5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 175-178-179-180. Cevapları Birinci Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 175-176-177-178-179-180-181 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Altı Üstü Bir Yarış Dinleme Metni- 2 Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 175-178-179-180. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
3. Tema: Duygularımı Tanıyorum 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 175-176-177-178-179-180-181. Cevapları MEB Yayınları
Altı Üstü Bir Yarış (Dinleme) Metni Cevapları Sayfa 170-171-172-173-174
a. Aşağıdaki metinde “iki nokta, uzun çizgi ve üç nokta”nın hangi amaçla kullanıldıklarını belirleyiniz.
Cevap: Konuşma ifadelerini belirtmek ve yarım kalan cümlelerin sonuna konur.
b. Bu amaçlardan hareketle bu noktalama işaretlerinin kullanım kurallarını oluşturunuz.
Cevap:
c. Oluşturduğunuz her bir kural için birer örnek cümle yazınız.
Cevap:
Okul müdürü öğrencilerine:
-”Sevgili öğrenciler iyi tatiller.” diyerek dönemi bitirdi.
Öğrencilerin gözünde deniz, kum, güneş…
a. Okuduğunuz metinden hareketle metin yapılarının analizi, bilgileri organize etme ve özetleme stratejilerini kullanarak aşağıdaki bölümleri doldurunuz.
Cevap:
b. Özetleme stratejisini kullanarak yukarıdaki masalın özetini defterinize yazınız.
Cevap: İhtiyar ve zengin bir adam hayattaki en önemli mirası olduğunu düşündüğü 3 kızına mirasını nasıl paylaştıracağını düşünürken, yoldan geçen bir adam ona kızlarına seni ne kadar sevdiklerini sor mirasını ona göre paylaştır diye bir tavsiyede bulunmuş. Bu fikir adamın hoşuna gitmiş ve kızlarına sırayla onu ne kadar sevdiklerini sormuş. Büyük kızı senin hazinendeki altınlar kadar, ortanca kızı, bu koca konak kadar demiş. En son küçük kızına sıra gelmiş ve o eline aldığı bir avuç toprağı göstermiş ve seni bu kadar seviyorum demiş. Küçük kızına çok düşkün olan baba kızının bu cevabına üzülmüş herkese istediğini pay ederken küçük kızına da dayanamamış ve kurak topraklı bir tarlayı da kızına bırakmış. Bir gün miras bıraktığı kızlarını ziyarete gitmiş ve büyük kızıyla ortanca kızının elindekileri israf edip kaybettiğini görmüş. Küçük kızına kırgın olmasına rağmen onun yanına da gitmiş ve o tarlada büyük bir konak ve çeşitli meyveler görmüş. Kızına şaşkınlıkça nasıl olduğunu sorarken kızı da işte seni bu kadar sevdiğimi söylemek istemiştim demiş.
a. Dinlediğiniz “Altı Üstü Bir Yarış” adlı metni öğrendiğiniz strateji ve aşağıdaki yönergeler doğrultusunda defterinize özetleyiniz.
Cevap: Bisiklet yarışmasına katılacak olan Yiğit’i çok çalışmış hırs yapmış ama yarışı kazanamamıştır. Bunun üzerine sinirlenen Yiğit’i arkadaşları teselli etmeye çalışmıştır. Ama Yiğit kimseyi dinlemeden hızlıca eve gitmiş ve bisikletini tekmelemiştir. İşin sonunda yerde bisikletini gören Yiğit ne yaptığını fark etmiş ve durumu babasına nasıl açıklayacağını düşünerek endişelenmiştir. Bunu gören babaannesi Yiğit’i çağırıp durumu dinlemiş ve ona babasına doğru şekilde olayları anlatmasını söylemiştir. Yiğit’te akşam eve gelen babasına durumu anlatmış pişmanlığını söylemiş ve özür dilemiştir.
b. Öğretmeninizin geri bildirimleriyle güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi belirleyiniz. Bu yönlerinizi sonraki etkinliklerde geliştirmeye çalışınız.
a. Aşağıda verilen örnek olayı inceleyiniz.
“Okullar arası yapılacak bilgi yarışmaları için takım oluşturma görevi size verilmiştir. Sınıfta içine kapanık bir arkadaşınız vardır. Onun da
bilgi yarışmasına katılmasını istiyorsunuz. Arkadaşınızı ikna etmek için onunla konuşmanız gerekiyor.”
b. Bir arkadaşınızla yukarıdaki olaydan hareketle doğaçlama bir konuşma yapınız. Konuşmanızda aşağıdaki yönergeleri dikkate alınız.
Cevap: Sevgili arkadaşım, biliyorsun ki okulumuz bir bilgi yarışmasına katılacak ben ve diğer arkadaşlarımız seni bu yarışta görmeyi çok isteriz. Çünkü hem başarılı bir öğrencisin hem de hepimizden daha sakinsin bunlar bilgi yarışmasında bizi zafere ulaştıracak özellikler olabilir. Bizleri kırmazsan ve bize katılırsan hepimiz çok mutlu oluruz.
c. Öğretmeninizin geri bildirimleriyle güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi sonraki etkinliklerde geliştirmeye çalışınız.
Aşağıdaki yönergeler doğrultusunda Nasrettin Hoca hakkında bir araştırma yapınız. Sınıfta anlatmak üzere bir de Nasrettin Hoca fıkrası öğreniniz.
Cevap:
Nasrettin Hoca, Anadolu Selçuklu ve Osmanlı Devleti zamanında yaşamış birisidir. Kendisi kadılık ve hocalık görevlerinde de bulunmuştur ancak daha çok mizahşörlüğü, hazırcevap oluşu ve olayları çözüme kavuşturma zekasıyla tanınmıştır.
1208 yılında Hortu’da doğmuş ve hayatının büyük kısmını Hortu ile Akşehir civarında sürdürmüştür. Kendisini bugün anlattığı fıkralarla tanırız.
Altı Üstü Bir Yarış (Dinleme) Metni Cevapları Sayfa 170-171-172-173-174
Çok iyi bir uygulama çok teşekkür ederim ellerinize sağlık başka kaynaklara yazdım bu cevap gibi çıkmadı