5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 126-127-129-130-131-132. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 126-127-128-129-130-131-132 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Mezopotamya ve Anadolu Medeniyetlerinin Ortak Kültürel Mirasa Katkıları Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 126-127-129-130-131-132. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
3. ÜNİTE Ortak Mirasımız: 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları 126-127-128-129-130-131-132. Sayfa MEB Yayınları
Mezopotamya ve Anadolu medeniyetleri ile ilgili dilsiz haritayı inceleyiniz ve etkinliği yapınız.
1. Adım: Harita üzerinde Fırat ve Dicle nehirlerini daha belirgin hâle getiriniz. İki nehir arasında kalan alanı boyayınız.
2. Adım: Harita üzerinde Anadolu Yarımadası’nı kesik çizgilerle gösteriniz ve farklı bir renk ile boyayınız.
3. Adım: Boyadığınız alanlarda günümüzde hangi devletler bulunmaktadır? Aşağıdaki alana yazınız.
Cevap: Fırat Nehri ile Dicle Nehirleri arasında Türkiye Cumhuriyeti, Suriye ve Irak bulunmaktadır.
Görsel 3.34’te verilen icat nedir? Günümüzde hangi alanlarda kullanılıyor. Yazınız.
Cevap: Bu görseldeki icat tekerlektir. Günümüzde ulaşım amacıyla arabalarda, motosikletlerde, trenlerde, uçaklarda kullanılır. Hatta makinelerin kusursuz çalışması için çark gibi amaçlarla kullanılır. Örneğin lunaparkın mekanizmasında bolca tekerlek bulunur.
Görsel 3.35’te verilen icat nedir? Bu icat olmasaydı hayatımız nasıl olurdu?
Cevap: Bu görseldeki icat yazıdır. Bu icat olmasaydı geçmiş hakkında bilgi edinemez, yeterince öğrenemez ve cahil kalırdık. Medeniyetimiz bugünkü kadar gelişmiş olmazdı.
Görsel 3.36’da verilen icat nedir? Bu icadın olmadığı bir hayatta ihtiyaçlarımızı nasıl giderirdik?
Cevap: Bu görseldeki icat paradır. Paranın olmadığı bir dünyada takas sistemiyle alışveriş yapmak zorunda kalırdık ki buda çok mantıklı olmadığı için alışveriş yaparken zorlanırdık.
Kaynaklarda Sümerlerin çivi yazısı ve kil tabletleri hangi amaçla kullandıkları ve ortak mirasa katkıları ile ilgili hangi bilgi yer almaktadır? Söyleyiniz.
Cevap: Sümerler, çivi yazısını ve kil tabletlerini ellerindeki kaynakların sayısını not almak, alışveriş sırasında makbuz kesmek, edebi eserler oluşturmak, devletler arası diplomatik ilişkileri yürütmek ve kanun yazmak gibi amaçlarda kullanmışlardır.
Bilgi görselinde verilenlere göre zigguratların kullanımı Sümerlerin ortak mirasa hangi katkıları yapmasını sağlamıştır? Yazınız.
Cevap: Zigguratların kullanılmaya başlanması takvim, saat, dakika ve saniye gibi ölçü birimlerinin ortak mirasa girmesini sağlamışlardır. Ayrıca kurulan kütüphaneler ve bu kütüphanelerde elde edilen bilgilerle görülen eğitim çok önemlidir.
Hammurabi kanunları ile günümüzdeki kanunlar arasında ne gibi benzerlikler ve farklılıklar bulunmaktadır? Beyin fırtınası yaparak belirleyiniz.
Cevap: Günümüzde verilen cezalar Hammurabi kanunlarına göre daha az cezalardır. Hammurabi’nin ceza kanunları çok sert ve caydırıcıdır. Ayrıca bizim kanunlarımızda kısas cezası bulunmaz.
Kültepe’de bulunan tabletler ile Ninova’daki Asurbanibal Kütüphanesi’nin Anadolu tarihine ve ortak mirasa katkıları neler olmuştur? Yazınız.
Cevap: Kültepe’deki tabletler, Ninova’daki Asurbanibal Kütüphanesi Anadolu’daki medeniyetlerin eğitim anlamında gelişmesine dolayısıyla medeniyetlerinin daha kültürlü ve bilge olmasına neden olmuştur.
Yaşadığımız topraklar Anadolu topraklarıdır… Anadolu toprakları 5000 yıllık bir tarihe ev sahipliği yapmıştır. Onlarca medeniyete ev sahipliği yapmış olan Anadolu toprakları günümüzde Türkiye Cumhuriyeti’ne ev sahipliği yaparak belki de tarihteki en güzel misafirini ağırlıyor.