Anasayfa Kitap Cevapları
3 Aralık 2024, 20:32 - Aysel Alpay Yazdı

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 92-94-95-96-97. Cevapları Yıldırım Yayınları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 92-94-95-96-97. Cevapları Yıldırım Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 92-93-94-95-96-97 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Pulsuz Dilekçe Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 92-94-95-96-97. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.


Pulsuz Dilekçe Metni Cevapları

3. Tema: Kişisel Gelişim 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96-97. Cevapları Yıldırım Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları Yıldırım Yayınları

Metne Hazırlanalım

Aşağıdaki şiiri okuyup soruları cevaplayınız.

• “Büyükçe” diye bir dil var mıdır? Şairin burada asıl anlatmak istediği nedir?
Cevap: Büyükçe diye bir dil yoktur. Burada asıl anlatılmak istenen büyüklerin bizim çocukça konuşmalarımızdan farklı olarak daha olgun konuşmalarıdır.


Kendinizi tanımanıza yardımcı olmak amacıyla hazırlanmış aşağıdaki formu doldurunuz.
Cevap: 

Benim en güçlü özelliğim: Sorunlara çabucak çözüm üretmektir.
Beni en iyi tanımlayan üç sözcük: Hayalperest, planlı, atik
Kendimle ilgili değiştirmek istediğim özelliğim: İnatçılığım.
En büyük korkum: Başarısız olmak.
Mutlu olduğum durumlar: Ailemle vakit geçirmek, bisiklet sürmek.
En çok sinirlendiğim şey: Haksızlık yapılması.
En büyük hayalim: Uzman doktor olmak.


Okuyalım

“Pulsuz Dilekçe” adlı metni noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli okuyunuz.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları Yıldırım Yayınları

Sözcük Çalışması

Metinde geçen aşağıdaki sözcüklerden anlamını bildiklerinizi birer cümlede kullanınız. Anlamını bilmediğiniz sözcükleri defterinize yazınız ve bu sözcüklerin anlamlarını TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten bulunuz.
Cevap:

Kişilik: O çocuk çok güzel bir kişiliğe sahiptir.

Bocalamak: Bir anda şehir değiştirdiğimiz için baya bocaladık.

Yaralamak: Anneme salata yapması için yardım ederken kendimi yaraladım.

Yargılamak: İnsanları yargılamak kötü bir davranıştır.

Aşağılamak: İnsanları aşağılamak çok çirkin bir davranıştır.

Soğukkanlılık: Olayları büyük bir soğukkanlılıkla çözdü.


Anlayalım, Yorumlayalım

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.

1. Okuduğunuz metnin giriş bölümünde çocuk, anne ve babasından ne istiyor?
Cevap: Çocuk giriş bölümünde ailesinden onu tanımaya ve anlamaya çalışmalarını istiyor. ona özgürlük tanımalarını istiyor. Kendi işini kendi görmek istediğini söylüyor.

2. Öğütlerden mi yoksa davranışlardan mı daha çok etkilenirsiniz? Niçin?
Cevap: Ben öğütlerden daha çok davranışlardan etkilenirim. Bir şeyi biri bana öğüt edip kendi yapmıyorsa çok etkili olmaz. Ama gördüğüm davranışlar beni daha çok etkiler.

3. Çocuk “Yüksek sesle söylenenleri pek duymam. Yumuşak ve kesin sözler bende daha iyi iz bırakır.” sözleriyle anne ve babasına ne anlatmak istemiş olabilir?
Cevap: Öfkeyle öğretilenleri anlamayacağını tatlı dil ve yumuşak bir şekilde yaklaşılırsa söylenenlerin onda daha kalıcı olacağından bahsetmektedir.

4. Mektubun son bölümünde çocuğun anne ve babasına yönelik hangi duyguları ağır basmaktadır?
Cevap: Mektubun son bölümünde çocuğun anne ve babasına yönelik sevgi duygusu daha çok artmaktadır.

5. Mektubu yazan çocuğun annesi ve babası siz olsaydınız ona neler söylerdiniz?
Cevap: Ben mektubu yazan çocuğun anne ve babası olsaydım ona isteklerinde haklı olduğunu ona olan sevgimizden dolayı onu fazla sıktığımızı ama dikkat edeceğimizi ve kendimizi düzelteceğimizi söylerdim.


Büyüklerinizden beklentilerinizin neler olduğunu yazınız.
Cevap: Büyüklerimden beklentim bana sorumluluk alabilme imkanı tanımaları ve fikirlerime her zaman saygı duymalarıdır.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları Yıldırım Yayınları

Metinde geçen aşağıdaki cümlede altı çizili sözcük geçiş ve bağlantı ifadesidir. Bu ifadenin cümlenin anlamına olan katkısını değerlendiriniz.
Cevap: Savunduğu düşüncenin zıt anlamlı olanını cümleyle düzenli bir şekilde birleştirmeye katkı sağlamıştır.


Aşağıdaki cümleleri “fakat, lakin, ama, buna rağmen, bununla birlikte” ifadelerinden uygun olanlarını kullanarak örnekteki gibi tek cümle hâline getiriniz ve noktalı yerlere yazınız.
Cevap:

• Sizin çocuğunuz olarak doğmak elimde değildi. / Seçme hakkım olsaydı sizden başka kimsenin çocuğu olmak istemezdim.
→ Sizin çocuğunuz olarak doğmak elimde değildi fakat seçme hakkım olsaydı sizden başka kimsenin çocuğu olmak istemezdim.

• Büyümeyi çok istiyorum. / Ara sıra yaşımdan küçük davranmaktan kendimi alamıyorum.
→ Büyümeyi çok istiyorum ama ara sıra yaşımdan küçük davranmaktan kendimi alamıyorum.

• Beni destekleyin. / Beni başkalarıyla karşılaştırmayın.
→ Beni destekleyin bununla birlikte beni başkalarıyla karşılaştırmayın.

• Her istediğimi elde edemeyeceğimi biliyorum. / Siz verdikçe almadan edemiyorum.
→ Her istediğimi elde edemeyeceğimi biliyorum fakat siz verdikçe almadan edemiyorum.

• Biliyorum ara sıra sizi üzüyor, belki de düş kırıklığına uğratıyorum. / Bana verdiklerinizin yanında benden istediklerinizin çok olmadığını da biliyorum.
→ Biliyorum ara sıra sizi üzüyor, belki de düş kırıklığına uğratıyorum lakin bana verdiklerinizin yanında benden istediklerinizin çok olmadığını da biliyorum.


Aşağıdaki özelliklerden hangileri okuduğunuz metinde görülmektedir? Bu özelliklerin karşısındaki kutucuğa “✔” işareti koyunuz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları Yıldırım Yayınları


Belirlediğiniz özelliklerden yararlanarak okuduğunuz metnin türünü tahmin ediniz ve ilgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları Yıldırım Yayınları


Tabloda verilenlerin hepsi mektup türünde bulunan özelliklerdir. Buna göre işaretlemediğiniz özelliklerin okuduğunuz metinde bulunmama sebebi ne olabilir?
Cevap: Bu özellikleri tam olarak bilmediği için kullanmayı unutmuş olabilir.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları Yıldırım Yayınları

Sizce okuduğunuz metin hangi amaçlarla kaleme alınmıştır? Yazınız.
Cevap: Okuduğum metin çocuğun anne ve babasına kendi ifade etmek istemesi amacıyla kaleme alınmıştır.


Söz Varlığımız

“Açıklamalarınız kısa ve özlü olsun.” cümlesinde geçen “kısa” sözcüğü, aşağıdaki cümlelerin hangisinde aynı anlamda kullanılmıştır?.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları Yıldırım Yayınları


“Ayak uydurmak, iz bırakmak, yoldan sapmak” deyimlerini aşağıdaki uygun görsellerin altına yazınız. Daha sonra açıkta kalan deyimin anlamını bulunuz ve bu deyimi bir cümlede kullanınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları Yıldırım Yayınları

Açıkta kalan deyim: Ayak Uydurmak
Anlamı: Bir duruma uyum sağlamak
Cümle: Girdiği her ortama ayak uyduran bir gençti.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları Yıldırım Yayınları

Konuşalım, Anlatalım

Sizce bir çocuğun eğitiminde aile ve okul mu yoksa toplumsal çevre mi daha etkilidir? Arkadaşlarınızı kendi düşüncenize katılmaları için ikna etmeye hazırsanız düşüncenizi savunmaya başlayabilirsiniz.
Cevap: Bence bir çocuğun eğitiminde aile ve okul daha önemlidir. Çünkü çocuğa küçük yaşta öğretilen şeyler onu erdemli bir birey yapar ve ilerde sosyal çevre onu olumsuz etkileyemez.


Düşünelim, Yazalım

“Pulsuz Dilekçe” adlı metinde anne ve babasına seslenen çocuğa cevap olarak defterinize bir mektup yazınız. Mektubu yazarken aşağıdaki aşamaları takip ediniz.
Cevap:

05.10.2024

Sevgili Kızım,

Mektubun bana eksiklerimi ve hatalarımı görme fırsatı sundu. Biz babanla kendimizce seni koruduğumuzu sanırken senin özgürlüğünü kısıtladığımızı fark ettik. Sen kendi ayakları üzerinde durabilecek başarılı bir çocuksun. Söylediklerini dikkate alacağız yapmak istediğin her şeyde arkanda durup seni destekleyeceğimize söz veriyoruz. Kendini ifade edebilmenle ayrıca gurur duyuyorum. Seni çok seven annen…

Aysel Özgün


Yazdığınız mektubu anlam bütünlüğünü bozan ifadeler, yazım ve noktalama bakımından gözden geçirip düzeltiniz. Daha sonra mektuplarınızı sınıf veya okul panosunda sergileyerek arkadaşlarınızla paylaşınız.



Yorumlar
Sizde Yorum Yazın




Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2025
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap