DOLAR
34,3657
EURO
36,5030
ALTIN
2.874,10
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Hafif Yağmurlu
15°C
İstanbul
15°C
Hafif Yağmurlu
Çarşamba Çok Bulutlu
15°C
Perşembe Yağmurlu
14°C
Cuma Yağmurlu
11°C
Cumartesi Çok Bulutlu
13°C

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 126-127-129-130-131-132. Cevapları MEB Yayınları

İçerikten önce

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 126-127-129-130-131-132. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 126-127-128-129-130-131-132 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Mezopotamya ve Anadolu Medeniyetlerinin Ortak Kültürel Mirasa Katkıları Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 126-127-129-130-131-132. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.


Mezopotamya ve Anadolu Medeniyetlerinin Ortak Kültürel Mirasa Katkıları Cevapları

3. ÜNİTE Ortak Mirasımız: 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları 126-127-128-129-130-131-132. Sayfa MEB Yayınları


Paragraf arası

Mezopotamya ve Anadolu Medeniyetlerinin Ortak Kültürel Mirasa Katkıları Sayfa 134-135-136-137-138-139-140-141


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları MEB Yayınları

Düşünelim

Mezopotamya ve Anadolu medeniyetleri ile ilgili dilsiz haritayı inceleyiniz ve etkinliği yapınız.

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları MEB Yayınları

1. Adım: Harita üzerinde Fırat ve Dicle nehirlerini daha belirgin hâle getiriniz. İki nehir arasında kalan alanı boyayınız.

Paragraf arası

2. Adım: Harita üzerinde Anadolu Yarımadası’nı kesik çizgilerle gösteriniz ve farklı bir renk ile boyayınız.

3. Adım: Boyadığınız alanlarda günümüzde hangi devletler bulunmaktadır? Aşağıdaki alana yazınız.
Cevap: Fırat Nehri ile Dicle Nehirleri arasında Türkiye Cumhuriyeti, Suriye ve Irak bulunmaktadır.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları MEB Yayınları

Görsel 3.34’te verilen icat nedir? Günümüzde hangi alanlarda kullanılıyor. Yazınız.
Cevap: Bu görseldeki icat tekerlektir. Günümüzde ulaşım amacıyla arabalarda, motosikletlerde, trenlerde, uçaklarda kullanılır. Hatta makinelerin kusursuz çalışması için çark gibi amaçlarla kullanılır. Örneğin lunaparkın mekanizmasında bolca tekerlek bulunur.

Paragraf arası

Görsel 3.35’te verilen icat nedir? Bu icat olmasaydı hayatımız nasıl olurdu?
Cevap: Bu görseldeki icat yazıdır. Bu icat olmasaydı geçmiş hakkında bilgi edinemez, yeterince öğrenemez ve cahil kalırdık. Medeniyetimiz bugünkü kadar gelişmiş olmazdı.

Görsel 3.36’da verilen icat nedir? Bu icadın olmadığı bir hayatta ihtiyaçlarımızı nasıl giderirdik?
Cevap: Bu görseldeki icat paradır. Paranın olmadığı bir dünyada takas sistemiyle alışveriş yapmak zorunda kalırdık ki buda çok mantıklı olmadığı için alışveriş yaparken zorlanırdık.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları MEB Yayınları

Kaynaklarda Sümerlerin çivi yazısı ve kil tabletleri hangi amaçla kullandıkları ve ortak mirasa katkıları ile ilgili hangi bilgi yer almaktadır? Söyleyiniz.
Cevap: Sümerler, çivi yazısını ve kil tabletlerini ellerindeki kaynakların sayısını not almak, alışveriş sırasında makbuz kesmek, edebi eserler oluşturmak, devletler arası diplomatik ilişkileri yürütmek ve kanun yazmak gibi amaçlarda kullanmışlardır.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları MEB Yayınları

Bilgi görselinde verilenlere göre zigguratların kullanımı Sümerlerin ortak mirasa hangi katkıları yapmasını sağlamıştır? Yazınız.
Cevap: Zigguratların kullanılmaya başlanması takvim, saat, dakika ve saniye gibi ölçü birimlerinin ortak mirasa girmesini sağlamışlardır. Ayrıca kurulan kütüphaneler ve bu kütüphanelerde elde edilen bilgilerle görülen eğitim çok önemlidir.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları MEB Yayınları

Paragraf arası

Hammurabi kanunları ile günümüzdeki kanunlar arasında ne gibi benzerlikler ve farklılıklar bulunmaktadır? Beyin fırtınası yaparak belirleyiniz.
Cevap: Günümüzde verilen cezalar Hammurabi kanunlarına göre daha az cezalardır. Hammurabi’nin ceza kanunları çok sert ve caydırıcıdır. Ayrıca bizim kanunlarımızda kısas cezası bulunmaz.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları MEB Yayınları

Kültepe’de bulunan tabletler ile Ninova’daki Asurbanibal Kütüphanesi’nin Anadolu tarihine ve ortak mirasa katkıları neler olmuştur? Yazınız.
Cevap: Kültepe’deki tabletler, Ninova’daki Asurbanibal Kütüphanesi Anadolu’daki medeniyetlerin eğitim anlamında gelişmesine dolayısıyla medeniyetlerinin daha kültürlü ve bilge olmasına neden olmuştur.


Mezopotamya ve Anadolu Medeniyetlerinin Ortak Kültürel Mirasa Katkıları Sayfa 134-135-136-137-138-139-140-141

İçerikten sonra
Yorumlar
  1. Hakik dedi ki:

    Yaşadığımız topraklar Anadolu topraklarıdır… Anadolu toprakları 5000 yıllık bir tarihe ev sahipliği yapmıştır. Onlarca medeniyete ev sahipliği yapmış olan Anadolu toprakları günümüzde Türkiye Cumhuriyeti’ne ev sahipliği yaparak belki de tarihteki en güzel misafirini ağırlıyor.