Oyuncak Metni Cevapları Sayfa 10, 11, 12, 13, 14, 15
Sayfa 16, 17, 18, 19 Çocukluk Metni Cevapları
Alis Harikalar Diyarında Tavşanın Peşinden Metni Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29
Anlamak Dinleme/İzleme Metni Cevapları Sayfa 30, 31, 32, 33
1. Tema Çocuk Dünyası Sayfa 36, 37 Tema Değerlendirme Cevapları
Bilmeyen Var mı Metni Cevapları Sayfa 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47
Mustafa Kemal’in Kağnısı Metni Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53
15 Temmuz Metni Cevapları Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59
Dersimiz Atatürk Dinleme/İzleme Metni Cevapları Sayfa 60, 61, 62, 63
2. Tema Millî Mücadele ve Atatürk Sayfa 68, 69 Tema Değerlendirme Cevapları
Güvercin Metni Cevapları Sayfa 72, 73, 74, 75, 76, 77
Karagöz ile Hacivat İncelik Metni Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87
Püf Noktası Metni Cevapları Sayfa 88, 89, 90, 91, 92, 93
Adsız Çeşme Dinleme/İzleme Metni Cevapları Sayfa 94, 95, 96, 97, 98
3. Tema Erdemler Sayfa 100, 101 Tema Değerlendirme Cevapları
Uzayda Bir Gün Metni Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111
Sarımsak Soslu Makarna Metni Cevapları Sayfa 112, 113, 114, 115, 116, 117
Bir Dahiyle Konuşmak Metni Cevapları Sayfa 118, 119, 120, 121, 122, 123
Sanki Caminin Bakım Kılavuzu Dinleme/İzleme Metni Cevapları Sayfa 124, 125, 126, 127
4. Tema Bilim ve Teknoloji Sayfa 130, 131 Tema Değerlendirme Cevapları
Anadolu Sevgisi Metni Cevapları Sayfa 134, 135, 136, 137
Forsa Metni Cevapları Sayfa 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145
Tamburi Cemil Bey Enstrümanları Anlatıyor Metni Cevapları Sayfa 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152
Dede Korkut Boğaç Han Dinleme/İzleme Metni Cevapları Sayfa 153, 154, 155, 156
5. Tema Millî Kültür Sayfa 160, 161 Tema Değerlendirme Cevapları
Okuma Kitaplarım Metni Cevapları Sayfa 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171
Kitabın Serüveni Metni Cevapları Sayfa 172, 173, 174, 175
Karikatür Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 178, 179, 180, 181, 182, 183
Küçük Şeylerin Hikayesi Kütüphane Dinleme/İzleme Metni Cevapları Sayfa 184, 185, 186, 187, 188, 189
6. Tema Okuma Kültürü Sayfa 190, 191 Tema Değerlendirme Cevapları
Anadolu’nun Cirit Oyunları Metni Cevapları Sayfa 194, 195, 196, 197, 198, 199
Sağlıklı Yaşıyorum Metni Cevapları Sayfa 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207
Cazgır Metni Cevapları Sayfa 208, 209, 210, 211
Bilinçsiz İlaç Kullanımı Dinleme / İzleme Metni Cevapları Sayfa 212, 213, 214, 215
Tema Değerlendirme Cevapları 7. Tema Sağlık, Spor Sayfa 218, 219
Yüksek Evde Oturanın Türküsü Metni Cevapları Sayfa 222, 223, 224, 225, 226, 227
Reçete Metni Cevapları Sayfa 228, 229, 230, 231, 232, 233
Kar Tanesinin Serüveni Metni Cevapları Sayfa 234, 235, 236, 237, 238, 240, 241
Kuş Ağacı Dinleme / İzleme Metni Cevapları Sayfa 242, 243, 244, 245
8. Tema Doğa ve Evren Sayfa 248, 249 Tema Değerlendirme Cevapları
1. Metnin başlığı ve görselleri size neler çağrıştırıyor?
Cevap: Metinin başlığı bana yeşil ormanları, oyun oynayan çocukları, hayvanları ve güzel çevreyi çağrıştırıyor.
2. Unutamadığınız bir oyuncağınız var mı? Anlatınız.
Cevap: ( Bunu kendiniz cevaplandırınız.)
Aşağıda, metinde geçen bazı kelimeler ve kelimelerin anlamları verilmiştir. Anlamlarından hareketle kelimeleri örnekteki gibi bulmacaya yerleştiriniz.
1. Tren vagonlarını çeken, tekerlekli, buharlı, elektrikli, termik motorlu veya sıkıştırılmış havalı makine. LOKOMATİF
2. Yük ve yolcu taşımakta kullanılan, lokomotifin çektiği demir yolu aracı. TREN
3. Tren, tramvay vb. taşıtlarda tekerleklerin üzerinde hareket ettiği demirden yol. RAY
4. Kurdele, şerit, kumaş vb.nin kelebek şeklinde bağlanmış biçimi. FİYONK
5. Döndüğünde bir mekanizmayı işleten bir eksene dikey olarak bağlanmış, iki veya ikiden çok kanattan yapılmış alet. PERVANE
6. Kaslarda ve özellikle eklemlerde kendini gösteren ağrılı hastalıkların genel adı. ROMATİZMA
7. Topuk kemiği. AŞIK
8. Bir şey enlemesine veya boylamasına kesildiğinde ortaya çıkan yüzey. KESİT
9. Gerçekte öyle olmayıp öyle geçinen veya bilinen. SÖZDE
a) Hikâyede aynı kavram alanına giren sözcükleri aşağıdaki kutucuklara yazınız. Bulduğunuz sözcüğün hangi kavramla ilişkili olduğunu kutucuğun üstündeki boşluğa yazınız.
Cevap: Organ – Göz, burun
Cevap: Oyun – Bebek, oyuncak
Cevap: Köy oyunları- Aşık oyunu, çocuklar
Cevap: Oyuncak – tren, ray
b) Öğrendiğiniz sözcüklerden kendi sözlüğünüzü oluşturunuz.
Cevap:
Bebek : Henüz konuşamayan, düşünemeyen, her şey için yardıma muhtaç küçük insan.
Köy : Sanayi, ulaşım, üretim ve teknoloji olarak gelişmemiş kırsal alanda kalan mahalle.
Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle yanıtlayınız.
1. Dede, neden kızının ve torununun evden gitmesine seviniyor?
Cevap: Torunlarının oyuncakları ile oynamasından mutluluk duyduğu için çok seviniyor.
2. Dedenin oyuncaklarla oynarken ara sıra dışarıya bakmasının nedeni nedir?
Cevap: Torunlarının gelip gelmediğini kontrol etmek için bakıyor.
3. Sizce, dede neden oyuncaklarla oynamanın yetişkin işi olmadığını düşünmektedir?
Cevap: Yetiştirilme biçimi ve düşünce tarzı böyle olduğu için düşünmektedir.
4. Oyuncaklarla oynarken dedenin her şeyi unutmasının nedeni ne olabilir? Sizin de her şeyi unuttuğunuz anlarınız oluyor mu? Anlatınız.
Cevap: Bunun nedeni dedeniz oyuncaklar ile oynarken çocukluğuna dönmesidir. Bende oyun oynarken her şeyi unuturum.
5. Metindeki dedenin plastikten yapılan kurşun askerleri sevmemesinin nedeni ne olabilir? Sizce oyuncağın malzemesi oyuncağı sevmede etkili midir? Açıklayınız.
Cevap: Plastik maddenin diğer oyuncaklar kadar zevk vermediğini düşünmektedir.
6. Oyuncaklarla oynamak sadece çocukların mı hakkıdır? Neden?
Cevap: Tabi ki hayır. Çocuk ruhlu olan herkes oyuncaklar ile oynaya bilir. Oyuncaklar ile oynamak sadece çocukların yapması gereken bir şey değildir.
7. Okuduğunuz metnin türü ne olabilir? Bunu metnin hangi özelliklerinden anladınız?
Cevap: Bence bu metinin türü Hikaye ve masal dır.
Aşağıdaki cümlelerin başına cümlede verilen bilgiler doğruysa (D), yanlışsa (Y) yazınız.
(Y) “Bayılıyorum torunlarımın oyuncak trenleri ile oynamaya.” cümlesinde “bayılıyorum” kelimesi gerçek anlamda kullanılmıştır.
(Y) “Bir keresinde öylesine dalmıştım ki elektrikli trenle oynarken gelişlerini fark edememiştim.” cümlesinde “dalmıştım” sözcüğü mecaz anlamda kullanılmıştır.
(D) “Yüksekten bir bırakıyorum aşağı, hoop! ”cümlesinde “aşağı” kelimesi gerçek anlamda kullanılmıştır.
(Y) “Dizlerimdeki o acımasız romatizma ağrılarını bile…” cümlesinde “ağrı” kelimesi mecaz anlamda kullanılmıştır.
a) Aşağıda cümlelerde geçen deyimlerin altını çiziniz.
1. Pencereden dışarı bakıyorum, onlar gözden kayboluncaya kadar.
2. Onların evden çıkmalarını bekliyorum, dört gözle bekliyorum.
3. Utancımdan kıpkırmızı olmuştum.
4. Kızım beni yere yatmış, trenle oynarken görünce , bana, “Ne o baba, çocukluğa mı özendin?” diye takılmıştı.
b) Yukarıdaki deyimler dışında metinde geçen farklı iki deyim bularak cümle içinde kullanınız.
Cevap:
Etekleri zil çalmak : Çok mutlu olmak heyecanlanmak.
Örnek cümle : Sınav sonuçları açıklanınca etekleri zil çaldı resmen.
Acı çekmek : Manevi veya fiziksel olarak canının yanması.
Örnek cümle : Babasının gidişinden sonra çok acı çekti.
c) Bulduğunuz deyimler cümlenin anlamına katkı sağlamakta mıdır? Açıklayınız.
Cevap: Cümlemin daha anlaşılır ve daha zengin görünmesi için çok fayda sağlamaktadır.
Oyuncak” metni ile aşağıdaki metni tür ve biçim bakımından karşılaştırınız.
OYUNCAK
Tür: Hikaye
Biçim: Düz yazı
OYUNCAKÇI AMCA
Tür: Şiir
Biçim: Dörtlük
Eski oyuncaklarla günümüzdeki oyuncaklar arasındaki benzerlik ve farklılıkları anlatınız.
Cevap: Eski oyuncaklar daha sade ve daha kullanışlı oyuncaklardı. Sağlam maddelerden yapıldığı için uzun yıllar kullanılsa da yıpranmaz kırılmazdı. Şimdi ise binlerce plastik kalitesiz oyuncaklar var ve hepsi zararlı maddelerden yapılmaktadır.
Aşağıdaki karikatürden hareketle bir hikâye ya da duygu ve düşüncelerinizi anlatan bir metin yazınız.
Cevap: Bence bu karikatür günümüzde teknoloji ile oynanan oyunların ne kadar bağımlılık yaptığını, bırakmanın ne kadar zor olduğunu anlatmaktadır.
1. Ailenizdeki ya da çevrenizdeki yetişkinlerden çocukluklarında oynadıkları bir oyunu öğreniniz.
Cevap: Taso ve ip atlama gibi oyunlar oynuyorlarmış.
1. Ailenizdeki ve çevrenizdeki yetişkinlerden öğrendiğiniz oyunu anlatınız.
Cevap: Annem baba küçükken sek sek diye bir oyun oynadıklarını ve çok eğlendiklerini söyledi. Yere tebeşir ile çizdikleri şekiller üzerinde zıplar ve puan toplarlarmış.
2. Bir zaman makineniz olsa hangi zamana gitmek isterdiniz? Neden?
Cevap: Bir zaman makinem olsa Cumhuriyetin kurulduğu tarihe gitmek isterdim. İnsanların o sevinci, özgürlük ve egemenlik heyecanını onlar ile yaşamak isterdim.
a) Aşağıdaki dizelerde yer alan altı çizili sözcüklerin metinde hangi anlamda kullanıldığını işaretleyiniz.
– “Affan Dede’ye para saydım,
Cevap: Altı çizili olan ” saydım ” kelimesi Gerçek anlamında kullanılmıştır.
– Sattı bana çocukluğumu.”
Cevap: Altı çizili olan ” Sattı” kelimesi Mecaz anlamında kullanılmıştır.
“Saymak” ve “satmak” sözcüklerinin gerçek ve mecaz anlamlarıyla birer cümle yazınız.
Cevap:
” Satmak ” kelimesi –> Mecaz anlamlı cümle :Ahmet beraber oldukları arkadaşlarını sattı ve onlarla muhabbetini kesti.
” Satmak ” kelimesi –> Gerçek anlamlı cümle : Babam bu gün bütün tohumları sattığını söyledi.
” Saymak ” kelimesi –> Mecaz anlamlı cümle : Annem çektiği acıları saymaktan yoruldu.
” Saymak ” kelimesi –> Gerçek anlamlı cümle : Kardeşime sayı saymayı öğrettim.
1. Şair, çocukluğuna nasıl kavuşmuştur?
Cevap: Şair çocukluğu Affan dede ismindeki birinden satın alarak kavuşmuştur.
2. Şairin zihnindeki çocuklukta neler vardır?
Cevap: Şairin zihnindeki çocuk temiz kalpli, saf ve her şeyden etkilenen birisidir.
3. Sizce şair çocukluğunu niçin arıyor olabilir?
Cevap: Çünkü büyüdükçe insanın sorunları ve sorumlulukları artıyor. Kötü insanlar ile karşılaşıyor. Bu yüzden şair çocukluğunu aramaktadır.
4. Şiirin ana duygusu nedir?
Cevap: Şairin çocukluğuna duyduğu özlem.
5. Hayatınızda geri gelmesini istediğiniz bir zaman var mı? Anlatınız.
Cevap: ( Bunu kendiniz yapınız. )
Cahit Sıtkı TARANCI’ya okuduğunuz metnin içeriğinden hareketle üç soru sorunuz.
Cevap:
– Çocukluğunuzda sizi etkileyen bir olay mı yaşadınız ?
– Neden eski zamanları özlüyorsunuz ?
– Büyük olmak kötü bir şey midir ?
b) Yukarıdaki metinde yer alan sorun nedir? Anlatınız.
Cevap: Metinde bahsedilen sorun çocukların eskiden oynamış olduğu oyuncaklara artık değer vermemesi ve teknolojik aletler ile vakit geçirmesi.
c) Öğretmeninizin yönlendirmesiyle gruplara ayrılınız. Aşağıdaki sorulardan birini seçerek grup içinde tartışınız. Ardından grup sözcüsü seçerek düşüncelerinizi diğer arkadaşlarınızla paylaşınız.
Seçtiğim soru : Siz hangi oyuncaklarla oynamayı seversiniz? Neden?
Cevap: Ben arkadaşlarım ile top oynamayı severim. Arkadaşlarım ile bir arada oynadığım ve eğlendiğim için severim.
1. Çocuklar Affan Dede’nin oyuncaklarını neden beğenmiyorlar? Önceden beğenilen oyuncakların bir zaman sonra beğenilmemesinde neler etkili olabilir?
Cevap: Teknolojik ürünlerin çocuklara artık daha cazip gelmesi bunu tetiklemektedir. Eski oyuncaklardan daha eğlenceli oyunlar oynamaktadırlar.
2. Siz hangi oyuncaklarla oynamayı seversiniz? Neden?
Cevap: ( Bunu kendiniz cevaplandırınız. )
3. Sizin oynadığınız oyun ve oyuncaklarla eski oyun ve oyuncaklar arasında ne gibi farklılıklar olabilir?
Cevap: Eskiden oynadığımız oyuncaklar el emeği göz nuru ile yapılan ve samimi oyuncaklardı. Mahallede arkadaşlarımız ile saatlerce oynardık. Şimdi ise herkes odasında Telefon veya Bilgisayar başında oyunlar oynamaktadır.
4. Affan Dede ne yapsaydı çocuklar ondan yine oyuncaklar alırdı?
Cevap: Onlara bu oyunlar hakkında bilgi vermelidir.
Aşağıdaki sözcüklerden hareketle bir şiir yazınız. Şiirinize bir başlık koyunuz.
” geçmiş, hayal, özlem, sevmek, çocukluk ”
Cevap:
ÇOCUKLUĞUMA ÖZLEM
Gezer tozardık
Arkdaşlarımız çoktu
Her gün farklı oyunlar ile
Keyfimize Keyif katardık.
Mahallemiz oyun bahçesiydi
Herkes oyunlar oynar
Güzel vakitler geçirir
Keyfimize Keyif katardık.
Aşağıya sevdiğiniz bir oyunu ya da oyuncağı tanıtan bir yazı yazınız. Ardından tanıttığınız oyunu ya da oyuncağı anlatan bir resim çiziniz.
Sevdiğiniz oyun/oyuncak nasıl?
Cevap: En sevdiği oyun Futbol oynamaktır. Futbol oynarken arkadaşlarım ile bir ekip olur ve bu sayede çok eğlenirim.
1. İnsanlar neden hayal kurar? Anlatınız.
Cevap: İnsanlar hayatları boyunca isteklerine ve ulaşılması zor olan her şeye önceden hayal kurarak ulaşır. Hayal kurmak özellikler çocukların en çok yaptığı eylemlerin başında gelmektedir. Yapmak istediğimiz, gitmek istediğimiz veya ulaşmak istediğimiz bir yerin her zaman önceden hayalini kurarız. Hayal kurmak bizi kurduğumuz hayali bize yaklaştıran en önemli unsurdur.
2. Hayallerle gerçekleri karıştırdığınız anlar oldu mu? Anlatınız.
Cevap: Hayaller ve gerçekleri bir birine karıştırdığım zamanlar oldukça fazladır. Hayalleri gerçekleşeceği günleri daha zevkli geçirmek için kurarız. Bazende böyle durumlarda hayaller ile gerçekleri karıştırırız.
a) Altı çizili sözcüklerin anlamını cümleden hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizi verilen boşluğa yazınız.
karamela: Şeker tarzında kremalı bir yiyecek.
kroket: kıyma, kabuklu deniz ürünleri ile karıştırılmış yiyecek.
çörek: Şeker veya tuzdan yapılan bir yiyecek.
çelenk: Çiçeklerden oluşturulmuş bir tablo.
teleskop: Uzakları daha net görmemizi sağlayan bir alet.
b) Metinde geçen aşağıdaki sözcükleri sözlük sırasına göre diziniz. Sözcüklerin sözlük anlamlarını yazınız.
1- çelenk
2- çörek
3- karamela
4- kroket
5- teleskop.
1. Alis neden sıkılıyor?
Cevap: Alis yapacak bir şeyi olmadığı için sıkılmaktadır.
2. Alis’in kitaplar konusundaki düşüncelerine katılıyor musunuz? Neden?
Cevap: Alisin bu düşüncesine katılmıyorum. Herkesin kitaplar konusunda ki fikri ve zevki farklı olabilir.
3. Alis’in ablasına haber vermeden bilmediği bir yere gitmesini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Cevap: Bu hareket tamamen yanlış bir davranıştır. Her zaman nereye gidersek gidelim büyüklerimize haber vermeliyiz.
4. Alis’in şişedeki suyu içmesini, kutudaki çöreği yemesini doğru buluyor musunuz? Neden?
Cevap: Bu durumu doğru bulmuyorum. Bilmediğimiz şeyleri asla yememeliyiz.
5. Bir ürünün güvenle tüketilip tüketilemeyeceğini nasıl anlarsınız?
Cevap: Ürünün son kullanma tarihine, markasına ve tadına göre bunu anlarım.
6. Sizce yazar, çocukların dünyasını tanıyor mu? Metinden örneklerle açıklayınız.
Cevap: Bence tanımaktadır. Çünkü metinde geçen alis çocukça hareketler sergilemektedir.
Metindeki hangi olaylar ve durumlar hayal ürünüdür? Örneği inceleyip boşlukları doldurunuz.
Cevap:
1- Metinde geçen tavşanın konuşması hayal ürünüdür.
2- İçeceği içince şişenin küçülmesi hayal ürünüdür.
3- Alisin kedi ve tavşanı ile konuşması hayal ürünüdür.
Alis’in ve en sevdiğiniz kahramanın kişilik özellikleri nelerdir? Aşağıdaki boşluğa kahramanınızın görselini yapıştırabilirsiniz ya da bir resmini çizebilirsiniz.
Cevap: ( Bunu kendiniz yapınız. )
Aşağıda Alis ve tavşanın maceralarına katılabilmeniz için bir oyun verilmiştir. Öğretmeninizle ve arkadaşlarınızla soruları yanıtlayarak oyunu oynayınız.
1. Başlangıç noktasında ilk soruya “evet” cevabını veren tavşanın başına neler gelebilir? Anlatınız.
Cevap: Eğer evet cevabı verirse başına bir çok farklı olay gelebilir ve düşebilir.
2. Başlangıç noktasında ilk soruya “hayır” cevabını veren tavşanın başına neler gelebilir? Anlatınız.
Cevap: Eğer hayır cevabı verirse kırmızı kutuya doğru ilerlemiş olur.
3. Başlangıç noktasında ilk soruya “evet” cevabını veren Alis’in başına neler gelebilir? Anlatınız.
Cevap: Eğer evet cevabı verirse düşebilir.
4. Başlangıç noktasında ilk soruya “hayır” cevabını veren Alis’in başına neler gelebilir? Anlatınız.
Cevap: Eğer hayır derse evine döner.
5. Tavşan, Yumurta Adam ve Alis’le buluşmak istiyor. Başlangıç noktasından sonra soruları sırayla nasıl cevaplamalıdır?
A) Evet – Hayır – Teslim oluyorum
B) Hayır – Evet – Her zaman evet
C) Evet – Evet – Teslim oluyorum
D) Hayır – Hayır – Her zaman evet
Cevap: A
6. Sadece görsellere bakarak Alis için ne söyleyemezsiniz?
A) Duygusaldır.
B) Meraklıdır.
C) Sinirlidir.
D) Arkadaş canlısıdır.
Cevap: B
7. Altın kapıdan geçmek istemeyen Alis nereye gider? Orada ne yapar?
Cevap: Altın kapıdan geçmek istemeyen Alis Ablasının yanına kitap okumaya gider.
Hangi süper güce sahip olmak isterdiniz? Süper gücünüzle neleri değiştirirdiniz? Öğretmeniniz ve arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Ben her yere hızlı bir şekilde gidebilme özelliğine sahip olmak isterdim. Her yere kısa sürede gider ve her yeri gezerdim.
Alis meyveli çöreği yedikten sonra neler olmuş olabilir? Metni tamamlayınız.
Cevap: ( Bunu kendiniz yapınız.)
Aşağıdaki alana ya da defterinize “Alis Harikalar Diyarında – Tavşanın Peşinden” metninin özetini yazınız. Özetinizi yaparken öğretmeninizin verdiği ipuçlarından yararlanınız.
Cevap: ( Bunu kendiniz yapınız.)
1. “Anlamak” sözcüğü size neler çağrıştırıyor? Boşlukları doldurunuz.
Cevap: Anlamak sözcüğü bana bir bilgiyi veya her hangi bir şeyi “algılamak” ve “kavramak” manasını çağrıştırıyor.
1.ETKİNLİK
a) Aşağıdaki boşlukları dinlediğiniz şiire göre doldurunuz.
Cevap:
1- Bazen anlamıyorum.
2-Cin gibi maaşallah
3- Cin ne demek
4- altını üstüne getirmiş evin
5- Ninemse der bana, topaç gibi
6- Bir dedem, açık insan
7- Pek de zeki, dilinden bal akar
8- Al sana şeker der
9- Bir de gıdıklar
b) Şiirde, aile bireyleri çocuğun özelliklerini anlatırken bazı deyimler kullanmaktadır. Metni tekrar dinleyerek deyimleri bulunuz ve deyimlerin anlamlarını yazınız.
Cevap:
1- Altını üstüne getirmek
2- Attaya gitmek
3- Ağzından bal akmak
2.ETKİNLİK:
Aşağıdaki soruları şiirden hareketle yanıtlayınız.
1. Şiire göre çocuk ailesini anlıyor mu?
Cevap: Çocuk ailesini bazen anlamakta bazen ise anlamamaktadır.
2. Şiirde hangi duygular dile getirilmektedir?
Cevap: Umutsuzluk ve karamsar bir duygu aktarımı vardır.
3. Aile bireyleri çocuğu nelere benzetiyor? Sizce çocuk hangi özelliklerinden dolayı bu varlıklara benzetilmiştir?
Cevap: Çocuk cin ve topaca benzetilmiştir. Bunun sebebi bence, kilolu oluşu ve uyanık birisi olmasıdır.
4. Çocuğu en iyi anlayan kimdir? Sizce, çocuk neden kendisini o kişiye daha yakın hissetmektedir?
Cevap: Dedesi çocuğu en iyi anlayan kişidir. Çünkü dedesi ona değer veriyor ve vakit geçirmektedir.
5. Şair, duygularını yazarak dile getirmektedir. Siz duygularınızı nasıl anlatırsınız?
Cevap: Ben duygularımı hareket ve konuşmalarım ile anlatırım.
3.ETKİNLİK:
Aşağıdaki simgeleri inceleyiniz
1. Yukarıdaki işaretlere nerede rastlayabilirsiniz?
Cevap: Bu işaretlere dizi ve filmler başlamadan önce TV’lerde görürüz.
2. İşaretlerin altındaki kutucuklara işaretlerin anlamlarını yazınız
Cevap:
3. Medya araçlarında ya da İnternet sitelerinde sunulan bilgilerin size uygun olup olmadığını nasıl belirleyebilirsiniz?
Cevap: Okuyarak ve araştırarak anlıyorum.
4.ETKİNLİK:
b) Nasrettin Hoca “Bırakın münakaşayı. Çabuk bana daha önce damdan düşmüş birini bulun.” cümlesiyle ne söylemek istiyor olabilir? Anlatınız
Cevap: Nasrettin hoca bu sözleri ile tecrübeli birisinin olaya müdahale etmesini ima etmiştir.
c) Aşağıdaki ayakkabı görsellerinin renklerini ve belirttikleri ifadeleri inceleyiniz. Nasrettin Hoca’ya, giydiğiniz ayakkabının belirttiği ifadelere uygun olacak şekilde cümleler söyleyiniz.
Cevap: Renklere göre Nasrettin hoca duygusal bir kişiliğe sahiptir.
a) Aşağıda Tekir, noktanın kullanım alanlarıyla ilgili ipuçları vermiştir. Siz de numaralı yerlere noktanın kullanım alanlarını gösteren cümleler yazınız.
Cevap:
1 – Ahmet dün gece eve çok geç gelmiş.
2 – Dr. Süleyman Demir bölgedeki en iyi cerrahtır.
3 – Selim bu yarışta 1. Oldu.
4 – 01.04.2000 tarihinde bir çok güzel olay gerçekleşti.
6.ETKİNLİK
a) Aşağıda “Küçük Prens” adlı kitaptan bir bölüm verilmiştir. Metni okuyup soruları yanıtlayınız.
1. Küçük Prens nelerden yakınmaktadır?
Cevap: Küçük prens ona sürekli aynı soruların sorulmasından yakınmaktadır.
2. Büyüklerin olaylara bakış açısının küçüklerden farklı olmasının sebebi ne olabilir?
Cevap: Büyük insanların küçüklere göre olaylara daha farklı bakmasından dolayıdır.
3. ‘‘Anlamak’’ şiirindeki anlatıcının yetişkinlere bakışı ile Küçük Prens metnindeki kahramanın görüşleri arasında benzerlik var mıdır? Açıklayınız.
Cevap: Evet bir çok benzerlik vardır.
Hayatınızı renklendirmek istiyorsanız bir ağaç bir çiçek besleyin.Onların büyüdüğünü gördükçe insanın içi huzurla doluyor.
Forum Ders Cevapları, Ders Kitabı Cevapları Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6. Sınıf, 7. Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Aydın, MEB, Koza, GÜN, Sevgi, Semih Ofset, Yayınları, Ekoyay, Tutku, Gizem, Tuna, SDR Dikey, ATA, ADA, Anadol, Adım Adım, E-Kare, Dizin, Anıttepe, Lisans, Yargı, Berkay, Dersdestek, Bir-Yay, Sonuç, FCM, Yayıncılık, Anka Yayınevi.