5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 124-125. Cevapları
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 124-125. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 124 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Performans Görevi Napier’ın Kemikleri Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 124-125. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Performans Görevi: Napier’ın Kemikleri
2.Ünite: Sayılar ve Nicelikler: John Napier’in geliştirdiği Napier’in Kemikleri, çarpma ve bölme işlemlerini kolaylaştıran önemli bir matematik buluşudur. Bu çalışma sayesinde hem tarihsel bir bilgi öğrenildi hem de sunum becerileri geliştirildi.
Önceki Sayfalar: 111-112-113-114-115-116
Önceki Sayfalar: 117-118-119-120-121-122-123
Sonraki Sayfalar: Sayfa 126-127-128-129-130
Sonraki Sayfalar: 131-132-133-134
İçindekiler
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları MEB Yayınları
Performans Görevi

Çalışmanın Amacı: John Napier’in buluşu olan Napier’ın Kemikleri hakkında araştırma yapmak, bilgileri panoda sergilemek ve özgün bir tasarım hazırlamaktır.
Araştırmam: John Napier’in İskoç bir matematikçi olduğunu, logaritmayı bulduğunu ve çarpma-bölme işlemlerini kolaylaştıran Napier’ın Kemiklerini geliştirdiğini öğrendim. Bu buluş, hesap makinelerinin temelidir.
Jogn Napier 1550 yılında dünyaya gelmiştir. Napies Saint Andrews Üniversitesinde eğitim görmüştür. Daha sonra acemi matematikçi olduğu dönemlerde 1617 yıllarında çarpma ve bölme yapılabilen Napies Kemiklerini bulmuştur. Napies Kemikleri bir abaküs görevi görür. Bu abaküs 1’den 9’a numaralandırılmış karelere bölünmüştür. Çarpma veya bölme işlemi yapılacağı zaman çubukları tahtaya yerleştirerek işlem yapılır.
Kullandığım Araçlar: Bilgisayar, yazıcı, karton, makas, cetvel ve renkli kalem kullandım. Görselleri düzenleyip yazdırdım.
Çalışmamın Özeti: Panoda Napier’ın hayatını, buluşunu ve kemiklerin nasıl kullanıldığını sade ve dikkat çekici biçimde anlattım. Görsellerle destekledim, düzenli ve estetik bir pano hazırladım.
Sonuç: Bu etkinlikle hem Napier’ın çalışmalarını öğrendim hem de bilgileri düzenli ve anlaşılır biçimde sunmayı başardım.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları MEB Yayınları
1. Bu etkinlikte neler öğrendim?
John Napier’in kim olduğunu, logaritmayı ve Napier’ın Kemikleri adlı buluşunu öğrendim. Ayrıca bilgileri düzenli ve sade bir şekilde sunmanın önemini fark ettim.
2. Neyi iyi yaptım? Neden?
Panoyu düzenlerken görselleri ve bilgileri uyumlu hale getirdim. Yazılarımı kısa ve anlaşılır yazdım, bu yüzden panom dikkat çekici oldu.
3. Hangi konuda zorlandım? Neden?
Güvenilir kaynak bulmakta biraz zorlandım çünkü bazı bilgiler karışıktı. Doğru bilgiyi seçmek zaman aldı.
4. Hangi konuda kendimi daha çok geliştirmeliyim?
Tasarımda renk ve düzen konusunda daha yaratıcı olmayı geliştirmem gerekiyor.
5. Bu çalışmadaki kuvvetli yönlerim nelerdi?
Bilgileri sade şekilde yazmam ve teknolojiyi (bilgisayar, yazıcı vb.) etkili kullanmam en güçlü yanlarımdı.
6. Daha sonraki çalışmalarda neleri farklı yapacağım?
Daha özgün bir tasarım hazırlayacağım ve bilgileri görsellerle daha iyi destekleyeceğim.
Bu form 5 (Çok İyi) seviyesindeki bir çalışmaya uygundur çünkü:
- Bilgiler sade ve anlaşılır,
- Görsellerle desteklenmiş,
- Uygun araçlar kullanılmış,
- Özgün ve estetik bir tasarım hazırlanmış.
Önceki Sayfalar: 111-112-113-114-115-116
Önceki Sayfalar: 117-118-119-120-121-122-123
Sonraki Sayfalar: Sayfa 126-127-128-129-130
Sonraki Sayfalar: 131-132-133-134














