4. TEMA: Erdemler 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 108-109-110-111-112-113 Cevapları MEB Yayınları
Cevap:
Cevap: İnsanlar birbirlerine yardım etmelidir. Elinde fazla olan olmayan eşine dostuna komşusuna ihtiyacı olan insanlara vermelidir. İnsanlar paylaşarak birlik olurlar ve birlikten sevgi kuvvet doğar.
Aşağıdaki üzüm salkımlarında metindeki bazı kelimelerin harfleri karışık şekilde verilmiştir. Bu kelimelerin anlamlarından hareketle kelimeleri bulunuz. Bulduğunuz kelimeleri yapraklara örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
1-TEŞEKKÜR
2-MEDRESE
3-TALEBE
4-RAHMET
5-HİKMET
6-TEVAZU
7-VESİLE
Okuduğunuz metnin özetini aşağıya yazınız.
Cevap: Köylü bir adam yetiştirdiği üzümleri medreseye getirir. Kapıyı açan talebeye onu her zaman o talebe karşıladığı için ve zor zamanında ona ekmek verdiği için üzümleri talebeye hediye eder. Talebe ilimlerini hocasından öğrendiğini düşünerek üzümleri hocasına hediye eder. Hocası bu duruma sevinir fakat medresede hasta olan bir talebeyi hatırlayarak ona götürür bu güzel üzümleri. Hasta talebe her gün kendisine yemek yapan aşçıyı düşünerek üzümleri ona hediye eder. Aşçı ise ilk kapıyı açan talebeyi düşünerek onuda bu medresede karşılayan o talebe olduğu için üzümleri ona götürür. Talebe bunun üzerine o üzümlerin kendi kısmeti olduğunu anlar. Ayrıca anladığı başka bir şey ise; Cömert ve paylaşımcı biri olmak dostluğun parlak bir nişanıdır.
Aşağıdaki soruları metinden hareketle cevaplayınız.
1. Köylü, medreseye niçin üzüm getirmiştir?
Cevap: Medreseye geldiği zaman ona kapıyı açan ve kötü olduğu zaman ona ekmek veren talebeye hediye olarak getirmiştir.
2. Medresenin kapısını açmakla görevli talebenin kişilik özellikleri hakkında neler söyleyebilirsiniz? Anlatınız.
Cevap: Paylaşımcı, herkesi düşünen ve cömert bir kişidir.
3. Kapıyı açan talebenin hocası, üzümleri hasta bir talebesine neden vermiştir? Açıklayınız.
Cevap: Talebesi hasta olduğu için o üzümlerin ona şifa olmasını istemiştir.
4. Siz kapıyı açan talebenin yerinde olsaydınız üzümleri ilk olarak kime verirdiniz? Nedenleriyle “açıklayınız.
Cevap: Ben açıkçası herkese paylaştırırdım. Çünkü paylaşarak her şey çoğalırmış. Bir kişinin yemesindense herkesin bir tane yemesi daha mantıklıdır benim için.
5. Elimizdekileri başkalarıyla paylaşmak toplumda nasıl bir etki yaratır? Düşüncelerinizi nedenleriyle anlatınız.
Cevap: Elimizdekileri paylaşarak toplumda sevgi ve birlik kavramı da oluşur. İnsanlar paylaşarak birbirlerine yardım ederek kaynaşırlar.
A) Yandaki afişleri inceleyiniz. İki afiş arasındaki benzerlik ve farklılıkları aşağıya yazınız.
Cevap:
Farklılıklar: İlk afiş Eskişehir Valiliği tarafından hazırlanmıştır. İlk afişte yapılması gereken yardımların neler olduğu belirtilmiştir. İkinci afişte ise belirtilmemiştir. İlk afişte Teslimat numarası yazılmıştır. İkinci afişte ise belirtilmemiştir.
Benzerlikler: Yardıma ihtiyacı olan insanlara yardım ulaştırmak amacında olan kurumlardır.
B) Yukarıdaki afişlerden hangisi daha etkilidir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız
Cevap: Eskişehir Valiliğinin hazırlamış olduğu afiş çok etkilidir. Çünkü yapılması gereken yardımların neler olduğundan, kimin ulaştırdığından bahsedilmiştir. Ayrıca teslim için numara belirtilerek kolay ulaşım sağlanmıştır.
C) Kütüphanesi olmayan bir okula kütüphane kurmak amacıyla yardım kampanyası düzenleyeceğinizi hayal ediniz. Okul olarak düzenleyeceğiniz bu yardım kampanyası için bir afiş tasarlayınız. Afişinizi sınıf panosunda sergileyiniz.
Cevap:
Yandaki fotoğrafın betimlemesini, adları niteleyen uygun kelimelerle örnekteki gibi tamamlayınız.
Cevap:
Bu fotoğrafta ……küçük…… çocuklar görüyorum. Yere düşen çocuk …pembe… bir kask takmış. Ona yardım eden çocuk ise …pembe… bir tişört giymiş. Arkadaki ..uzun… ağaçlara bakılırsa bu çocuklar …büyük... bir parkta oynuyorlar. Ayaktaki çocuk, arkadaşına yardım ettiğine göre ..yardımsever… bir çocuk olmalı. .Yeşil.. çimenler üzerinde oynayan bu çocuklar ..ayaklarındaki.. patenleriyle çok eğleniyorlar.
A) Sınıf arkadaşlarınızla huzurevindeki yaşlıları ziyarete gitmek istiyorsunuz ancak yolu bilmiyorsunuz. Size harita üzerinden huzurevinin yeri tarif edilecektir. Aşağıdaki krokide ok işareti olan yerde bulunuyorsunuz. Tarif yönergelerine göre çizgi çizerek yolu takip ediniz ve hedeflenen yere en kısa sürede ulaşmaya çalışınız. En sonunda bulduğunuz huzurevi binasına çarpı (X) işareti koyunuz.
Yönergeler:
1. Bulunduğunuz yerden ok yönünde yürümeye başlayınız.
2. Yolun sonunda sola dönüp bir miktar daha yürüyünüz.
3. Karşınıza çıkan kavşaktan kuzeye doğru yürümeye devam ediniz.
4. Marketin bittiği yerden tam sola dönünüz.
5. Yürümeye devam ediniz. Sağdan dördüncü sokağa dönünüz.
6. Devam ediniz ve üçüncü sokaktan sola dönünüz.
7. Sola döndükten sonra sağdaki ilk bina tarif edilen binadır.
Cevap:
Cevap: Yaşlı olan insanlara pek çok alanda yardımda bulunabiliriz. En basit olarak yolda yürürken elinde ağır poşetler olan yaşlı bir teyze veya amcaya evine kadar eşlik etmeyi teklif edebiliriz. Veya karşıdan karşıya geçerken onlar ile birlikte yürüyerek olası kazalardan onları korumuş olabiliriz. Onlarla gidip sohbet ederek mutlu edebiliriz. Huzur evlerini ziyaret ederek onlara moral vermiş olur ve bizde huzur buluruz. Bunun gibi pek çok hareketimiz onları mutlu etmiş olur.
“Sevgi” temalı bir şiir araştırınız.
Cevap:
Şiir duyguları yansıtan önemli edebi türlerden biridir. Sanatsal değeri olmasından dolayı küçük büyük herkese hitap eder. Çocukların genel olarak şiirlerinde onların iç dünyasındaki masumiyetini aktaran önemli bir araç görevi görmektedir.
Forum Ders Cevapları, Ders Kitabı Cevapları Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6. Sınıf, 7. Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Aydın, MEB, Koza, GÜN, Sevgi, Semih Ofset, Yayınları, Ekoyay, Tutku, Gizem, Tuna, SDR Dikey, ATA, ADA, Anadol, Adım Adım, E-Kare, Dizin, Anıttepe, Lisans, Yargı, Berkay, Dersdestek, Bir-Yay, Sonuç, FCM, Yayıncılık, Anka Yayınevi.