Anasayfa Kitap Cevapları
Son Düzenleme: 3 Aralık 2024 - Yazar: Aysel Alpay

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22-23-24-25. Cevapları Yıldırım Yayınları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22-23-24-25. Cevapları Yıldırım Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 22-23-24-25 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Adsız Çeşme Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22-23-24-25. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Adsız Çeşme Metni Cevapları

1. Tema: Erdemler 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22-23-24-25. Cevapları Yıldırım Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları Yıldırım Yayınları

Sözcük Çalışması

Okuduğunuz şiirde geçen bazı sözcüklerin anlamları aşağıda verilmiştir. Verilen anlamlardan yararlanarak bu sözcükleri şiirden bulunuz ve noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
Minnet: Yapılan bir iyiliğe karşı kendini borçlu sayma, gönül borcu.
İyilik: Karşılık beklenilmeden yapılan yardım.
Gönül: Sevgi, düşünüş, anma, hatır vb. kalpte oluşan duyguların kaynağı.
Oluk: Bir şeyin akmasına yarayan üst yanı açık boru


Okuduğunuz şiirin ana duygusunu belirleyip bu kavramı anlamına uygun bir cümlede kullanınız.

Şiirin Ana Duygusu: İyilik

Cümle: İyilik kişiyi erdem sahibi yapar.


Anlayalım, Yorumlayalım

Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre cevaplayınız.

1. İki kardeş hangi mevsimde ve nasıl bir havada yürüyüşe çıkmıştır?
Cevap: Bir yaz günü ateş gibi sıcak havada yürüyüşe çıkmışlardır.

2. Yürüyüş, kardeşlere niçin zehir olmuştur?
Cevap: Sıcak olduğu ve susuzluktan bezdikleri için zehir olmuştur.

3. Kardeşler neyi merak etmişlerdir? Meraklarını neden giderememişlerdir?
Cevap: Çeşmeye yapan kişiyi merak etmişlerdi, ama üzerindeki yazı silik olduğu için meraklarını giderememişlerdi.

4. Sizce şair gönüllerimizi neden çeşmeye benzetmiştir?
Cevap: Çeşmeden su akar gibi, gönülden iyilik aktığı için çeşmeye benzetmişlerdir.

5. Şair, “Yavrum, adsız bir çeşme ol.” sözüyle ne anlatmak istemiştir?
Cevap: Şair bu sözüyle bir gönül çeşmesi olunması içimizde de iyilik olması gerektiğini anlatmaya çalışmıştır.

6. “Adsız Çeşme” şiirinin çocuklara öğüt vermek amacıyla yazılmış bir şiir olduğu söylenebilir mi?
Cevap: Evet, söylenebilir. Bu şiirde çocuklara iyilik öğütlenmiştir.


Şair, iyiliği niçin suya benzetmiş olabilir? “Adsız Çeşme” şiirinin şairi siz olsaydınız iyiliği neye benzetirdiniz? Niçin?
Cevap: Şair iyiliği suya benzetmiştir çünkü çeşmede dolu olan su gibi gönüllerde de iyilik dolu olmalıdır. Ben olsaydım iyiliği göklere benzetirdim. Çünkü her zaman üstümüzde olması gerekir.


Sizce şair, şiire neden “Adsız Çeşme” başlığını vermiş olabilir? Siz olsaydınız bu şiire hangi başlığı verirdiniz? Niçin?
Cevap: Şair iyilik yapanın adı silindiği için bu başlığı vermiş olabilir. Ben olsaydım şiire ”İyilik Çeşmesi” adını verirdim. Çünkü iyilik için yapılmış bir çeşmedir.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları Yıldırım Yayınları

Aşağıda verilen örnekten hareketle yaptığınız veya yapmayı düşündüğünüz iyilikleri ilgili kutucuklara yazınız.
Cevap:

Engelli Bireyler için Bir İyilik

→Okuldaki görme engelli arkadaşımın dinleyebilmesi için bir hikâye kitabı seslendireceğim.

Doğa için Bir İyilik

→Çevre temizliğine çıkacağım.

Sokak Hayvanları için Bir İyilik

→Kapıların önüne su ve mama koyacağım.

Yaşlı İnsanlar için Bir İyilik

→Huzur evlerini ziyaret edeceğim.

Kendin için Bir İyilik

→Sağlığım için düzenli ve dengeli besleneceğim.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları Yıldırım Yayınları

Aşağıda verilen grafikte bir ortaokuldaki öğrencilerin kardeş okullarına göndermek üzere topladıkları kırtasiye gereçleri ve kitap sayıları ile ilgili bilgi verilmiştir.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları Yıldırım Yayınları

Bu grafiğe göre aşağıdaki sonuçlardan hangileri doğrudur? Doğru olan ifadelere “D”, yanlış olan ifadelere ise “Y” yazınız.
Cevap:

(Y)5 ve 6. sınıf öğrencileri, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinden daha fazla kırtasiye gereci toplamıştır.
(D)7 ve 8. sınıf öğrencilerinin bağış için topladıkları kitap sayısı daha fazladır.
(D)Toplanan kitap sayısı kırtasiye gereçlerinden fazladır.
(Y)5 ve 6. sınıf öğrencileri, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinden daha fazla kitap ve kırtasiye gereci toplamıştır.


Söz Varlığımız

Aşağıdaki dizelerde altı çizili sözcüklerin hangi anlamda kullanıldığını belirleyerek ilgili kutucukları işaretleyiniz.

“Ateş gibi sıcak vardı.”, “Yazılıydı bir tek isim.  /  O da silik, kim bilir kim?”

Sıcak

Isısı yüksek olan, çok ısınmış.
(X)Havadaki yüksek ısı.
Dostça olan, sevgi dolu.

Silik

(X)Üstündeki yazı veya çizgiler silinmiş, bozulmuş, aşınmış olan.
Kendini gösteremeyen, dikkati
çekmeyen veya önemli ve belirli olmayan.


Konuşalım, Anlatalım

Öğretmeninizin denetiminde “Gençlerin İyilik Ağacı” projesinden hareketle okulunuzda bir iyilik hareketi başlatmak için beyin fırtınası yapınız. Daha sonra konu hakkındaki duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Fidan dikme etkinliği başlatmayı düşündük. İnsanların iyiye ve güzel yönelmesi hem günümüzü hem de geleceğimizi güzelleştirir.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları Yıldırım Yayınları

“İyilik ve Kötülük” metnini okuyunuz. Aşağıdaki soruları cevaplayıp “iyilik” kavramıyla ilgili duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

• Metindeki yaşlı adama göre beyaz ve siyah köpek neyin simgesidir?
Cevap: Yaşlı adama göre beyaz ve siyah, iyilik ve kötülüğün simgesidir.

• “Ben hangisini daha iyi beslersem o!” sözüyle yaşlı adam ne anlatmak istiyor?
Cevap: İyiliği daha çok yaparsak iyilik, kötülü daha çok yaparsak kötülük kazanır demek istemiştir.

• Sezai Karakoç’un “Belki kötülükleri tamamen bitiremeyiz ama iyilikleri çoğaltabiliriz.” sözünden hareketle iyiliklerin nasıl çoğaltılabileceğine günlük hayattan örnekler veriniz.
Cevap: Eylemlerimizi karşılık beklemeden yaparak, herkese karşı saygılı ve hoşgörülü olarak, büyüklerimize hürmet ederek, doğayı ve hayvanları koruyarak yapabiliriz.


Düşünelim, Yazalım

Aşağıdaki özdeyişlerden hareketle bir özdeyiş de siz yazınız. Yazdığınız özdeyişin altına adınızı ve soyadınızı eklemeyi unutmayınız.
Cevap:

Her iyilik, mutluluğa doğru atılmış bir adımdır.
Vehbi VAKKASOĞLU

İyiliği yalnız iyiler anlar, kötülüğü ise herkes.
Cenap ŞAHABETTİN

İyilik kişiyi iyiye yönlendirir.
Aysel Belen


“Adsız Çeşme” adlı şiirde ele alınan duygu, düşünce, hayal ya da olayları geliştirip yaratıcılığınızı kullanarak defterinize bir hikâye yazınız. Hikâyenize uygun bir başlık belirlemeyi unutmayınız.
Cevap:

Sena adında bir çocuk, bir gün ödevlerini bitirdikten sonra heyecanla koşarak annesinin yanına gider. Ondan sokakta arkadaşlarıyla oynamak için izin alır. Çocuğunun sevincini gören annesi ona kıyamaz ve izin verir. Sena dışarı çıkar ve bir anda etrafında 3 tane kedi belirir. Hepsi acıktığı ve susadığı için Sena’ya sokulmaya başladılar. Bunu gören Sena koşarak annesinin yanına gitti. Annesi kızını üzgün görünce hemen panikleyerek sordu. Sena annesine derdini anlattı ve annesi ona üzülmemesi gerektiğini söyleyerek  böyle düşünceli olduğu için tebrik etti. Birlikte sokaktaki kedileri besleyip doyurdular.



Yorumlar
Sizde Yorum Yazın




Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2025
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap