7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 12-21-22. Cevapları Edat Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Tam Sayılarla Toplama ve Çıkarma İşlemleri Cevapları” ve “Tam Sayılarla Toplama İşleminin Özellikleri Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 12-21-22. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
1.Ünite: 7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22. Cevapları Edat Yayınları
(…) Negatif tam sayılar, kendi aralarında ya da pozitif tam sayılarla toplanırken veya çıkarılırken nasıl bir yol izlenebilir? Açıklayınız.
Cevap: Negatif ve pozitif sayılar kendi aralarında toplanırken kendi değerlerini alırlar. Çıkarılırken ise büyük sayının işaretini alırlar.
+ sayma pullarını kullanarak +8 tam sayısını modelleyiniz.
Cevap:
– sayma pullarını kullanarak –3 tam sayısını modelleyiniz.
Cevap:
Kullandığınız + ve – sayma pullarını bir araya getirerek bir toplama işlemini modelleyiniz.
Modellediğiniz toplama işlemini yazınız
Toplama işleminin sonucunu modellemek için birer tane + ve – sayma pulunu kullanarak sıfır çiftleri oluşturunuz. Oluşturduğunuz sıfır çiftlerini modelden çıkarınız.
Modelde + veya – sayma pulu kalmayana kadar sıfır çiftlerini modelden çıkarmaya devam ediniz.
Son durumdaki modele göre toplama işleminin sonucu kaç olur?
Cevap:
Yaptığınız etkinliğin adımlarına göre tam sayılarla toplama işlemi yapmaya yönelik genel bir ifade yazınız.
Yazdığınız ifadeyi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: (+) ifade olan sayıdan (-) ifadedeki sayıyı ekleyip eksi ifade kadar artı ifadeden çıkardım.
1. Aşağıdaki işlemleri yapınız.
Cevap:
a) ( –7) + ( –4) = ? → -11
b) 0 – (–2) = ? → 0 + 2 = 2
c) (+2) – (+4) = ? → (+2) + (-4) = -2
ç) ( –13) + (–20) = ? → -33
d) ( –15) + 0 + (+12) = ? → -3
e) (–18) – ( –14) = ? → (-18) + (+14) = -4
f) (+7) – (+7) = ? → (+7) + ( -7) = 0
g) ( –11) + (+11) = ? → 0
ğ) (+9) – ( –10) = ? → (+9) + (+10) = +19
h) (+5) + (+5) = ? → +10
ı) ( –8) – (–8) = ? → (-8) + ( +8) = 0
i) (–14) – (+14) = ? → (-14) + ( -14) = -28
2. Aşağıdaki işlemler ile bu işlemlerin sonuçları eşleştirildiğinde hangi tam sayı açıkta kalır?
Cevap:
Eş aralıklara ayrılmış yukarıdaki sayı doğrusunda verilenlere göre A – (B + C) işleminin sonucunu bulunuz.
Cevap:
A → -3
B → -1
C → +3
A – (B + C) → (-3) – ((-1) + (+3)) =
(-3) – (+2) =
(-3) + (-2) = -5
4. Sayma pullarıyla aşağıda modellenen işlemleri yazınız
Cevap:
5. Eş aralıklara ayrılmış dikey sayı doğrularında gösterilen işlemleri boş kutucuklara yazınız.
Cevap:
6. Sinem, ( –14) tam sayısının toplama işlemine göre tersi olan sayıdan ( –8) tam sayısını doğru bir şekilde çıkarıyor ve işlem sonucunu defterine yazıyor. Buna göre Sinem’in defterine yazdığı tam sayıyı belirleyiniz.
Cevap:
(-14) → tersini alırsak (+14)
(-8)
(+14) – (-8) =
(+14) + (+8) = +22 olur.
Çok etkili yaratıcı. Okulumun kitabı hiçbir yerde yoktu ama Sizde var bana yardımcı olduğunuz için teşekkürler.❄️.