1. Tema: Erdemler 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları 10-11-12-13-14-15. Sayfa MEB Yayınları 2.Kitap
İçindekiler
1. “Kelile ve Dimne, Ezop Masalları veya La Fontaine (La Fonten) Masalları” kitaplarından hangilerini okudunuz? Okuduğunuz bir masalı sınıfta paylaşınız.
Cevap: Ben La Fontaine Masallarını okudum. Çoğu masalını da çok beğendim. Güvercin ile bir karıncanın masalını çok beğendim. Uzak ülkelerde yaşayan güvercin susadığı için bir gölün kenarına gelir. Su içeceği zaman suya düşen karıncayı görür. Bunun üzerine ona yardım eder. Karınca sudan kurtulunca avcı güvercini görür. Karınca iyiliğinin karşılığı olarak güvercini kurtarır.
2. Arıların insanlara örnek olabilecek davranışları üzerinde düşününüz. Bulduğunuz davranışları aşağıdaki boşluklara yazınız
Cevap:
Aşağıdaki soruları yönergeler doğrultusunda yanıtlayınız
Soru: a) Aşağıdaki kelimelerin metinde geçtiği cümleleri bulunuz. Cümlelerden hareketle kelimeleri TDK (Türk Dil Kurumu) Türkçe Sözlük anlamları ile eşleştiriniz
Cevap:
b) Yukarıdaki eşleştirmede boşta kalan kelimeyi tespit ederek bu kelimenin anlamını TDK Türkçe Sözlük’ten bulunuz. Kelimeyi metnin bağlamındaki anlamına uygun olarak cümle içinde kullanınız.
Cevap:
Eğimli→ Eğimli olan
Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle yanıtlayınız.
Soru: 1. Padişah, Haceste Ray’ın görüşlerine niçin çok önem verirdi?
Cevap: Devlet yönetimi ile ilgili düşünceleri ilginç olduğu için önem vermiştir.
2. Metinde arıların yaşamı ile ilgili verilen bilgiler nelerdir?
Cevap: Arıların Başında Arı Bey vardır. Toplu halde yaşarlar. Arılar temiz canlılardır. Balı koymak için peteği yaparken her deliğin altı köşesi olacak şekilde ayarlamaktadırlar.
3. Sosyal hayatta iş bölümünün önemi hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?
Cevap: Sosyal hayatımızda iş bölünmesi çok önemlidir. İşi daha kolay, daha çabuk ve daha güzel bir şekilde yapılmasını sağlar.
4. Arıların ve insanların davranışlarını karşılaştırıp farklarını söyleyiniz.
Cevap: Arılar toplu halde temiz bir şekilde iş yapmaktadırlar. Fakat insanlar arılara göre toplu halde iş yapmaktan kaçmaktadırlar.
5. Bir grup çalışmasında grup üyeleri üzerine düşen görevleri yapmadığında ne gibi problemler ortaya çıkabilir? Arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Grup üyeleri görevlerini yerine getirmedikleri takdirde verilen iş çok zor biter ve tam olmaz. Görevde başarısız oluruz.
6. Bir işin yapılmasında bireysel çalışma mı yoksa grup çalışması mı daha verimli olur? Tartışınız.
Cevap: Bir işin yapılmasında grup çalışması daha çok verimli olur. İşi daha kolay yapılması sağlanır. Aynı zamanda herkes iyi olduğu işi yaparak dah güzel ve başarılı bir iş ortaya çıkarılır.
Okuduğunuz metnin konusunu, ana fikrini ve yardımcı fikirlerini bulunuz.
Cevap:
Konu: Padişah ve vezirin av için çıktıkları zaman arıları görüp onların düzenini çok beğenmesi.
Ana fikir: Çalışkan ve her zaman birlik olunması gerekir.
Yardımcı fikir: Arılar gibi insanların da birlik ve beraberlik içinde olmaları gerekir.
Okuduğunuz hikayeye üç farklı başlık da siz bulunuz.
Cevap:
Tek Kelimeden Oluşan Başlık: Çalışkanlık
Kelime Grubundan Oluşan Başlık: Arıların Düzeni
Soru Cümlesinden Oluşan Başlık: Arılar İnsana Ders Verir mi?
Görsellerde anlatılan eylemleri (fiilleri), altlarında yazan anlam özelliklerine göre cümle içinde kullanınız
Cevap:
“Kütük” hikayesinde geçen altı çizili fiilleri anlam özelliklerine göre sepetlere yerleştiriniz.
Cevap:
İş Fiili: Bekliyorlardı, artıyordu
Durum Fiili: kıvranıyordu, kurulmuştu
Oluş Fiili: koyulaşıyordu, kararıyordu, yayıyordu
Metinde geçen “Bir insanın bir lokma ekmek yiyebilmesi için bin kişinin çalışması gerekir.” sözünden ne anlıyorsunuz? Arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Bu dünyada yaşamamız için çalışmamız gerekir. Çalışmak insanlar için çok önemlidir. Bir ekmek bile birçok aşamalardan geçerek önümüze gelmektedir. İlk ekim yapılır bu ekinler sulanır, sürülür, buğday toplanır un olur. daha sonra o unla ekmek yapılır. Bundan dolayı bir lokma ekmek bile yemek için çalışmamız gerekir.
“Birlik, iş bölümü, çalışmak, üretmek, insan, verimlilik” kavramlarından hareketle bir hikâye yazınız. Hikâyenizi oluştururken “Yazdıklarımı Değerlendiriyorum” formundaki maddeleri göz önünde bulundurunuz.
Cevap: Aile İçi İş
Sabah güneşin yüzüme vurması ile gözlerimi açtım. Her taraf aydınlık olmuştu. Annem ve babamın içerden sesleri geliyordu. Hemen kalkıp yüzümü yıkadım. İçeriye geçerek herkese günaydın dedim. Hep beraber kahvaltıya oturduk. Beraber kahvaltı yaptık sohbet eşliğinde. Daha sonra hep beraber sofrayı topladık. Bugün hafta sonu olduğu için işlerimizi halledeceğiz. İlk olarak herkese görev verildi. İş bölünmesi yaparak evi temizledik. İkindin vakti kek, çay hazırlayan annem bahçeye çağırdı bizi. O günün yorgunluğunu öyle atmış olduk.
Hikâyenize göre aşağıdaki formu doldurunuz.
Cevap:
1. Reşat Nuri Güntekin’in “Çalıkuşu” romanının konusu hakkında bir araştırma yapınız.
Cevap: Reşat Nuri Güntekin’in “Çalıkuşu” romanı, Hem yetim hem de öksüz bir kız olan Feride’nin Kamuran’a olan aşkını ve o dönemde Anadolu’nun yaşantısını anlatan bir kitaptır.
Her hafta öğretmenimiz bize grup olarak sorular soruyor hep beraber bu soruları cevaplamıyoruz. Bir kişi hepimizin ortak olarak aldığı kararı söylüyor.
Forum Ders Cevapları, Ders Kitabı Cevapları Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6. Sınıf, 7. Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Yıldırım, MEB, Koza, GÜN, Sevgi, Semih Ofset, Yayınları, Ekoyay, Pasifik, Tutku, Gizem, Tuna, SDR Dikey, ATA, ADA, Anadol, Bir-Yay, Adım Adım, FCM, Yayıncılık, Anka Yayınevi.