5. TEMA BİLİM VE TEKNOLOJİ: 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 152-153-154-155-156-157. Cevapları MEB Yayınları 2.Kitap
İçindekiler
1. Türkiye’deki bilimsel kuruluşlar nelerdir?
Cevap:
2. “Geçmişten günümüze ünlü Türk matematikçileri” konulu araştırmanızı arkadaşlarınızla paylaşınız
Cevap:
1- Riyazi
2- Harizmi
3- Ali Kuşçu
4- Molla Lütfi
5- Ömer Hayyam
6- Ahmet Fergani
Aşağıdaki soruları videoyu izlemeden okuyunuz. Ardından “Cahit Arf” videosunu izlerken cümlelerdeki boşlukları doldurunuz
Cevap:
Evrende meydana gelmiş her olaya neden? diye sorabilen bir bilim adamıdır.
Cahit Arf Osmanlı’nın Balkanlarda kalan son toprağı Selanik’te doğmuştur.
İzmir Lisesinin genç muallimi onu resimli matematik dediği geometri ile tanıştırdı.
1928’de Maarif Vekaletliğinin açtığı sınavda burs kazanarak Fransa’ya gitti.
Paris’teki yıllarında fotoğrafçılığa da merak saldı.
İstanbul Üniversitesi’nin kapısından girip gençlere dersler vermeye başladı.
1963 yılında Türkiye’nin en değerli bilim insanlarıyla birlikte TÜBİTAK’ı kurdu.
26 Aralık 1997 tarihinde Cerrahpaşa Hastanesinde son nefesini verdi.
1. İzlediğiniz videoya göre Cahit Arf nasıl bir öğrencidir?
Cevap: Zeki ama derslerine ilgisiz ve dalgın olan öğrencidir.
2. Cahit Arf’in bir bilim insanı olma aşamalarını sıralayınız.
Cevap:
3. Cahit Arf’in lise son sınıfa kadar derslerine ilgisizliği ne ile açıklanabilir?
Cevap: Sürekli taşındıkları için okul değiştirmek zorunda kalması olarak açıklayabiliriz.
4. Sevdiğiniz ve başarılı olduğunuz dersler seçeceğiniz meslek üzerinde etkili midir? Açıklayınız.
Cevap: Evet etkilidir. Çünkü ilgi alanımı ne olursa mesleğimiz de o doğrultu da olur.
5. Cahit Arf lise son sınıfta geometri dersi ile tanışmasa yine de matematikçi olur muydu? Açıklayınız.
Cevap: Farklı mesleklere yönelebilirdi. Geometri ile tanışarak yapabildiği alanı bulmuştur.
6. İnsanların yeteneklerini ve eğilimlerini ortaya çıkarmak için neler yapılabilir? Tartışınız.
Cevap: Belli dersler verilerek ilgi alanlarını öğrenilebilir.
7. Cahit Arf’in vefat haberinin, vefatından bir gün sonra haber kanallarında 20 saniye yer almasını nasıl yorumlarsınız?
Cevap: Değerinin bilinmediği biridir. Bu da bilime ve insan saygısızlığımızı gösterir.
İzlediğiniz videonun konusu nedir?
Cevap: Cahit Arif’in hayatı ve yaptığı çalışmalar.
İzlediğiniz videoya göre Cahit Arf’ın hayatını maddeler hâlinde yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki yönergeleri uygulayınız.
Soru: a) İzlediğiniz video, konusu bakımından sizce en çok hangi grubu/grupları ilgilendirir? (Birden fazla seçenek işaretleyebilirsiniz.)
Cevap:
b) İzlediğniz videonun amacı sizce aşağıdakilerden hangisi/hangileri olabilir? (Birden fazla seçenek işaretleyebilirsiniz.)
Cevap:
Aşağıdaki cümlelerde yer alan fiilleri yapılarına göre inceleyiniz. Bu fiilleri örnekteki gibi tabloya yazarak uygun seçeneği işaretleyiniz.
Cevap:
a) Siz olsaydınız bloga nasıl bir başlık verirdiniz?
Cevap: Atıkların Çevreye Zararları
b) Blogda verilen katı atık maddelerinin yok olma süreleri ile ilgili ne düşünüyorsunuz?
Cevap: Çok uzun sürelerde yok olmaktadırlar. Bundan dolayı çevreye zarar vermesi de fazladır.
c) “gov ve edu” uzantılı siteler hangi kurumlara aittir ve neden güvenilirdir?
Cevap: Gov devlet sitesi, edu ise üniversitelere ait sitelerdir.
d) Blogdaki boş bırakılan yere siz nasıl bir yorum yazardınız?
Cevap: Okulda ilk olarak bir grup kurarak müdürümüzün yanına gidip yapacağımız çalışmaları anlatıp izin isteyebiliriz. Bu sayede okulda etkinlikler ile öğrencileri bilgilendiririz.
Aşağıdaki yönergeleri uygulayınız.
Soru: a) Dilekçenin yazılma amacı nedir?
Cevap: Çevre temiz tutmak ve korumak amacıyla malzeme isteği için yazılan bir dilekçedir.
b) 7. etkinlikteki blog metninden ve dilekçenin konusundan hareketle “doğada uzun süre yok olmayan ürünler ve çevre kirliliği” konusunda neler yapılabileceğini arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Çevre kirliliğini önlemek için bilgilendirici etkinlikler yapılıp belli yerlere bilgilendirici yazılar asılabilir. Çöp kutularını maddelere göre ayırabiliriz.
Aşağıdaki yönergeleri uygulayınız.
Soru: a) Karikatürlerin vermek istediği mesajlar üzerinde düşününüz.
Cevap: İlk karikatürde canlıların suya ihtiyacını göstermektedir. İnsanların bilinçsiz kullanımından dolayı ileride kuraklığın yüz göstereceği anlatılmak istenmiştir. İkinci karikatürde ise çöpleri bilinçsizce atmamız çevreye verdiği zarar anlatılmak istenmiştir.
b) Karikatürlerin verdiği mesajdan hareketle aşağıda “yer, zaman, kişi ve olay” unsurları verilmiş olan hikâyeyi yazınız. Hikâyenizi yazarken noktalama işaretlerine dikkat ediniz. Yazım kılavuzundan yararlanınız.
Cevap:
1. “Okumak Deyince” metnine hazırlık yapmak amacıyla 9. etkinlikte yer alan kitap okuma formunu inceleyiniz. Forma uygun notlar alınız.
Cevap:
Forum Ders Cevapları, Ders Kitabı Cevapları Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6. Sınıf, 7. Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Yıldırım, MEB, Koza, GÜN, Sevgi, Semih Ofset, Yayınları, Ekoyay, Pasifik, Tutku, Gizem, Tuna, SDR Dikey, ATA, ADA, Anadol, Bir-Yay, Adım Adım, FCM, Yayıncılık, Anka Yayınevi.