Anasayfa
Ara Bul
8 Eylül 2021, 21:48

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28-29-30-31-32-33 Cevapları Anıttepe Yayınları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33. Cevapları Anıttepe Yayınları

İLK DERS (DİNLEME/İZLEME METNİ Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28  Cevapları Anıttepe Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Dinleme sırasında dikkat etmeniz gereken kurallar nelerdir? Bu kurallara uymak neden önemlidir? Açıklayınız.
Cevap : Konuşmacıyı dinlemek dinleyicinin en önemli görevidir. Dinleyici dinleme sırasında sessiz olmalı ve söylenilenleri anlamaya çalışmalıdır. Dikkat dağıtıcı hareketlerden kaçınmalı ve mutlaka göz teması kurmalıdır.

2. Konuşmacıyı dinlerken konuşma ile ilgili soru sormak ve bunu uygun zamanda yapmak niçin önemlidir? Açıklayınız.
Cevap : Konuşmacının lafını ortasında soru sormamak, söylenen sözleri kesmemek için anlatılan ile ilgili soruları uygun zamanda sormak çok önemlidir. Konuşmacıya saygılı olmak için bu kurala uymalıyız.

1. ETKİNLİK

Metni dinlerken önemli gördüğünüz yerleri not alınız. Aldığınız notlardan yararlanarak aşağıdaki soruları cevaplayınız

1) ”İlk Ders” adlı metinde anlatılanlar kimin başından geçmiştir?
Cevap : İlk ders metninde anlatılanlar Feride’nin başından geçmiştir.

2) Metinde anlatılan olay nerede yaşanmıştır?
Cevap : Metinde anlatılan olay Zeyniler adlı köyde geçmiştir.

3) Metinde anlatılan olay ne zaman olmuştur?
Cevap :Metinde anlatılan olay geçmiş zamanda bir kış mevsiminde olmuştur.

4) Yazarın okulla ilgili anısını anlatmasının sebebi nedir?
Cevap :yazarın okulla ilgili anısını anlatmasının sebebi önceden yaşadığı şeyleri çocukta görmesi ve kendi yaşadıklarını çocuğun üzerinden anlatmasıdır.

5) Munise, yazarı hangi yönden etkilemiştir?
Cevap : Masumluğu , annesini sorduğundaki hali yazarı etkilemiştir.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 29  Cevapları Anıttepe Yayınları

2. ETKİNLİK

Dinlediğiniz metinde anlamını bilmediğiniz kelimeleri yazarak bu kelimelerin anlamını tahmin ediniz. Kelimelerin anlamını sözlükten bulunuz, kelimeleri birer cümlede kullanınız. Bu kelimeleri kendi sözlüğünüze de ekleyiniz.

ÇEHRE

Tahminim: Yüz şekli
Sözlük anlamı: Yüz ,görünüş
Cümlem: Çehre hatları çok keskin.

Telaffuz

Tahminim: Çeviri
Sözlük anlamı: Söyleyiş, söyleniş
Cümlem: Telaffuz ederken zorlanıyordu.

Fevkalade

Tahminim: iyilik
Sözlük anlamı: Alışılmış olandan ayrı, olağanüstü
Cümlem: Yaptığı tatlı fevkalade güzel olmuştu.

Çalıkuşu

Tahminim: Yerinde duramayan kuş
Sözlük anlamı: Serçegillerden , başı koyu kırmızı ,gövdesine doğru rengi açılan, çalılık yerleri seven ötücü bir kuş.
Cümlem: Aşırı yaramaz ve hızlı olduğu için öğretmeni onu çalıkuşu demişti.

3. ETKİNLİK

Okuduğunuz metne göre aşağıdaki cümleleri işaretleyiniz.

Öğretmen bir köy okulunda görev yapmaktadır. Doğru
Munise, ablası ile yaşamaktadır.  Doğru
Metindeki Çalıkuşu, Munise’dir. Doğru
Öğretmen, Munise’yi sınıfta beşinci gün fark etmiştir. Doğru
Türkü söyleyen, Munise’nin arkadaşıdır. Yanlış

4. ETKİNLİK

a) Dinlediğiniz metinde “Benim adım Munise, hocanım, dedi.” cümlesinde geçen “hocanım” kelimesini günümüz Türkçesinde nasıl söylüyorsunuz?

Cevap : Benim adım Munise , öğretmeninim, dedi. Şeklinde söylüyoruz.

b) Yazar niçin böyle bir yazım şekli kullanmış olabilir? Bunun yerine günümüzde hangi kelimeyi kullanıyorsunuz?

Cevap : Yazar eski zamandan bir hikaye anlattığı için o zamanın diliyle hocam olarak kullanmıştır. Şu an da öğretmen olarak kullanılmaktadır.

5. ETKİNLİK

a) “İlk Ders” başlığı sizce metnin içeriğiyle uyumlu mudur? Açıklayınız.
Cevap : Uyumludur çünkü ilk derste olan şeyler anlatılmıştır.

b) Dinlediğiniz metne farklı başlıklar koyunuz.
Cevap : Çalıkuşu , Küçük kız

c) Niçin bu başlıkları koydunuz? Açıklayınız.
Cevap : Çalıkuşunu kızı çalıkuşuna benzettiği için koydum ,küçük kızı ise küçük kızın  halleri anlatıldığı için koydum.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 30  Cevapları Anıttepe Yayınları

6. ETKİNLİK

Dinlediğiniz metni özetleyiniz.
Cevap : Bir öğretmenin öğrencisiyle konuşmalarından bahsedilmiştir, öğretmen öğrencisini kendisine aşırı derecede benzetmiştir öğrencisinin masum bakışları , müzik söylemesinden aşırı derecede etkilenir

7. ETKİNLİK

Metindeki öğretmen ve Munise’nin karşılıklı konuşmalarını sınıfta canlandırınız.
Cevap : Bu etkinliği sınıfınızda yapmalısınız.

8. ETKİNLİK

Dinlediğiniz metinde duygu belirten ifadelere iki örnek veriniz.
Cevap : 

  • “Bana öyle geldi ki, bu çocuğun kalbinde, bilmeden bir gizli yaraya dokundum.”
  • “Bu küçük kız, bana ılık ilkbahar güneşi gibi tesir etmişti.”

9. ETKİNLİK

Öğretmeninizle yaşadığınız bir anınızı beden dilinizi etkili kullanarak arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap : Bu etkinliği sınıfınızda yapacaksınız

10. ETKİNLİK

a) Dinlediğiniz metni çizgi film olarak izlemek ister miydiniz?
Cevap : Evet izlemek isterdim.

b) Hangi çizgi filmleri izliyorsunuz?
Cevap : Ben Keloğlan, Tom ve Jerry, Rafadan Tayfa çizgi filmlerini izliyorum.

c) Bu çizgi filmlerde neler anlatılıyor?
Cevap : Bu çizgi filmlerinde dostluk, kardeşlik, sevgi, arkadaşlık konuları yer almaktadır.

ç) İzlediğiniz filmlerdeki konuşmalardan farklı anlamlar çıkarabiliyor musunuz? Örnekler vererek açıklayınız.
Cevap : Evet çıkarıyorum. Tom ve Jerry çizgi filminde sürekli birbirleriyle kavga etmeleri aslında birbirlerini sevdiklerini de göstermektedir.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları Anıttepe Yayınları

11. ETKİNLİK

a) Dinlediğiniz metinden alınan aşağıdaki cümlelerde virgül niçin kullanılmıştır? Yazınız.

• Feride, kendi isteği ile Anadolu’da öğretmenlik yapar.
Cevap : Özneyi belirtmek için virgül kullanılmıştır.

• Yanıma gel bakayım, dedim.
Cevap : Alıntı yapılan cümleyi belirtmek içi kullanılmıştır.

• Hafifçe çenesini okşadım, bütün kızlara sorduğum gibi ona da…
Cevap : Sıralı cümleleri birbirinden ayırmak için kullanılmıştır.

b) Aşağıda, virgülün kullanım alanları verilmiştir. Virgülün kullanım alanıyla bu alana örnek olabilecek cümleleri eşleştiriniz.
Cevap : 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları Anıttepe Yayınları

c) Virgülün istenilen kullanım alanına uygun cümleler yazınız.

• Eş görevli kelimeleri ayırmak için:
Cevap : Bahçemizi menekşeler, sümbüller, zambaklar, güller ve papatyalar süslüyor.

• Sıralı cümleleri ayırmak için: .
Cevap : Gözümü açtım, sabah olmuştu.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları Anıttepe Yayınları

12. ETKİNLİK

Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Çocukların beden dillerinden yola çıkarak onların duygularını ifade edecek cümleler kurunuz.
Cevap : 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları Anıttepe Yayınları

13. ETKİNLİK

Bilgilendirici metin yazmak için gerekli basamaklar aşağıda verilmiştir.

a) Verilen basamakları göz önünde bulundurarak “Öğretmen, toplumu aydınlatan güneştir.” konulu yazınızın taslağını hazırlayınız.
Cevap :

Konu: Doğanın temiz kalmasının bizler için önemi
Metne Başlık Koyma: Doğa ve Canlılar
Ana fikir belirleme: Temiz çevrenin yararı
Giriş: Doğa hakkında bilgi
Gelişme: Doğanın insanlar ve diğer canlılar için faydaları
Sonuç: Neden zarar vermemeliyiz.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları Anıttepe Yayınları

b) Taslağınızdan yararlanarak metninizi yazınız.
Cevap :

DOĞA VE CANLILAR

Kendiliğinden var olan, canlı, ve cansız nesnelerden oluşan, kendini sürekli olarak değiştiren varlığın tümüne doğa denir.
Doğa canlılar için çok önemli bir yaşama alanıdır. Bizlerin yaşaması için evlere ihtiyaç duymamız gibi diğer canlılarında evi doğadır. Teknoloji geliştikçe insanlar ormanlık alanları teker teker azaltıp şehir kurmaya başlamışlardır. Ağaç kesimi orada yaşayan canlılar için de bizler içinde kötü bir olaydır. Oksijen üretimi sağlayan bu ağaçlar temiz çevre oluşturmakta ve biz de bu çevreyi kirletmiş olmaktayız. Daha temiz bir çevre için kirletmekten çekinmeli ve ormanlık arazileri korumalıyız.
Temiz çevre hem bizler için hem de diğer canlılar için önemlidir. Bu yüzden her zaman hedefimiz temiz bir çevre bırakmak olmalıdır.

BİR SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

1. Millî Mücadele’de kahramanlık gösteren Türk kadınları kimlerdir? Araştırınız.

Cevap : 

  1. Halide Edip Adıvar (Halide Onbaşı)
  2. Tayyar Rahmiye
  3. Fatma Seher Erden (Erzurumlu Kara Fatma)
  4. Nazife Kadın
  5. Nezahat Baysel (Nezahat Onbaşı)
  6. Gaziantepli Yirik Fatma
  7. Şerife Bacı
  8. Ayşe Hanım
  9. Halime Çavuş
  10. Bitlis Defterdarı’nın Hanımı,
  11. Hafız Selman İzbeli
  12. Gördesli Makbule
  13. Hatice Hatun
  14. Kara Fatma Şimşek
  15. Çete Emir Ayşe
  16. Tarsuslu Kara Fatma
  17. Asker Saime Hanım

2. Türk kadınının kahramanlıklarını gösteren resim, fotoğraf vb. bulup sınıfa getiriniz.
Cevap : Fotoğraf bularak sınıfınıza götürünüz.

Yorum Yazabilirsiniz.

Lütfen Bu Ödev İle İlgili Bir Bilgi Yazın.


Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2021
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap

Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 1.Sınıf, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6.Sınıf, 7.Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilgisi, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Beşgen, MEB, Koza, Sonuç, İlke, Cem Ofset, GÜN, Dörtel, Sevgi, Yayınları, Ekoyay, Tutku, İpekyolu, Evren, Tuna, SDR Dikey, ATA, Lisans, ADA, Yayıncılık.