6.Ünite 2. BÖLÜM: DUYU ORGANLARI 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 211, 212, 213 Cevapları Sevgi Yayınları
Çevremizde meydana gelen ısı, ışık, ses, koku gibi uyarıları alabilecek organlara ne ad verilir?
Cevap: Duyu organları denir.
Cevap2 : Çevremizde gelişen ısı,ışık, koku ve ses gibi uyarıları 5 duyu organlarımız algılar.
Körebe oyununda diğer arkadaşlarınızı yakalayabilmek için hangi duyularınızdan yararlanırsınız? Nasıl?
Cevap: Ses ve dokunma
Cevap2 : Körbe oyununu oynarken gözlerim kapalı olacağından dolayı duyma ve hissetme gibi duyu organlarımı kullanırım.
Salonda otururken annenizin sizden mutfak masasındaki meyve tabağından bir elma getirmenizi istediğini düşününüz. Meyve tabağındaki elma, armut ve ayva arasından elmayı görerek ona götürürsünüz. Peki bu isteği gözleriniz bağlı iken hiçbir güçlük çekmeden aynı şekilde kolayca gerçekleştirebilir misiniz?
Gözleriniz kapalı iken bu isteği hangi duyu organlarınızı kullanarak gerçekleştirebilirsiniz? Açıklayınız.
Cevap: Gözlerim bağlıyken zor gerçekleştiririm. Diğer duyu organlarımdan dokunma ve ve koku yoluyla meyve tabağını bulabilirim
Cevap2 : Gözlerimiz kapalı iken dokunarak bu işlevi bir bakıma gerçekleştirebiliriz.
Yanda fotoğrafını gördüğünüz dondurma yiyen çocuk, sizce o anda hangi duyu organlarını kullanıyor olabilir? Neden? Hangi duyu organı ile hangi değişiklikleri algılıyordur? Açıklayınız.
Cevap: Görme ve tat almayı kullanıyor.
Cevap2 : Bence dilini kullanıyor. Çünkü dili sayesinde yediği yiyeceklerin tadını alabiliyor.
1. Diliniz kuru iken mi ıslakken mi şekerin tadını aldınız?
Cevap: Dilim ıslakken şekerin tadını alabildim.
Cevap2 : Dilim ıslak iken şekerin tadını daha fazla aldım.
2. Dilinizin tat uyarılarını alabilmesi için ne gereklidir?
Cevap: Dil ve burun çalıştığı sürece tat duyumuz çalışır.
Cevap2 : Dilimizin her hangi bir şeyin tadını alabilmsi için tükürüğe ihtiyaç vardır.
1. Arkadaşınızın ilk tahminleri ile son tahminleri arasında nasıl bir farklılık var?
Cevap: İkinci tahminler daha doğru oldu.
2. Arkadaşınız, kokladığı meyvenin ne olduğunu meyve kesilmeden ve kabuklu iken mi kesildikten sonra mı daha iyi ayırt etti? Bunun nedenini nasıl açıklarsınız?
Cevap: Kesildikten sonra ne olduğunu daha iyi anladı.
Meyveleri Koklayarak Ayırt Edebilir miyiz?
Cevap: Meyveleri dikkatli şekilde koklarsak ayırt edebiliriz.
1. Arkadaşınızın ilk tahminleri ile son tahminleri arasında nasıl bir farklılık var?
Cevap: Arkadaşlarımın gözleri kapalı iken daha zor tahminlerde bulundular.
2. Arkadaşınız, kokladığı meyvenin ne olduğunu meyve kesilmeden ve kabuklu iken mi kesildikten sonra mı daha iyi ayırt etti? Bunun nedenini nasıl açıklarsınız?
Cevap: Arkadaşım kabuğu soyulan meyveden daha iyi koku aldı. Bence bunun sebebi meyvelerin içinin ıslak olması ve koku yaymasıdır.
Koku ve tat almak birbirleri ile bağlantılı olan duyulardır. Koku alamadığımız zaman tatta alamayız. Yediğimiz yiyeceğin kokusunu alamadığımız zaman o yemeğin tadını da algılayamayız. Bu da birbirleri ile ilişkili olduklarını gösterir.
6.sınıf lar için çok basarılı ve faydalı bir site bazı konularda zorlanan öğrenciler için kesinlikle tavsiye ederim
Forum Ders Cevapları, Ders Kitabı Cevapları Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6. Sınıf, 7. Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Aydın, MEB, Koza, GÜN, Sevgi, Semih Ofset, Yayınları, Ekoyay, Tutku, Gizem, Tuna, SDR Dikey, ATA, ADA, Anadol, Adım Adım, E-Kare, Dizin, Anıttepe, Lisans, Yargı, Berkay, Dersdestek, Bir-Yay, Sonuç, FCM, Yayıncılık, Anka Yayınevi.