6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 142-144-145-146-147-148. Cevapları Yıldırım Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 142-143-144-145-146-147-148 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Gökkuşağı Evi Metni Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 142-144-145-146-147-148. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
5. Tema: Sanat 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 142-143-144-145-146-147-148. Cevapları Yıldırım Yayınları
Duygularınızı ve hayallerinizi hangi yolla (resim, müzik, yazı vb.) anlatmayı tercih edersiniz? Niçin?
Cevap: Duygularımı resim yaparak anlatmayı tercih ederim. Çünkü şarkılar ve sözler duyguların en güzel örneğidir.
Aşağıdaki metinde bazı harfler numaralandırılmıştır. Bu numaralara denk gelen harfleri ilgili kutucuklara yerleştirerek şifreyi belirleyiniz. Şifreden hareketle sanat hakkındaki duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Yandaki tabloyu inceleyiniz. Bu tablonun sizde uyandırdığı duyguları arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Yandaki tablo bende denizin esintisini, sakinliği, sessizliği ve huzuru hissettirdi.
“Gökkuşağı Evi” adlı şiiri metnin tür özelliklerine uygun biçimde ezberleyerek okuyunuz. Bunun için öğretmeninizin yönlendirmesiyle yedi gruba ayrılınız. Grup olarak şiirin bir bölümünü beş dakika içinde ezberlemeye çalışınız ve ezberlediğiniz bölümleri sırasıyla okuyunuz.
Aşağıdaki hecelerden uygun olanları kullanarak son hecesi verilen sözcükleri bulunuz. Bulduğunuz sözcüklerin anlamlarını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol edip bu sözcükleri birer cümlede kullanınız.
Cevap:
Aşağıda karışık olarak verilen basit, türemiş, birleşik sözcükleri ilgili oldukları kutucuklara yazınız.
Cevap:
Basit: nar, yeşil, rüzgar.
Türemiş: güneş, sevinç, yağmur.
Birleşik: gökkuşağı, dikdörtgen, gökyüzü.
Siz de yapısını belirlediğiniz sözcükleri kullanarak iki dörtlükten oluşan bir şiir yazınız.
Cevap:
“Zambaklar fışkırsın duvar diplerinde” dizesindeki altı çizili sözcüğün bu dizede kazandığı anlamın bulunduğu kutucuğu işaretleyiniz. Bu sözcüğü verilen diğer anlamları karşılayacak şekilde birer cümlede kullanınız.
Cevap:
Cümle: Sallanan kolayı açmamızla her yere fışkırdı.
Cümle: Ektiğim çiçekler bahçeye fışkırmış.
Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre cevaplayınız.
1. Şiirde neyin resmi yapılıyor?
Cevap: Ev resmi yapılıyor.
2. Şiirde resmi yapılan evin ve bahçenin özellikleri nelerdir?
Cevap: Evin turkuaz havuzu, duvar diplerinde zambakları ve yeşil bir bahçesi varmış.
3. Şiirdeki resme hangi ad veriliyor? Niçin?
Cevap: Gökkuşağı adı veriliyor. Çünkü hayallerinin içine dolması isteniyor.
Şair bu dizelerde ne anlatmak istemiş olabilir? Açıklayınız.
Cevap: Şair dizelerde turkuaz havuz anlatımıyla gökyüzünü, güneşin çocuklara faydalarını anlatıyor.
Tıpkı çiçekler gibi renkler de adlarını doğadaki benzerlerinden alabilir. Aşağıdaki renk adlarını uygun yerlere yerleştiriniz.
Cevap:
Aşağıdaki dizelerde kullanılan söz sanatlarını (benzetme, kişileştirme, karşıtlık) belirleyerek noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki sözcük ve ekleri örnekteki gibi birleştirerek birer cümlede kullanınız.
Cevap:
Aşağıdaki altı çizili hâl ekleriyle bu eklerin adını örnekteki gibi eşleştiriniz.
Cevap:
Aşağıdaki altı çizili eklerin sonuna geldikleri adlara cümlede hangi anlamları kazandırdığını belirleyerek örnekteki gibi eşleştiriniz.
Cevap:
Pablo Picasso’nun (Pablo Pikasso) “Ressam, satabileceğini çizer; sanatkâr ise çizdiğini satar.” görüşüne katılıp katılmadığınızı belirtiniz. Öğretmeninizin denetiminde “bu görüşe katılanlar ve katılmayanlar” olarak iki gruba ayrılınız. Düşüncelerinizi karşı gruba kabul ettirmek amacıyla grup olarak tartışınız.
Cevap: Bu görüşe katılıyorum. Çünkü sanatkarlar çizimlerini duygularını, düşüncelerini, yaşadıkları anları veya gelen ilhamı resmederler ve bunu satmak amacı ile tasarlamazlar. Ressamlar ise genel konular resmederek satmayı amaçlar.
Aşağıdaki renklerin size çağrıştırdıklarını ve sizde uyandırdığı duyguları açıklayan birer cümle yazınız.
Cevap:
“Mor salkımlı ev, mavi bir gökyüzü, yemyeşil çimenler… Doğa renkleri barındırıyor, renkler ruhumuzu. Sanatta, mekânda, pazarlama ve reklam dünyasında renklerin gücünden yararlanıyoruz. Ama en önemlisi duygularımızla renkleri bağdaştırıyoruz. Renkler şarkılara ilham veriyor, filmlere konu oluyor.” Okuduğunuz metinden hareketle aşağıdaki yönerge doğrultusunda renkleri konu alan bir çalışma yapınız.
Sınıfınızda “şiir”, “hikâye”, “masal” ve “bilgilendirici metin” olmak üzere dört çalışma grubu oluşturunuz. Beş dakikada bir masa değiştirerek oturduğunuz çalışma masasındaki metin türüne uygun olarak “renkler” konulu metinler yazınız. Her yer değiştirdiğinizde sizden önceki grubun oluşturduğu metni devam ettiriniz. Dört kez yer değiştirdikten sonra ortaya çıkan metinleri okuyunuz.
Cevap: Renkler yaşamı, dünyayı, canlı ve cansız tüm varlıkları birbirinden ayırır, çeşitli duyguları hissettirir. Renkler varlıkları ayırt etmeyi, gördüğümüz güzellikleri anlamlandırmayı sağlar. Bilimsel olarak renklerin kişiye hissettirdiği çeşitli duygular vardır. Örneğin kırmızı aşkı, sıcaklığı, mavi denizi, gökyüzünü, esintiyi, ferahlığı, sarı ısıyı, güneşi, enerjiyi, huzuru hissettirir.
Öğretmeninizin yönlendirmesiyle her grupta en fazla dört beş öğrenci olacak şekilde gruplara ayrılınız. Grup olarak beğendiğiniz, merak ettiğiniz bir kişi (ressam, oyuncu, yazar, şair…) hakkında araştırma yaparak bir konuşma metni hazırlayınız.
Cevap: Aşık Veysel 1894 yılında Sivas’ta dünyaya gelmiştir. 7 yaşında yaşadığı bölgede yayılmış olan çiçek hastalığına yakalanmış ve sol gözünü kaybetmiştir. Daha sonra babasının yanlış bir hareketi ile gözüne sopa girmiş sağ gözünü de kaybetmiştir. Babasının, Aşık Veysel’in içine kapanmasını engellemek için saz almasıyla türküler mırıldanmış ve Camşıhlı Ali Ağa’dan şiirler öğrenerek söylemeye başlamıştır.
ben bu siteden çok yararlanıyorum okulda hoca ile yaptığımızda hep %100 doğru çıkıyor kesinlikle güvenilir bir site ben HER ZAMAN bu siteden ödev yapıyorum.