6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 108-111-112-113-114. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 108-109-110-111-112-113-114 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Gülibik Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 108-111-112-113-114. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
4. Tema: Erdemler6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 108-109-110-111-112-113-114. Cevapları MEB Yayınları
1. Aşağıdaki görselle ilgili duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Hayvanlar en iyi dostlarımızdır. Onları her zaman sevmeli ve korumalıyız. Bu görsel de beni çok etkiledi.
2. Hayvanları sever misiniz? Beslediğiniz herhangi bir hayvan var mı?
Cevap: Evet hayvanları çok severim. Ben bir kedi besliyorum.
Metinde anlamını bilmediğiniz sözcük ve sözcük grupları ile bunların tahmin ettiğiniz anlamlarını aşağıya yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.
Cevap:
Sözcük: Üşüşüverdi
Tahminim: Toplanmak, etrafını sarmak.
Sözcük: Olağanüstü
Tahminim: Çok önemli ve şaşkınlık uyandıran
Sözcük: Ahır
Tahminim: Büyükbaş hayvanların barındırıldığı yer
Sözcük: Avlu
Tahminim: Büyük bahçe alanı
Sözcük: Harman
Tahminim: Ekin demetlerinin yığın hali
Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Gülibik’in fiziksel özellikleri nelerdir?
Cevap: Ayakları ve gagası pespembe, ibiği kan kırmızısı, tüyleri ise beyazlı ve karalıdır.
2. Metindeki çocuk, sizce hangi kişilik özelliklerine sahiptir?
Cevap: Çocuk çok merhametli ve hayvanları çok seven bir kişiliğe sahiptir.
3. Çocuk, Gülibik ilk kez öttüğünde neler hissetmiştir?
Cevap: Bu durumu olağanüstü bulup, şaşırıyor.
4. Çocuğun anne ve babası Gülibik’in ilk kez ötüşü karşısında nasıl davranmıştır?
Cevap: Çocuğun anne ve babası Gülibik’in ilk kez ötüşünü pek önemsememişlerdir.
5. Çocuk, Gülibik’in ötüşüyle yaşadığı sevinci kimseyle paylaşamayınca ne yapmıştır?
Cevap: Evlerinin arkasına bir kömür parçasıyla, “Bugün Gülibik öttü. Sesi çok güzeldi.” yazmıştır.
6. Metni, sona erdiği yerden itibaren devam ettirmeniz istenseydi metni nasıl devam ettirirdiniz?
Cevap: O günden sonra çocuk her gün Gülibik’i beslemeye onunla dolaşmaya devam etti. Sonra bir gün babası bahçeye bir horoz getirdi ve getirdiği horoz Gülibik’le oynayan çocuğa saldırdı. Çocuk dizlerinin üstüne düşmüş debelenirken ailesi çığlık seslerini duydu. Koşarak çocuklarının yanına gittiklerinde karşılarında çocuğu horozdan koruyan Gülibik’i gördüler. O gün anladılar ki sevgi ve iyilik asla karşılıksız kalmaz.
“Sevgi” sözcüğünün çağrıştırdığı kavramları yazınız. Ardından bu kavramları kullanarak defterinize bir şiir yazınız.
Cevap:
Sevgi bazen bir çiçektir dalında
Bazen dostluktur kol kola
İyilikle yaklaşan bir kalptir
Hayvanları sevmektir, sevilebilmektir
a. Aşağıdaki haber metnini okuyup görseli inceleyiniz.
b. Sizce fotoğraf, haberle uyumlu mudur? Açıklayınız.
Cevap: Evet, uyumludur. Haberde bir leylekten bahsederken resimde de bir leylek vardır.
c. Sizce fotoğrafçı, habere uygun bir fotoğraf oluşturmak için nelere dikkat etmiştir? Fotoğrafçının habere uygun bir fotoğraf oluşturabildiğini düşünüyor musunuz? Açıklayınız.
Cevap: Yuvasında bir leylek resmi koymaya dikkat etmiştir. Bence habere uygun bir fotoğraf olmuştur. Çünkü haberde de bir leylekten bahsediliyor.
ç. Sizce fotoğrafçı, bu haber için çektiği fotoğrafla neyi amaçlamıştır?
Cevap: Bence fotoğrafçı haberde bahsedilen leyleği yansıtmayı amaçlamıştır.
“Sevginin gücü” konulu bir konuşma yapınız. Konuşmanızda geçiş ve bağlantı ifadelerini kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap: Sevgi çok güçlü ve derin bir duygudur. İnsanlar her zaman bir şeylere sevgi duymuşlardır. Örneğin bir dal çiçeğe, küçük bir bebeğe, insan hep sevgiyle var olmuştur. İlk önce ailesinde görür insan sevgiyi, sonra okul arkadaşında, öğretmeninde, okula giderken ayağına dolanan bir kedide görür. Sevgi o kadar güçlüdür ki insanı büyütür.
a. Aşağıda verilen cümleleri okuyunuz. Sizce altı çizili sözcüklerin ortak özelliği nedir? Belirleyerek işaretleyiniz.
Cevap:
b. Yukarıda işaretlediklerinizden hareketle aşağıdaki boşlukları doldurunuz.
Cevap:
a. Aşağıda verilen cümlelerde yer alan sıfatların altlarını çiziniz.
Cevap:
Meteoroloji, bu kış çok soğuk günler yaşayacağımızı söylüyor.
Işıl ışıl çiniler, yeni camiyi daha da güzel göstermişti.
Kütüphanemizde çizgi romanlar, eğlenceli kitaplar bulunuyor.
Birkaç adım atınca kırık dökük kağnıya ulaşabilmişti.
b. Her birinde sıfat görevinde en az bir sözcük kullanmanız koşuluyla defterinize üç cümle yazınız.
Cevap:
1. Bugün çok sıcak bir hava var.
2.Bugün yeşil gözlü kızda geldi.
3.Kırmızı şapkalı çocuk koşarak okula yetişmeye çalıştı.
c. “Gülibik” adlı metni bir kez daha okuyunuz. Metni okurken metinde kullanılan sıfatları bularak defterinize yazınız. Metindeki sıfatların metnin anlamına olan katkısını belirlemek için aşağıdaki soruyu cevaplayınız.
Cevap:
O, ibiği kan kırmızı tüyleri kızıllı karalı, gökkuşağı gibi çok renkli bir horozdu.
Çatlak yumurta
Gözleri yumuk yumuktu
Karanlık bir köşeye
Metinde sıfatlar olmasaydı metnin anlamı nasıl etkilenirdi?
Cevap: Anlatılan şeylerin niteliklerini bilmezdik ve anlatım yetersiz olurdu.
a. Metindeki “Gülibik” adlı horozun kahraman olduğu bir fabl yazınız. Yazdıklarınızı gözden geçiriniz. Gerek görüyorsanız yeniden düzenleyiniz.
Cevap:
Gülibik bir gün bahçede dolaşırken tavukların yumurtladığı kümese giren iki yabancı görmüş. Endişeyle:
-”Bunlar bizi besleyen kimseye benzemiyor, hırsızlık mı var acaba.” diye horozlara seslenmiş. Bunun üzerine horozlar Gülibik’e:
-”Yok canım biri yumurtaları toplamaya gelmiştir. Sen hiç endişelenme.” demişler. Gülibik sessize kümese yaklaşıp gelenleri dinlemeye başlamış. Gelenlerin yumurtaları çalmaya çalıştığını duyunca bütün sesiyle ötüp herkesi başına toplamış. Aynı zamanda da hırsızların bacaklarına gagasıyla saldırmaya başlamış. Bunu duyan ev sahipleri koşarak gelmiş ve kaçan hırsızları, arkasından da onları kovalayan Gülibik’i görmüşler. Yumurtaları almalarına izin vermediği için Gülibik’i sevmişler ve ödül olarak ona bol bol mama dökmüşler.
Gülibik ise dostlarına:
-”Bakın ben size demiştim, beni dinlemediniz yemi yiyemediniz.” diye şaka yapmış. Ardından hep birlikte dökülen yemleri yemişler.
b. Yazınızdaki yazım ve noktalama hataları ile anlam bütünlüğünü bozan ifadeleri öğretmeninizin yardımıyla belirleyerek düzeltiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Çok güzel bir site bütün hocalar ödev konusunda beni gösterip şöyle söylüyorlar “aferin sana bütün hocalardan duydum sen bütün ödevlerini yapıyorsun”