3.Ünite 2. BÖLÜM: SABİT SÜRATLİ HAREKET 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 100-101-102-103-104-105 Cevapları Sevgi Yayınları
Duru ve Naz, beden eğitimi ve spor dersinde yarış yapmaya hazırlanıyorlar. Yarışa fotoğraftaki gibi aynı hizadan başlıyorlar. Bu durumda, yarışı kimin kazanacağını Duru ve Naz’ın hangi özelliği belirler? Düşüncenizi nedenleriyle birlikte yazınız.
Cevap: Duru ve Nazın sürati belirleyecektir.Hangisi daha hızlı koşarsa o yarışmayı kazanır.
Ankara’dan İstanbul’a gitmeniz gerekse bu yolculuğu en kısa sürede gerçekleştirmek için aşağıdaki araçlardan hangisini tercih ederdiniz? Nedenini sınıfta arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: En kısa sürede gitmek için uçağı tercih ederdim.Çünkü uçak ile bir yere daha az bir zamanda ulaşabiliyoruz.
1. Şekildeki labirentin farklı noktalarından aynı anda sabit süratlerle geçen fareler 0 noktasına eşit sürelerde ulaşmışlardır.
Labirent içerisindeki her bir kenar eşit uzunlukta olduğuna göre, farelerin süratleri arasındaki ilişki nedir?
Cevap: Siyah olan farenin aldığı yol fazla olmasına rağmen kahverengi fareye göre daha hızlıdır.
2. Çağan, K – L yolunu kaykayı ile geçerken eşit zaman aralıklarında eşit yollar aldığına göre Çağan’ın hareketi için ne söyleyebilirsiniz?
Cevap: Sabit sürat ile hareket etmiştir.
3. Bisiklet yarışına katılan 4 yarışçının bilgileri yandaki tabloda verilmiştir. Yarışmacılar sabit süratlerle hareket ettiğine göre yarışmacıların süratleri arasındaki ilişki nasıldır?
Cevap: Zaman olarak aldığı yolu değerlendirecek olursak il sıra itibariyle; I-III-II-IV
4. Şekildeki A, B ve C araçları belirtilen noktalardan aynı anda sabit süratlerle geçerek bitiş noktasına aynı anda ulaşmışlardır.
Bu araçlarla ilgili;
a. Süratleri arasındaki ilişkiyi yazınız.
Cevap: En süratli olan araç itibariyle B-C-A
b. Bulundukları noktalardan bitiş noktasına ulaşma süreleri arasındaki ilişkiyi yazınız.
Cevap: B aracı uzakta olmasına rağmen diğer iki araca göre daha süratli olup üç araç da bitiş noktasına aynı anda varmıştır.
5. A ve B noktalarından aynı doğrultuda sabit süratlerle şekildeki gibi birbirlerine doğru koşan öğrenciler aynı anda C noktasına ulaşmışlardır.
Bu öğrencilerle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a. Öğrencilerin aldığı yolları karşılaştırınız.
Cevap: A noktasındaki çocuğun B noktasındaki çocuğa göre 50 metre yolu fazladır.Bitiş noktasına aynı anda gelmişlerdir.
b. Öğrencilerin süratlerini karşılaştırınız.
Cevap: A noktasındaki çocuğun B noktasındaki çocuğa göre 50 metre yolu fazladır.Fakat süreti fazla olduğu için aynı anda varmışlardır.
1. Aşağıdaki yol – zaman ve sürat – zaman tabloları verilen K ve L hareketliler için yol – zaman ve sürat – zaman grafiklerini çiziniz.
Cevap:
2. Aşağıda yol – zaman ve sürat – zaman grafikleri verilen A ve B hareketlileri için sürat – zaman ve yol – zaman tablolarını tamamlayınız.
Cevap:
Ankara’dan İstanbul’a gitmem gerektiği zaman uçak yolculuğu yapmayı tercih ederim. Çünkü uçak sayesinde hızlı bir şekilde varırız. Otobüs ile gidildiği zaman büyük zaman farkı ortaya çıkar.
Çok güzel ve cevaplar için teşekkürler
Forum Ders Cevapları, Ders Kitabı Cevapları Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6. Sınıf, 7. Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Aydın, MEB, Koza, GÜN, Sevgi, Semih Ofset, Yayınları, Ekoyay, Tutku, Gizem, Tuna, SDR Dikey, ATA, ADA, Anadol, Adım Adım, E-Kare, Dizin, Anıttepe, Lisans, Yargı, Berkay, Dersdestek, Bir-Yay, Sonuç, FCM, Yayıncılık, Anka Yayınevi.