7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 68-69-70-71. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 68-69-70-71 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Ya İstiklal Ya Ölüm Metni Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 68-69-70-71. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
2. Tema: Milli Mücadele Ve Atatürk 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 68-69-70-71. Cevapları MEB Yayınları
1. TBMM’nin açılışının tarihimizdeki önemi ile ilgili yaptığınız araştırma sonucu elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Halk iradesiyle açılması ve vatanı düşman işgalinden kurtarıp milli iradeyi sağlamak için TBMM’nin açılması bizim ve vatanımız için önemlidir.
2. Sizce Atatürk, TBMM’nin açılışının kutlandığı 23 Nisan’ı neden çocuklara armağan etmiştir? Tartışınız.
Cevap: Geleceğin güvencesi olarak çocukları görmesinden ve çocuklara duyduğu sevgiden dolayı 23 Nisan’ı çocuklara emanet etmiştir.
İzleyeceğiniz filmde anlamını bilmediğiniz kelime veya kelime gruplarını aşağıya not alınız. Bunların anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.
Cevap:
Kelime veya kelime grubu: Tesis
Tahminim: Kurmak, oluşturmak
Kelime veya kelime grubu: İstirham
Tahminim: Rica etmek
Kelime veya kelime grubu: Milli irade
Tahminim: Milletin bağımsızlıkla isteğini belirtmesi
Kelime veya kelime grubu: Mesul
Tahminim: Sorumluluk
Aşağıdaki soruları izlediğiniz metinden hareketle cevaplayınız.
1. Mustafa Kemal’in Meclisimize “Büyük Millet Meclisi” adını önermesinin nedeni nedir? Açıklayınız.
Cevap: Milli iradenin her şeyin üstünde tutulacağını ifade eden bir isim olduğunu düşündüğü bu ismi önermiştir.
2. Meclis binasının kiremit ihtiyacı nasıl giderilmiştir? Açıklayınız. Bu sahneyle ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Çevredeki insanlar kendi evlerinin kiremit taşlarını söküp getirmişlerdir. Milletin birlik ve beraberlik içinde hareket etmesi beni çok duygulandırıyor ve gururlandırıyor.
3. Mustafa Kemal’i oğluyla ziyaret eden kişi kimdir? Bu kişinin Millî Mücadele’ye katkılarıyla ilgili neler biliyorsunuz? Anlatınız.
Cevap: Mehmet Akif Ersoy oğluyla ziyaret etmiştir. İstiklal Marşımızı yazarak ordumuzu ve milletimizi mücadeleye teşvik etmiştir.
4. İşgal kuvvetleri komutanı, yaptığı telefon görüşmesinde nasıl bir haber almıştır? Bu haber karşısındaki tepkisi ne olmuştur?
Cevap: Düşman kuvvetleri komutanı Mustafa Kemal’in meclisi kurduğu haberini almıştır. Bunu öğrenen işgal kuvvetleri komutanı çok kormuş ve endişelenmeye başlamıştır
5. Meclisin açılışında Halide Edip hangi duygu ve düşünceler içerisindedir? Siz bu açılışta yer alan biri olsaydınız neler hissederdiniz? Açıklayınız.
Cevap: Halide Edip kızıyla birlikte açılışa gelmiştir ve sevinçten gözleri dolmuştur. Ben olsaydım gurur ve mutluluk içinde göz yaşlarına boğulurdum.
Atatürk ve beraberindekilerin Meclisin açılışı için Meclis binasına doğru ilerlediği sahnede sözlü olmayan bazı mesajlar verilmiştir. Bu mesajlar hakkındaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Her dini inançtan ve görüşten insanlar hep beraber yalnızca bir bayrak altında toplanmış ve ortak duygular beslemişlerdir. Milletin bekası için birlik içinde olmak zafere ulaşmak için şarttır bu durum beni çok gururlandırıyor.
İzlediğiniz filmin başlığının sizde uyandırdığı duygu ve düşünceleri aşağıya yazınız. Yazınızı zenginleştirmek için atasözü, deyim ve özdeyişler kullanınız.
Cevap: Başlık bende güçlü milli duygular uyandırıyor. Bir millet ya istiklali için çabalar ya da ölür. Bizim milletimiz bağımsızlığına düşkündür istiklal için ölümü göze almaya hazırdır ve bizler bağımsızlığı için direnen çok yüce bir milletiz.
İstiklâl Marşı ile ilgili elektronik içeriği yapınız.
A) Aşağıdaki metni okuyunuz. Bu metnin size çağrıştırdığı duygu ve düşüncelerle ilgili bir konuşma yapınız.
Cevap: Milli Mücadele döneminde kadın, erkek, yaşlı genç demeden herkes elinden geleni yapmıştır. Bunun en güzel örneklerinden biri olan Şerife Bacı’yı okudukça ve hatırladıkça göğsüm kabarıyor, içim büyük bir minnet ve sevgiyle doluyor. Milletimizin bağımsız günlerine kavuşması için çabalayan bütün şehitlerimize kendime örnek alıyorum ve bağımsızlık bayrağını her zaman ileriye taşımayı hedefliyorum.
B) Millî Mücadele’mizin kadın kahramanları ile ilgili “edu” ve “gov” uzantılı genel ağ adreslerinden bir araştırma yapınız. Araştırma sonucu elde ettiğiniz bilgileri sınıf panosunda arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Milli Mücadele döneminde Şerife Bacı, Nilüfer Hatun, Kara Fatma ve Hafsa Sultan gibi kahraman ve cesurca milleti için savaşan hatta bu yolda şehit olan kadın kahramanlarımız vardır.
Buna göre, Onur’un oluşturduğu örüntü aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap:
Türklerin tarih boyunca bilime sağladığı katkılarla ilgili bir araştırma yapınız.
Cevap: Hulusi Behçet, Cahit Arf, Piri Reis, Ali Kuşçu, Oktay Sinanoğlu, Afet İnan ve Canan Dağdeviren gibi tarih boyunca birçok önemli işe imza atmış bilim insanlarımız bulunmaktadır. Bunların başında Ay’ın haritasını çizmek, güneş saatleri yapmak, çeşitli hastalıklar keşfetmek ve matematik alanında önemli çalışmalar yapmak gibi örnekler verilebilir.
Öncelikle kendi düşüncesi Vatanın düşmanlardan kurtarılmasını sağlamaktı. Bu amaçla Samsuna çıktı.
Amasya genelgesini yayınladı. Bu yüzden hakkında idam kararı çıkarıldı. Daha sonra Erzurum ve Sivas kongrelerini yaptı. Vatanın ve ülkenin bütünlüğünün tehlikede olduğunu, bunu yine milletin azmi ve iradesinin kurtaracağını karara bağladı.
Bu kongreler sayesinde Mustafa Kemal halkın güvenini kazandı. Milli mücadeleye herkes destek oldu. TBMM’yi açması, Saltanatı kaldırıp Cumhuriyeti kurması, kadın erkek eşitliğini sağlaması ve kadınlara seçme ve seçilme hakkı tanıması milli egemenliğin gerçekleştirilmesi içindir.