Anasayfa Kitap Cevapları
20 Aralık 2022, 19:38 - Mehmet Yazdı

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 50-52-53-54-55 Cevapları MEB Yayınları

Yaşlı Nine Metni Cevapları

2. Tema: Milli Mücadele ve Atatürk 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 50-52-53-54-55 Cevapları MEB Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları MEB Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Mustafa Kemal Atatürk ile ilgili araştırdığınız anıyı arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap:

Düşmanı Denize Dökmek!

Mustafa Kemal o gece, yakınlarından birkaç kişiyle Ankara dışında bir yerde yemek yemişti. Ayrılırken ellerini omuzlarına atarak: “Saldırıya başlamak için şimdi doğru cepheye gidiyorum.” demiştir. İçlerinden biri şaşkınlıkla “Paşam ya başaramazsanız?”diye sormuştur. Bunun üzerine Mustafa Kemal “Ne demek istiyorsun? Saldırının başlangıcından on dört gün sonra Yunanlıları denize dökmüş olacağım.” demiştir.


Atatürk’ün Türk milleti için yaptığı fedakârlıklara örnekler veriniz.

Cevap:

  • Cumhuriyet sistemini getirmesi,
  • Soyadı kanunu çıkartması,
  • Kadın ve erkek haklarını eşitlemesi,
  • Türk tarih ve Tür dil kurumlarını kurması,
  • Sanayi,sanat alanında birçok yenilikler yapması

Ve birçok fedakarlıkta ve yenilikte bulunmuştur

Sonraki Ödev:  Atatürk'ün Türk Milleti İçin Yaptığı Fedakarlıklara Örnekler Veriniz.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları MEB Yayınları

1. Etkinlik

A) Metinde geçen bazı kelimeler aşağıda harfleri karışık olarak verilmiştir. Bu kelimeleri düzenleyerek anlamlarıyla örnekteki gibi eşleştiriniz.
Cevap: 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 50-51-52-53-54-55 Cevapları MEB Yayınları


B) Anlamları ile eşleştirdiğiniz kelimeleri kullanarak “vatan sevgisi” konulu bilgilendirici bir metin yazınız. Metne uygun bir başlık ekleyiniz.
Cevap:  Vatan Bize Emanet

Türk milletinin geçmiş tarihten bu yana kahramanlıkları, fedakarlıklarıyla gösterdiği vatanlarına olan sevgileri bir destan olmayı hak edecek tarzdadır.Vatanımız bize atalarımızdan birer armağandır. Kendi canlarını hiçe sayarak bu güne getirmemizi sağlamışlardır.


2. Etkinlik

A) Aşağıdaki soruları metinden hareketle cevaplayınız.

1. Yaşlı kadın Atatürk ile niçin görüşmek istemektedir?
Cevap: Vatanımızı düşman ellerinden kurtarıp şehitlerimizin mezarını onlara vermediği için

2. Yaşlı kadının Atatürk’ten bir şey istememesini nasıl yorumluyorsunuz? Açıklayınız.
Cevap: Yaşlı ninenin Atatürk’ü görmek istemesinin sebebi teşekkür amaçlı olduğu için çok doğru bir davranışta bulunmuştur.

3. Atatürk ile konuşma olanağınız olsaydı ona nasıl teşekkür ederdiniz? Örneklendiriniz.
Cevap: Türk milletini yeniden toparlayıp birlik olmalarını sağlayıp ülkeyi bir düzene getiridiğin için, savaştaki stratejilerinle ülkeyi düşman ellerine teslim etmediğin için ve bizim neslimize böyle bir devleti vatanı emanet ettiğin için teşekkür ederim.

4. Metnin ana fikri nedir?
Cevap:  Atatürk’ün gösterdiği davranışlar Türk milletinin sevgisini almıştır.


B) Metinden hareketle arkadaşlarınıza yöneltmek üzere iki soru hazırlayınız.
Cevap:

  • Yaşlı kadın neden Atatürk’ü görmek istemiştir?
  • Atatürk yaşlı kadın için ne söylemiştir?

3. Etkinlik

Yaşlı kadının Atatürk ile karşılaştığı sahneyi sınıfınızda canlandırınız. Canlandırmanız sırasında uygun jest ve mimikler kullanmayı unutmayınız. (Bu kısmı öğrencinin kendisi yapması gerekmektedir)


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları MEB Yayınları

4. Etkinlik

A) Aşağıda verilen bilgilerden hangileri “Yaşlı Nine” metninin tür özelliklerine uygundur? Yanına çarpı (X) işareti koyarak belirtiniz.
Cevap:

(X ) Geçmişte yaşanan bir olay anlatılmıştır.
( ) Metinde anlatılan olaylar hayal ürünüdür.
(X ) Metnin kahramanları gerçek kişilerdir.
(X ) Yer ve zaman bellidir.
( ) Metindeki olaylar günümüzde yaşanmaktadır.


B) Yukarıda özelliklerini işaretlediğiniz metin türü aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap: C
A) Fabl B) Masal C) Anı D) Haber yazısı

C) Defterinize, okuduğunuz “Yaşlı Nine” metninin tür özelliklerine uygun bir metin yazınız.
Yazdığınız metni arkadaşlarınızla paylaşınız. (Bu kısmı öğrencinin kendisi yapması gerekmektedir)


5. Etkinlik

A) Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Altı çizili sözcüklerin arasında nasıl bir anlam ilişkisi olduğunu açıklayınız.

  • Kurtuluş Savaşı’nda genç yaşlı, kadın erkek herkes millî mücadeleye destek verdi.
  • Türk milleti, millî mücadele sırasında varını yoğunu ortaya koymuştur.
  • Büyük küçük demeden milletin tüm fertleri vatan için cepheye koşmuştur.
  • Atatürk’ün “Ordular, ilk hedefiniz Akdeniz’dir, ileri!” emrini duyan askerler geri dönmeyi düşünmeden taarruza geçtiler.

Cevap: Altı çizili kelimeler zıt anlamlı sözcüklerdir


B) Yukarıda verilen cümlelerdeki anlam ilişkilerine benzer şekilde “vatan” ile ilgili cümleler kurarak aşağıya yazınız. Cümlelerinizde kelimelerin zıtlık özelliklerinden faydalanınız.
Cevap:

  • Vatanın için dostunu düşmanını bilmelisin

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları MEB Yayınları

6. Etkinlik

A) Aşağıdaki metni, noktalama işaretlerine dikkat ederek sessiz okuma tekniğiyle okuyunuz. Metni okurken koyu yazılmış kelimelerin metne kattığı anlama dikkat ediniz.(Bu kısmı öğrencinin kendisi yapması gerekmektedir)

B) Aşağıya “Ulusal Bağımsızlık ve Cumhuriyet” konulu bilgilendirici bir metin yazınız.
Yazınızı yazarken “ama, bununla birlikte, lakin, fakat, buna rağmen, ancak” kelime ve kelime gruplarını uygun yerlerde kullanınız. Yazınızda kullandığınız bu kelimelerin altlarını renkli kalemlerle çiziniz.

Cevap: Atalarımızın armağanı bize bu vatan.Canları uğruna bağımsızlığımızı sağlayıp vatanı bu zamana ve bize ulaşmasını sağladılar. Bizimde içimizde var vatanı koruyup devam etmesini sağlamak. Ancak bize emanet edilen bu vatana ne pahasına olursa olsun bakmamız gerekir. Biz çok çalışıp iyi yerlere getirdikçe bu vatanı al bayrağımız göklerde dalgalanmaya devam edecek.

Sonraki Ödev:  Ulusal Bağımsızlık ve Cumhuriyet

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları MEB Yayınları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 50-51-52-53-54-55 Cevapları MEB Yayınları

B) Aşağıdaki boşlukları Anıtkabir krokisine uygun şekilde doldurunuz.
Cevap:

1. …Hürriyet kulesi… ve ……İstiklal kulesi… girişe en yakın kulelerdir.

2. ……23 Nisan Kulesi……müze çıkışına en yakın kuledir.

3. Girişten Tören Alanı’na …………Aslanlı yol……geçilerek ulaşılır.

4. Tören Alanı’nda, çarpı (X) işaretli yerde duran ve solunda Cumhuriyet Kulesi, sağında İnkılap Kulesibulunan ziyaretçinin önünde Anıtkabir’in ……Şeref holü
…….Atatürk’ün Lahdi………… bölümleri bulunur.


5. Anıtkabir’in mimarı siz olsaydınız Anıtkabir’e hangi bölümleri eklemek isterdiniz? Anlatınız.
Cevap: Anıtkabir en iyi şekilde inşa edilmiş bir yapıdır. Eklemek istediğim bir şey yoktur.


GELECEK DERSE HAZIRLIK

15 Temmuz şehitlerinden birinin yaşam öyküsünü araştırınız.

Cevap: Ömer Halisdemir

Ömer Halisdemir 20 Şubat 1974’te Bor, Niğde’de doğmuş, 16 Temmuz 2016 Gölbaşı, Ankara’da hayatını kaybetmiş Türk askeridir. 2016 Türkiye askerî darbe girişimi sırasında Özel Kuvvetler Komutanlığı’nda görevliyken komutanlığı ele geçirmeye çalışan darbe yanlısı Tuğgeneral Semih Terzi’yi göğsünden vurarak öldüren ve ardından diğer darbe yanlısı askerler tarafından vurularak öldürülen koruma astsubayıydı. Kendisine vur emri, Özel Kuvvetler Komutanı Zekai Aksakallı tarafından verildi.

Yedi çocuklu bir aileden gelen Ömer Halisdemir, çocukluğunu Bor, Niğde’nin Çukurkuyu beldesinde geçirdi. Çukurkuyu’da okul sonralarında çobanlık yaptı.Hatice Halisdemir ile olan evliliğinden Elifnur ve Doğan Ertuğrul adlarında iki çocuğu dünyaya geldi. Türk Silahlı Kuvvetleri bünyesinde Türkiye sınırları içinde ve dışında çeşitli görevlerde yer aldı. Babası Hasan Hüseyin Halisdemir’in aktardığı bilgiye göre, 2016 Türkiye askerî darbe girişimi sırasında öldürdüğü komutan Semih Terzi ile birlikte daha önceden Afganistan’da görev yapmıştı.

Sonraki Ödev:  15 Temmuz Şehitlerinden Birinin Yaşam Öyküsünü Araştırınız.

Sizde Yorum Yazın


Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2022
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap

Forum Ders Cevapları, Ders Kitabı Cevapları Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6. Sınıf, 7. Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Aydın, MEB, Koza, GÜN, Sevgi, Semih Ofset, Yayınları, Ekoyay, Tutku, Gizem, Tuna, SDR Dikey, ATA, ADA, Anadol, Adım Adım, E-Kare, Dizin, Anıttepe, Lisans, Yargı, Berkay, Dersdestek, Bir-Yay, Sonuç, FCM, Yayıncılık, Anka Yayınevi.