3. Tema: Duygular 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 86-88-89-90-91-92 Cevapları Özgün Yayınları
1. Sınıfa getirdiğiniz tahta bloklardan bir kule yapınız.
• Kuleyi yapmak ne kadar zamanınızı aldı? Şimdi kuleyi yıkınız. Kuleyi yıkmak ne kadar
zamanınızı aldı?
• Sizce yapmak mı, yoksa yıkmak mı daha kolay? Neden? Arkadaşlarınızla tartışınız.
(Bu etkinlik sınıfta yapılacaktır)
2. Yaptığınız etkinlikten ve başlığından hareketle okuyacağınız metnin konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Konusu yıkılmak istenen bir binayı anlatıyor olabilir.
Metinde geçen ve aşağıda anlamları verilen sözcükleri belirleyip örnekteki gibi bulmacaya yerleştiriniz.
1. Yapıların planını yapıp bunların gerçekleşmesini sağlayan kişi. (MİMAR)
2. Ağaç işleriyle uğraşan ve ağaçtan çeşitli eşya yapan usta. (MARANGOZ)
3. Beceri isteyen ustalık, beceriklilik.(HÜNER)
4. Bir üniversitenin, öğrenim alanı veya uzmanlık konusu bakımından ayrılmış kollarından her biri.(FAKÜLTE)
5. Belli bir işte, belli bir konuda bilgi, görüş ve becerisi çok olan kişi.(MÜTEHASSİS)
6. İstek, eğilim, arzu.(HEVES)
7. Ustalık, hüner, uzmanlık.(MARİFET)
8. Bir şeyi yapmaya, başarmaya gücü yeten.(MUKTEDİR)
9. Yıkma, kırıp dökme, harap etme, bozma.(TAHRİP)
10. Uzman, işini iyi bilen, usta.(MAHİR)
11. Eksikliği duyulan şey, ihtiyaç.(GEREKSİNİM)
12. Gösterişi çok olan.(GÖSTERİŞLİ)
Cevap:
Metinde geçen aşağıdaki deyimleri, anlamlarıyla eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz deyimin anlamını boş kutuya yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki soruları metne göre yanıtlayınız.
1. Yazara göre iyi bir bina yapmak için neler gerekiyormuş?
Cevap: Mimar bulmak, plan çizdirmek, bina yapmasını bilen iyi ustalar bulmak, iyi cins malzeme kullanmak, sabır ve emek
2. Yazara göre yapıcı ve yıkıcı insanlar arasındaki farklar nelermiş?
Cevap: Yapıcı insanlar zekalarını kullanarak emek harcarlar. Yıkıcı insanlar ise zekalarını kullanmalarına gerek yoktur.
3. Yazara göre yıkmanın başarılı olabilmesi için ne gerekliymiş?
Cevap: Yıkmanın yapmak için olması gerekli
4. Yazara göre çocuklar yapıcı olmayı nasıl öğrenirmiş?
Cevap: Bozmamaya çalışarak öğrenirler.
Metnin konusunu, ana fikrini ve yardımcı fikirlerini aşağıya yazınız.
Cevap:
Metnin konusu:Yapıcı ve yıkıcı insanlar
Metindeki yardımcı fikirler:Yapıcı olabilmeyi öğrenmek için yıkıcı olmayı da öğrenmek gerekir
Metnin ana fikri: Yapmanın zorve yıkmanın kolay olması ucuz başarılar elde etmek hevesinde olan insanları yıkıcı olmaya teşvik eder.
Aşağıdaki cümleleri anlam ilişkisi yönünden inceleyiniz. Koşul-sonuç anlamı taşıyan cümlelerin başındaki kutucuğa “✔” işareti koyunuz.
Cevap:
(✔)Binanın sağlam olmasını istiyorsanız işin ustalarını bulmanız gerekir.
()İşler düşünülüp taşınılarak yapılırsa faydalı sonuçlar alınabilir.
(✔)Yıkmak için sadece kazma sallamayı bilmek yeter.
(✔)Yıkıcı olabilirsiniz ama yerine yeni bir şeyler yaparsanız.
()Bir eser ortaya çıkardım diye övünebilirsiniz.
a. Aşağıdaki metinleri okuyunuz.
b. Hangi metnin ya da metinlerin anlatım biçimi “Yıkmak Kolay” metninin anlatım biçimine benzemektedir? İşaretleyiniz. “Yıkmak Kolay” metninde hangi anlatım biçiminin kullanıldığını belirtiniz.
Cevap: Tartışmacı anlatım biçimi kullanılmıştır.
a. Aşağıdaki cümlelerden yazım yanlışı yapılanların karşısına “X” işareti koyunuz.
Cevap:
()Binanın gösterişli ve sağlam olmasını istiyorsanız bunların da iyilerini bulmalısınız.
(X)Yıkmak yanlız binada değil, her kurulu düzende kolaydır.
(X)Ne yazıkki yapmanın zor olduğunu düşünen insanlar yıkıcı olmaya çalışıyor.
()Bir şey düşünülerek yapılırsa başarıya ulaşılır.
()Bunun içindir ki yıkıcı olan insanların başarılı olması mümkün değildir.
(X)Dünyaya hiç bir şey bilmeden geldikleri için yıkmak ve kırmakta mahir olurlar.
()Senelerce çalışarak meydana getirilmiş eseri birkaç haftada yerle bir ederler.
b. Cümlelerde yazımı yanlış olan sözcüklerin doğrularını aşağıya yazınız.
Cevap: yalnız-yazık ki-hiçbir
Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili fiillerin bildirdiği kipi uygun kutucuğu işaretleyerek gösteriniz.
Engelli insanların yaşadıkları sıkıntıları araştırınız.
Cevap:
Engelli insanların yaşam haklarının düşünülerek binalar ve işletmeler yapılsın istiyorum.Hala kaldırımların bir çoğunda bile tekerlekli sandalyeler için iniş ve çıkış yerleri bile ayarlanmamış.Bunları düşünmeleri lazım
Teşekkürler çok sağ olsun
Ben bakıyorum ve kendi kafamdan yapıyorum
Forum Ders Cevapları, Ders Kitabı Cevapları Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6. Sınıf, 7. Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Aydın, MEB, Koza, GÜN, Sevgi, Semih Ofset, Yayınları, Ekoyay, Tutku, Gizem, Tuna, SDR Dikey, ATA, ADA, Anadol, Adım Adım, E-Kare, Dizin, Anıttepe, Lisans, Yargı, Berkay, Dersdestek, Bir-Yay, Sonuç, FCM, Yayıncılık, Anka Yayınevi.