6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22-23-24-25. Cevapları Yıldırım Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 22-23-24-25 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Adsız Çeşme Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22-23-24-25. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
1. Tema: Erdemler 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22-23-24-25. Cevapları Yıldırım Yayınları
Okuduğunuz şiirde geçen bazı sözcüklerin anlamları aşağıda verilmiştir. Verilen anlamlardan yararlanarak bu sözcükleri şiirden bulunuz ve noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
Minnet: Yapılan bir iyiliğe karşı kendini borçlu sayma, gönül borcu.
İyilik: Karşılık beklenilmeden yapılan yardım.
Gönül: Sevgi, düşünüş, anma, hatır vb. kalpte oluşan duyguların kaynağı.
Oluk: Bir şeyin akmasına yarayan üst yanı açık boru
Okuduğunuz şiirin ana duygusunu belirleyip bu kavramı anlamına uygun bir cümlede kullanınız.
Şiirin Ana Duygusu: İyilik
Cümle: İyilik kişiyi erdem sahibi yapar.
Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre cevaplayınız.
1. İki kardeş hangi mevsimde ve nasıl bir havada yürüyüşe çıkmıştır?
Cevap: Bir yaz günü ateş gibi sıcak havada yürüyüşe çıkmışlardır.
2. Yürüyüş, kardeşlere niçin zehir olmuştur?
Cevap: Sıcak olduğu ve susuzluktan bezdikleri için zehir olmuştur.
3. Kardeşler neyi merak etmişlerdir? Meraklarını neden giderememişlerdir?
Cevap: Çeşmeye yapan kişiyi merak etmişlerdi, ama üzerindeki yazı silik olduğu için meraklarını giderememişlerdi.
4. Sizce şair gönüllerimizi neden çeşmeye benzetmiştir?
Cevap: Çeşmeden su akar gibi, gönülden iyilik aktığı için çeşmeye benzetmişlerdir.
5. Şair, “Yavrum, adsız bir çeşme ol.” sözüyle ne anlatmak istemiştir?
Cevap: Şair bu sözüyle bir gönül çeşmesi olunması içimizde de iyilik olması gerektiğini anlatmaya çalışmıştır.
6. “Adsız Çeşme” şiirinin çocuklara öğüt vermek amacıyla yazılmış bir şiir olduğu söylenebilir mi?
Cevap: Evet, söylenebilir. Bu şiirde çocuklara iyilik öğütlenmiştir.
Şair, iyiliği niçin suya benzetmiş olabilir? “Adsız Çeşme” şiirinin şairi siz olsaydınız iyiliği neye benzetirdiniz? Niçin?
Cevap: Şair iyiliği suya benzetmiştir çünkü çeşmede dolu olan su gibi gönüllerde de iyilik dolu olmalıdır. Ben olsaydım iyiliği göklere benzetirdim. Çünkü her zaman üstümüzde olması gerekir.
Sizce şair, şiire neden “Adsız Çeşme” başlığını vermiş olabilir? Siz olsaydınız bu şiire hangi başlığı verirdiniz? Niçin?
Cevap: Şair iyilik yapanın adı silindiği için bu başlığı vermiş olabilir. Ben olsaydım şiire ”İyilik Çeşmesi” adını verirdim. Çünkü iyilik için yapılmış bir çeşmedir.
Aşağıda verilen örnekten hareketle yaptığınız veya yapmayı düşündüğünüz iyilikleri ilgili kutucuklara yazınız.
Cevap:
→Okuldaki görme engelli arkadaşımın dinleyebilmesi için bir hikâye kitabı seslendireceğim.
→Çevre temizliğine çıkacağım.
→Kapıların önüne su ve mama koyacağım.
→Huzur evlerini ziyaret edeceğim.
→Sağlığım için düzenli ve dengeli besleneceğim.
Aşağıda verilen grafikte bir ortaokuldaki öğrencilerin kardeş okullarına göndermek üzere topladıkları kırtasiye gereçleri ve kitap sayıları ile ilgili bilgi verilmiştir.
Bu grafiğe göre aşağıdaki sonuçlardan hangileri doğrudur? Doğru olan ifadelere “D”, yanlış olan ifadelere ise “Y” yazınız.
Cevap:
(Y)5 ve 6. sınıf öğrencileri, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinden daha fazla kırtasiye gereci toplamıştır.
(D)7 ve 8. sınıf öğrencilerinin bağış için topladıkları kitap sayısı daha fazladır.
(D)Toplanan kitap sayısı kırtasiye gereçlerinden fazladır.
(Y)5 ve 6. sınıf öğrencileri, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinden daha fazla kitap ve kırtasiye gereci toplamıştır.
Aşağıdaki dizelerde altı çizili sözcüklerin hangi anlamda kullanıldığını belirleyerek ilgili kutucukları işaretleyiniz.
“Ateş gibi sıcak vardı.”, “Yazılıydı bir tek isim. / O da silik, kim bilir kim?”
Sıcak
Isısı yüksek olan, çok ısınmış.
(X)Havadaki yüksek ısı.
Dostça olan, sevgi dolu.
Silik
(X)Üstündeki yazı veya çizgiler silinmiş, bozulmuş, aşınmış olan.
Kendini gösteremeyen, dikkati
çekmeyen veya önemli ve belirli olmayan.
Öğretmeninizin denetiminde “Gençlerin İyilik Ağacı” projesinden hareketle okulunuzda bir iyilik hareketi başlatmak için beyin fırtınası yapınız. Daha sonra konu hakkındaki duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Fidan dikme etkinliği başlatmayı düşündük. İnsanların iyiye ve güzel yönelmesi hem günümüzü hem de geleceğimizi güzelleştirir.
“İyilik ve Kötülük” metnini okuyunuz. Aşağıdaki soruları cevaplayıp “iyilik” kavramıyla ilgili duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
• Metindeki yaşlı adama göre beyaz ve siyah köpek neyin simgesidir?
Cevap: Yaşlı adama göre beyaz ve siyah, iyilik ve kötülüğün simgesidir.
• “Ben hangisini daha iyi beslersem o!” sözüyle yaşlı adam ne anlatmak istiyor?
Cevap: İyiliği daha çok yaparsak iyilik, kötülü daha çok yaparsak kötülük kazanır demek istemiştir.
• Sezai Karakoç’un “Belki kötülükleri tamamen bitiremeyiz ama iyilikleri çoğaltabiliriz.” sözünden hareketle iyiliklerin nasıl çoğaltılabileceğine günlük hayattan örnekler veriniz.
Cevap: Eylemlerimizi karşılık beklemeden yaparak, herkese karşı saygılı ve hoşgörülü olarak, büyüklerimize hürmet ederek, doğayı ve hayvanları koruyarak yapabiliriz.
Aşağıdaki özdeyişlerden hareketle bir özdeyiş de siz yazınız. Yazdığınız özdeyişin altına adınızı ve soyadınızı eklemeyi unutmayınız.
Cevap:
Her iyilik, mutluluğa doğru atılmış bir adımdır.
Vehbi VAKKASOĞLUİyiliği yalnız iyiler anlar, kötülüğü ise herkes.
Cenap ŞAHABETTİNİyilik kişiyi iyiye yönlendirir.
Aysel Belen
“Adsız Çeşme” adlı şiirde ele alınan duygu, düşünce, hayal ya da olayları geliştirip yaratıcılığınızı kullanarak defterinize bir hikâye yazınız. Hikâyenize uygun bir başlık belirlemeyi unutmayınız.
Cevap:
Sena adında bir çocuk, bir gün ödevlerini bitirdikten sonra heyecanla koşarak annesinin yanına gider. Ondan sokakta arkadaşlarıyla oynamak için izin alır. Çocuğunun sevincini gören annesi ona kıyamaz ve izin verir. Sena dışarı çıkar ve bir anda etrafında 3 tane kedi belirir. Hepsi acıktığı ve susadığı için Sena’ya sokulmaya başladılar. Bunu gören Sena koşarak annesinin yanına gitti. Annesi kızını üzgün görünce hemen panikleyerek sordu. Sena annesine derdini anlattı ve annesi ona üzülmemesi gerektiğini söyleyerek böyle düşünceli olduğu için tebrik etti. Birlikte sokaktaki kedileri besleyip doyurdular.
Allah razı olsun iyi ki bu site var çok işime yarıyor
Çok iyi site
Ödevlerimi Hep buradan yapıyorum bazen bulamıyorum o zaman bulunca çok seviniyorum her şey var çok sağ olsunlar
Çok iyi ve teşekkür ederim
Çok iyi birisi de ödevlerimi hep buradan yapıyorum iyi ki böyle bir uygulama var
Çok teşekkür ederim. teşekkürler güzel site
Sağol ellerinizle sağlık çok faydalandım
Çok iyi ve çok güzel bir uygulama❤❤.
Çok teşekkür ederim Çok isime yaradı
sağ olun siz olamasanız ne yapardım
Siz kral adam görmedim
Eh güzel bir uygulama bende ödevlerimi hep burdan yapıyorum
Çok teşekkürler dersi anlattığımız için Baya iyi bir site
çok iyi bir site bence
Gerçekten çok yararlandım
Bütün ödevlerimi burdan yapıyorum kim akıl ettiyse ellerine sağlık bütün sınıf burdan ödevlerini yapıyor Allah dualarınızı kabul etsin.
Bu siteyi seviyorum dostum.Çok yardımcı oluyor;)
Abi bence paralı site bile yapma hakkın var çok iyi bu arada abi yada abla helal olsun
çok iyi bir site ödevlerimi burdan yapıyorum sağ olun
Dünyanın en güzel çok iyi bir site olabilir çok beğeniyorum cevapları da her zaman doğru
Yani güzel aslında da ama bazen uzun olunca yazamıyorsun ya onun gibi bir sey tekrardan özür dilerim herkessen ❤️