Anasayfa Kitap Cevapları
23 Eylül 2024, 17:30 - Zülal Güneş Yazdı

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 12-21-22. Cevapları Edat Yayınları

Tam Sayılarla Toplama ve Çıkarma İşlemleri Cevapları

1.Ünite: 7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22. Cevapları Edat Yayınları


7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 12 Cevapları Edat Yayınları

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 12 Cevapları MEB Yayınları

(…) Negatif tam sayılar, kendi aralarında ya da pozitif tam sayılarla toplanırken veya çıkarılırken nasıl bir yol izlenebilir? Açıklayınız.
Cevap: Negatif ve pozitif sayılar kendi aralarında toplanırken  kendi değerlerini alırlar. Çıkarılırken ise büyük sayının işaretini alırlar.


Etkinlik

+ sayma pullarını kullanarak +8 tam sayısını modelleyiniz.
Cevap:

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 12 Cevapları MEB Yayınları

– sayma pullarını kullanarak –3 tam sayısını modelleyiniz.
Cevap:

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 12 Cevapları MEB Yayınları

Kullandığınız + ve – sayma pullarını bir araya getirerek bir toplama işlemini modelleyiniz.
Modellediğiniz toplama işlemini yazınız
Toplama işleminin sonucunu modellemek için birer tane + ve – sayma pulunu kullanarak sıfır çiftleri oluşturunuz. Oluşturduğunuz sıfır çiftlerini modelden çıkarınız.
Modelde + veya – sayma pulu kalmayana kadar sıfır çiftlerini modelden çıkarmaya devam ediniz.
Son durumdaki modele göre toplama işleminin sonucu kaç olur?
Cevap:

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 12 Cevapları MEB Yayınları

Yaptığınız etkinliğin adımlarına göre tam sayılarla toplama işlemi yapmaya yönelik genel bir ifade yazınız.
Yazdığınız ifadeyi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: (+) ifade olan sayıdan (-) ifadedeki sayıyı ekleyip eksi ifade kadar artı ifadeden çıkardım.

Sonraki Ödev:  7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 253-254-260. Cevapları MEB Yayınları

Tam Sayılarla Toplama İşleminin Özellikleri Cevapları

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları Edat Yayınları

Alıştırmalar

1. Aşağıdaki işlemleri yapınız.
Cevap:

a) ( –7) + ( –4) = ? → -11
b) 0 – (–2) = ? → 0 + 2 = 2
c) (+2) – (+4) = ? → (+2) + (-4) = -2 
ç) ( –13) + (–20) = ? →  -33
d) ( –15) + 0 + (+12) = ? → -3
e) (–18) – ( –14) = ? → (-18) + (+14) = -4
f) (+7) – (+7) = ? → (+7) + ( -7) = 0 
g) ( –11) + (+11) = ? → 0
ğ) (+9) – ( –10) = ? → (+9) + (+10) = +19
h) (+5) + (+5) = ? → +10
ı) ( –8) – (–8) = ? → (-8) + ( +8) = 0
i) (–14) – (+14) = ? → (-14) + ( -14) = -28


2. Aşağıdaki işlemler ile bu işlemlerin sonuçları eşleştirildiğinde hangi tam sayı açıkta kalır?
Cevap:

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları MEB Yayınları


7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları MEB Yayınları
Eş aralıklara ayrılmış yukarıdaki sayı doğrusunda verilenlere göre A – (B + C) işleminin sonucunu bulunuz.
Cevap:

A → -3
B → -1
C → +3

A – (B + C) → (-3) – ((-1) + (+3)) =
(-3) – (+2) =
(-3) + (-2) = -5


7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları Edat Yayınları

4. Sayma pullarıyla aşağıda modellenen işlemleri yazınız
Cevap:

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları MEB Yayınları


5. Eş aralıklara ayrılmış dikey sayı doğrularında gösterilen işlemleri boş kutucuklara yazınız.
Cevap:

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları MEB Yayınları


6. Sinem, ( –14) tam sayısının toplama işlemine göre tersi olan sayıdan ( –8) tam sayısını doğru bir şekilde çıkarıyor ve işlem sonucunu defterine yazıyor. Buna göre Sinem’in defterine yazdığı tam sayıyı belirleyiniz.
Cevap:

(-14)  → tersini alırsak (+14)
(-8) 

(+14) – (-8) =
(+14) + (+8) = +22 olur. 

Sizde Yorum Yazın


Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2023
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap