DOLAR
34,3771
EURO
36,5323
ALTIN
2.889,17
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Hafif Yağmurlu
15°C
İstanbul
15°C
Hafif Yağmurlu
Çarşamba Çok Bulutlu
15°C
Perşembe Yağmurlu
14°C
Cuma Yağmurlu
11°C
Cumartesi Çok Bulutlu
13°C

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 156-157-158-159. Cevapları MEB Yayınları

A+
A-
İçerikten önce

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 156-157-158-159. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 156-157-158-159 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Her Yüreğe Nakış Gerek -2 Metni Etkinlik Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 156-157-158-159. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.

Her Yüreğe Nakış Gerek Metni Cevapları Sayfa 150-151-152-153-154-155


Her Yüreğe Nakış Gerek -2 Metni Etkinlik Cevapları

Paragraf arası

3. Tema: Duygularımı Tanıyorum 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 156-157-158-159. Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları MEB Yayınları

7.ETKİNLİK

a.”Her Yüreğe Nakış Gerek” metninin serim, düğüm, çözüm bölümlerini belirleyiniz. Bu bölümlerde neler anlatılmaktadır? Yazınız. Serim, düğüm, çözüm bölümlerini belirlerken nelere dikkat ettiniz? Söyleyiniz.
Cevap:

Serim: Ayşenur bir yaz günü ıhlamur ağacının altında oturup nakış işliyormuş.

Düğüm: Ayşenur’un dedesi nakış işlemesine şaşırmış ve senin yapabileceğin bir iş olduğunu düşünmezdim demiş. Ayşenur’da aslında kolay olduğunu söyleyerek dedesine yaptığı nakışları göstermiş.

Paragraf arası

Çözüm: Dedesi Ayşenur’a işlediği nakış gibi kalbine de vefa, merhamet, sevgi, saygı gibi güzel duyguları işlemesi gerektiğini böylece daha güzel bir toplum olacağını söylemiştir.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları


b. Metinde bölümler arası geçişler sizce uygun bir şekilde yapılmış mıdır? Bölümler arasındaki olay akışı tutarlı mıdır? Söyleyiniz.
Cevap: Evet, metinde bölümler arası geçişler uygun bir şekilde yapılmıştır. Ihlamur ağacı anlatılırken Ayşenur’un orda oturduğundan, nakış işlenirken dedesinin aynı şekilde de güzel duyguları kalbine işlemesi gerektiğini söylemesi tutarlı bir akış içinde anlatılmıştır.


Yazalım
8.ETKİNLİK

a. Aşağıda verilen “kavramlar” ve “kişilik özellikleri” tablolarını inceleyiniz.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 157 Cevapları MEB Yayınları

Yazalım

Paragraf arası

b. Aşağıdaki yönergeleri dikkate alarak bir hikâye yazınız.
Cevap:

Göktuğ 5. sınıf öğrencisi çok akıllı bir çocuktu. Okulda öğretmenleri, evde ailesi, mahallede komşuları her zaman onunla gurur duyardı. Bu sene derslerine çok iyi çalışmış ve takdir belgesiyle onur belgesi almaya hak kazanmıştı. Bunu duyan Göktuğ mutluluk içinde eve koştu ve ailesine seslendi:

-”Anne, baba! Koşun! Bu sene iki belge birden aldım.” dedi sevinçle.

Bunu duyan anne ve babası Göktuğ’ sımsıkı sarıldılar ve karne hediyesi olarak ona güzel bir bisiklet aldılar.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları MEB Yayınları

9.ETKİNLİK

Paragraf arası

a. “Dostluk” sizin için ne ifade eder? “Kusursuz dost arayan dostsuz kalır.” atasözüyle ilgili düşüncelerinizi söyleyiniz.
Cevap: Dostluk benim çok güçlü ve sarsılmaz bir bağı ifade eder. Kusursuz dost arayan dostsuz kalır sözünden de hiç kusuru olmayan birini bulmanın imkansız olduğunu anlıyorum.


b. Metni dinlemek için karekodu okutunuz.

c. Dinlediğiniz metinde iki arkadaşın duygularını ifade ediş biçiminde ne gibi farklılıklar vardır? Söyleyiniz. 
Cevap: Biri kontrolsüzce sinirle ifade ediyor, diğeri ise kuma veya taşa kazıyarak belli ediyor.


Paragraf arası

ç. İki arkadaşın dostluğunun devam etmesinin nedenleri nelerdir? Siz dostluğunuzu devam ettirmek için neler yapıyorsunuz? Söyleyiniz.
Cevap: Birbirlerine sevgi ve saygı içinde oldukları için dostlukları devam etmektedir. Ben dostluğumu devam ettirmek için her zaman arkadaşlarımla empati yapmaya çalışıyorum.


Konuşalım

10.ETKİNLİK

a. Aşağıdaki paragrafı okuyunuz.

Rengârenk çiçekler, yemyeşil ağaçlarla dolu harika bir resim çizmeye başladınız. Resmi tamamlayıp resim defterinizi kapatırken çizdiğiniz ağacın üzerinde şöyle bir not belirdi: “Çizdiğin dünyayı daha yakından görmek ister misin? En yakın arkadaşınla birlikte bu dünyaya davetlisin!” Hemen en yakın arkadaşını aradın ve evine davet ettin. Bu renkli dünyada arkadaşınızla bir maceraya atıldınız.

b. Paragraftan hareketle arkadaşınızla yaşadığınız maceraları hayal gücünüzle birleştirerek anlatmaya çalışınız. Konuşmanızı yaparken aşağıdaki yönergeleri dikkate alınız.
Cevap: Gittiğimiz yerde şaşkınlıktan gözlerimiz sonuna kadar açılmıştı. Arkadaşıma dönüp baktığımda ikimizin de heyecandan konuşamayacak durumda olduğumuzu anladım. Bu olanların sebebini merak eder arkadaşıma döndüm:

Paragraf arası

-”Bu kadar güzel bir dünya olması mümkün mü?” diye seslendim. Ama arkadaşımdan değil de koca bir ağaçtan ses geldi:

-”Güzel düşünmekle her şey mümkün çocuklar burası aslında sizin düşüncelerinizin eseri, aklınızda ve kalbinizde her zaman güzel düşüncelere beslerseniz güzel yerlerde bulunursunuz. Herkes kendi dünyasını kendi yaratır.”

Duyduklarımızı bizi çok etkiledi ve bizlere ders oldu.


c. Konuşmanızı tema sonundaki “Konuşma Becerisi Öz Değerlendirme Ölçeği”ni kullanarak değerlendiriniz.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 159 Cevapları MEB Yayınları

11.ETKİNLİK

Paragraf arası

a. Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki cümlede altı çizili kelimelerin karşıladığı anlamları belirleyiniz.

Ayşenur, oturduğu sandalyeden ayağa kalktı.


b. Altı çizili kelimelerden hangisi aynı cinsten varlıkları karşılamak için kullanılmıştır? Söyleyiniz.
Cevap: Altı çizili kelimelerden sandalye kelimesi aynı cinsten varlıkları karşılamak için kullanılmıştır.


c. Altı çizili kelimelerden hangisi eşi olmayan varlıkları karşılamak için kullanılmıştır? Söyleyiniz.
Cevap: Altı çizili kelimelerden Ayşenur kelimesi eşi olmayan varlıkları karşılamak için kullanılmıştır.


Paragraf arası

ç. Okuduğunuz metinden aynı cinsten varlıkları karşılayan kelimeler bularak yazınız.
Cevap:

Yüz
Bahçe
Ihlamur
Ağaç
Dede
Çocuk


12. ETKİNLİK

a. Sayı vermeden ismin birden fazla olduğunu nasıl ifade ederiz? Söyleyiniz.
Cevap: Sayı vermeden ismin birden fazla olduğunu ifade etmek için çoğul eki kullanırız.


b. Aşağıdaki paragrafta altı çizili kelimelerin sayıları ifade etme yönünden aralarındaki farkı söyleyiniz.
Cevap:

Paragraf arası

Koyunlar: Çoğul isim
Sürü: Topluluk ismi
Koyunum: Tekil isim


c. Siz de isimleri farklı sayılar ifade edecek şekilde cümlelerde kullanınız. Cümlelerinizi kurarken gereksiz kelimelere yer vermeyiniz.
Cevap:

Hep beraber ormanda geziye çıktık.
Ağaçlar arasında bir tanesi dikkat çekiyordu.
Meşe ağacının boyu bulutları deliyor gibiydi.


Her Yüreğe Nakış Gerek Metni Cevapları Sayfa 150-151-152-153-154-155

İçerikten sonra
Yorumlar
  1. Hakik dedi ki:

    Çok açıklayıcı ve öğretici bir anlatım emeğinize sağlık. Çocuğumun eğitimine tamamen destek. şiddetle tavsiye ederim