5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-13-14-15. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 12-13-14-15-16 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Oyun Durdu Dinleme Metni-1 Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-13-14-15. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
1. Tema: Oyun Dünyası: 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16. Cevapları MEB Yayınları
Oyun Durdu! Dinleme Metni -2 Sayfa 16-17-18-19-20-21
Oyun Durdu! Dinleme Metni -3 Cevapları Sayfa 22-23-24-25
Oyun kelimesinin size çağrıştırdıklarını söyleyiniz.
Cevap: Oyun kelimesi bana eğlenmeyi, kaliteli vakit geçirmeyi ve sosyalleşmeyi çağrıştırıyor.
Dijital oyunlarla mı sokak oyunlarıyla mı daha fazla vakit geçiriyorsunuz? Neden?
Cevap: Sokak oyunlarıyla daha fazla vakit geçiriyorum. Çünkü mahallede bir çok yaşıtım var ve koşturmayı seviyorum.
a. Sude’nin bilgisayar başından kalkıp sahilde vakit geçirmesiyle ilgili ne düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi söyleyiniz.
Cevap: Sude’nin bu hareketini doğru buluyorum. Çünkü her zaman bilgisayar başında vakit geçiremeyiz, bazen dışarı çıkıp sosyalleşmemiz gerekir.
b. Gün içinde yaptığınız etkinliklerden bazılarını yazınız.
Cevap: Gün içinde vaktimin çoğu okulda geçer. Okuldan arta kalan zamanımda kitap okurum, müzik dinlerim, ödevlerimi yaparım, hava kararmadan sokakta arkadaşlarımla futbol oynarım, bir saat bilgisayar oyunu oynar, haftada üçer gün basket ve yüzme kurslarına giderim.
c. Gün içinde yaptıklarınızı fiziksel olarak hareketli olup olmama durumuna göre sınıflandırıp başlığı olmayan tabloyu adlandırınız.
Cevap:
Hareketli Olduğum Etkinlikler: Basket oynamak, okulda vakit geçirmek, yüzmek, sokakta oynamak.
Hareketsiz Olduğum Etkinlikler: Müzik dinlemek, kitap okumak, ödevleri yapmak, bilgisayar oyunu oynamak.
ç. ”Hareketli Olduğum Etkinlikler” tablosundaki her bir etkinlik için aşağıda bulunan soldaki sütunun bir karesini, diğer tabloya yazdığınız her bir etkinlik için sağdaki sütunun bir karesini boyayınız.
Cevap:
d. Yukarıda boyadığınız grafik ve görsellerden hareketle kendinizle ilgili neler söyleyebilirsiniz?
Cevap: Ben günün bir kısmında hareketsiz kalsam da bu açığı arkadaşlarımla vakit geçirirken ve oyunlar oynarken hareket ederek kapatırım.
Dinlediğiniz metinden alınmış aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Cümlelerde altı çizili kelime gruplarının hangi anlamda kullanıldığını işaretleyerek belirtiniz. İhtiyaç duymanız halinde işaretleme yapmadan önce kelime gruplarının anlamlarına yönelik basılı veya çevrimiçi kaynaklardan bilgi alabilirsiniz.
Cevap:
a. Sude’nin oyun durduğunda, mektubu aldığında ve görevi tamamladığında yaşadığı duygu durumlarını metinden hareketle belirleyip yazınız.
Cevap:
Oyun Durduğunda: Donakalıp şaşırmıştır ve bu duruma üzülmüştür.
Mektubu Aldığında: Sude mektubu aldığında heyecanlanmıştır.
Görevi Tamamladığında: Görevi tamamladığında mutlu olmuştur.
b. Sude’nin yukarıdaki üç durumda da yaşadığı duyguların benzer ve farklı yönlerini söyleyiniz.
Cevap: Sude oyun durduğunda, mektubu aldığındaki ve görevi tamamladığındakinden farklı duygular hissetmiştir. Mektubu alıp görevi tamamlandığındaki duyguları heyecan ve sevinç gibi ortak duygulardır.
Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle sözlü olarak cevaplayınız.
1. Sude ne tür bir oyun oynamaktadır?
Cevap: Bilgisayar oynamaktadır.
2. Oyun oynadığı sırada Sude nasıl bir sorunla karşılaşmıştır? Bu sorunu çözmek için ne yapmıştır?
Cevap: Sude oyun oynadığı sırada bilgisayarı donmuştur. Bunu çözmek için gelen mektuptaki görevi yapmıştır.
3. Oyuna dönebilmesi için Sude’ye posta yoluyla gönderilen görev nedir?
Cevap: Gelen mektupta çıkan 1000 tane deniz kabuğuyla Sude yazma görevi verilmiştir.
4. ”Ahtapot” adıyla Sude’ye mektup gönderen kim olabilir? Neden?
Cevap: Ahtapot adıyla Sude’ye mektup gönderen ailesi olabilir. Çünkü ailesi bilgisayar başında çok vakit geçirmesini istememiştir.
5. Sevda Hanım, göndereni belli olmayan görevleri kızının yerine getirmesini onaylıyor. Böyle bir davranışın olumsuz etkileri neler olabilir?
Cevap: Annesinin onayını alan Sude, kötü niyetli olup olmadığını bilmeden bütün mesajlardaki görevleri yerine getirebilir.
a. Aşağıdaki tabloyu dinlediğiniz metinden hareketle doldurunuz.
Cevap:
Kişiler: Rıfkı Bey, Sevda Hanım, Sude ve Babacan
Zaman: Belirsiz Zaman
Yer: Kumsalda ve evde bilgisayar başında geçmektedir.
Olay: Sude’nin bilgisayar başından kalkmaması üzerine ailesinin çözümü.
b. Sahil, metnin gelişiminde nasıl bir yol oynuyor? Söyleyiniz.
Cevap: Sahil metindeki olayı olumlu bir hale getiriyor.
c. Metindeki yerin değişimi olayların akışını nasıl etkiliyor? Söyleyiniz.
Cevap: Olayların akışını heyecanlandırıyor ve güzelleştiriyor.
a. Aşağıdaki görsellerden metnin içeriğiyle uyumlu olanı işaretleyiniz.
Cevap:
b. İşaretlediğiniz görsellerin dinlediğiniz metinle neden uyumlu olduğunu söyleyiniz.
Cevap: Metinde de oyun oynadığı ve sonra ailesiyle vakit geçirdiği için uyumludur.
Oyun Durdu! Dinleme Metni -2 Cevapları Sayfa 16-17-18-19-20-21
Oyun Durdu! Dinleme Metni -3 Cevapları Sayfa 22-23-24-25
İnsanların birbirlerini çok sevdikleri mutlu yaşadıkları yeşillikler içinde bir ülkede yaşamak isterdim. Kavga gürültü olmayan iyi insanların çoğunlukta olduğu güzel bir dünya isterdim.
Allah Razı Olsun Artık Yapabileceğim buna benzer
❤️❤️❤️harika bi uygulama bütün herşeyimi burdan bakarak yapıyorum herkese tavsiye ederim iyi başarılar
Beni yardım etiğiniz için çok teşekkür ederim
Çok Mantıklı Cevaplar Teşekkürler Dersime çok yardımcı oldu
Bende bana iyi davranan insanların yanında olmak isterdim ama ben bunu rüyamda görürüm.
Teşekkürler bunu yapan hocama çok teşekkür
Çok teşekkür ederim sayenizde ödevimi yetiştirdim ❤️❤️❤️❤️❤️
Teşekkürler. 5. Sınıf başarılı bir öğrenciyim.
çok yardımcı oldu çok sağ olun
Gerçekten çok yardımcı oldu teşekkürler ödevimi hocama yetiştirdim
Çok faydalı oldu teşekkür ederim ❤
Çok yardımcı oldu teşekkürler ❤️.
Çok teşekküller sizi çok seviyorum ❤❤❤
Gerçekten çok iyi çok teşekkür ederim herkese tavsiye ediyorum mükemmel bisey.