Anasayfa
Ara Bul
18 Ekim 2021, 23:13

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 45-49-50-51-52. Cevapları ATA Yayıncılık

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları 45-46-47-48-49-50-51-52. Sayfa ATA Yayıncılık Ak Sakallı Bilge Dede

Hazırlık Çalışması

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları Ata Yayınları

Soru: 1. Kul hakkı konusunda yaptığınız araştırma sonucu edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Bir kişi başka bir kişinin hakkı olan malı çalar, kullanır ise yani hırsızlık yapar ise bu kul hakkına girmektedir. Aynı zamanda birinin arkasından konuşup yalan yanlış sözler söylemekte birer kul hakkıdır.


Soru: 2. Haklıyken hakkınızı alamadığınız bir durum hayal ediniz. Hakkınızı almak için neler yapardınız?

Cevap: Hakkımı almak için benim olduğunu ispatlayacak kanıtlarda bulunurdum. Bir kişinin hakkını yemek gerçekten büyük bir suç ve kötü bir davranıştır.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları Ata Yayınları

1.Etkinlik

Soru: a) Metinde yer alan ve harfleri karışık hâlde verilen aşağıdaki kelimeleri örnekteki gibi bulunuz. Bulduğunuz kelimelerin anlamlarını TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten belirleyerek yazınız

Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları Ata Yayınları


Soru: b) Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri birer cümle içinde kullanınız.

Cevap:

  • Deniz kenarlarında hep varsıl sahibi kişiler olur
  • Yaşadığı olayın çözümü için öneri sundum
  • Eski çağlarda ışık için meşale kullanılırmış
  • Bilge kimse her şeyi en doğru şekilde öğreten kimsedir.
  • Bu dava üzerine yargıç sonucu söyledi
  • Yaşadığı olay ona büyük bir ders oldu
  • Delikanlı gömleğinin düğmelerini ilikledi.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları Ata Yayınları

2.Etkinlik

Soru: a) Aşağıdaki cümlelerde “ev” kelimesine getirilen ekleri inceleyiniz. Ardından eklerin kelimeye kattığı anlamları açıklayınız.

Cevap:

• Ali aradığı evi buldu. ⇒ Belirtme eki
• Ali okuldan eve geldi.⇒ Yönelme eki
• Ali hasta olduğu için evde kaldı. ⇒ Bulunma eki
• Ali hızla evden çıktı ⇒ Ayrılma eki


Soru: b) Aşağıdaki cümlelerde yer alan boşlukları “-i, -e, -de, -den” eklerinden uygun olanı ile doldurunuz.

Cevap:

Gözde, kırılan kalemi çöpe attı.
Arkadaşlarım sahilden geliyor.
Kardeşimle göle kadar koştuk.
Dün gece kitap okurken kanepede uyuyakalmışım.
Şehirden köye kadar olan yolu asfaltladılar.
Kütüphanede araştırma yaparken kardeşimi gördüm.


3.Etkinlik

Soru: Metinde yer alan deyimlerden beşini belirleyiniz. Belirlediğiniz deyimleri metindeki anlamından hareketle cümle içinde kullanınız.

Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları Ata Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları Ata Yayınları

4.Etkinlik

Soru: a) Aşağıdaki cümlelerde yer alan altı çizili kelimelerin hangi amaçla kullanıldığını arkadaşlarınızla tartışınız.

Cevap:

Biraz üşürüm ama sonunda yüz altın sahibi olurum.
Sonuçta iddiayı kazandığını ama komşusunun parasını vermediğinden yakınmış


Soru: b) Uygun geçiş ve bağlantı ifadelerini kullanarak kul hakkıyla ilgili kısa bir bilgilendirici metin yazınız.

Cevap:  Kul hakkı insanların önemsemediği ama gerçekten önemli olan bir konudur. Çoğu insan fark etmeden de olsa illa hırsızlık olarak değil arkasından söz söyleyerek de kul hakkına girmektedir. Fakat bunu bilerek de yapan çok insan vardır. Bunu önlememiz ancak kul hakkını gerçekten anladığımız zaman olacaktır.


5.Etkinlik

Soru: Okuduğunuz metnin özetini defterinize yazınız. Metni özetlerken aşağıdaki maddeleri dikkate alınız

Cevap: Bir köyde yaşayan yoksul anne ve oğul varmış. Birde bu anne ve oğulun varsıl bir komşuları varmış. Bir gün bu komşuları delikanlıya gölde sabaha kadar durursan sana 100 altın veririm demiş. Delikanlı biraz olsun annesi ile rahat eder diye teklifi kabul etmiş. Adam çocukla alay etmek için bunu yapmasını istemiş. Kadın akşam olunca oğlu eve gelmediği için eline meşale alarak oğlunu armaya çıkmıştır. Bunun üzerine oğlunu gölün içinde görür. Oğlu her şeyi anlatır. Kadın iş işten geçtiği için sabaha da çok bir şey kalmadığı için karışmaz. Sabah olunca delikanlı adamın evine gider ve parasını ister. Adam sudan hiç çıkıp çıkmadığını sorar. delikanlıda çıkmadığını sadece annesinin onu merak edip meşale ile geldiğini söyler. Adam bahanesini bularak annen seni meşale ile ısıttı ben kazandım diyerek çocuğu gönderir. Delikanlı bilge olan bir ak sakallının yanına gider. Olanları anlatır. Aksakallı yargıca giderek olanı anlatmasını ister. Yargıç delikanlıyı dinler ve adamı da çağırır. Adamda annesinin delikanlıyı meşale ile ısıttığını söyler. Yargıç bunun üzerine adamı haklı bulur. Delikanlı tekrardan bilgenin yanına gider. Bilge de o parayı alacağını söyler. Akşama ziyafet vereceğini söyleyerek o adamı yargıcı ve diğer varlıklı olanları çağırır. Yemekler bir türlü pişmez yargıç sinirlenerek avluya gider. Yemekler başka bir yerde ateş başka bir yerdedir. una sinirlenir ve alay ettiğini düşünür. Bunun üzerine bilge “gölün ortasında olan delikanlıyı meşale nasıl ısıttıysa, bu ateşte o kazanları ısıtır” diyerek yargıca ve o adama dersini verir. Bu sayede çocuk hakkını almış olur.


6.Etkinlik

Soru: 1. Adam, yoksul delikanlıya ne yaparsa yüz altın vereceğini söylemiş?

Cevap: Gölün ortasında sabaha kadar beklerse 100 altın vereceğini söylemiştir.


Soru: 2. Delikanlı, gölden çıkıp hakkı olan yüz altını istediğinde ne olmuş?

Cevap: Bütün gece ne yaptığını sormuştur.


Soru: 3. Adam altınları vermemek için nasıl bir bahane bulmuş?

Cevap: Adam annesinin meşale ile geldiğini ve delikanlıyı ısıttığını söyleyerek vermemiştir.


Soru: 4. Delikanlı, hakkını aramak için kime akıl danışmış?

Cevap: Ak sakallı bilgeye gitmiştir.


Soru: 5. Ak Sakallı Bilge Dede, delikanlıya hakkını araması için kime gitmesini söylemiş? Sonrasında ne olmuş?

Cevap: yargıca gitmesini söylemiş fakat yargıç adamı haklı bulmuştur.


Soru: 6. Ak Sakallı Bilge Dede, yargıca ve zengin adama nasıl bir ders vermiş?

Cevap: Akşama ziyafet vereceğini söyleyerek o adamı yargıcı ve diğer varlıklı olanları çağırır. Yemekler bir türlü pişmez yargıç sinirlenerek avluya gider. Yemekler başka bir yerde ateş başka bir yerdedir. una sinirlenir ve alay ettiğini düşünür. Bunun üzerine bilge “gölün ortasında olan delikanlıyı meşale nasıl ısıttıysa, bu ateşte o kazanları ısıtır” diyerek yargıca ve o adama dersini verir. Bu sayede çocuk hakkını almış olur.


Soru: 7. Dersini alan yargıç, zengin adama ne yapmasını söylemiş?

Cevap: Delikanlının hakkını yememesini söylemiştir.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları Ata Yayınları

7.Etkinlik

Soru: Ak Sakallı Bilge Dede’nin yerinde siz olsaydınız delikanlıya hakkını araması için
nasıl bir çözüm yolu sunardınız?

Cevap: Bende aynı şekilde davranır adaleti sağlayan yargıca gönderirdim.


8.Etkinlik

Soru: Öğretmeninizin duyuru metni yazımıyla ilgili açıklamalarını dikkatle dinleyiniz. Daha sonra sıra arkadaşınızla okulunuzda yapılacak bir yarışma organizasyonu kurgulayınız. Kurguladığınız yarışmayla ilgili duyuru metninizi aşağıdaki bölüme yazınız.

Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları Ata Yayınları


Gelecek Derse Hazırlık

Soru: Fabl türü ve ünlü fabl yazarları hakkında araştırma yapınız. Edindiğiniz bilgileri defterinize not alınız

Cevap: Fabl, şiir ya da düz yazı şeklinde olan, hayvan, bitki gibi canlıların konuşturularak bir hikaye yazılan ders verici yazılardır. Dünya da en ünlü fabl yazarı Ezop, La Fontaine ve Bydeba’dır.

Yorum Yazabilirsiniz.

Lütfen Bu Ödev İle İlgili Bir Bilgi Yazın.


Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2021
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap

Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6.Sınıf, 7.Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Yıldırım, MEB, Koza, GÜN, Sevgi, Semih Ofset, Yayınları, Ekoyay, Pasifik, Tutku, Gizem, Tuna, SDR Dikey, ATA, ADA, Anadol, Bir-Yay, Adım Adım, FCM, Yayıncılık, Anka Yayınevi.