7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 85-86-87. Cevapları Özgün Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 85-86-87 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Şiir Metni Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 85-86-87. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
3. Tema: Okuma Kültürü 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 85-86-87. Cevapları Özgün Yayıncılık
“Gelecek Derse Hazırlık” kapsamında yazdığınız şiiri, arkadaşlarınıza okuyunuz ve onlardan, şiirinizin ana duygusunu bulmasını isteyiniz. Yazdığınız şiiri sınıf ya da okul panosunda sergileyebilir ya da onu bir şiir yarışmasına gönderebilirsiniz.
Cevap:
Aşağıda, metinden alınan bazı kelimelere yer verilmiştir. Bu kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu sözlükten kontrol ediniz.
Cevap:
Benlik: Kişinin özü.
Bilim: Yeniyi bulan, araştıran.
Deneyim: Bir kişinin yaşamış olduğu iyi veya kötü olaylar.
Karakter: Kişinin sahip olduğu özellik..
Ritim: Seslerin bir düzen içerisinde çıkması.
Sıradan: Alışılmış.
Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Metinde geçen “Benliğimizi, karakterimizi şekillendirmek için yazı yazarız.” cümlesinde ne anlatılmak istenmektedir? Bu cümleden yola çıkarak “düşünme ve yazma” arasında bir ilişki var mı? Açıklayınız.
Cevap: Bu cümlede kişiliğimiz ve karakteristik özelliklerimizi geliştirmek ve daha iyi bir noktaya ulaştırmak için yazı yazıldığını anlatmaktadır. Düşünme ve yazma arasında doğru bir orantı vardır. Çünkü önce düşünür ve tasarlarız sonra yazarız.
2. Metne göre niçin şiir yazarız?
Cevap: Duygularımızı ölümsüzleştirmek için şiir yazarız.
3. Şiir nedir? Şiir hangi konularda yazılır?
Cevap: Şii, duygu, düşünce ve yaşanmışlıkların dile dökülmüş halidir. Şiir umut, nefret, kahramanlık, sevgi, doğa, huzur, aşk, nefret, ölüm ve benzeri duyguları anlatan konularda yazılır.
4. “Soluk soluğa bir güzel
Yaşadın ya sen ona bak
Ardında kalan şiirler
Adını fısıldayacak
Soluk soluğa bir güzel…”
Metinden alınan yukarıdaki bölümde şiirin hangi işlevi vurgulanmaktadır?
Cevap: Bu bölümde şiirin ölümsüzleştirme işlevi vurgulanmaktadır.
5. “Yalnız kaldığınız zaman şiir yazmayı denediniz mi hiç? Ben denedim. İçimdeki beni buldum…” cümlesinden yola çıkarak yazarın şiire yüklediği görevi söyleyiniz.
Cevap: Şair, şiire kendisini bulmak, tanımak anlamak görevi yüklemiştir.
6. “Kalbimizde hissettiklerimizi şiir hâlinde kâğıda dökebilmek, bir nevi huzura kavuşmamızı ve ruhen rahatlamamızı sağlar.” cümlesinde şiir yazmanın hangi faydası üzerinde durulmaktadır?
Cevap: Şiir yazmanın huzur ve rahatlama hissettirdiği faydası üzerinde durulmaktadır.
“Benliğimizi, karakterimizi şekillendirmek için yazı yazarız. En özel duygularımızı ölümsüzleştirmek içinse şiir yazarız çünkü şiir; dilin anlam, ses ve ritim öğelerini belli düzen içinde kullanarak, bir olayı ya da bir duygusal-düşünsel deneyimi yoğunlaşmış ve sıradanlıktan uzaklaşmış bir biçimde ifade etme sanatıdır.”
Metinden alınan yukarıdaki paragrafta hangi düşünceyi geliştirme yolları kullanılmıştır? Açıklayınız.
Cevap: Düşünceyi geliştirme yollarından tanımlama ve karşılaştırma kullanılmıştır.
Metinden alınan aşağıdaki cümleleri, anlamca aynı doğrultuda olan cümlelerle eşleştiriniz.
Cevap:
Tabloda mastar hâlinde verilen fiilleri, belirtilen kip ve kişiye göre çekimleyiniz.
Cevap:
• Yahya Kemal Beyatlı’nın “Mehlika Sultan” adlı şiirini bulup okuyunuz. Şiirde anlamını bilmediğiniz kelimelerin anlamını Türkçe Sözlük’ten bulup öğreniniz.
Cevap:
Muamma: Belirsiz olan.
Menzil: Dinlenilmek için belirlenen yer.
Cihan: Evren.
• “Mehlika Sultan” şiirinde geçen “kuyu, rüya, hayalet, hicran” sözcükleri üzerinden “kişileştirme (teşhis), konuşturma (intak), zıtlık (tezat) ve abartma (mübalağa)” sanatlarını nasıl oluşturabileceğinizi düşününüz.
Cevap:
Hicran: Bu hicranın sonunda bir kavuşma olmalı. (tezat)
Rüya: Bu rüya her gece peşimden koşuyor. (kişileştirme)
Hayalet: Köşeyi dönerken bir hayalet ona selam verdi. (konuşturma)
Kuyu: Kuyu o kadar derindi ki dünyanın merkezine kadar gidiyordu. (abartma)
Şiir, dilin en güzel ve estetik kullanım biçimlerinden biridir. Şiir, kelime oyunları, imgeler, ritim ve tonlama kullanarak duyguları ifade etmek için özgür bir alan sağlar. Ancak şiir sadece güzel sözcüklerden oluşmaz; aynı zamanda öğrenme sürecine katkıda bulunur.
Şiir okuyarak, öğrenciler, kelime dağarcıklarını genişletirler ve dilbilgisi, imgeleme ve okuma becerilerini geliştirirler. Şiir, öğrencilere farklı duyguları, fikirleri ve düşünceleri anlatmanın yaratıcı yollarını keşfetme imkanı verir.
Bir şiiri analiz ederken, öğrenciler, şiirin anlamını çıkarmak ve şairin niyetlerini anlamak için metin üzerinde yoğunlaşırlar. Bu, analitik düşünme becerilerinin gelişmesine yardımcı olur ve eleştirel düşünme yeteneğini artırır.
Ayrıca, şiir okumak öğrencilerin empati kurma becerilerini de geliştirir. Şiirlerdeki karakterlerin, olayların ve duyguların fiziksel ve duygusal ayrıntılarına odaklanmak öğrencilere başka insanların bakış açılarını anlama imkanı sağlar.
Son olarak, şiir okumak ve yazmak keyifli bir süreçtir. Şiirin kendine özgü ritmi, tonu ve imgeleri, öğrencilerin yaratıcılığını tetikler ve onları kendi şiirlerini yazmaya teşvik eder.
Özetlemek gerekirse, şiir öğrenme sürecinde önemli bir rol oynar ve öğrencilerin dil becerilerini, analitik düşünme yeteneklerini, empati kurma becerilerini ve yaratıcılıklarını geliştirir. Ayrıca, şiir okurken ve yazarken keyifli bir süreç yaşamak mümkündür. Bu nedenle, öğretmenler şiir okumanın ve yazmanın öğrencilere katkısını göz önünde bulundurarak, müfredatlarına şiirleri dahil etmelidirler.