOÇEŞİTLİLİK

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Bir bölgede farklı canlıların olması ne anlama gelir?

Cevap: Biyoçeşitliliğin fazla olduğu anlamına gelir.


5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 145 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Yanda verilen görseli inceleyelim. Sizce bu görselde kaç çeşit canlı vardır? Farklı bölgelerde yaşayan farklı canlılar olabilir mi?

Cevap: Çok çeşit canlı bulunmaktadır. F<arklı bölgelerde yaşayan farklı canlılar bulunabilir.


5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Yangın çıkan bir ekosistemdeki canlılar bu yangından nasıl etkilenmiş olabilir (Görsel 6.4)? Arkadaşlarımızla tartışalım.

Cevap: Hem canlı hem de cansız çevre bu yangından zarar görür.


5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

2014 TÜİK verilerine göre biyoçeşitlilik, 2000’li yıllara göre yaklaşık %20’lik bir azalma
göstermiştir. Peki, biyoçeşitliliğin azalmasının doğal yaşama ne gibi etkileri olur? Bu sorunun cevabını arkadaşlarımızla tartışalım ve biyoçeşitliliği korumak için çözüm önerilerimizi onlara sunalım.

Cevap: Biyoçeşitlilik azalmasıyla doğadaki besin zinciri bozulacaktır. Bu da hayatın zorlaşması demektir. Nesli tükenmeye yakın olan hayvanları avlanmamamız gerekir. Çevreye zarar vermeden doğal  ortamı bozmadan yaşamamız gerekir.

Hangi çevre sorunlarına ait görselleri kullandık?

Cevap:

Çevre sorunlarının ortaya çıkmasında insanın etkisi ne ölçüdedir?

Cevap: İnsanlar çevre sorununu ortaya çıkarmaktadır. Bilinçsiz bir şekilde doğal ortamı kirletmekteyiz.

Bu çevre sorunları biyoçeşitliliğin yok olmasına neden olabilir mi? Tartışalım.

Cevap: Evet olabilir. Bilinçsizce yaptığımız her bir davranış bir canlının yaşamını yitirmesine sebep olabilir.


5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Yukarıda, kelaynak kuşlarının sayısının çeşitli faktörlere bağlı olarak azalması anlatılmıştır. Biyoçeşitliliği etkileyen faktörlerin neler olabileceği hakkında Genel Ağ adreslerinden araştırma yapalım. Bu faktörlerin neler olabileceğini sınıftaki arkadaşlarımızla tartışalım.

Cevap: Fiziki etkenler ve biyolojik etkenler vardır. Fiziki etkenler; iklim, kara ve denizin dağılışı, yer şekilleri gibi. Biyolojik etkenler ise İnsan, diğer canlılardır.


5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Bazı canlıların nesli neden tükenmiştir? Arkadaşlarımızla tartışalım.

Cevap: Bilinçsiz avlanma, yaşam alanlarına zarar verme gibi veya hastalanmadan dolayı tükenmiştir.

Nesli tükenme tehlikesi ile karşı karşıya olan bitki ve hayvan türleri nelerdir? Açıklayalım.

Cevap:

Hayvanlar

  • Kutup ayıları
  • Pandalar
  • Deri sırtlı deniz kaplumbağası
  • Siyah ayaklı dağ gelinciği

Bitkiler

  • İntihar palmiyesi
  • Deniz anası ağacı
  • Yer altı orkidesi
  • Sürahi bitkisi

Nesli tükenme tehlikesi ile karşı karşıya olan bitki ve hayvan türlerini korumak için neler yapılabilir? Açıklayalım.

Cevap: Onlara zarar verecek şeylere yasak ceza getirmeliyiz. Koruma altına almalı ve hep gözetlemeliyiz.


5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

5. Sinif Fen Bilimleri Ders Kitabi Sayfa 153 Cevaplari SDR Dikey Yayincilik
Biyoçeşitlilikle ilgili öğrendiklerimizden yararlanarak yukarıdaki soruların cevaplarını
aşağıdaki noktalı yerlere yazalım.

Cevap:

  1. Bir bölgedeki bitki ve hayvan türlerinin ve çeşitlerinin sayıca zenginliğine biyolojik çeşitlilik denir
  2. Ekosistemi dengede tutar. Yaşadığımız gezegeni düzenli bir hale getirir. İnsanların sağlığını, çevreyi destekler.
  3. Sürahi bitkisi, İntihar palmiyesi, Yeraltı orkidesi, Golf topu, Venda cycad, Denizanası ağacı, Acacia anegadensis, Maydanoz eğreltiotu, Mercan ağacı
  4. Bu bitkiler gözetim altına alınarak korunabilir.
  5. Nesli tehlikede olan hayvanlar; vaşak, leopar, cava gergedanı, çita, sumatra orangutanı, macellan pengueni, deniz iguanası, bozkır tuygunu, caretta caretta, çizgili sırtlan, komodo ejderi, kara akbaba, deri sırtlı deniz kaplumbağası, kutup ayıları, büyük pandalar, Dev Mekong Yayın Balığı, pigme borneo fili, siyah ayaklı dağ gelinciği, dağ gorili, sumatra kaplanı, cross river gorili, meksika yunusu, altın başlı langur, javan gergedanı,
  6. Onları koruma altına almalıyız.

Yorum Yazabilirsiniz.

Lütfen Bu Ödev İle İlgili Bir Bilgi Yazın.


Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2021
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap

Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 1.Sınıf, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6.Sınıf, 7.Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilgisi, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Beşgen, MEB, Koza, Sonuç, İlke, Cem Ofset, GÜN, Dörtel, Sevgi, Yayınları, Ekoyay, Tutku, İpekyolu, Evren, Tuna, SDR Dikey, ATA, Lisans, ADA, Yayıncılık.