Anasayfa
Ara Bul
8 Eylül 2021, 1:48
Mehmet
Yönetici

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 164-167-168-169-170-171 Cevapları Anıttepe Yayınları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları 164-167-168-169-170-171 Sayfa Anıttepe Yayınları KARAGÖZ KİBARLIK ÖĞRENİYOR

6. TEMA: SAĞLIK VE SPOR

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları Anıttepe Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Eğlenmek ve hoş vakit geçirmek için neler yapıyorsunuz?

Cevap: Boş zamanlarımda eğlenmek için ailemle beraber lunaparka veya piknik yapmaya gidiyoruz. Kışın ise genellikle alışveriş merkezine gidiyoruz.

2. Etrafınızda yapmacık konuşan kişiler var mı? Bu kişilerin konuşması sizi nasıl etkiliyor Açıklayınız.

Cevap: Evet var. Böyle konuşan arkadaşlarım bana hiç samimi gelmiyor. Kendini olmadığı biri gibi gösteriyor.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları Anıttepe Yayınları

1. ETKİNLİK

a) Aşağıdaki kelimelerin ve kelime gruplarının anlamlarını sözlükten bulup yazınız.

Cevap:

münasip: Uygun olan, hoşa giden
konak: Çok katlı ve gösterişli büyük ev
alay etmek: Birinin kusurunu küçümsemek
halt etmek: Uygunsuz davranışlar göstermek.

b) Bu kelimeleri öğrendiğiniz anlamıyla birer cümlede kullanınız. Cümleleri defterinize yazınız.

Cevap:

Münasip bir zaman da ailenle görüşeceğim.

Dayımgil eskiden konakta yaşıyorlarmış.

Yere düştüğünü görünce herkes onla alay etti.

Halt etmiş birde hala konuşuyor.

2. ETKİNLİK

a) Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.

1. Hacivat, Karagöz’e ne öğretmek istemektedir?

Cevap: Kibarların yaşadığı yere gidince nasıl konuşması gerektiğini öğretmek istemiştir.

2. Karagöz , Hacivat’ın sözlerini doğru anlıyor mu? Hacivat, bu durum karşısında Karagöz’e nasıl davranıyor?

Cevap: Başta doğru anlamıyor. Hacivat bu durum karşısında inatla doğrusunu öğretmeye çalışıyor.

3. Karagöz ve Hacivat arasında geçen konuşmalardan en çok beğendiğiniz bölüm hangisidir? Nedeniyle açıklayınız.

Cevap: Karagözün Hacivat’ı sinirlendirdiği bölümü çok beğendim. Çünkü olduğu karakteri değiştirmeye çalışan Hacivat’ı sinirlendirip göndermiştir.

b) Okuduğunuz metinle ilgili iki soru yazınız. Yazdığınız soruları arkadaşlarınızdan cevaplamalarını isteyiniz.

Cevap:

  1. Karagöz gerçekten Hacivat’ı yanlış mı anlamaktadır?
  2. Hac,vat neden Karagöze kibarlık öğretmek istemektedir?

3. ETKİNLİK

a) Okuduğunuz metinde Hacivat’ın Karagöz’e kibarlık öğretme yöntemini doğru buluyor musunuz? Yazar, kibarlık öğretme yöntemini neden bu şekilde kullanmış olabilir? Açıklayınız.

Cevap: Doğru bulmuyorum. Karagöz ve Hacivat arasındaki komik konuşmayı canlandırmak için anlatmış olabilir.

b) Hacivat’ın yerinde siz olsaydınız Karagöz’e kibar olmayı nasıl öğretirdiniz? Açıklayınız.

Cevap: Ortamına götürüp orada yaşayan insanları göstererek anlatabilirdim.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları Anıttepe Yayınları

4. ETKİNLİK

Kibar olmak insan ilişkilerinde niçin önemlidir? Günlük hayattan örnekler veriniz.

Cevap: Kibar olarak insanlarla iletişimimiz daha kolay ve saygı çerçevesi içinde olur. Böylece olası hareketlerden kavga doğmaz. Ve anlatmak istediğimizi karşı tarafa daha iyi ve nazik bir şekilde anlatabiliriz.

5. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinden yola çıkarak Hacivat ve Karagöz’ün kişilik özelliklerini yazınız.

Cevap:

Hacivat: Yeni bilgilere açık, öğretmeyi seven, bilgili, sabırlı ve nazik bir insan.

Karagöz: Cahil, öğrenmeyi sevmeyen, karşı tarafı hep sinir eden

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki kelime ve kavramlardan birini seçiniz. Seçtiğiniz kelimenin kullanılma durumuna uygun bir konuşma yapınız.

Cevap:

Geçmiş olsun: Bazen bir insan için hastayken yanında olmasan bile geçmiş olsun cümlesi bile yetmektedir. O insanı düşündüğünü hissettirir. Böyle bizim için ufak ama karşı taraf için büyük mutluluk kaynaklarını hayatımızın her alanında kullanmalıyız. Böylece nazik davranış sergileyerek insanları mutlu etmiş oluruz.

7. ETKİNLİK

a) Aşağıdaki metni yay ayracın kullanımına dikkat ederek okuyunuz.

b) Aşağıdaki cümlede boş bırakılan yeri doldurunuz.

Cevap:

Yukarıdaki metinde yay ayraç, senaryoda konuşanın hareketlerini belirtmek  amacıyla
kullanılmıştır.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları Anıttepe Yayınları

8. ETKİNLİK

a) Aşağıdaki Hacivat ile Karagöz metnini okuyunuz. Metindeki boşluklara, verilen kelimelerden uygun olanları yazınız.

Cevap:

Hacivat : Yâr bana bir eğlence. Aman bana bir eğlence. Vay, Karagöz’üm iki gözüm merhaba.
Karagöz : Hoş geldin Hacı cav cav.
Hacivat : Bak Karagöz’üm dünya değişiyor, dilimize yeni yeni kelimeler giriyor. Senin haberin yoktur bunlardan. Biraz bunları dinle de öğren benden.
Karagöz : Fesüphanallah! Yine neler anlatacak, uyduracak bakalım.
Hacivat : Söyle bakalım Karagöz’üm sen suyu hâlâ çaydanlıkta mı kaynatırsın?
Karagöz : Ya nerede kaynatacaktım?
Hacivat : Kettleda (ketılda) kaynatacaksın elbet?
Karagöz : O da ne Hacivat’ım?
Hacivat : Suyu ısıtmak için kullanıyoruz diyorum sana.
Karagöz : su ısıtıcısı desene Hacivat.
Hacivat : Şimdi şunu söyle bakalım kış hazırlıkları yaptınız mı?
Karagöz : Yapmaz mıyız hiç?
Hacivat : Eee, nerede muhafaza ediyorsunuz onları ?
Karagöz : Allah Allah! Bilmiyor musun ya nerede muhafaza edeceğimizi? Nerede olacak?
Hacivat : Ben sana sordum ama bilemedin ki bana sorarsın.
Hacivat : Deep freze (difriz) diyecektin Karagöz’üm.
Karagöz : Tövbe tövbe! Onun adı derin dondurucu dur.
Hacivat : Söyle bakalım sen, laptop nedir?
Karagöz : Ne top ne top?
Hacivat : Bak hâlâ top dersin. Hani bilgisayarın elde taşınanı var ya…
Karagöz : Hacivat’ım ona dizüstü bilgisayar denir.
Hacivat : Hadi, ne demek istiyorum bil bakalım. Arkadaşlarla aktivite yapmak için bir restorana gittik, adisyonu ben ödemek istediğimde bir arkadaşım pek agresif davrandı. Hadi ne demek istedim, anlat bakalım.
Karagöz : A benim güzel Hacivat’ım aktivite yerine etkinlik , restoran yerine lokanta , adisyon yerine hesap , agresif yerine saldırgan desen ben de anlarım, sen de anlarsın, Ali de Veli de anlar.
Karagöz : Yalnız benim anlamadığım bir şey var senin ana dilin Türkçe değil mi?
Hacivat : Bu da soru mu şimdi?
Karagöz : O hâlde ana dilin Türkçe ise neden Türkçesi varken kullanmazsın?

b) Yazılarınızda ve konuşmalarınızda kullandığınız kelimelerin Türkçe olmasına dikkat ediyor musunuz? Örneklerle açıklayınız.

Cevap: Evet dikkat ediyorum. Chat yerine sohbet, dublaj yerine seslendirme gibi kelimeleri kullanıyorum.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları Anıttepe Yayınları

9. ETKİNLİK

Aşağıdaki kelimeleri inceleyip ilgili soruları cevaplayınız.

a) Yukarıdaki kelimeler hangi ünsüzlerle bitmiştir? Bu ünsüzlerin ortak özelliği nedir?

Cevap: p, k, s, ş, ç, f sert ünsüzlerdir. Bunun kodlaması ”Fıstıkçı şahap” olarak geçmektedir.

b) Yukarıdaki kelimelerin aldığı ekler hangi ünsüzlerle başlamıştır? Bu ünsüzlerin özelliği nedir?

Cevap: d, c, g gibi harfler ile yani yumuşak ünsüz ile başlamıştır.

10. ETKİNLİK

a) Aşağıdaki cümlelerde ünsüz benzeşmesinin olduğu kelimelerin altını çiziniz.

Cevap:

• Komşularına taşınırken yardım ettiler.
Yemekte neler var, diye soralım mı?
• Çok istemesine rağmen Anıtkabir’e gidememişti.
Mehmetçikler sayesinde huzurlu uyuyoruz.
• Arkadaşlarına alacağı hediyeyi kendi seçti.
• Bir de baktım ortalıkta kimsecikler yoktu.

b) Ünsüz benzeşmesine örnek kelimelerin olduğu cümleler yazınız.

Cevap:

  1. Arkadaşım ile koyunlara bakmaya gittik
  2. Yatağın altında kocaman bir böcek gördüm

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları Anıttepe Yayınları

11. ETKİNLİK

a) Aşağıda giriş kısmı verilen Nasrettin Hoca fıkrasını sağlığın önemini vurgulayacak şekilde tamamlayınız.

Cevap:

Nasrettin Hoca bir sabah kalkmış bakmış ki her yer bembeyaz. Daha önce hiç kar görmeyen Nasrettin Hoca, karı pamuk sanmış. Heyecanla hanımını uyandırmış. Kalk da yorganı yastığı getir, her yer pamukla kaplanmış; yastığı, yorganı dolduralım, demiş. Nasrettin Hoca’nın hanımı da Hoca gibi karın ne olduğunu bilmiyormuş.

Bunun üzerine Nasrettin Hoca ve hanımı karı yorgan ve yastığın içine doldurmaya başlamışlar. Her koydukları kar yorganı ve yastığı ıslatıyormuş. Hoca ve hanımı hala karı yastığa ve yorgana koymaya devam ediyormuş. Yoldan geçen köylüler Hoca ve hanımına bakarak gülmeye başlamışlar. Hoca onlara aldırmadan karı koymaya devam etmiş. Doldurduktan sonra eve geçmişler. Gece yatacakları zaman yorgan ıslatmaya başlamış Hocayla hanımını bunun üzerine hanımı üşüdüğünü söylemiş Hocada;

-Hanım bedavaya olan pamuk anca bu kadar etki eder demiş.

BİR SONRAKİ DERSE HAZIRLIK
İlk yardım ile ilgili araştırma yapınız.

Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları Anıttepe Yayınları

Yorum Yazabilirsiniz.

Lütfen Bu Ödev İle İlgili Bir Bilgi Yazın.


Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2021
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap

Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 1.Sınıf, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6.Sınıf, 7.Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilgisi, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Beşgen, MEB, Koza, Sonuç, İlke, Cem Ofset, GÜN, Dörtel, Sevgi, Yayınları, Ekoyay, Tutku, İpekyolu, Evren, Tuna, SDR Dikey, ATA, Lisans, ADA, Yayıncılık.