5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 106-107-109-110. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 106-107-108-109-110 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Gazi Mustafa Kemal ve Sığırtmaç Mustafa Metni Cevapları- 2” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 106-107-109-110. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
2. Tema: Atatürk’ü Tanımak 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 106-107-108-109-110. Cevapları MEB Yayınları
Gazi Mustafa Kemal ve Sığırtmaç Mustafa – 1 Sayfa 100-101-102-103-104-105
Gazi Mustafa Kemal ve Sığırtmaç Mustafa – 3 Sayfa 111-112-113-114-115-116-117-118-119
a. Metinden hareketle Gazi Mustafa Kemal ve Sığırtmaç Mustafa’nın on yıl sonra karşılaştığını hayal ederek aralarında geçen konuşmanın nasıl olabileceğini yazınız.
Cevap: Sığırtmaç Mustafa, Mustafa Kemal ile orduda karşılaşır. Ve Mustafa Kemal onu tanımayarak ondan bir iş ister. Sığırtmaç Mustafa verilen işi hakkıyla yapar ve Mustafa Kemal’in karşısına çıkar:
-Buyurun Paşam bu istediğiniz iş bu da size hediyem. der.
-”Teşekkürler asker” diyen Mustafa Kemal şaşkınlıkla hediyeye bakar ve karşısında bir torba ceviz görür. Şaşkınlıkla kafasını kaldırır ve ne olduğunu sorar. Sığırtmaç Mustafa ise kendini hatırlatır ve bir zamanlar çiğ bir ceviz olan çocuk sayenizde büyüdü ve ülkesine meyve vermeye başladı der. Mustafa Kemal çok mutlu olur ve ikisi de duygulanır.
b. Gazi Mustafa Kemal’in “Bugünün küçükleri yarının büyükleridir.” gibi çocuklar ve gençlerle ilgili sözleri vardır. Yukarıdaki yazınızın sonunda siz de bir söz söyleyecek olsaydınız ne söylerdiniz? Aşağıya yazınız.
Cevap: Bugünün küçükleri yarın ülkenin İstikbalinden sorumlu olacak kimselerdir, demek isterdim.
a. “Gazi Mustafa Kemal ve Sığırtmaç Mustafa” metninden hareketle aşağıda karışık olarak verilen cümleleri metindeki oluş sırasına göre görseldeki uygun yerlere yerleştiriniz.
Cevap:
b. Metnin içeriği ile ilgili bilgiler doğruysa yay ayraçların içine (D), yanlışsa (Y) yazınız.
Cevap:
Aşağıda ünlem işaretinin bazı kullanım özelliklerini ile bu kurallara ait cümleler verilmiştir. Bu cümlelerdeki ünlem işaretinin hangi özelliği karşılayacak şekilde kullanıldığını belirleyiniz. Kural numarasını örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
a. Aşağıda boş bırakılan yerlere uygun olan geçiş ve bağlantı ifadelerini yazınız.
Cevap:
ancak fakat rağmen bununla birlikte öte yandan
Millî Mücadele, Türk milletinin bağımsızlık mücadelesini simgeleyen destansı bir dönemdi. İşgalci devletler asker ve silah bakımından üstün durumdaydı ancak Türk milleti onlarda olmayan bir güce, birlik ve dayanışma ruhuna sahipti. Onca zorluğa rağmen milletin birliği, azim ve kararlılığı başarıyı getirmeye yetecek düzeydeydi. Bununla birlikte milletin onlara rehberlik edecek bir lidere ihtiyaç duyduğu da açıktı. Tam da bu koşullar altında Atatürk’ün Samsun’da yaktığı meşale milletin kalbindeki vatan sevgisini ve bağımsızlık arzusunu ateşlemeye yetti. Böylece tarihe altın harflerle kazınan gerçek bir destan yazıldı. Öte yandan kazanılan sadece askerî bir zaferdi ve tam anlamıyla bağımsız bir ülke kurmak için bundan çok daha fazlasına ihtiyaç vardı. Evet, yapılacakların listesi uzundu fakat bu milletin çocuklarında ecdadına yakışır bir ülke kuracak güç fazlasıyla vardı.
b. Yukarıdaki geçiş ve bağlantı ifadelerini kullanacağınız birer cümle yazınız.
Cevap:
Çok güçlü bir insan ancak gücünün farkında değil.
Gördüğü bütün zorluklara rağmen dimdik ayakta durdu.
Yeni bir konuya başlarken bununla birlikte bir önceki konunun da tekrarını yaparım.
Öte yandan yaptığı çalışmalardan da bir sonuç alamamıştı.
İşleri yoğundu fakat bitirdiğinde rahatlayacağını biliyordu.
c. Geçiş ve bağlantı ifadelerinin anlatıma olan katkısını yazınız.
Cevap: Geçiş ve bağlantı ifadeleri cümleleri birbirine bağlar anlamı kuvvetlendirir.
Planımız
Kişiler: Aysel Abla, kundaktaki küçük Ali
Yer: Bursa-Çanakkale
Zaman: Çanakkale Savaşı Zamanı
Olay akışı: Aysel Abla’nın savaştaki askerlere üzülüp yardım etmeye karar vermesi. Kundaktaki bebeğini ve mermileri alarak cepheye gitmeye başlaması. Mermileri cepheye yetiştirmesi. Cephede kocasıyla karşılaşması ve onunla konuşması. Evine dönmesi.
Taslak metnimiz: Yeni doğum yapan Aysel Abla, Çanakkale Cephesinde savaşan askerlerimize çok üzülüp yardım etmek istiyormuş, kocası da onu karnı burnundayken bırakıp vatanı için savaşmaya gitmiş. Aysel Abla mermiler ve kundaktaki bebeği Ali’yle cepheye yetişmiş. Mermileri teslim etmiş ve hazırlanıp tekrar yola çıkacakken kocasıyla karşılaşmış kocasını görünce gözyaşlarını tutamayan Aysel Abla kocasına vatan sağ olsun biz seni bekleriz demiş ve geri dönmüş.
Planımız
Kişiler: Sena, Öğretmeni Arzu ve sınıf arkadaşları
Yer: Okul
Zaman: 18 Mart
Olay akışı: Arzu Öğretmen’in öğrencilerden şiir seçmesini istemesi. Diğer öğrencilerden sonra Sena’nın kendine şiir seçmek için birkaç şiir okuması. Sena’nın, şiirlerden birini okurken gözünden yaş gelmesi ve şiiri seçmesi. Öğretmenin şiiri okuyup Sena’ya hak vermesi.
Taslak metnimiz: Arzu öğretmen sınıftaki çocuklardan Çanakkale Şehitlerini anmaları için birer şiir seçmelerini istemiş. Sırasıyla şiir seçmeye başlayan öğrencilerden sonra sıra Sena’ya gelmiş. Sena kendisine şiir seçmek için birkaç şiir okumuş ve şiirlerden birini okurken göz yaşlarını tutamamış. Onu bu kadar etkileyen şiiri okumak için öğretmeninden izin almış. Öğretmeni bu şiiri anlayarak ve duygulanarak okuyabilen Sena’ya layık görmüş.
Gazi Mustafa Kemal ve Sığırtmaç Mustafa – 1 Sayfa 100-101-102-103-104-105
Gazi Mustafa Kemal ve Sığırtmaç Mustafa – 3 Sayfa 111-112-113-114-115-116-117-118-119
Çok güzel olmuş elinize sağlık çok güzel bir site hem de duayı ezberledim ödevden kurtardınız beni teşekkür ediyorum
Çok güzeldi bayıldım cevabınıza
Çok teşekkür ederim ellerinize emeğinize sağlık çok güzel bu site sayesinde öğretmenlerim benle gurur duyuyor