6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 100-102-103-105-106. Cevapları GÜN Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 100-101-102-103-104-105-106 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Bileşke Kuvvet (net Kuvvet) Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 100-102-103-105-106. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
3. Ünite Kuvvet Ve Hareket: 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 100-101-102-103-104-105-106. Cevapları GÜN Yayıncılık
Görsel 3.5’te halat çekme oyunu oynayan çocukları görüyorsunuz. İki grup da birbirlerini kendi taraflarına çekemediği için mendil hareket etmeden durmaktadır. Bu durumun sebebi sizce ne olabilir? Gruplardan birine bir çocuk daha katılırsa son durum ne olabilir?
Cevap: Uygulanan net kuvvetin eşit olmasından dolayı mendil hareket ettirilemiyor. Gruplardan birine bir çocuk daha katılırsa uygulanan kuvvet artar ve bir tane daha çocuğun katıldığı grup kazanır.
Görsel 3.6’da birinci gruptaki üç çocuk yerine bir yetişkin kişi oyuna katılmış ancak mendil yine hareketsiz bir şekilde durmaktadır. Yetişkinin uyguladığı kuvvet ile yerlerine geçtiği üç çocuğun uyguladığı kuvvet hakkında ne düşünüyorsunuz?
Cevap: Yetişkinin uyguladığı kuvvet ile yerlerine geçtiği üç çocuğun uyguladığı kuvvet eşit olduğu için mendil hareket ettirilememiştir.
Siz de çevrenizi gözlemleyerek cisimler üzerine birden fazla kuvvetin etki ettiği durumlara örnekler bulunuz.
Cevap: Evdeki koltuğun yerini değiştirmek için onu birkaç kişi iteklemeyi bu duruma örnek verebiliriz.
Tahta blok hangi durumda hareket etti, hangi durumda hareket etmedi? Bu durumu nasıl açıklarsınız?
Cevap: Tahta blok zıt yönlü kuvvetler uyguladığımızda hareket etmedi çünkü tahta bloğa zıt yönlerden eşit miktarda kuvvet uyguladık.
Tahta bloka farklı büyüklükte, zıt yönlü kuvvetler uyguladığınızda neler gözlemlediniz?
Cevap: Tahta bloğa bu şekilde kuvvet uyguladığımızda en büyük kuvveti uygulayan tarafa blok yavaş yavaş kaymaya başladı.
Tahta bloka aynı büyüklükte, zıt yönlü kuvvetler uyguladığınızda neler gözlemlediniz?
Cevap: Aynı büyüklükte zıt kuvvet uyguladığımızda blok hareket etmedi.
Her iki durumda bloka uygulanan kuvvetleri, ölçeklendirme ve oklar yardımıyla defterinize çizerek gösteriniz. Kuvvetlerin doğrultu ve yönlerini arkadaşlarınıza açıklayınız.
Cevap:
Tahta bloka aynı doğrultu ve yönde kuvvet uyguladığınızda ne gözlemlediniz?
Cevap: Tahta bloğa aynı doğrultu ve yönde kuvvet uyguladığımızda daha rahat şekilde istediğimiz noktaya hareket ettirebildik.
Siz de cisimlerin hareket özelliklerini gözlemleyerek dengelenmiş ve dengelenmemiş kuvvetlere örnekler bulunuz. Bulduğunuz örnekleri birbiriyle karşılaştırınız.
Cevap: Duvara asılı olan tablo ve saati dengelenmiş kuvvete örnek verebiliriz. Dengelenmemiş kuvvete ise topun yukardan aşağı düşerken yavaşlamasını verebiliriz. Bunlara uygulanan kuvvet sıfır ise dengelenmiş, Bileşke kuvvet sıfırdan farklı ise dengelenmemiş olur.
Aşağıdaki kutucuklara etki eden net kuvvetlerin büyüklüğünü bulunuz. Bulduğunuz bu bileşke kuvveti, 1 cm 1 N’ı gösterecek şekilde ölçeklendirerek çiziniz.
Cevap:
Aşağıdaki cisimlerin üzerine etki eden kuvvetler gösterilmiştir. Bu cisimlerin hangi kuvvetlerin etkisi altında olduğunu örnekteki gibi eşleştirerek gösteriniz.
Cevap:
Bu siteden memnunum diğer sitelerin hepsi yapan yanlış soyluyor her zaman ödevime buradan bakıyorum.
Çok teşekkür ederim çok yardımcı oluyor bize ayrıca sitede çok güzel