8. Tema: Bilim ve Teknoloji 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 251-253-254-255-256 Cevapları Özgün Yayınları
1. Haberleşme araçlarıyla ilgili araştırmanızı görsellerle destekleyerek arkadaşlarınızla paylaşınız.
2. Metnin görsellerini inceleyiniz. Görsellerinden ve başlığından hareketle metnin konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Islıkla insanların birbirinden haber alması anlatılıyor olabilir.
Aşağıdaki sözcüklerin anlamını önce metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Sonra bu sözcüklerin anlamını sözlükten bulunuz. Tahminleriniz ile sözlük anlamlarını karşılaştırınız.
Cevap:
Aşağıdaki soruları metne göre yanıtlayınız.
1. Uzaktaki bir arkadaşımıza seslenmek istediğimizde yaptığımız ilk şey neymiş?
Cevap: Bağırmak.
2. Islık çalmak hangi durumda yapılacak en iyi şeymiş?
Cevap: Bağırdığımızda karşıdaki kişinin sesimizi duyamadığı zamanlar
3. Ülkemizin hangi şehrinde ıslıkla haberleşenler varmış?
Cevap: Giresun
4. Kuşköy nasıl bir yermiş?
Cevap: Sarp olan yamaçların üzerinde yer almakta ve evlerin genellikle birbirinden uzak olduğu bir yermiş.
5. Kuşköylüler, kuş dilinde, Türk alfabesindeki hangi sesleri çıkarabiliyorlarmış?
Cevap: ”-i,-ö,-o,-f,-k,-ç”
6. Kuş dili, hangi sebeple Türkçe sözcüklerin ıslıkla anlatıldığı bir dil olarak kabul edilmiş?
Cevap: Kuş diliyle heceler oluşmaktadır. Bu hecelerde Türkçe sözcüklerine benzeyen bir biçimde çıkarıldığı için benzetilmektedir.
7. Kuş Dili Festivali nerede ve ne zaman düzenleniyormuş?
Cevap: Kuşköy’ de düzenlenmekteymiş. Her yılın haziran aynın son haftasında hazırlanıyormuş.
8. Islık dilleri konusunda araştırma yapan bilim insanı kimmiş? Bu bilim insanı hangi çalışmaları yapmış?
Cevap: Fransız Julien Meyer (Jülyen Meyer) adlı “biyoakustik” uzmanı
9. Bazı toplumlarda ıslık yerine hangi müzik aletleri haberleşme amacıyla kullanılıyormuş?
Cevap: Flüt, gitar, davul, gong
10. Metinde, başka hangi ülkede kullanılan ıslık dili tanıtılmış?
Cevap: La Gomera
Aşağıda, ıslık çalmaya yönelik işlem basamakları karışık olarak verilmiştir. Bunları yapılış sırasına göre numaralandırarak sıralayınız.
Cevap:
(3) İşaret parmaklarınızı, uçları birbirine değmeyecek biçimde birbirine yaklaştırıp V hâline getiriniz.
(1) İki elinizin işaret parmaklarını düz tutup diğer parmaklarınızı avcunuza doğru bükünüz.
(5) Dudaklarınızı hafifçe büzüp dışarı doğru hava üfleyiniz.
(2) İki elinizin işaret parmaklarını dilinize dayayınız.
(4) Dudaklarınızı yalayarak ıslatıp dilinizi dişlerinize dayayarak kıvırınız.
Aşağıdaki cümlelerde noktanın hangi amaçla kullanıldığını belirleyip ilgili cümlenin altına yazınız.
• Bahçeler, gökdelenlerin çevresinde gökyüzüne doğru yükseliyor.
Cevap: Cümle bittiğini göstermek için.
• Prof. Dr. Aytül Özüm’ün son eseri yayımlandı.
Cevap: Özel adları kısaltma olarak.
• Çalıştay saat 13.30’a ertelendi.
Cevap: Saat gösteriminde
• Okullar 17.09.2018’de eğitime başladı.
Cevap: Tarih gösteriminde
• Annemin resim atölyesi 7. Cadde üzerindeydi.
Cevap: Sayıdan sonra sıra belirtmek için kullanılmıştır.
• Yazım ile ilgili kuralları http://tdk.gov.tr adresinden öğrenebilirsiniz.
Cevap: Genel ağ sitesini belirtmek için
Aşağıdaki cümlelerde ek fiillerin hangi amaçla kullanıldığını belirleyip ilgili cümlenin altına yazınız.
• İşte bu durumda yapılacak en iyi şey “ıslık çalmak”tır.
Cevap: İsim olan sözcükleri yüklem yapmak amacıyla kullanılmıştır.
• Arkadaşım sürekli bilim kurgu dizileri izliyordu.
Cevap: Basit zamanlı fiili birleşik zamanlı yapmak için
• Bu köyde ilginç bir gelenek vardı.
Cevap: İsmi yüklem yapmak amacıyla kullanılmıştır.
• Karadeniz’in en güzel özelliği ahşap evleriymiş.
Cevap: İsmi yüklem yapmak amacıyla kullanılmıştır.
• Ankara’da önümüzdeki yıl da bilim fuarı düzenlenecekmiş.
Cevap: Basit zamanlı fiili birleşik zamanlı yapmak için
a. Aşağıdaki karikatürü inceleyiniz.
b. Aşağıya teknolojinin gelişmesinin aile içi iletişime olumsuz etkisini anlatan kısa bir metin yazınız.
Cevap: Teknolojinin gelişmesi ile sosyal yaşantımız gerilemiş durumdadır. Dışarıdaki insanlarla birlikte olmayı bırak evde kendi ailemizle bile doğru düzgün oturup muhabbet edecek durumumuz kalmamıştır. Herkesşn elinde telefon, bilgisayar sadece onla ilgilenmeye başlamışlardır. Oturup sohbet edip dertlerimizi, mutluluklarımızı paylaşmayı bıraktık. Sadece teknolojik aletlerle ilgileniyoruz. Bu durum insanlığın sosyal hayattan hatta aile içi yakınlıktan uzak tutmaya başlamıştır. Bu yüzden bir çözüm yolu bulmamız gerekir.
1. Güvenli internet kullanımı hakkında araştırma yapınız.
Cevap: Güvenli internet kullanımı yaşımıza uygun, yasal ve yeterli kullanıma denir. Yaşımıza uygun, yasaların izin verdiği internet sitelerine girmemiz gerekir.
2. İnternet kullanımı gençler için yararlı mıdır, zararlı mıdır? Bu konuyla ilgili münazara çalışması için hazırlanınız.
Cevap: İnternet doğru ve yeteri kadar kullanıldığı zaman yararlıdır. Ancak aşırısı ve doğru kullanılmaması zararlı olur.
İnsanlık ilk günden beri diğer insanlarla iletişim halinde olmuştur bunun sonucunda geçmişten günümüze birçok iletişim aracı icat edilmiş ve iletişim sağlamıştır örnek vermek gerekirse yüzyıllar önce insan var güvercinler ile ve mektuplar ile iletişim sağlamaktaydı teknolojinin gelişmesi ile birlikte günümüzde artık telefonlar, mailler, televizyonlar ve faks aletleri gibi iletişim araçları ile sağlamaktayız bu iletişim araçları ile anlık olarak bilgileri karşınızdaki insanları aktarabiliyor ve anında bu bilgilere sahip olabiliyoruz iletişim konusunda teknolojinin her geçen gün daha da ilerlemesi insanların yeni gelişen bilgilere ve haberlere daha hızlı bir şekilde ulaşmalarına zemin hazırlamaktadır
Forum Ders Cevapları, Ders Kitabı Cevapları Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6. Sınıf, 7. Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Aydın, MEB, Koza, GÜN, Sevgi, Semih Ofset, Yayınları, Ekoyay, Tutku, Gizem, Tuna, SDR Dikey, ATA, ADA, Anadol, Adım Adım, E-Kare, Dizin, Anıttepe, Lisans, Yargı, Berkay, Dersdestek, Bir-Yay, Sonuç, FCM, Yayıncılık, Anka Yayınevi.