1. ÜNİTE 1. BÖLÜM: DOĞAL SAYILARLA İŞLEMLER 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları 19-20-21-22-23. Sayfa Engürü Yayınları
İçindekiler
Yanda bir tiyatroya ait oturma planı gösterilmiştir. Bu plana göre A ve B kısımlarında kaç kişilik koltuk olduğunu tek tek saymadan bulabilir misiniz?
Cevap: Evet sıra sayısını ve koltuk sayısını çarptığımız zaman sonucu bulabiliriz.
A ve B kısımlarındaki koltuk sayısını ayrı ayrı hesaplamadan bu tiyatroda toplam kaç koltuk olduğunu nasıl bulabilirsiniz?
Cevap: 11 . (8 + 5) = 143 koltuk vardır.
Yandaki kareli kâğıdı yatay veya dikey çizgiler üzerinden olmak şartıyla iki kısma ayırınız. Ayırdığınız kısımlardan birindeki karelerin hepsini renkli kaleminizle boyayınız
Cevap:
Boyadığınız kısımdaki karelerin sayısını kareleri tek tek saymadan bulabilir misiniz? Yaptığınız işlemleri kâğıdınıza not alınız.
Cevap: Boyadığım kısımdaki kareleri bulmak için aşağıdan yukarı karelerin sayısı ve sağdan sola olan karelerin sayısını çarparak bulurum. → 15 . 4= 60
Aynı işlemi boyamadığınız kısımlardaki karelerin sayısı ve tüm karelerin sayısı için yapınız
Cevap:
Boyamadığım kareler→ 15 . 5 = 75
Tüm kareler → 15 . ( 4+ 5) = 135
Boyadığınız ve boyamadığınız karelerin sayısını bulurken kullandığınız sayılardan ortak olanı var mı?
Cevap: Evet vardır. Kullandığı ortak sayı 15’tir.
Ortak olan sayı varsa bu sayıyı tüm karelerin sayısını hesaplarken de kullandınız mı?
Cevap: Evet tüm karelerin sayısını hesaplarken de kullandım.
Ortak olmayan sayılar arasında bir ilişki var mı?
Cevap: Evet vardır. Toplam kareleri ifade ederler.
1. Aşağıdaki işlemlerin sonuçlarını çarpma işleminin toplama veya çıkarma işlemleri üzerine dağılma özelliğinden yararlanarak bulunuz.
Cevap:
a. 4 · (15 + 2) ⇒ 4 . 15 + 4 . 2 = 68
b. 11 · (20 − 4) ⇒11 . 20 – 11 . 4 = 176
c. (32 + 12) · 5 ⇒ 5 . 32 + 5 . 12 = 220
ç. (42 − 24) · 8 ⇒ 8 . 42 – 8 . 24 = 144
2. Huzurevi ziyaretine gidecek olan 25 öğrenci alacakları hediyeler için kişi başına 12 lira, yol ücreti için kişi başına 3 lira toplamışlardır. Bu öğrencilerin topladığı toplam parayı çarpma işleminin toplama işlemi üzerine dağılma özelliğinden yararlanarak bulunuz.
Cevap: 25 . (12 + 3) = 375
3. Aşağıdaki kutulara eşitliği sağlayan uygun sayıları yazınız.
Cevap:
4. Aşağıdaki işlemlerin sonucunu ortak çarpan parantezine alma özelliğinden yararlanarak bulunuz.
Cevap:
a. 45 · 73 + 45 · 27 → 45 . (73 + 27)
b. 77 · 218 − 18 · 77 → 77 . (218 – 18)
6. Aşağıdaki işlemlerin sonucunu çarpma işleminin toplama veya çıkarma işlemleri üzerine dağılma özelliğinden yararlanarak bulunuz
Cevap:
7. Yandaki işlemi ve çözümünü inceleyiniz. Hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz ve doğru sonucu bulunuz.
Cevap:
8. 7 · (12 − 4) işleminin sonucunu çarpma işleminin çıkarma işlemi
üzerine dağılma özelliğinden yararlanarak bulunuz. Yandaki kareli kâğıtta işlemi modelleyiniz.
Cevap:
Forum Ders Cevapları, Ders Kitabı Cevapları Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6. Sınıf, 7. Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Yıldırım, MEB, Koza, GÜN, Sevgi, Semih Ofset, Yayınları, Ekoyay, Pasifik, Tutku, Gizem, Tuna, SDR Dikey, ATA, ADA, Anadol, Bir-Yay, Adım Adım, FCM, Yayıncılık, Anka Yayınevi.