Anasayfa Kitap Cevapları
20 Eylül 2022, 7:39 - Zülal Güneş Yazdı

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 299-300-301-302. Cevapları MEB Yayınları

Aynı Alana Sahip Farklı Dikdörtgenler Oluşturma Cevapları

6. ÜNİTE 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları 299-300-301-302. Sayfa MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 299 Cevapları MEB Yayınları

Dikdörtgen biçimindeki bu sahanın ölçüleri sizce neler dikkate alınarak belirlenmiş olabilir?
Cevap: 22 kişinin oynayabileceği ve eşit olacak şekilde ayarlanmaktadır.


Aşağıda birim kareli kâğıtta verilen dikdörtgenlerin yanlarına aynı alana sahip farklı birer dikdörtgen çiziniz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 296 Cevapları MEB Yayınları

 Kareli kâğıt üzerinde olmayan dikdörtgenler ile aynı alana sahip farklı dikdörtgenleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Cevap: Göz kararı ile oluşturabiliriz.

Sonraki Ödev:  5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 16-17-18-21. Cevapları ÖZGÜN Yayınları

 Siz de Uluslararası Futbol Birliği Kurulu tarafından belirtilen büyük futbol sahasıyla aynı alana sahip dikdörtgen biçiminde kenar uzunlukları farklı bir saha tasarlayınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 296 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 300 Cevapları MEB Yayınları

Cetvel yardımıyla yanda verilen kareli kâğıt üzerine alanı 24 birimkare ve kenar uzunlukları doğal sayı olan tüm dikdörtgenleri çiziniz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 300 Cevapları MEB Yayınları

 

Kaç farklı dikdörtgen çizebildiniz?
Cevap: 4 farklı dikdörtgen çizebildim.

Dikdörtgenleri oluştururken nasıl bir yol izlediniz?
Cevap: Çarpımı 24 olabilecek sayılar ile oluştururuz.


Birlikte Yapalım 1

Bulduğumuz kenar uzunluklarına sahip dikdörtgenleri çizerek alanlarını hesaplayınız.
Cevap:

40 x 1=40
20 x 2=40
10 x 4=40
8 x 5=40

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 300 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 301 Cevapları MEB Yayınları

Birlikte Yapalım 2

Siz de tabloda verilmeyen diğer kenar uzunluklarını bulunuz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 301 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 302 Cevapları MEB Yayınları

Sıra Sizde

1) Aşağıdaki kenar uzunluklarını eşleştirerek aynı alana sahip sekiz farklı dikdörtgen oluşturunuz. Eşleştirmede nasıl bir yol izlediğinizi açıklayınız.
Cevap: Çarpımları 120 olacak şekilde 1 x 120,15 x 8, 6 x 20, 4 x 30, 2 x 60, 10 x 12, 3 x 40, 5 x 24

Sonraki Ödev:  5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 248. Cevapları ÖZGÜN Yayınları

2) Üst yüzünün alanı 6000 santimetrekare olan dikdörtgen biçiminde farklı üç masa tasarlayınız. Sizce masalardan hangileri daha kullanışlıdır? Neden?
Cevap:  200 x 30, 60 x 100, 50 x 120 şeklinde olabilir. Kenar uzunlukları birbirlerine daha yakın olanlar daha kullanışlıdır çünkü kullanımı rahattır.

3) Aşağıda kareli kâğıtta verilen dikdörtgenlerden alanları eşit olanları aynı renge boyayınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 302 Cevapları MEB Yayınları

Sizde Yorum Yazın


Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2022
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap

Forum Ders Cevapları, Ders Kitabı Cevapları Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6. Sınıf, 7. Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Aydın, MEB, Koza, GÜN, Sevgi, Semih Ofset, Yayınları, Ekoyay, Tutku, Gizem, Tuna, SDR Dikey, ATA, ADA, Anadol, Adım Adım, E-Kare, Dizin, Anıttepe, Lisans, Yargı, Berkay, Dersdestek, Bir-Yay, Sonuç, FCM, Yayıncılık, Anka Yayınevi.