Anasayfa Kitap Cevapları
Son Düzenleme: 3 Aralık 2024 - Yazar: Aysel Alpay

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39. Cevapları MEB Yayınları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 35-36-37-38-39 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Türkiye’m Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Türkiye’m Metni Cevapları

1. Tema: Milli Kültürümüz 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 35-36-37-38-39. Cevapları MEB Yayınları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları MEB Yayınları

HAZIRLIK

1. Hangi görselin ülkemizdeki hangi tarihî veya turistik yere ait olduğunu biliyor musunuz? Çerçeve içinden seçerek ilgili görselin altına yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları MEB Yayınları

2. “Türkiye, dünyadaki cennettir.” diyen biri, niçin böyle düşünüyor olabilir? Açıklayınız.
Cevap: Türkiye’nin dört bir yanının eşsiz güzelliklere sahip olmasından dolayı böyle bir şey söylenmiş olabili.r

 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları MEB Yayınları

Kendini konuşanın yerine koyarak dinleme yöntemiyle “Türkiye’m” adlı şiiri önce dinleyiniz, ardından metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız

1. Şair, şiiri hangi duygularla yazmış olabilir?
Cevap: Şair şiiri Türkiye’ye olan sevgisiyle yazmıştır.

2. Şair, şiir için neden “Türkiye’m” başlığını kullanmış olabilir? Siz olsaydınız hangi başlığı kullanırdınız? Niçin?
Cevap: Şair, şiirinde Türkiye’yi anlattığı için ve Türkiye’yi çok severek anlattığı için bu başlığı kullanmıştır. Ben olsaydım Güzel Memleketim başlığını koyardım. Çünkü memleketime olan sevgimi belli etmek isterdim.


1.Etkinlik

Metni bir kez daha dinleyerek metinde anlamını bilmediğiniz sözcük ve sözcük gruplarının anlamlarını tahmin ediniz. Ardından bu sözcüklerin anlamlarını TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten öğrenerek bu sözcükleri ve bu sözcüklerin anlamlarını “Benim Sözlüğüm” defterine yazınız. Yazdığınız her sözcükle bir cümle kurarak cümlenizi sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:

Kaval: Uzun boru şeklinde bir çalgı.

Banmak: Batırmak.

Kese: Bezden torba.

Katık: Ekmek.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları MEB Yayınları

2.Etkinlik

Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Şiir, duygu ve düşüncelerinizde herhangi bir değişikliğe yol açtı mı? Açıklayınız.
Cevap: Şiir bana zaten sevdiğim memleketimin çok özel bir memleket olduğu duygularını hatırlattı.

2. Sizce şair, ülkemizin güzelliklerini, değerini etkili bir şekilde anlatabilmiş midir? Açıklayınız.
Cevap: Evet, bence şair ülkemizin güzelliklerini ve değerini severek etkili bir şekilde anlatmıştır.

3. Sizden ülkemizle ilgili bir şiir yazmanız istenseydi neler anlatırdınız?
Cevap: Ben ülkemin doğal güzelliklerinden bahsetmek isterdim.


3.Etkinlik

a. Aşağıdaki cümlelerde bulunan her boşluğa, verilenlerden uygun olanı yazınız.
Cevap:

mı / mi / mu / mü

•Kütüphaneden ödünç kitap aldın ?
•Yarın hava yağmurlu mu?
•Karşıdan gelen sizin otobüs ?
•Okuduklarının arasında bu en güzeli mi?


b. Boşluklara yazdığınız sözcüklerin cümleye kattığı anlamı söyleyiniz.
Cevap: Bu sözcükler cümleye soru anlamı katar.


c. Soru ekini (mi) kullanarak defterinize beş tane soru cümlesi yazınız.
Cevap:

  1. Akşam yemeğini sevdin mi?
  2. Yeni aldığım ayakkabılar güzel mi?
  3. Bu dergi yeni mi?
  4. Sende mi kulübe katıldın?
  5. Bu kedi senin mi?

4.Etkinlik

Dinlediğiniz metnin konusu ve ana duygusunu belirleyerek uygun yere yazınız.
Cevap:

  • Metnin konusu nedir?
    Cevap: Metnin konusu Türkiye’nin güzellikleridir.
  • Metnin ana duygusu nedir?:
    Cevap: Memleket Sevgisi

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları MEB Yayınları

5.Etkinlik

Aşağıdaki form üzerinde, ülkemizin dünyada daha iyi tanınmasına katkıda bulunmak amaçlı bir proje taslağı hazırlayınız. Hazırladığınız taslağı sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:

Projenin Adı: Türkiye’den Lezzetler

Projede Görev Alacak Takım Arkadaşlarınız: Sena, Emre, Nida, Aysel, İrem, Furkan

Eylem Planınız (Sırasıyla Yapılacak İşler): Öncelikle projenin taslağı oluşturulacak, herkes ikişerli gruplara ayrılarak, Türkiye’nin şehirlerindeki mutfak kültürünü, en güzel yemekleri ve bunların nerelerde yenilebileceğini araştırarak hepsini kısa ve etkileyici bir anlatımla, görsellerle süsleyerek rapor haline getirecekler.

Projede Kullanılacak Araç, Gereç ve Malzemeler:  Bilgisayar, yazıcı, kağıt, makas, yapıştırıcı.

Projeden Beklediğiniz Sonuçlar: Projenin herkesin eline geçmesiyle tanıtılan yerlerin lezzet arayışı içinde olan insanlar tarafından ziyaret edilmesini bekliyorum.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları MEB Yayınları

a. Aşağıdaki cümlelerde yer alan yabancı kökenli ve dilimize henüz yerleşmemiş sözcükleri bulunuz ve örnekteki gibi Türkçe karşılıkları ile eşleştiriniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları MEB Yayınları


b. Yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş sözcüklerin Türkçe karşılıklarını kullanmak neden önemlidir? Açıklayınız.
Cevap: Dilimizin özelliklerini kaybetmemek için sözcüklerin Türkçe karşılıklarını kullanmak önemlidir.


7.Etkinlik

Karamanoğlu Mehmet Bey’in aşağıdaki sözünü okuyunuz. Bu sözün sizde uyandırdığı düşünceler ile ilgili hazırlıksız bir konuşma yapınız. Konuşmanız sırasında yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş sözcüklerin Türkçe karşılıklarını kullanmaya özen gösteriniz.

“Bugünden sonra divanda, dergâhta, mecliste ve meydanda Türkçeden başka dil kullanılmayacaktır.”
Karamanoğlu Mehmet Bey

Cevap: Karamanoğlu Mehmet Bey, bu sözüyle dilin yabancı sözcüklerle bozulmasını engellemek istemiştir.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları MEB Yayınları

9.Etkinlik

a. “Anadolu, sevgi, kültür, misafir, gelenek” sözcüklerine de yer verdiğiniz hikâye edici bir metin yazınız. Yazınızda yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş sözcükler kullanmamaya dikkat ediniz. Metninize uygun bir başlık bulunuz.
Cevap:

Anadolu, zengin kültürü olan bir yerdir. İnsanı cıvıl cıvıl, birbirlerine ve farklı kültürlere karşı her zaman hoşgörülü insanlardır. Gittiğiniz bir gezide önünden geçtiğini her ev sizi misafir sayar. Sizi sahiplenir, yemek kültürümüzü, gelenek ve göreneklerimizi tanıtmaya başlarlar. Sofralarında her zaman fazladan tabak bulunur. Ailemle gittiğimiz Mardin gezisinde arabamızın arızalanmasıyla bir kahvehanenin önünde yardım istemek için bir adama seslendik. Saatte bir hayli geç olmuştu. Bunun üzerine kahvehanenin sahibi Mehmet amca arabamız için servisi çağırdı. Beni ve ailemi o gece evinde misafir etmek istediğini söyleyerek bize evini açtı. Hürmetine diyecek sözümüz yok. Bir kere daha gördüm ki Anadolu insanının dili sevgidir.



Yorumlar
Sizde Yorum Yazın




Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2025
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap