Anasayfa Kitap Cevapları
18 Mart 2022, 16:18 - Zülal Güneş Yazdı

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 19-21-22. Cevapları Koza Yayınları

Sayı ve Şekil Örüntüleri Cevapları

1. ÜNİTE DOĞAL SAYILAR: 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 19-21-22. Cevapları Koza Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları Koza Yayınları

Bir iskeleden onar dakika arayla kalkan beş vapurdan üçünün hareket saatleri aşağıdaki tabloda verilmiştir.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları Koza Yayınları


Etkinlik

Üçer kişilik gruplar oluşturunuz. Her grup, bir dosya kâğıdının her kenarına şekildeki gibi ataşlar taksın.
Cevap: Ataç sayısı 4’tür.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları Koza Yayınları


Gruplar daha sonra iki dosya kâğıdını yan yana getirsin. Ataşları, şekildeki gibi taksın.
Cevap: Ataç sayısı 6’dır.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları Koza Yayınları


Gruplar; 3, 4 ve 5 dosya kâğıdını yan yana getirerek kullanılacak ataş sayılarını belirlesin. Gruplar, dosya kâğıtları ve ataş sayıları arasında nasıl bir ilişki olduğunu açıklasın.
Cevap: 3 dosya kağıdında 8, 4 dosya kağıdında 10, 5 dosya kağıdında ise 12 ataç bulunmaktadır. Burada 2’şer olarak artmaktadır.

Sonraki Ödev:  5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 314-315. Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları Koza Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları Koza Yayınları

1. Aşağıdaki sayı örüntüsünün kuralı, 1. adımdan sonra sayıların üçer üçer artmasıdır. Buna göre 4 ve 6. adımlarda olması gereken sayıları bulunuz
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları Koza Yayınları


2. Aşağıdaki sayı örüntüsünün kuralı, her adımda kendinden önceki adımda yer alan sayının 13 fazlasının alınmasıdır. Buna göre 5 ve 6. adımlarda olması gereken sayıları bulunuz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları Koza Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları Koza Yayınları

3. Aşağıdaki sayı örüntüsünün kuralı, her adımda kendinden önceki adımda yer alan sayının 21 fazlasının alınmasıdır. Buna göre 5 ve 6. adımlarda olması gereken sayıları bulunuz
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları Koza Yayınları


4. Aşağıdaki şekil örüntüsünü inceleyiniz. Bu örüntüdeki kare ve üçgen sayılarını sayı örüntüsü olarak yazınız. Örüntünün 4. adımında kaçar tane kare ve üçgen olacağını bulunuz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları Koza Yayınları


5. Yandaki abaküsün 1, 2 ve 3. sıralarındaki boncukların bazıları sağ tarafa ayrılarak bir örüntü oluşturulmuştur. Bu örüntünün 4 ve 5. adımlarını oluşturmak için sağ tarafa kaçar tane boncuk ayrılması gerektiğini bulunuz
Cevap:

1.adım→ 2 boncuk
2.adım→ 4 boncuk
3.adın→ 6 boncuk
4.adım→ 8 boncuk
5.adım→ 10 boncuk

Sonraki Ödev:  5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 238-240-241-243. Cevapları Koza Yayınları

6. Ebru, boş olan kumbarasına her hafta 10 TL atmaktadır. Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız. a. İlk 8 hafta için kumbarada biriken toplam para miktarını düzenleyeceğiniz tabloda gösteriniz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları Koza Yayınları


b. Tablodan yararlanarak hangi hafta, kaç Türk lirası biriktirmiş olacağını belirleyebileceğiniz bir kural geliştiriniz.
Cevap: Hafta sayısına x desek 10 . x şeklinde bulabiliriz.


c. Ebru’nun kaç hafta sonra 220 TL biriktirmiş olacağını bulunuz.
Cevap:  220 / 10= 22 hafta

Yorum Yazmak İster misin?


Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2022
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap

Forum Ders Cevapları, Ders Kitabı Cevapları Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6. Sınıf, 7. Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Yıldırım, MEB, Koza, GÜN, Sevgi, Semih Ofset, Yayınları, Ekoyay, Pasifik, Tutku, Gizem, Tuna, SDR Dikey, ATA, ADA, Anadol, Bir-Yay, Adım Adım, FCM, Yayıncılık, Anka Yayınevi.